
иначе днес стигнах 14.4 и дишам малко по-спокойно biggrin.gif
...(позволи ми да допълня) производителя няма как да измери реално разхода на гориво използва индиректни методи които дават някаква минимална грешка. Другото което е, че разхода на гориво поради горепосочените причини е ориентировъчен и зависи много от стила на каране, пътните условия, трафика, състоянието на автомобила, терена, пътната настилка, качеството на горивото, навиците на водача, външни метеорологични условия и мога да изброя още. За да съм цветен в обяснението давам един абсолютно конкретен пример:slowtraveler написа:Десс, той и в момента ти показва реален среден разход колкото и да не ти се иска да го признаеш
Въпроса е, че това не е типичния разход - колата е работила много на място...
Ако излезеш извън града, за 20-30км разхода ще спадне много осезателно ако не си изгорила много от резервоара до момента...
Ако обаче си издухала цял резервоар с такова темпо, то напълно логично разхода няма да падне толкова бързо...
Чиста математика... Ако с издухани 2л си изминала 10км, това ти е среден разход 20л/100км. Ако изминеш следващите 30км с разход 6л/100км, това ще е добавило 1.8л към разхода. Т.е. средния ти разход ще спадне 3.8л/40км=9,5л/100км...
Ако обаче от нулирането си издухала половината резервоар - 30л и си минала 150км, средния ти разход пак ще е 20л/100км. Но последващи 30км с разход 6л/100км биха ти намалили общия среден разход много по-малко 31.8л/180=17.7л/100км...
А практиката показва: ако се помотам докато излизам от бензиностанция след нулиране на средния разход и се движа в града - първите 2-3км може разхода да ми е 18л/100км, което не е лъжа на компа, а реално изгорено гориво...
Отново малко сметки - студен по-големичък двигател гори между 3 и 5л/час на празен ход. Т.е. 5 минути работа на място ще са около 0.25л изгорено напразно гориво.
Ако след това изминеш километър със среден разход 10л/100км (т.е. още 0.1л/100км), БК ще ти покаже среден разход 0.35л/1км=35л/100км....
И това отново не е лъжа на компютъра, а реално изгорено гориво...
Методите са достатъчно точни - като знаеш дебита на впръсканата нафта (знаейки налягането и от там - дебита на дюзата) и времето, за което се е впръскала, може с доста голяма точност да сметнеш моментен и среден разход...Ивалин написа:.....производителя няма как да измери реално разхода на гориво използва индиректни методи които дават някаква минимална грешка.....
....трябва ти и вискозитета на нафтата..което в България е малко около при различните температури!slowtraveler написа:Методите са достатъчно точни - като знаеш дебита на впръсканата нафта (знаейки налягането и от там - дебита на дюзата) и времето, за което се е впръскала, може с доста голяма точност да сметнеш моментен и среден разход...Ивалин написа:.....производителя няма как да измери реално разхода на гориво използва индиректни методи които дават някаква минимална грешка.....
.....и все пак компютъра лееееко греши!slowtraveler написа:При загрял двигател/дюзи, вискозитета е константа (нафтата при дюзата е с що-годе константна температура)...
Да, при незагрял двигател може да има отклонения, но едва ли са фрапантни, а и сигурно има възможност за корекция в ЕКУ-то (което знае температурата)...
Компютъра не греши... Може да даден неочакван резултат ако му подадеш грешни начални данни.Ивалин написа:.........и все пак компютъра лееееко греши!
Аз отдавна съм стигнал до този извод.TATI написа: И като се има предвид изписаното по темата, по-скоро лъжат колонките за зареждане.
Е как за толкова години не попаднах на 'лъжеща' извън статистическата грешка колонка .. Не случайно бях пуснал тук и 'глобална' статистика и грешката, при всички зареждания за над 100х.км на предходния ми автомобил.TATI написа:До тук преброих 6 човека, та не знам дали е доста или не. И като се има предвид изписаното по темата, по-скоро лъжат колонките за зареждане.
Слоу, повечето от колегите изобщо не ги интересува този въпрос.slowtraveler написа:Е как за толкова години не попаднах на 'лъжеща' извън статистическата грешка колонка .. Не случайно бях пуснал тук и 'глобална' статистика и грешката, при всички зареждания за над 100х.км на предходния ми автомобил.TATI написа:До тук преброих 6 човека, та не знам дали е доста или не. И като се има предвид изписаното по темата, по-скоро лъжат колонките за зареждане.
Факта, че се оплакват отделни хора за постоянни големи разлики показва, че проблема е само при тях...
Ако лъжеха колонките, оплакванията биха били разпространени при повече хора и биха били по-нерегулярни...
Досега не съм карал или притежавал автомобил на който компютъра да е точен. Най-близко до реалния разход и до реалната скорост са били BMW с отклонение около 3%. VW, Audi, Skoda 'лъжат' с около 5-7%, Toyota - с 10%, не съм имал съвременна Мазда и никакъв Джийп, за да сравня твърденията на Слоу.slowtraveler написа:...Компютъра не греши... Може да даден неочакван резултат ако му подадеш грешни начални данни...
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта