Може ли да ми опишеш кога и как се чуваше това чукане, щото си въобразявам, че и при мен има нещо, но сега на обслужването гледаха рейката и казаха, че нищо й няма. Може и на ЛС, за да не спамим тук.scorpion написа:Да, оправи се и да чукам на дърво чукането го няма. И добре, че настоявах докрай.Airfan написа:Рейката оправи ли се поне?
Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно
За рейката - доста от съвременните автомобили с регулируеми волани страдат от това неприятно чукане...
Което се появява заради лек луфт в шлиците на вала на волана (от там, откъдето волана може да се регулира напред/назад), а не в рейката.
Но 'отката' му във волана подвежда хората да си мислят за сериозен проблем с рейка...
Обикновено решават проблема с намазване на шлиците с по-гъстичка грес...
Което се появява заради лек луфт в шлиците на вала на волана (от там, откъдето волана може да се регулира напред/назад), а не в рейката.
Но 'отката' му във волана подвежда хората да си мислят за сериозен проблем с рейка...
Обикновено решават проблема с намазване на шлиците с по-гъстичка грес...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно
При мен, при въртене на волана наляво и надясно се чува едно леко виуу - виуу само вътре в колата и се чува котато е много тихо, но не мога да го хвана откъде идва този звук.
Така е от нова вече 212 000 Не е от корите около волана, защото съм ги свалял и е все тая.
Не се увеличава, но и не намалява.
Карам с волян издърпан максимално назад и надолу.
Така е от нова вече 212 000 Не е от корите около волана, защото съм ги свалял и е все тая.
Не се увеличава, но и не намалява.
Карам с волян издърпан максимално назад и надолу.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно
Това е от електроусилвателя.Kiki написа:При мен, при въртене на волана наляво и надясно се чува едно леко виуу - виуу само вътре в колата и се чува котато е много тихо, но не мога да го хвана откъде идва този звук.
Така е от нова вече 212 000 Не е от корите около волана, защото съм ги свалял и е все тая.
Не се увеличава, но и не намалява.
Карам с волян издърпан максимално назад и надолу.
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно
Отзад напред, ще коментирам:
КИКИ, почти съм сигурен, че е от нещо по хидравликата (клапани, помпата и пр.). При мен след смяната на рейката
осезаемо се чуваше това леко виене, при по-студено време сутрин като изваждам колата от гаража и правя две-три по-остри маневри. Като загрее не се чува нищо. Напоследък даже не съм го чувал или просто съм привикнал към звука, или пък защото радиото игнорира шума ... знам ли. Но не е проблем (такова виене съм имал и на други автомобили с хидравлика)...
ЕЪРФАН, ще споделя за проблема тук за да е достъпно до колегите ... Чукането започна с леко припукване при по-остра маневра при паркиране, или при завиване НАДЯСНО. При маневриране еднократно, а при завиване надясно ако е придръжено с примерно лек наклон.
С тази диагноза отидох в ТМ-Запад, където ми смениха кормилния прът и каретата. По-принцип това беше детска болест на Т25 (имах служебен автомобил 1.8 бензин (2005) и бях викан на т.н. сервизни кампании). Да, обаче проблема си остана въпреки уверенията, че всичко било ок. Не бях доволен но преглътнах. Обаче един ден не знам поради каква причина (мисля, че при загасено състояние се опитах да коригирам малко волана) пукането си премина в чукане. Развъртях волана бързо наляво-надясно (енергично разклащане) и чукането се чуваше осезаемо. При запалване на колата изчезваше и оставаха старите симптоми, т.е. изпукване при определена маневра. Обаче един ден, обсебен от това пукане, пак при загасен двигател завъртях енергично волана в двете посоки и този път освен чукане се усещаше и на волана, което вече ме вбеси и пак в ТМ. Този път отидох в ТМ Изток и исках приемчика да дойде и вземе колата за преглед, след като аз му покажа за какво иде реч. Веднага щом му разклатих волана и той чу ясно чукането и самия той опита нямаше повече обяснения и ме записаха за смяна на рейка. Е, понеже чакаха доставка и пр., стана след около 2 седмици но в рамките на един ден. Специално викаха някакъв специалист, който само с това се занимава, а после я караха на стенд за проверка и реглаж на симетриите извън ТМ-ИЗток (нямали реглаж !!!!!!!!). Както и да е това бяха симптомите. Ако ги имате не се отказвайте, ако колата ви е гаранционна !
П'С: Специално за предходния ми авенсис 1.8 (2005) имах първо проблем със неприятно свирене от предните прозорци. След многократни настоявания (имах даже и свъет от ТМ беше да не карам повече от 140 км/ч
) и допитване до Англия, ми смениха предните уплътннеия. Оказа се, че е имало регистрирани оплаквания и от други като мен. Тази детска болест е изчистена със сигурност във фейслифта, а и вероятно автомобилите произведени след 2005, като ако се загледате в гумата на вратата горе към предната колона, а гумата е както знаем двойна, ще видите, че между двете парчета има връзка, пак от гума, т.е. две парченца напреки на гумата. Не знам дали го обясних добре
Другия проблем беше със спирачките. Потъваше педала при задържане на крака (и тук колеги споделят това). Спирачките за мен бяха доста "меки" и недиректни. Струваха правиха, но в крайна сметка така и се разделих с колата с усещането, че спирачките не са добри. Сега на този Авенсис, вероятно и поради по-големите дискове, а и вероятно конструктивно спирачките са далеч по-добри. Като цяло обаче в сравнение с немски автомобили, които съм карал, спирачките не ми харесват (обичам директното усещане и незабавна реакция) но пък са далеч по-добри от тези, които съм имал на френски автомобили с марката Рено.
Приключвам, че стана цял роман biggrin.gif
КИКИ, почти съм сигурен, че е от нещо по хидравликата (клапани, помпата и пр.). При мен след смяната на рейката

ЕЪРФАН, ще споделя за проблема тук за да е достъпно до колегите ... Чукането започна с леко припукване при по-остра маневра при паркиране, или при завиване НАДЯСНО. При маневриране еднократно, а при завиване надясно ако е придръжено с примерно лек наклон.
С тази диагноза отидох в ТМ-Запад, където ми смениха кормилния прът и каретата. По-принцип това беше детска болест на Т25 (имах служебен автомобил 1.8 бензин (2005) и бях викан на т.н. сервизни кампании). Да, обаче проблема си остана въпреки уверенията, че всичко било ок. Не бях доволен но преглътнах. Обаче един ден не знам поради каква причина (мисля, че при загасено състояние се опитах да коригирам малко волана) пукането си премина в чукане. Развъртях волана бързо наляво-надясно (енергично разклащане) и чукането се чуваше осезаемо. При запалване на колата изчезваше и оставаха старите симптоми, т.е. изпукване при определена маневра. Обаче един ден, обсебен от това пукане, пак при загасен двигател завъртях енергично волана в двете посоки и този път освен чукане се усещаше и на волана, което вече ме вбеси и пак в ТМ. Този път отидох в ТМ Изток и исках приемчика да дойде и вземе колата за преглед, след като аз му покажа за какво иде реч. Веднага щом му разклатих волана и той чу ясно чукането и самия той опита нямаше повече обяснения и ме записаха за смяна на рейка. Е, понеже чакаха доставка и пр., стана след около 2 седмици но в рамките на един ден. Специално викаха някакъв специалист, който само с това се занимава, а после я караха на стенд за проверка и реглаж на симетриите извън ТМ-ИЗток (нямали реглаж !!!!!!!!). Както и да е това бяха симптомите. Ако ги имате не се отказвайте, ако колата ви е гаранционна !
П'С: Специално за предходния ми авенсис 1.8 (2005) имах първо проблем със неприятно свирене от предните прозорци. След многократни настоявания (имах даже и свъет от ТМ беше да не карам повече от 140 км/ч


Другия проблем беше със спирачките. Потъваше педала при задържане на крака (и тук колеги споделят това). Спирачките за мен бяха доста "меки" и недиректни. Струваха правиха, но в крайна сметка така и се разделих с колата с усещането, че спирачките не са добри. Сега на този Авенсис, вероятно и поради по-големите дискове, а и вероятно конструктивно спирачките са далеч по-добри. Като цяло обаче в сравнение с немски автомобили, които съм карал, спирачките не ми харесват (обичам директното усещане и незабавна реакция) но пък са далеч по-добри от тези, които съм имал на френски автомобили с марката Рено.
Приключвам, че стана цял роман biggrin.gif
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно
При мен като влезна да въртя в колело и на излизане като променя посоката сякаш има леко припукване във волана. Понякога го има при излизане от френски гараж. Не мога да конкретизирам още. На място определено не се чува нищо и няма никакви луфтове. То и не може да се мръдне волана де...scorpion написа:Отзад напред, ще коментирам:
ЕЪРФАН, ще споделя за проблема тук за да е достъпно до колегите ... Чукането започна с леко припукване при по-остра маневра при паркиране, или при завиване НАДЯСНО. При маневриране еднократно, а при завиване надясно ако е придръжено с примерно лек наклон.
С тази диагноза отидох в ТМ-Запад, където ми смениха кормилния прът и каретата. По-принцип това беше детска болест на Т25 (имах служебен автомобил 1.8 бензин (2005) и бях викан на т.н. сервизни кампании). Да, обаче проблема си остана въпреки уверенията, че всичко било ок. Не бях доволен но преглътнах. Обаче един ден не знам поради каква причина (мисля, че при загасено състояние се опитах да коригирам малко волана) пукането си премина в чукане. Развъртях волана бързо наляво-надясно (енергично разклащане) и чукането се чуваше осезаемо. При запалване на колата изчезваше и оставаха старите симптоми, т.е. изпукване при определена маневра. Обаче един ден, обсебен от това пукане, пак при загасен двигател завъртях енергично волана в двете посоки и този път освен чукане се усещаше и на волана, което вече ме вбеси и пак в ТМ. Този път отидох в ТМ Изток и исках приемчика да дойде и вземе колата за преглед, след като аз му покажа за какво иде реч. Веднага щом му разклатих волана и той чу ясно чукането и самия той опита нямаше повече обяснения и ме записаха за смяна на рейка. Е, понеже чакаха доставка и пр., стана след около 2 седмици но в рамките на един ден. Специално викаха някакъв специалист, който само с това се занимава, а после я караха на стенд за проверка и реглаж на симетриите извън ТМ-ИЗток (нямали реглаж !!!!!!!!). Както и да е това бяха симптомите. Ако ги имате не се отказвайте, ако колата ви е гаранционна !
Приключвам, че стана цял роман biggrin.gif
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно
Опитай се да размърдаш все пак енергично и рязко волана в двете посоки. Трябват усилия но ако има някакво тропане/чукане/пукане ще се чуе ясно.Airfan написа: ...
При мен като влезна да въртя в колело и на излизане като променя посоката сякаш има леко припукване във волана. Понякога го има при излизане от френски гараж. Не мога да конкретизирам още. На място определено не се чува нищо и няма никакви луфтове. То и не може да се мръдне волана де...
Апропо, извинявам се но какво е френски гараж


- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно
Влизам и аз в офтопика с този въпрос.scorpion написа:Апропо, извинявам се но какво е френски гаражВероятно го знам но термина не го знам
Google върна това - http://www.bgjargon.com/word/meaning/%D ... 0%B0%D0%B6
Явно е пловдивска "схема".френски гараж
Успоредно паркиране.
Ще паркирам на френски гараж.

- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно
Успоредно паркиране по Пловдивски, май 

Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно
Мда, успоредно паркиране на тротоара. На курса през 90-те така му казваха инструкторите и така го знам. 

- Georgepetrov137
- Мнения: 242
- Регистриран на: 20 Мар 2010 12:45
- Местоположение: Бургас
Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно
Извинявам се за спама в темата но имам един проблем и като прочетох мнението на колегата видях лъч надежда.scorpion написа: 2012 - около 40К гаранционна смяна на леща на задно гърне - досаден резонанс
2013 - около 45К гаранционна смяна на уплътнение на възд.филтър - досадна вибрация и шум
Всъщност проблемът е много неприятен резонанс или по-точно "гъгнене" около 1900-2000 оборота по време на ускоряване с по-леко подаване на газта. На място нищо не се чува и усеща и проблемът е само при движение, по-точно когато се натоварва двигателя, например изкачване на наклон. Усеща се на всички скорости. Понякога затихва малко - например след автомивка или в по-влажно време, но явно натрупа ли се малко кал под колата е ясно изразено. Колата ми е още гаранционна и веднъж го споменах в Спекта ауто при сервизно обслужване, решиха, че може да е от уплътнение на въздушен филтър. Разглобиха го и пак го сглобиха и сякаш изчезна за малко но пак се появи. Почна вече наистина да ме дразни.
Toyota Auris 2010 1.33 ->Lexus - RX II - 300 4WD (204 Hp)->Lexus RX450H 2012 fl
Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно
Аурис 1,4 ввти , 2007г. Закупен на 0 км , кара се по Бургаско и има стикер !
Първа гаранционна година - някакво омасляване по водна помпа, сменена гаранционно.
Вече съм на 99900и нещо , миналото лято смених предни накладки. Акумулатора сдаде багажа 2014 май месец./ 7 години/
Перо на предна лява чистачка и перо отзад .
Имам го проблема със скърцането на тампоните на амортисьорите в по хладно време , особено като влизам в подземният гараж, назад го няма.
Антифриза си стои , драскотини по огледалата. Изгоряла крушка на копчето за вдигане на пасажерското предно стъкло, не ми се занимава.
На четири години сменям крушки /само едната изгоря/, закупени от МечоКух, май тази година ще има пак. Две или три смени на крушка на заден десен габарит, но го отдавам на автомивката/престарават се.
Дотук съм сменил един двоен комплект гуми -Зимни/Летни, тоест на 4 ри години фърлям и слагам нови.
Масло и филтри веднъж годишно, щото 15 к трудно ги докарвам.
Карането е 50/50 , като в града съм повече с колелото, щото синя зона и няма сми .
Комплект стелки, сменят се на горе долу две , три години.
Усреднен постоянен разход 6.3-6,8
Ми как да кажа, че не съм доволен . !
Първа гаранционна година - някакво омасляване по водна помпа, сменена гаранционно.
Вече съм на 99900и нещо , миналото лято смених предни накладки. Акумулатора сдаде багажа 2014 май месец./ 7 години/
Перо на предна лява чистачка и перо отзад .
Имам го проблема със скърцането на тампоните на амортисьорите в по хладно време , особено като влизам в подземният гараж, назад го няма.
Антифриза си стои , драскотини по огледалата. Изгоряла крушка на копчето за вдигане на пасажерското предно стъкло, не ми се занимава.
На четири години сменям крушки /само едната изгоря/, закупени от МечоКух, май тази година ще има пак. Две или три смени на крушка на заден десен габарит, но го отдавам на автомивката/престарават се.
Дотук съм сменил един двоен комплект гуми -Зимни/Летни, тоест на 4 ри години фърлям и слагам нови.
Масло и филтри веднъж годишно, щото 15 к трудно ги докарвам.
Карането е 50/50 , като в града съм повече с колелото, щото синя зона и няма сми .
Комплект стелки, сменят се на горе долу две , три години.
Усреднен постоянен разход 6.3-6,8
Ми как да кажа, че не съм доволен . !
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно
Колега, щом е гаранционна нека да прегледат всичко по изпускателната система и ги накарай да сменят уплътнението на възд.филтър, защото ако се омачкало "неправилно" едва ли след сглобяването ще е ОК.Georgepetrov137 написа:Извинявам се за спама в темата но имам един проблем и като прочетох мнението на колегата видях лъч надежда.scorpion написа: 2012 - около 40К гаранционна смяна на леща на задно гърне - досаден резонанс
2013 - около 45К гаранционна смяна на уплътнение на възд.филтър - досадна вибрация и шум
Всъщност проблемът е много неприятен резонанс или по-точно "гъгнене" около 1900-2000 оборота по време на ускоряване с по-леко подаване на газта. На място нищо не се чува и усеща и проблемът е само при движение, по-точно когато се натоварва двигателя, например изкачване на наклон. Усеща се на всички скорости. Понякога затихва малко - например след автомивка или в по-влажно време, но явно натрупа ли се малко кал под колата е ясно изразено. Колата ми е още гаранционна и веднъж го споменах в Спекта ауто при сервизно обслужване, решиха, че може да е от уплътнение на въздушен филтър. Разглобиха го и пак го сглобиха и сякаш изчезна за малко но пак се появи. Почна вече наистина да ме дразни.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] и 5 госта