N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)
wscientist, така е - натоварването на хидротрансформатора би спаднало, но би се увеличило натоварването в съвременните кутии, които са наблъскани с фрикционни елементи, зацепването и отцепването на които би генерирало 'нулева' предавка...
При мен при студен двигател се чувства 'олекване' на двигателя само при P (въпреки, че и тогава кутията загрява практически едновременно с двигателя).... На останалите предавки (включително N) оборотите са по-ниски ...
При мен при студен двигател се чувства 'олекване' на двигателя само при P (въпреки, че и тогава кутията загрява практически едновременно с двигателя).... На останалите предавки (включително N) оборотите са по-ниски ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- wscientist
- Мнения: 104
- Регистриран на: 25 Мар 2013 11:35
- Местоположение: София
Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)
Да, съгласен съм. Аз говоря по принцип как би следвало да е. Но всяка кутия си има своите специфики, управление и т.н. Явно при теб режим Р управлява кутията по начин, който напълно разцепва предавката. Или пък управлява двигателя по специфичен начин. Което също не е изключено като вариант. Моят Yaris си вдига оборотите като включа парното на топло и на степен 1, какво остава за големите класове TOYOTA с автоматични кутии...
Toyota Yaris 1.33 VVT-i, 99hp, 6-степенна, ръчна, 09.2011.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)
Това със съединителя на първа го има от много време и го има дори и в последните кутии. От доста одавна вече няма определен дисков пакет за всяка скорост. Няма значение дали дисковия пакет е един за една скорост или за няколко. Споменях, че първичния вал се освобождава от кутията и започва да се върти свободно при такъв режим.slowtraveler написа: BOz, при мен го има това усещане, но то е отново свързано с работата на спирачките, и мисленето им дали да се отпуснат или не (назад не тръгва никога).. Торк конвертора също има управление, и можеш да го дадеш 'на късо', за да предава минимален въртящ момент към кутията.
Това, за освобождаване дисковете на първа предавка - при съвременните съединители няма дискове за първа предавка - всичко е доста по-комплексно
Може ли да дадеш линк с техническо обяснение на торк-а на 8 скоростния автомат, за да видя как се дава "на късо"?
Защото съм гледал техническите диаграми на БМВ торк-а при техните 8 степенни автомати и главно имат по-добра характеристика на дъмпинг-а и съответно се заключва много по-рано, но няма функция да отделиш предаването на въртящмия момент. За това ми е интересно да го видя как е реализирано.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)
Имах предвид предаването на съвсем малък въртящ момент при ниска скорост на флуида при ниски обороти на ДВГ...
При отпусната спирачка но без газ колата не може да премине и малки препятствия... И то имайки предвид, че торк-конвертора увеличава въртящия момент в този режим, това означава, че натоварването на двигателя е незначително...
Натоварването на торк-конвертора е минимално, като той може без никакъв проблем да се охлажда.... И енергията се превръща във вихри на флуида.
Докато ако 'работиш' със предавките, там ще включваш/изключваш фрикциони... Което за старт/стопен режим (например задръстване) ще е доста голямо натоварване и износване от непрекъснато отцепване и зацепване (с приплъзване)...
А за съединителя - да нямаш предвид съединителя, който 'заключва' торк конвертора (т.е. обратно на това, за което говорим)...
При отпусната спирачка но без газ колата не може да премине и малки препятствия... И то имайки предвид, че торк-конвертора увеличава въртящия момент в този режим, това означава, че натоварването на двигателя е незначително...
Натоварването на торк-конвертора е минимално, като той може без никакъв проблем да се охлажда.... И енергията се превръща във вихри на флуида.
Докато ако 'работиш' със предавките, там ще включваш/изключваш фрикциони... Което за старт/стопен режим (например задръстване) ще е доста голямо натоварване и износване от непрекъснато отцепване и зацепване (с приплъзване)...
А за съединителя - да нямаш предвид съединителя, който 'заключва' торк конвертора (т.е. обратно на това, за което говорим)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)
slowtraveler -малко се обърках мен ли питаш дали така ми работи кутията или обясняваш твоята как работи?
Ще обясня как работи моята CVT кутия, която няма предавки във вида, в който са на повечето автоматици, а има степени и реално като ускорявам ускорявам като мултитроник на ауди или иначе казано като скутер - нищо не се превключва.
Та, на D съм и чакам на светофар. Пускам спирачката и колата с леко замисляне тръгва, независимо дали съм държал 1 сек или 100 сек - едно и също е. Ако съм на баир и пусна спирачката - държи, но до какви наклони държи незнам, тъй като не съм тествал. Да уточня, че не държи с ръчната, тъй като ако пуснеш ръчната с копчето - няма тръгване, т.е. ръчната не се самоосвобождава или поне не с нормално силно даване на газ. Кляка задницата, но не тръгва. Често се случва докато седя на D със спирачка, оборотите да падат малко под нормалните обороти за празен ход, което води до леки вибрации в купето.
Между скоростите се превключва само с местене на лоста - няма никакви освобождаващи или заключващи механизми. Два пъти ми се случва да карам и премествайки ръка от подлакътника да чукна лоста и да изключа от скорост. Единия път беше в кръстовище и стана много кофти ситуация. Незнам ако го ударя по-силно и продължи към задна какво ще се случи... но предполагам ще хвърля кутията, тъй като пише никога да не се включва на задна, ако се движиш напред и то го пише с огромни черни, дебели букви. Реда на скоростите е P - R - N - D.
При спускане на баир трябва задължително да включа на типтроник и да управлявам ръчно степените на кутията, за да не сменя предавателното число самосиндикално, губейки двигателната спирачка по този начин. Незнам как е при Ауди-то, тъй като не го карах по баири, а из града и на магистралата.
За мен при CVT изпълнението на Тойота има два огромни недостатъка - липсата на блокировка на скоростния лост против неволно превключване и автоматичното изключване на скоростите при дълъг престой на D.
Наречете ме педант, но мен нещо като не ме кефи - не си мълча.
Едит: За да превключа от Р към другите скорости иска спирачка, но веднъж минал на R, N или D мога да превключвам без спирачка.
Ще обясня как работи моята CVT кутия, която няма предавки във вида, в който са на повечето автоматици, а има степени и реално като ускорявам ускорявам като мултитроник на ауди или иначе казано като скутер - нищо не се превключва.
Та, на D съм и чакам на светофар. Пускам спирачката и колата с леко замисляне тръгва, независимо дали съм държал 1 сек или 100 сек - едно и също е. Ако съм на баир и пусна спирачката - държи, но до какви наклони държи незнам, тъй като не съм тествал. Да уточня, че не държи с ръчната, тъй като ако пуснеш ръчната с копчето - няма тръгване, т.е. ръчната не се самоосвобождава или поне не с нормално силно даване на газ. Кляка задницата, но не тръгва. Често се случва докато седя на D със спирачка, оборотите да падат малко под нормалните обороти за празен ход, което води до леки вибрации в купето.
Между скоростите се превключва само с местене на лоста - няма никакви освобождаващи или заключващи механизми. Два пъти ми се случва да карам и премествайки ръка от подлакътника да чукна лоста и да изключа от скорост. Единия път беше в кръстовище и стана много кофти ситуация. Незнам ако го ударя по-силно и продължи към задна какво ще се случи... но предполагам ще хвърля кутията, тъй като пише никога да не се включва на задна, ако се движиш напред и то го пише с огромни черни, дебели букви. Реда на скоростите е P - R - N - D.
При спускане на баир трябва задължително да включа на типтроник и да управлявам ръчно степените на кутията, за да не сменя предавателното число самосиндикално, губейки двигателната спирачка по този начин. Незнам как е при Ауди-то, тъй като не го карах по баири, а из града и на магистралата.
За мен при CVT изпълнението на Тойота има два огромни недостатъка - липсата на блокировка на скоростния лост против неволно превключване и автоматичното изключване на скоростите при дълъг престой на D.
Наречете ме педант, но мен нещо като не ме кефи - не си мълча.
Едит: За да превключа от Р към другите скорости иска спирачка, но веднъж минал на R, N или D мога да превключвам без спирачка.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)
Airfan, да, част от въпросите ми бяха към теб...
От така обясненото за тръгването по баир, имаш hill assist - това чудо удря крачната спирачка (или задържа налягането в нея) до момента, в който подадеш достатъчно газ...
Намесихме другите кутии, защото дефакто въпроса намесва предимно хидротрансформатора...
За неволното изключване от скорост - и аз съм го правил (и при мен няма защита за изключване от D към N)... Според мен това не е дефект а умишлено направено (за безопасност - ако например автомобила тръгне да ускорява).....
А за изключването от D - също не смятам, че е допустимо от гледна точка на безопасност. Може да чакаш в момента и да дебнеш момента да тръгнеш... А колата решава да се самоизключи, само защото е стояла на място (без това да е наложително от техническа гледна точка)......
От така обясненото за тръгването по баир, имаш hill assist - това чудо удря крачната спирачка (или задържа налягането в нея) до момента, в който подадеш достатъчно газ...
Намесихме другите кутии, защото дефакто въпроса намесва предимно хидротрансформатора...
За неволното изключване от скорост - и аз съм го правил (и при мен няма защита за изключване от D към N)... Според мен това не е дефект а умишлено направено (за безопасност - ако например автомобила тръгне да ускорява).....
А за изключването от D - също не смятам, че е допустимо от гледна точка на безопасност. Може да чакаш в момента и да дебнеш момента да тръгнеш... А колата решава да се самоизключи, само защото е стояла на място (без това да е наложително от техническа гледна точка)......
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)
По-скоро самите скорости държат, а не спирачката. Що се отнася до безопасността, струва ми се натискането на бутона с палеца при Ауди няма да влияе на безопасността, но вероятността да строшиш кутията включвайки на R докато караш с 40 на D... Бих го тествал, но на друга колаslowtraveler написа:Airfan, да, част от въпросите ми бяха към теб...
От така обясненото за тръгването по баир, имаш hill assist - това чудо удря крачната спирачка (или задържа налягането в нея) до момента, в който подадеш достатъчно газ...
Намесихме другите кутии, защото дефакто въпроса намесва предимно хидротрансформатора...
За неволното изключване от скорост - и аз съм го правил (и при мен няма защита за изключване от D към N)... Според мен това не е дефект а умишлено направено (за безопасност - ако например автомобила тръгне да ускорява).....
А за изключването от D - също не смятам, че е допустимо от гледна точка на безопасност. Може да чакаш в момента и да дебнеш момента да тръгнеш... А колата решава да се самоизключи, само защото е стояла на място (без това да е наложително от техническа гледна точка)......

Ауди се самоизключва, рязко даваш газ и почти няма забавяне в потеглянето. Тествай.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)
Пробвай, ама не с рязко натискане, а с плавно - ако имаш късмет, ще усетиш момента на освобождаването на спирачката.. Можеш да пробваш и да натиснеш допълнително спирачката след като си я натиснал и автомобила стои на място под наклон - често се променя усещането на педала в дадената ситуация, когато е 'заключила' колелата...Airfan написа:...По-скоро самите скорости държат, а не спирачката. Що се отнася до безопасността, струва ми се натискането на бутона с палеца при Ауди няма да влияе на безопасността, но вероятността да строшиш кутията включвайки на R докато караш с 40 на D... Бих го тествал, но на друга кола![]()
Ауди се самоизключва, рязко даваш газ и почти няма забавяне в потеглянето. Тествай.
За натискането на бутона за включване на предавка - да, на мен не ми пречи - достатъчно удобно е направено (при мен джойстика е 1/1 с по-големите Аудита). А защо са го избягнали от Тойота - не знам...
Възможно е да е направено така, защото навярно при Тойота има друга допълнителна защита. Дали електромеханична, електрическа или механична - това е въпрос на конструкторско виждане.
Уверен съм, че ако има дори най-малка възможност за включване на R при движение с по-голяма скорост напред, щяха да скъсат задника на Тойота от съдебни искове...
Така, че това не би ме притеснявало. Май в ловците на митове правеха експерименти с някакъв дърт автоматик на тази тема - нищо не стана - колата продължи да си се движи напред по инерция..
P.S. гледам клипчета от рода: https://www.youtube.com/watch?v=GR13mElbqxM
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)
За първи път чувам тази теория. Винаги на световара съм на D, oсвен ако не е адско задръстване или ЖП прелез. Превклювал съм и на N на светфари, ама да се заигравам не за друго. Според мен ненужно ръчкаш трансмисията, ако на всеки светофар вкл. на N и увеличаваш многократно риска от някакъв дефект. (на старите трансимисии редовно им се късаха стом. въжета или нещо друго по лостовата система)Airfan написа:Ако имам да чакам повече от 10 секунди минавам на N. В книжката пише да не се държи на D дълго време на спирачка на едно място, тъй като прегрявало маслото.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)
Аз като видя на таймера над 15 сек и си изключвам, отделно да не държа постоянно спирачката, да бода очите със стоповете на задния. Ако от това ще се разваля - моля, да се разваля - ебахти тойотата.Japanese_fever написа:За първи път чувам тази теория. Винаги на световара съм на D, oсвен ако не е адско задръстване или ЖП прелез. Превклювал съм и на N на светфари, ама да се заигравам не за друго. Според мен ненужно ръчкаш трансмисията, ако на всеки светофар вкл. на N и увеличаваш многократно риска от някакъв дефект. (на старите трансимисии редовно им се късаха стом. въжета или нещо друго по лостовата система)Airfan написа:Ако имам да чакам повече от 10 секунди минавам на N. В книжката пише да не се държи на D дълго време на спирачка на едно място, тъй като прегрявало маслото.
@slowtraveler - гледах клипа, явно не може, ама не бих тествал на моята кола.


- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)
Това имах предвид - и на другите автоматици по същия начин можеш да останеш без тяга - НЯМА блокировка за изключването от скорост (включително на Аудито). Блокировката е само за включването на предавка...Airfan написа:...@slowtraveler - гледах клипа, явно не може, ама не бих тествал на моята кола.При всички случаи, два пъти изключих неволно, от които при изнасяне от кръстовище втория път и стана доста рисково като останах без тяга.
Навярно имаш някакво предупреждение ако изключиш от предавка (неволно или не). При мен ако автомобила се движи и изключа от предавка, се чува гонг и екрана става червен за няколко секунди..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)
Има, влизаш в лютеницата, пък спираш.slowtraveler написа:Това имах предвид - и на другите автоматици по същия начин можеш да останеш без тяга - НЯМА блокировка за изключването от скорост (включително на Аудито). Блокировката е само за включването на предавка...Airfan написа:...@slowtraveler - гледах клипа, явно не може, ама не бих тествал на моята кола.При всички случаи, два пъти изключих неволно, от които при изнасяне от кръстовище втория път и стана доста рисково като останах без тяга.
Навярно имаш някакво предупреждение ако изключиш от предавка (неволно или не). При мен ако автомобила се движи и изключа от предавка, се чува гонг и екрана става червен за няколко секунди..

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)
Не може да включиш задна ако колата не е спряла, или да се движи с 2-3 км/ч - там някаква минимална скорост. Просто електрониката няма да го позволи.
А на Приуса за да мина на Н, то трябва да задържиш лоста в Н позиция за 1.5 секунди да кажем. Ако само го чукнеш в Н позиция, то това го отчита като грешка и не реагира. Ама пък там лоста стои в средно положение, не е като на класическите автоматици с механично застопоряване на лоста. А ако ръгна задна (пробвах естествено) докато карам с 50км/ч, то само издрънква камбанката 2 пъти и това е. Демек двойното дрънкане се превежда - тъп си, пробвай пак. biggrin.gif
А на Приуса за да мина на Н, то трябва да задържиш лоста в Н позиция за 1.5 секунди да кажем. Ако само го чукнеш в Н позиция, то това го отчита като грешка и не реагира. Ама пък там лоста стои в средно положение, не е като на класическите автоматици с механично застопоряване на лоста. А ако ръгна задна (пробвах естествено) докато карам с 50км/ч, то само издрънква камбанката 2 пъти и това е. Демек двойното дрънкане се превежда - тъп си, пробвай пак. biggrin.gif
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)
Лол, яко. Моя лост като се мести щрака такова едно, та не мога просто да го чукна на задна. Чукна ли - мести се и отива там...BOz написа:Не може да включиш задна ако колата не е спряла, или да се движи с 2-3 км/ч - там някаква минимална скорост. Просто електрониката няма да го позволи.
А на Приуса за да мина на Н, то трябва да задържиш лоста в Н позиция за 1.5 секунди да кажем. Ако само го чукнеш в Н позиция, то това го отчита като грешка и не реагира. Ама пък там лоста стои в средно положение, не е като на класическите автоматици с механично застопоряване на лоста. А ако ръгна задна (пробвах естествено) докато карам с 50км/ч, то само издрънква камбанката 2 пъти и това е. Демек двойното дрънкане се превежда - тъп си, пробвай пак. biggrin.gif
Ако съм на типтроник и реша да я режа в лютеницата повечко, понякога ако прекаля сама си превключва... Самопази се кутията, не е идеално тъпа.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)
При теб лоста пак е електронен. Демек само съобщава на ЕКУ-то на кутията в какво състояние се намира. Нищо, че стои механично в някаква позиция.Airfan написа:Лол, яко. Моя лост като се мести щрака такова едно, та не мога просто да го чукна на задна. Чукна ли - мести се и отива там...BOz написа:Не може да включиш задна ако колата не е спряла, или да се движи с 2-3 км/ч - там някаква минимална скорост. Просто електрониката няма да го позволи.
А на Приуса за да мина на Н, то трябва да задържиш лоста в Н позиция за 1.5 секунди да кажем. Ако само го чукнеш в Н позиция, то това го отчита като грешка и не реагира. Ама пък там лоста стои в средно положение, не е като на класическите автоматици с механично застопоряване на лоста. А ако ръгна задна (пробвах естествено) докато карам с 50км/ч, то само издрънква камбанката 2 пъти и това е. Демек двойното дрънкане се превежда - тъп си, пробвай пак. biggrin.gif
Ако съм на типтроник и реша да я режа в лютеницата повечко, понякога ако прекаля сама си превключва... Самопази се кутията, не е идеално тъпа.
И за това в движение да го ръгнеш на задна, то ЕКУ-то няма да включи задна. Така, че споко, не може да объркаш нищо. Хората са го мислили за всякакви такива ситуации. И за това не може да повредиш системата. Както сам каза, ако си на ръчен режим и я вкараш в лютеницата, то сама ще включи на следваща предавка. Ако си почти в лютеницата и решиш ръчно да свалиш една предавка, то пак няма да го направи. А бе дуракоусточйва си е. biggrin.gif
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта