въпрос за Subaru разбирачите :)
въпрос за Subaru разбирачите :)
Интересуват ме следните няколко въпроса относно 2006/2007 Импреза STI
1. Всички 2006/2007 Импрези STI, оборудвани с DCCD (Driver Control Central Differential), ли са с многопластинов (виско) среден диф и механичен заден?
2. Буталата на 2.5 STI мотора ковани ли са?
3. Каква е разликата между "JDM", "USA" и "EURO-spec" версиите на 2006/2007 Импреза STI? Само мит ли е? Не питам просто за "конските сили", а по-скоро за разлики в сглобката, здравината на купето, двигателя и т.н.
4. На колко места се произвеждат тези автомобили? Аз лично съм чувал, че всичко произхожда от Япония. Дори Американския пазар се снабдявал чрез внос.
1. Всички 2006/2007 Импрези STI, оборудвани с DCCD (Driver Control Central Differential), ли са с многопластинов (виско) среден диф и механичен заден?
2. Буталата на 2.5 STI мотора ковани ли са?
3. Каква е разликата между "JDM", "USA" и "EURO-spec" версиите на 2006/2007 Импреза STI? Само мит ли е? Не питам просто за "конските сили", а по-скоро за разлики в сглобката, здравината на купето, двигателя и т.н.
4. На колко места се произвеждат тези автомобили? Аз лично съм чувал, че всичко произхожда от Япония. Дори Американския пазар се снабдявал чрез внос.
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Re: въпрос за Subaru разбирачите :)
Ето тва което аз знам по въпросите ,без да претендирам за достоверност.cj написа:Интересуват ме следните няколко въпроса относно 2006/2007 Импреза STI
1. Всички 2006/2007 Импрези STI, оборудвани с DCCD (Driver Control Central Differential), ли са с многопластинов (виско) среден диф и механичен заден?
2. Буталата на 2.5 STI мотора ковани ли са?
3. Каква е разликата между "JDM", "USA" и "EURO-spec" версиите на 2006/2007 Импреза STI? Само мит ли е? Не питам просто за "конските сили", а по-скоро за разлики в сглобката, здравината на купето, двигателя и т.н.
4. На колко места се произвеждат тези автомобили? Аз лично съм чувал, че всичко произхожда от Япония. Дори Американския пазар се снабдявал чрез внос.
1.Във целия свят ,БЕЗ европа илиза че STi идва само и единствено със раздатка от тип многодисков амбриаж ,която има възможност за корекциа на предаването на преден и заден мост.Явно във европата поради проблеми със ценоОбразуването вкарват и такива направени "по по ръчка" със Виско среден диференциал.
2.Според легендите ,буталата на 2.0 мотора били ковани. Според некои отлично запознати това не е вярно. 2.5 мотора определено няма ковани бутала.
3.Не съм чел да има разлики по здраваната на купето и сглобката ,и по номер4 - всичките се правят във един и същи завод на Фуджи и няма причина да са със различно качество. Има доста разлики със SPEC-овете ,ма те са просто комбинации от различни мотори ,раздатки ,спирачки и така нататъка
И не на последно място ,тез скубита за Дрифт не ти е работа да ги мъчиш ОСВЕН ако не ги convert-nesh kym RWD. Ostai Kelavoto kakvi gi rysese kato se srestahme ,trebe da si dosta dobyr sys rycnata za da suces 4x4 kola....

-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
аз докато не видя на място не мога да кажа нищо със сигурност. след всичките шмекерии които се оказа че правят европейските дилъри за по-ниска цена - око да види, ръка да пипне
сега давайте акъл как се тества заден торсен диф на подемника. при виското като въртиш с ръка едната гума се върти и другата. ама торсена би трябвало като въртиш едната другата да не мърда, а като хванеш едната с ръка а някой върти другата да се усеща дифа - доколкото знам торсена работи само когато и двете гуми имат някакво макар и остатъчно сцепление - ако едната е във въздуха не работи, защото няма как да рзапредели въртящ момент.
средния е лесен за проверка - на кутията има букса и копчето от купето се връзва към нея, ама за задния ще е проблем за тест
основните разлики не са по купето, а по drivetrain-a и това важи за USDM и JDM, за европейските не знам как е положението. в scoobynet имаше доста коментари за по-здравите JDM кутии и дифове, но това е за по-старите модели, за 2006 и 2007 просто не съм търсил инфо. доколкото си спомням имаше някакви разлики в предавателните числа на дифовете и раздатката на кутията, но за най-новите модели нямам представа дали има разлика
http://bbs.scoobynet.com/ - тук има полезна информация

средния е лесен за проверка - на кутията има букса и копчето от купето се връзва към нея, ама за задния ще е проблем за тест
основните разлики не са по купето, а по drivetrain-a и това важи за USDM и JDM, за европейските не знам как е положението. в scoobynet имаше доста коментари за по-здравите JDM кутии и дифове, но това е за по-старите модели, за 2006 и 2007 просто не съм търсил инфо. доколкото си спомням имаше някакви разлики в предавателните числа на дифовете и раздатката на кутията, но за най-новите модели нямам представа дали има разлика
http://bbs.scoobynet.com/ - тук има полезна информация
status: за БАН
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: въпрос за Subaru разбирачите :)
Ako ne si se setil da pregleda6 wikipediata:
http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_WRX
Gore v na4aloto ima link i kum WRX STi, koeto ve4e se pi6e STI
Rovih se onazi sedmica, za6toto edin american mi razpravq6e kak vidi6 li kogato izlezli purvite WRX 2002 bili superchareger, a ne turbocharger. laugh.gif
To tova da ne mu e V8 traktorite deto gi supercharge-vat za drag, ama odi mu razkazvaj ...
Ina4e WRX e 5-stepnna manual, a STi-kata e sus 6 skorosti.
Razlikata m/u 2.0 i 2.5 e 70 konq.
Tova gore e vsi4ko za US pazara izvadeno ot wikipedia, koito ne e mnogo dostoveren izto4nik na info, tuk kato sulio i pulio moje da pi6e tam, no vse pak! biggrin.gif
http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_WRX
Gore v na4aloto ima link i kum WRX STi, koeto ve4e se pi6e STI
Rovih se onazi sedmica, za6toto edin american mi razpravq6e kak vidi6 li kogato izlezli purvite WRX 2002 bili superchareger, a ne turbocharger. laugh.gif


Ina4e WRX e 5-stepnna manual, a STi-kata e sus 6 skorosti.
Razlikata m/u 2.0 i 2.5 e 70 konq.
Tova gore e vsi4ko za US pazara izvadeno ot wikipedia, koito ne e mnogo dostoveren izto4nik na info, tuk kato sulio i pulio moje da pi6e tam, no vse pak! biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Ми торшена са разбира наи-лесно като качиш колата на подемка ,влючиш на скорост и видиш ,че се върти само едната гума. Алтезов така се беше изкорил като беше взел Лексуса първо. Требе да се сложи някакво минимално съпротивление ,за да се завърти и другата (щото инак торшена умножава НУЛА по НЕЩО си и Резултата е НУЛА ,докато не промениш първия множител)...maggkrabar написа:аз докато не видя на място не мога да кажа нищо със сигурност. след всичките шмекерии които се оказа че правят европейските дилъри за по-ниска цена - око да види, ръка да пипнесега давайте акъл как се тества заден торсен диф на подемника. при виското като въртиш с ръка едната гума се върти и другата. ама торсена би трябвало като въртиш едната другата да не мърда, а като хванеш едната с ръка а някой върти другата да се усеща дифа - доколкото знам торсена работи само когато и двете гуми имат някакво макар и остатъчно сцепление - ако едната е във въздуха не работи, защото няма как да рзапредели въртящ момент.
средния е лесен за проверка - на кутията има букса и копчето от купето се връзва към нея, ама за задния ще е проблем за тест
основните разлики не са по купето, а по drivetrain-a и това важи за USDM и JDM, за европейските не знам как е положението. в scoobynet имаше доста коментари за по-здравите JDM кутии и дифове, но това е за по-старите модели, за 2006 и 2007 просто не съм търсил инфо. доколкото си спомням имаше някакви разлики в предавателните числа на дифовете и раздатката на кутията, но за най-новите модели нямам представа дали има разлика
http://bbs.scoobynet.com/ - тук има полезна информация

Извадка от STI 2006 Technical Paper:

Източник: http://www.subaru-impreza.org/downloads ... za_USA.pdf
Извадка от брошурата на 2007 USDM Subaru Impreza STI:

Източник: http://www.subaru-impreza.org/downloads ... _Paper.pdf
Източник: http://www.subaru-impreza.org/downloads ... za_USA.pdf
Извадка от брошурата на 2007 USDM Subaru Impreza STI:
Източник: http://www.subaru-impreza.org/downloads ... _Paper.pdf
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
според тази картинка(от менюъла за 2006) има ваерианти със suretrack(клъч), и с механичен(торсен). suretrack е по-добър от торсена за отзад, торсена е по-добър отпред. според написаното от cj отпред има торсен(хеликал) което е добре, в менюъла никъде не можахй да намеря инфо за предния диф - въпросът е дали това е стандартно или е като опция. как да се разбере дали отзад е обикновено виско, торсен или suretrack. първите две са лесни за диагностика, но за торсена предполагам е както лорда и Алтеца го обясняват, досега не съм тествал такъв диф и не знам дали може изобщо на крика да се хване, наистина би трябвало да изглежда като обиновен диф

status: за БАН
Аз ще кажа каквото знам:
1.В Япония не се предлага WRX STI 2.5cc,там е само 2,0сс-280кс(304кс).
-японците не си и помислят за 2,5сс защото му били много слаби карантийте.
2.Буталата на 2,0сс са полу ковани(знам го от японци с които работя).
3.Доставих две нови STIта в Турция за да се подготвят за ралиджийки,та казаха че Sparco Rollcage си влиза перфектно в купето,но в продължението към ботушите се е налагало да режат ламарини от купето и ботушите са по-дебели.
1.В Япония не се предлага WRX STI 2.5cc,там е само 2,0сс-280кс(304кс).
-японците не си и помислят за 2,5сс защото му били много слаби карантийте.
2.Буталата на 2,0сс са полу ковани(знам го от японци с които работя).
3.Доставих две нови STIта в Турция за да се подготвят за ралиджийки,та казаха че Sparco Rollcage си влиза перфектно в купето,но в продължението към ботушите се е налагало да режат ламарини от купето и ботушите са по-дебели.
КЕФ ЦЕНА НЯМА
1.Тoyota Glanza V Turbo-290ps-RHD
2.Toyota Previa-156ps-LHD
3.Toyota Corolla AE86-165ps-LHD
4.Mazda RX7 FD-500ps-RHD
5.Subaru Justy 68ps-LHD
1.Тoyota Glanza V Turbo-290ps-RHD
2.Toyota Previa-156ps-LHD
3.Toyota Corolla AE86-165ps-LHD
4.Mazda RX7 FD-500ps-RHD
5.Subaru Justy 68ps-LHD
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
KAto gledam po TOPGEAR STI v EVROPA e 2.0t kato evo-to
http://www.youtube.com/watch?v=2gdoJjDi ... ed&search=
pak moito e 2.5t a wrx-a e 2.0
http://www.youtube.com/watch?v=2gdoJjDi ... ed&search=
pak moito e 2.5t a wrx-a e 2.0

"Money Money Money Money jivota e pari Money Money Money Money i gotini jeni " Kondio 1998

-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
тва е старото СТи, в щатите и европа новото се предлага само с 2.5 мотор, който се оказва че бил по-скапан от двулитровия - не само карантиите(бутала, биели и клапани) - блокът бил на същата база като на двулитровия, но с по-лошо охлаждане и при здрава ръчка примерно високи скорости по магистрала често се случвало да прегрее. тука в софия вече има няколко такива с изтропали двигатели - легасита и форестъри, които са със същият мотор като на СТи. в общи линии се говори, че 2.5 бил по-зле от двулитровия който няма никакви проблеми
status: за БАН
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 4 госта