Lotus Elise 2ZZ-GE проект
- Akima
- Мнения: 7472
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 106 пъти
- Получена благодарност: 194 пъти
Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект
Мнение от Akima » 29 Яну 2015 02:30
Излиза по-тънко,носи на тунинг и има повече проекти,правени с него.
Кутиите им идват слаби обаче.
Akima
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект
Мнение от Japanese_fever » 29 Яну 2015 08:03
Май нищо не си разбрал. По-добре конструирани двигатели са и държат до много по-високи обороти от 2ZZ, а за малолитражните двигатели е хубаво да бичат на високи обороти (ако са натурелки), защото така достигат повече коне.andrian999999 написа:според мен не спамим темата , все пак пишем за 2ZZ-GE мотора по темата. но аз пак не разбрах какво толкова му е по хубавото на к-20 мотора. примерно по-евтини части за тунинг , по масов мотор и тн...
К20 мотора мове лесно (в оригинално състочние без да се отваря) да достигне 450 к.с., поне така пише един човек в линка, който ти дадох. Явно не си го прочел, ама въобще. Второ - K серията на Хонда е революционна и снабдена i-VTEC системата, която им позволява спокойно да достигат до 9000, та и до 10 000 оборота. Специлантите двигатели са K20A (Japan), K20А2 (USA), K20Z3/Z4 (Сивик Type R, Интегра Type R), който има 200 к.с. Другите К двигатели имат около 160. За кутиите им не съм чел, но има едно момче на youtube с K20 (900 к.с.) в шаси от MR2 II, който казва, че трансмисията си му е оригинална.
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект
Мнение от Japanese_fever » 29 Яну 2015 08:07
Според теб колко по-леко за двигателя ще е нитрото сравнено с турбо или мех. компресор? Ще може ли да обясниш,а ко може!Akima написа:
Джап,
нали Нико ти казва,че се е насочил към Нитро.
Основните доводи против са за другата опция.
Аз казах горе, че съм за турбо и повчето бързи коли за драг са турбо, защото турбото ти дава въртящ момент още в ниските обороти.
Според мен компресорите щадят повече двигатели от шотовете нитро, които са голям шок за двигателя.
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- Akima
- Мнения: 7472
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 106 пъти
- Получена благодарност: 194 пъти
Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект
Мнение от Akima » 29 Яну 2015 16:18
И при двата power adder-a/как звучи само/ рисковете идват от впръскване на бедна горивна смес,рязко повишаване на температурата в цилиндъра и съответно повреда.
В момента чета една тема за 2ZZ и кой как си е взривил двигателя - после мога да дам линк - не е на този компютър отворена.
Идеята ми е,че не трябва да говорим общо,а конкретно за отделните мотори.
Извода ми до тук е:
2ZZ - нитро.
K20/24 - турбо.
Това са моите 5 цента - уточнявам,че не съм специалист в областта и ще се радвам,ако мога да науча нови неща за тези системи - аз съм фен на атмосферни бензинови двигатели с голяма кубатура.

Akima
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект
Мнение от Japanese_fever » 29 Яну 2015 19:34
Говоря като база от завода K20 е много по-добър от 2ZZ, а от там и много по-популярен за серизони проекти - драг, писта, мощности близки до 500 к.с. (с турбо, разбира се), та дори и нагоре.
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
Akima
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект
Мнение от Japanese_fever » 29 Яну 2015 22:25
Мисля, че също така е ужасно ползена за НиКо, за да мове да смени слабите компоненти на 2ZZ, преди да излезе с/у баварците.

От това, което прочетох, човека от ам. форум на Лотус Елис иска за запази 2ZZ-то само защото иска колата му да е сток (защото щяла да загуби стойност, след като й сложи двг. на Хонда) и също не толкова маловажно, е че този собственик (от ам. форум) не може да работи сам по колата си (а НиКо може) и ще трябва да даде много пари са engine swap + парите за новия дшг. и трансмисия. Също така човека притежаша кола, която е една от общо 12 сглобени от Лотус през 2009-та година, която се води 260 Cup и всячески се мъчи да я запази в оригинално състояние. Като казва ориг. двг., той иска да каже, че предпочита да го поправи пред възможността да купи цял нов 2ZZ-GE. А НиКо иска да построи драг destroyer of BMW. Празвиш ли разлика?
Няколко човека във темата споменаха, че К двг. е по-добър като дизайн и надеждност на частите, а също така един каза, че мове да изкара същите коне N/A, които 2ZZ може да изкара с турбо или мех. компресор.There is a lot of truth to that, but my car is only 1 of 12 race cars that Lotus built in 2009. Lotus built 144 Cup 260s in 2009, and 12 of them were track only cars (on their production line!)...so, I think there is value in keeping the original motor. That is the only reason for rebuilding this particular engine.
Това, което искам да пожелая на НиКо е да си направи един наистина конкурентноспособен 2ZZ! Да прегледа какво се сменя по този двигател относно бъдещата му надеждост (бегъл поглед видях, че сменят клапани, прувините им и разп. валове - "valves and springs, oil pump gear, larger oil pan") и да ходи да засрамва надутите фенове на БМВ из цяла България!

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- andrian999999
- Мнения: 1516
- Регистриран на: 19 Мар 2009 11:51
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект
Мнение от andrian999999 » 30 Яну 2015 01:33
относно К-мотора аз това в юу туб го четох, и тия неща не ги вярвам сток мотор 450к.с 10 000 оборота е ташак мнение (ако е така дали ако му дам един Ка мотор ще ми гарантира ли ,че ще мина 30 000-40 000км без да се счупи)естествено че няма да ми даде гаранция. а относно моторите имах предвид ,че горе долу са сходни единят е 192к.с. 8500об. а другия 200к.с при 8600об. та мисълта ми беше ако за Ка мотора има евтини (по американски АФТЕР МАРКЕТ ТУНИНГ ЧАСТИ) да ок разбирам го. но иначе една тойта селика 192 за донор е 4000лв а една хонда сивик тайп Р е двойно по скъпа така че на мен ще ми е по ефтино да трошим Два мотора тойота на цената на един за хонда
andrian999999
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект
Мнение от Japanese_fever » 30 Яну 2015 03:11
Върни се и прочети темата от самото начало! Там НиКо обяснява защо се е захванал с този проект. Ако ще пишеш без да четеш, аз също нямам намерение да ти чета постовете.
Споменах само на момчето, че така и така има пари и умения да си направи бърза кола, но да избере и стабилна база.
Него разубеждавам да маха 2ZZ-то даже ще ми е интересно какъв наистина е потенциала му.
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект
Мнение от НиКо » 30 Яну 2015 09:21
Вчера изкарах мотора. Абсолютно елементарно е направена.
Обаче проблемите ме стовариха и чак ме троснаха на земята.
Оказва се ,че не съм знаел за две основни неща от всичко , което съм чел до сега.
K-серийте на ровър и Тойота моторите се слагат на коренно различно задно шаси.
Тоест двата вида мотори са със съвсем различно захващане към купето и алуминиевите планки на двете шасита са абсолютно различни.
Мойто Ровърско шаси няма въобще заготовка за предния и задния 2zz тампон на мотора.
Сега ще поръчам оригинални полиуретанови тампони и ще правя алуминиеви стойки ,както са оригиналните на 2zz Елийс.
Въпроса е от къде аджеба ще видя празен кош на Елийс с 2зз?!?
Втория проблем ,който ще се реши по-бързо е ,че полуоските също са различни.
Лотус имат различни външни карета спрямо тези на ровър и тойота.
Всеки лотус с двигател ровър и всеки лотус с двигател Тойота има полуоски изглеждащи идентично , но вътре шлиците се различават.
Мислих си ,че ще сложа ровърското външно каре на Тойотовската полуоска ама няма как да стане.
В интернет се продава само външно Тойотовско каре ,което струва 260лв/бр някво рейскинг усилено и това е моето спасение относно каретата.
Монтиране на газов инжекцион на цени от 600лв *MIMGAS *LOVATO
https://www.facebook.com/REND.autoparts/ www.rend.cars.bg
НиКо
Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект
Мнение от НиКо » 30 Яну 2015 09:24

- Прикачени файлове
-
- IMG-1422538224061-V-1.jpg (294.3 KiB) Преглеждано 2730 пъти
-
- IMG_20150129_165927-1.jpg (308.4 KiB) Преглеждано 2730 пъти
Монтиране на газов инжекцион на цени от 600лв *MIMGAS *LOVATO
https://www.facebook.com/REND.autoparts/ www.rend.cars.bg
НиКо
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект
Мнение от Japanese_fever » 30 Яну 2015 09:35

Иначе снимки бол из форумите, даже и blue prints би трябвало да има.
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект
Мнение от НиКо » 30 Яну 2015 09:43
Първо снимах , после чистих

Монтиране на газов инжекцион на цени от 600лв *MIMGAS *LOVATO
https://www.facebook.com/REND.autoparts/ www.rend.cars.bg
НиКо
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект
Мнение от Japanese_fever » 30 Яну 2015 10:23
http://www.monkeywrenchracing.com/index ... ath=44_129

Tеси са малко по-евтини (scroll-ни надолу, за да ги видиш):
http://www.swapshopracing.com/contents/en-us/d831.html
http://www.boefabrication.com/index.php?/boe/products
http://www.lotustalk.com/forums/f25/eng ... ndex2.html

https://howtune.com/articles/63-replaci ... otus-elise

Някои тампони се нуждаят и от защита от ауспуха:
http://www.lotustalk.com/forums/f25/hot ... ed-117467/


http://maben.homeip.net/static/auto/lot ... Engine.pdf
http://www.hangar111.com/shop/116-lotus ... ning-parts
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект
Мнение от НиКо » 30 Яну 2015 10:36
Трябват ми стойките ( от черно-бялата снимка са с номера 9 , 10 , 11)
Снимка дали ти се е мярнала на празен кош на 2зз?
Монтиране на газов инжекцион на цени от 600лв *MIMGAS *LOVATO
https://www.facebook.com/REND.autoparts/ www.rend.cars.bg
НиКо
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост