RAV4 2.0 D4D 2002 - твърд ли е педала на съединителя?
RAV4 2.0 D4D 2002 - твърд ли е педала на съединителя?
Здравейте колеги,
Моля модераторите да ме извинят ако повтарям тема! От скоро имам въпросната кола и още задавам глупави въпроси, но моля споделете, нормално ли е да е твърдичък педала на съединителя? Твърд като например тежестта на кракът ми не е достатъчна за да потъне, трябва да приложа и сила. Може би вече ставам досаден със сравненията ми с Маздата, която карам, но при нея съединителя е хидравличен и е нереално мек. Тойотата с жило ли е, нормално ли е да е така по-твърдичък? Благодаря предварителската!
Моля модераторите да ме извинят ако повтарям тема! От скоро имам въпросната кола и още задавам глупави въпроси, но моля споделете, нормално ли е да е твърдичък педала на съединителя? Твърд като например тежестта на кракът ми не е достатъчна за да потъне, трябва да приложа и сила. Може би вече ставам досаден със сравненията ми с Маздата, която карам, но при нея съединителя е хидравличен и е нереално мек. Тойотата с жило ли е, нормално ли е да е така по-твърдичък? Благодаря предварителската!
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя
Нормално е да е много мек , когато е нов. Всеки съединител става твърд с времето , но все пак всичко зависи от начина на експлотация на колата. Натискал съм съединителя на Ярис на 50 000 км, 2006-та год. , който е за боклука. Колата е карана от жена само в София.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя
Ами Маздата, за която говоря е 93 година, но пък ако сравнявам лекотата на воланите , при Тойотата е в пъти по-лек. Може би трябва да се кача и в друга Равка за да направя сравнение. Но при това положение, изглежда сякаш съединителя е с жило.
Последно промяна от zaksofon на 17 Яну 2015 10:28, променено общо 1 път.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя
Съединителят не е с жило , а с помпи. Твърдостта на съединителя зависи от притискателния диск. Колкото повече е прегряван и натискан , толкова по-твърд става.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя
Благодаря за бързия отговор колега, щом е с помпа, значи е хидравличен. А това, че е по-твърд означава сигурно, че му е дошло времето за смяна на диска. Последно питам-ориентировъчно смяната на диска скъп ремонт ли е? Извинявам се за глупавите въпроси!
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя
Колега недей да бързаш толкова!От къде разбра,че ти е за смяна съеденителя.Нека да го пипне някой,който разбира.Може твоето усещане да е субективно(сравнено с предишната ти кола).Аз от 31г. карам леки коли и съм забелязал,че на всяка е различно(съеденител, спирачки и т.н.).Имам същата равка вече шеста година,смятам,че съеденителя ми е нормален.
Пиши от къде си!
Пиши от къде си!
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя
Благодаря за съвета! От Троян съм. Не, че съм се разбързал много да го сменям, но тъй като колата е втора или трета употреба вече и се заглеждам за евентуални проблеми. А и тук съм чел, че един от малкото проблеми по тези коли е със съединителя. Аз за това си и търсех точно РАВ 4. Писано има много за тях и то е почти само хубаво. Здрави, икономични и практични коли. За момента мога да се оплача от това, че е малко по-шумна от очакваното и въпросния съединител. Да се надяваме, че съм уцелил с избора си.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя
Покарай си спокойно колата,а ако имаш притеснения можеш да прескочиш до Габрово или В.Търново.Там има сериозен сервиз на Тойота-Венци.Съеденителя и демпферния маховик не са проблем,а просто силно натоварени части,на които рано или късно им идва времето.Ако ти трябва нещо има колеги от форума,които продават части(оригинални и неоригинални) на добри цени.
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597
В и бей също има части на добри цени,но аз лично засега не съм пазарил от там.Нашите тойоти са здрави,втора генерация и са произведени в Япония.
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597
В и бей също има части на добри цени,но аз лично засега не съм пазарил от там.Нашите тойоти са здрави,втора генерация и са произведени в Япония.

Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя
Аз не бих сменил съединител , ако не буксува и не се е разтракал маховикът.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя
Абсолютно съгласен! biggrin.gifiovkito написа:Аз не бих сменил съединител , ако не буксува и не се е разтракал маховикът.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя
Благодаря на всички за компетентните коментари! За сега ще го оставя така, скоростите превключват нормално, не трака, не тропа, върви си чудесно. Вижте за какво се тревожа аз, човека от който купих колата, изненадващо за мен свали цената от 8300 на 7600, за един поне на външен вид прекрасен автомобил-регистриран, обслужен и с чисто нови зимни гуми. Беше със счупена броня от дясно, но ремонта и далеч не е колкото парите които ми свали. А и аз доста смело преговарях, т.е., не аз, а мой приятел, защото исках да си вземем друга Равка от 2004, естествено и цената, на която беше с 3000 повече. Подзирам и се, дали няма някой подводен камък, разбирате ли? И тъй, като съединителя ми се струва малко по-твърд от нормалното, реших, че за това предишния собственик е искал да се отърве от нея, нали със съединителя им е основния проблем все пак. Може би съм твърде мнителен, не знам. Иначе за две седмици каране, все повече започвам да се убеждавам, че съм уцелил марката и модела. Първо се бях спрял на Honda CR-V и Suzuki Grand Vitara.
- ffsolutions
- Мнения: 261
- Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
- Местоположение: София
Re: RAV4 2.0 D4D 2002 - твърд ли е педала на съединителя?
Колега, карай си спокойно. Iovkito е прав, ще го мислиш когато имаш ясни симптоми. Аз си падам бая магаре и искам всичко да е перфектно, та се бях засили да го проверямам моя, тъй като и той ми се вижда "твърд". Е, да де, ама се спрях и вече 7 хил. км. си карам и си свиркам.
Честито за придобивката, желая ти много леки и безаварийни километри!

Честито за придобивката, желая ти много леки и безаварийни километри!

2005 Toyota Avensis T25 Estate - 2.0, 1CD-FTV powerplant
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: RAV4 2.0 D4D 2002 - твърд ли е педала на съединителя?
Хидравличното усилване откъде взема течност?
Ако е от казанчето на спирачките вземи я смени - трябва да омекне малко педала.
Има пробка в двигателния отсек на цилиндъра.
Ако е от казанчето на спирачките вземи я смени - трябва да омекне малко педала.
Има пробка в двигателния отсек на цилиндъра.
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Re: RAV4 2.0 D4D 2002 - твърд ли е педала на съединителя?
Моят съединител също беше твърд, но отдавна е бил за смяна просто така купих колата.Сумата за която я взех беше доста по-ниска от автосалоните, но явно заради това ми я дадоха по-тънко.Смених съединителя, но спрямо доста други коли не стана толкова мек колкото очаквах.Майсторите които ми смениха съединителя дадоха мнение, че по принцип на Тойотите им бил малко по-твърд съединителя например от VAG групата и от френските и италианските автомобили.Това се дължало на факта, че повечето от изброените коли масово били с лагер -помпа която се сменяла задължително, и оттам се получавал лекия педал.Колко е вярно не се наемам да кажа, но ако съединителя не ти буксува се кара така и това е.Може да изкара още например 50000км без да е нужна смяната му зависи кой и как кара колата.
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: bien и 5 госта