Днес реших да си сменя малсото на скоростите. Щях да ползвам услугите на мехаННика, за което му се извинявам, че не изчаках да отида, но при него ще отида да ми смени спирачната течност и да ми погледне изпускателната система. Малко далечко ми идва от Младост.
Та, нужните инструменти:
Права отвертка, за сяаляне на щипките на кората под кутията;
Гедоре 10мм за развиване на болтовете на същата тази кора;
Гедоре или ключ 24 за развиване на пробките на кутията.
Повдигате автомобила, ако нямате канал или подемник, след което го подсигурявате против падане върху вас, докато лежите под него.
Сваля се предна лява гума, за да се достъпят щипката и двата болта на кората. Лягате под колата и махате амнайсе щипки и още толкова болта, след което се маха кората и имате достъп до кутията.
Развива се пробката за източване, която се намира отстрани на кутията. Подлагате подходящ съд, за да съберете изтичащото масло.
Отвивате пробката за наливане, която се намира в предната средна част на кутията. Не я развивате докрай, защото маслото ще потече силно и ще олее всичко.
Изчаквате да изтече цялото масло. На мен ми отне около 30 мин, всъщност може и да е по-малко, ама докато си изпия бирата го оставих да се източва, а и нямах бърза работа.
Старото масло беше бистро и без видими примеси.
Слагате нови дихтунги (аз нямах, но по препоръка на мехаННика, размених горната и долната) и стягате със сила 49Nm.
Подсигурявате си шприц за наливане и бавно започвате да наливате новото масло. Аз си взех Motul Gear 300 75w90 (от колегата viord).
Кутията събира 2,5л. масло.
След като протече от горната пробка, затягате и нея със същото усилие. Забърсвате хубаво, каквото е протекло, слагате кората със съответните щипки и болтове.
Монтираме гумата и затягаме със сила 103Nm.
Сваляме колата на земята, старото масло преливаме в подходящ съд и го предаваме в някой сервиз, за да го дадат на когото трябва.
Резултата е една идея по-мазно превключване на предавките. Колата е на 95500км и не е имала никакви проблеми със скоростите. Просто в гаранционната книжка пише да се смени на 90000км. Записвате си дата и показание и след 48 месеца или 60000 км се сменя отново (толкова му дават на Мотула).
Снимки няма, защото нямаше какво да се снима.
Смяна на масло скорости Авенсис T25, 2.0 D-4D 2005
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Смяна на масло скорости Авенсис T25, 2.0 D-4D 2005
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- Freedom
- Мнения: 404
- Регистриран на: 22 Яну 2010 11:04
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: Смяна на масло скорости Авенсис T25, 2.0 D-4D 2005
75W80 не е ли по-добрият вариант. Миналото лято направих смяната и сложих 75W90. Зимата, докато позагрее трансмисията, 1-ва и 2-ра леко запъваха. Преди около месец сложих 75W80 и сега е без проблеми.
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Смяна на масло скорости Авенсис T25, 2.0 D-4D 2005
За мойта кутия е такова маслото. За другите видове може и да е друго. Никога не съм имал проблеми със запъване, без значение каква е била температурата.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Смяна на масло скорости Авенсис T25, 2.0 D-4D 2005
Говорите за различни кутии май - 1CD-FTV и 2AD-FTV моторите са с 5-степенна и 6-степенна кутия съответно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта