Това е основния източник на енергия за батерията, а не двигателя. За това е важно да имаш и капацитет, в който да може да "събираш" всяко спиране. Ако капацитета спадне, то запълването на батерията става също така бързо, както и изпразването ѝ, като съответно започваш да губиш възможност да трупаш енергия и колата започва да използва механичните спирачки, за да отбива скоростта. Така, че теоретично колкото повече капацитет, толкова повече.

Системата вкарва батерията в принудително зареждане чрез двигателя тогава, когато батерията падне на абсолютния минимум. Тогава започва да се зарежда батерията чрез двигателя над половината - на сила.
След като излезе от този режим, то зареждането разчита само на регенерацията, а не от двигателя. Зареждането чрез двигателя е допълнителна функция, за да запази батерията здрава и заредена. Съответно се губи енергия е преобразуването ѝ, което трябва да се избягва. И точно за това системата влиза в този режим рядко, когато батерията влезе в критичния минимум.
Това особено силно се усеща, когато имаш малък двигател, какъвто е в Приус.
Точно за това дори ако батерията не е заредена до горния си капацитет, а двигателя бъде запален отново, заради парното да речем, то батерията ако е топла (има и тази връзка), то тя не се зарежда така, както ако е студена. И това се прави с цел точно да не се губи енергия от двигател->генератор->батерия, защото тази загуба е безсмислена. И за това системата не зарежда батерията винаги, когато колата стои на място и двигателя работи.