Нова придобивка за мен и KANU
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
ми на мен нашите турбо карачи все ми разправят, че турбо се карало със заварен за ламарината педал на газта - даваш до дупка. но това, което аз съм гледал и знам е, че турбо се кара като атмосферка - т.е. в завоя си балансираш с газта както е редно - но това е възможно само с хубави валове, иначе има твърде голям лаг. а нашите карачи бичат надув и не мислят за валове, затова иматъ проблем с подаването на газта
status: за БАН
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Какво става с една атмосферка като се сложат агресивни валове?
- измества се въртящия момент нагоре в оборотите => губи се яко мощност на ниските и се печели на високи;
Какво става с турбо кола като се сложат агресивни валове?
- същото, но много по-ярко изразено.
Защо?
- поради ниската степен на сгъстяване комбинирано с липса на бууст и агресивни ниските обороти изчезват тотално, за сметка на това колата прави як пик на високите. Като резултат става много по-лагава (а и пикова) и неконтролируема.
Ако искаш мога да ти намеря дино графики на подобни мотори (а съм сигурен, че и сам можеш да намериш), за да се убедиш, че предположението ти е доста погрешно.
- измества се въртящия момент нагоре в оборотите => губи се яко мощност на ниските и се печели на високи;
Какво става с турбо кола като се сложат агресивни валове?
- същото, но много по-ярко изразено.
Защо?
- поради ниската степен на сгъстяване комбинирано с липса на бууст и агресивни ниските обороти изчезват тотално, за сметка на това колата прави як пик на високите. Като резултат става много по-лагава (а и пикова) и неконтролируема.
Ако искаш мога да ти намеря дино графики на подобни мотори (а съм сигурен, че и сам можеш да намериш), за да се убедиш, че предположението ти е доста погрешно.
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
ама аз не говоря за много агресивни валове с голям лифт
такива се слагат на атмосферни коли, които могат да дънят големи обороти. не става дума за 10к оборота, а за валове, при които гърбиците са по-меки, но с по-голям ъгъл на отворени клапани и не чак такава агресивност към лифта на клапаните. това първо позволява по-плавно тръгване на турбината - все пак изгорената смес развърта турбото. после на по-високи обороти има добро пълнене на горивните камери защото обикновените валове твърде малко време държат клапана отворен и само с голям буст може да се вкара достатъчно въздух. намери сетъп на турбо кола, добре подготвена за каране или дрифт и ще се убедиш - такива криви съм гледал много и затова го казвам. най-лошо е когато максималния ти въртящ момент е близо до развъртането на турбото и оборотите още не са достатъчно високи, а най-добре - когато двигателя вече е развил обороти. с подходящ сетъп - турбина, валове, инжектори - може да се постигне сравнително равен въртящ момент в работния диапазон от обороти. на кой му дреме, че на 3000 оборота колата няма въртящ момент, важно е между 4000 и 7000 той да е сравнително постоянен. а и с по-малък буст може да се работи с по-висока степен на сгъстяване!
ако може някой да намери сетъп на добре подготвен турбо автомобил за каране - да видим какви са валовете, но 100% съм сигурен, че са с по-голям ъгъл на отворени клапани, по-малък буст на турбото, по-висока степен на сгъстяване - кола за каране много рядко се прави с буст над 1.5 - как тогава ще извади същата мощност като и на 2 бара? ми само с валове и подходяща турбина, то друг начин няма да напълниш цилиндрите с гориво. турбото си е турбо, но двигателят трябва да има и добра атмосферна част, защото въздушният поток не зависи само от буста, а и от пътищата, по които минава, и времето, през което клапаните са отворени(всмукателни или изпускателни). най-лесния начин е с подмяна само на изпускателната част, но най-добре става когато има сетъп и за всмукателната

ако може някой да намери сетъп на добре подготвен турбо автомобил за каране - да видим какви са валовете, но 100% съм сигурен, че са с по-голям ъгъл на отворени клапани, по-малък буст на турбото, по-висока степен на сгъстяване - кола за каране много рядко се прави с буст над 1.5 - как тогава ще извади същата мощност като и на 2 бара? ми само с валове и подходяща турбина, то друг начин няма да напълниш цилиндрите с гориво. турбото си е турбо, но двигателят трябва да има и добра атмосферна част, защото въздушният поток не зависи само от буста, а и от пътищата, по които минава, и времето, през което клапаните са отворени(всмукателни или изпускателни). най-лесния начин е с подмяна само на изпускателната част, но най-добре става когато има сетъп и за всмукателната
status: за БАН
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
така с прости числа нищо не става - много зависи и от останалите компоненти
ето ти пример за работа с валове по турбодвигатели и атмосферни, принципът на ъпгрейда е аналогичен, работи се по атмосферната част от двигателя, има няколко сетъпа - софт или по-агресивни
http://www.pdm-racing.com/products/cam_corner.html
ето ти пример за работа с валове по турбодвигатели и атмосферни, принципът на ъпгрейда е аналогичен, работи се по атмосферната част от двигателя, има няколко сетъпа - софт или по-агресивни
http://www.pdm-racing.com/products/cam_corner.html
status: за БАН
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
ми ти си все недоволен
ето още един линк, в който пише нещо изключително важно, убягващо на много турбоманияци:
http://www.turbochargedpower.com/Camshafts.htm

ето още един линк, в който пише нещо изключително важно, убягващо на много турбоманияци:
фатката е не с какво налягане, а как вкарваш въздух в цилиндрите! демек с хубави валове турбината се използва по-ефективно и без вдигане на буста се постига резултат, с разликата, че лагът и пиковия момент не са вече такъв бич божи за турбоманияцитеA big mistake of turbo owners is to crank the boost up as high as they can thinking they are going faster, but in reality, chances are that they are just killing the efficiency of the turbo and most gains are lost. If you want to run higher boost levels and back pressure is a problem, cam timing can be altered to give respectable power increases for much cheaper than a new turbocharger. Before you go increasing boost and changing cams, remember that the oxygen content into the engine will increase power, not boost pressure. A good flowing head with a good intercooler can make a lot of power without high boost. You may not need more boost to get the power you want.
http://www.turbochargedpower.com/Camshafts.htm
status: за БАН
Явно говорим на различни езици
за това ще разясня какво имам предвид.
Аз наричам агресивни валове 280-300+ градусови такива.
Умерени - 230-260
Останалите не ги броя особено.
Повечето турбо коли идват от завода с около 200-210 - очевидно е, че има нужда от смяна, но не с агресивен, а с умерен вал.
Ако искаш сега и ти кажи какво наричаш агресивен вал и да си изясним дали говорим на един език, че много общи приказки станаха

Аз наричам агресивни валове 280-300+ градусови такива.
Умерени - 230-260
Останалите не ги броя особено.
Повечето турбо коли идват от завода с около 200-210 - очевидно е, че има нужда от смяна, но не с агресивен, а с умерен вал.
Ако искаш сега и ти кажи какво наричаш агресивен вал и да си изясним дали говорим на един език, че много общи приказки станаха

-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
мъ да де! точно за това говорим. аз казвам по-агресивни, а не агресивниbad_dog написа: Повечето турбо коли идват от завода с около 200-210 - очевидно е, че има нужда от смяна, но не с агресивен, а с умерен вал.


status: за БАН
Abe ne e to4no taka boosta ti idva kam 3k rpms ne e nujno da q parjish tolkova pak az karam turbo kola ve4e 3ta godina i ne bih q smenil za atmosverka . Pak za rally si ima antilag sistema , Pak do sega nesam vidql profesionalna kola za rally bez turbo
. Turbo dvigatela ti spestqva baq kologram4eta . Sega kato zeh STI-a i e s 2.5l turbo da ti kaja darpa si i bez turboto ... makar 4e powerbanda mu e po kas ot na golfa . Pak i bez turbo nezmam kak dvigatel she iskara tolkova torque 



"Money Money Money Money jivota e pari Money Money Money Money i gotini jeni " Kondio 1998

Neka da sabudia malko taia tema. Ima dosta makar i ne 4ak tolkova zna4itelni promeni po kolata, ta re6ih ako slu4aino na niakoi vse o6te mu e interesno kakvo stava s neia 6te se opitam da dam malko updates 
Kolata be6e malko ranena i ima6e nujda ot novi farove, nova bronia i kalnik. Mislia 4e na snimkite ot tazgodi6notot Ice Rally-X si li4e6e. Razrovih se iz mestnia craigslist.org i uspiah da si nameria zavodski farove vyv perfectno(kato novi) sastoianie + zavodskite golemi halogeni. Edinia halogen e s puknato staklo no 6te svar6i rabota 6te mu sloja edno folio da ne se razpadne stakloto i tolkova 6te mu e. Sled tova namerih bronia ot edin pi4 v sasednia shtat(Wisconsin) ta hodihme do Milwaukee da ia vzemem s Milena i s na Lorddigital djipa. Sled izvestna doza opavane i izpraviane s edin metalen kol uspiahme sas Stoian4o da dokarame kalnika do niakakva priemliva forma, 6te triabva nov no 4akam da izpadne ne6to na dobra cena 4e v dilara mi iskat $200+
Sled edin auto-x i edin track day se okaza 4e ventilacionnata sistema na fuel cell-a izhvarlia adski mnogo benzin pri rezki zavoi i razlivam benzin po traseto v ogromni koli4estva. Ne raboti klapana na otdu6nika. Namerih kompania koiato se zanimava samo i edinstveno s konteineri i konsumativi za systezatelni rezervoari: "Fuel Safe" Pora4ah si ne edin ami dva klapana
edin v rezervoara i edin na kraia na ventilacionnia marku4. Doidoha te no se okaza 4e sam pora4al gre6nia razmer. Izpratih im gi obratno i vseki moment 4akam da doidat pak no v pravilnia razmer da se nadiavame.
Zahvanah se i s oka4vaneto 4e polojenieto tam e pla4evno. Smiatam da karam kolata na zimni i Ice Rally-X ta iskah da nameria izpolzvano oka4vane ot normalen WRX ili STI i da se opitam da rebuildna moia DMS 50mm Rally syspension. Biah skoro v LA na po4ivka i tam se zapoznah s dvama bratia, Ivo i Petar. Imat serviz tam i sa golemi maniaci na koli, osven tova sa mnogo svesni i priatni hora. Za tiah moga da vi razkazvam ciala ve4er zatova 6te go ostavia za drug pat, no Renner Motorsport biaha taka liubezni da mi predostaviat izpolzvam suspension ot 2004 STI na okolo 50k mili, otkazaha da mi vzemat pari za nego. Izkliu4itelno sam im zadaljen za jesta! Ta skoro sled kato si doidoh svalih DMS-a i slojih STI-kovoto oka4vane. Eto i malko sanimkov material na sastoianieto v koeto sa:
Zadni:






Predni







Sega sam v proces na komunikacia s DMS North America da vidia dali mogat da se rebuildvat ili 6te triabva da si kopuvam novi.

Kolata be6e malko ranena i ima6e nujda ot novi farove, nova bronia i kalnik. Mislia 4e na snimkite ot tazgodi6notot Ice Rally-X si li4e6e. Razrovih se iz mestnia craigslist.org i uspiah da si nameria zavodski farove vyv perfectno(kato novi) sastoianie + zavodskite golemi halogeni. Edinia halogen e s puknato staklo no 6te svar6i rabota 6te mu sloja edno folio da ne se razpadne stakloto i tolkova 6te mu e. Sled tova namerih bronia ot edin pi4 v sasednia shtat(Wisconsin) ta hodihme do Milwaukee da ia vzemem s Milena i s na Lorddigital djipa. Sled izvestna doza opavane i izpraviane s edin metalen kol uspiahme sas Stoian4o da dokarame kalnika do niakakva priemliva forma, 6te triabva nov no 4akam da izpadne ne6to na dobra cena 4e v dilara mi iskat $200+
Sled edin auto-x i edin track day se okaza 4e ventilacionnata sistema na fuel cell-a izhvarlia adski mnogo benzin pri rezki zavoi i razlivam benzin po traseto v ogromni koli4estva. Ne raboti klapana na otdu6nika. Namerih kompania koiato se zanimava samo i edinstveno s konteineri i konsumativi za systezatelni rezervoari: "Fuel Safe" Pora4ah si ne edin ami dva klapana

Zahvanah se i s oka4vaneto 4e polojenieto tam e pla4evno. Smiatam da karam kolata na zimni i Ice Rally-X ta iskah da nameria izpolzvano oka4vane ot normalen WRX ili STI i da se opitam da rebuildna moia DMS 50mm Rally syspension. Biah skoro v LA na po4ivka i tam se zapoznah s dvama bratia, Ivo i Petar. Imat serviz tam i sa golemi maniaci na koli, osven tova sa mnogo svesni i priatni hora. Za tiah moga da vi razkazvam ciala ve4er zatova 6te go ostavia za drug pat, no Renner Motorsport biaha taka liubezni da mi predostaviat izpolzvam suspension ot 2004 STI na okolo 50k mili, otkazaha da mi vzemat pari za nego. Izkliu4itelno sam im zadaljen za jesta! Ta skoro sled kato si doidoh svalih DMS-a i slojih STI-kovoto oka4vane. Eto i malko sanimkov material na sastoianieto v koeto sa:
Zadni:






Predni







Sega sam v proces na komunikacia s DMS North America da vidia dali mogat da se rebuildvat ili 6te triabva da si kopuvam novi.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта