
[Чип тунинг] Avensis T22/T25 1.6 VVVTi - възможeн или не?
[Чип тунинг] Avensis T22/T25 1.6 VVVTi - възможeн или не?
От седмица съм радостен собственик на Авенсис 1.6 81 кв.Нещо обаче ми се ще да го "бутна"/чипирам/ малко-ако е възможно./толкова съм бос че даже не знам дали тази процедура е възможна за бензинови двигатели/
Та затова питам-Ако е "ДА"-къде може в БГ да стане и колко ще струва?

Последно промяна от Akima на 22 Мар 2015 19:44, променено общо 4 пъти.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Чипиране на Авенсис-възможно или не?
Накратко - забрави тази идея за атмосферен двигател 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Чипиране на Авенсис-възможно или не?
Така си и предполагах,но за по-сигурно питам.Благодаря,че ме освободихте от невежеството ми! 

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Чипиране на Авенсис-възможно или не?
Ако преди това си карал немска машина навярно ти е направило впечатление 'мъката' в низките обороти на този двигател...
От друга страна не трябва да се страхуваш от високи обороти - 'японките' не се притесняват от работа в обороти близки до червената зона - тогава им идва силата...
Да, малко повече работа със скоростите, но от друга страна тягата е достатъчна когато я вкараш в обороти...
А относно чипирането - за повече мощност се иска повече изгорено гориво или по-високи обороти. Оборотите за ежедневен автомобил не е хубаво да се пипат (пък и вървят обикновено с променено газоразпределение).
За изгаряне на повече гориво е нужно повече въздух.
При атмосферката количеството въздух е ограничено - обема на двигателя. Т.е. можеш да играеш само в малък диапазон с отстраняване прегради, пречещи на влизащите и излизащите газове (газоразпределение, клапани, газови пътища, ауспуси и т.н.)... Т.е. ще вложиш доста пари за спечелване да кажем 5-8к.с.
Докато при турбодвигателя е лесно (дори с управление на самото ЕКУ при съвременните двигатели и управляеми турбини) може да се промени налягането и от там - възможността да се изгори повече гориво и да се получи по-голяма мощност...
От друга страна не трябва да се страхуваш от високи обороти - 'японките' не се притесняват от работа в обороти близки до червената зона - тогава им идва силата...
Да, малко повече работа със скоростите, но от друга страна тягата е достатъчна когато я вкараш в обороти...
А относно чипирането - за повече мощност се иска повече изгорено гориво или по-високи обороти. Оборотите за ежедневен автомобил не е хубаво да се пипат (пък и вървят обикновено с променено газоразпределение).
За изгаряне на повече гориво е нужно повече въздух.
При атмосферката количеството въздух е ограничено - обема на двигателя. Т.е. можеш да играеш само в малък диапазон с отстраняване прегради, пречещи на влизащите и излизащите газове (газоразпределение, клапани, газови пътища, ауспуси и т.н.)... Т.е. ще вложиш доста пари за спечелване да кажем 5-8к.с.
Докато при турбодвигателя е лесно (дори с управление на самото ЕКУ при съвременните двигатели и управляеми турбини) може да се промени налягането и от там - възможността да се изгори повече гориво и да се получи по-голяма мощност...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта