ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Здравейте, колеги
Реших и аз да почистя ЕГР-то, обаче моето изглежда по-различно от това на 116к.с.
Колата ми е Корола 2002, 2.0 д4д 1cd-ftv 90к.с и ЕГР-то изглежда така:
Няма ги двете маркучета където влизат в корпуса и моторчето не е отгоре.
Имате ли представа как става?
Благодаря предварително на отзовалите се!
Реших и аз да почистя ЕГР-то, обаче моето изглежда по-различно от това на 116к.с.
Колата ми е Корола 2002, 2.0 д4д 1cd-ftv 90к.с и ЕГР-то изглежда така:
Няма ги двете маркучета където влизат в корпуса и моторчето не е отгоре.
Имате ли представа как става?
Благодаря предварително на отзовалите се!
- Прикачени файлове
-
- 10311716_529688677135457_569856608751983678_n.jpg (78.63 KiB) Преглеждано 9513 пъти
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Ето я разликата:
- Прикачени файлове
-
- miXlG8o-iq3q2eOaQIB-5Mg.jpg (8.91 KiB) Преглеждано 9512 пъти
-
- mRJHJqmuzjcp2ojfO1FVOTQ.jpg (6.88 KiB) Преглеждано 9512 пъти
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 11 Сеп 2014 22:31
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Колеги имам проблем с Корола Д4Д 116 к.с. 2006г. Както върви изведнъж забива муцуната. След около 1 км. два се отпущва и върви добре. Прави го огато си иска. Ходих в сервиз Тойота. Казаха ми ЕГР клапан. Но ме притеснява че не светва никаква лампа на таблото. Дали е този клапан или не???
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
при мен е този от втората снимка.и аз имам проблем с клапана но не ми забива а се усеща една идея по мудна но иначе си върви и не ми забива.пробвай да го свалиш и да го почистиш. 

RAV4 D4D 116кс 2005г.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
това със забиването е по-скоро нещо с горивото,цветните клапани,цедки...
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 11 Сеп 2014 22:31
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Благодарско колеги!!! Изчистиха ми ЕГР клапана и смениха горивниа филтър и сега е ОК!!! Може ли да ми кажете нормалниа разход за корола комби Д4Д 116к.с.
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Здравейте колеги!При мен се появи следния проблем:губене на мощност при 3000 оборота/забива муцуната/,светва чека,след малко каране/извънградско/,се оправя!Но се появи и нехарактерно тракане
!сякаш звука идваше от някоя дюза или клапан!В момента колата е на майстор и той е установил неравномерно работеща дюза!Почистил я,но тракането си остава!!!За какво може да става въпрос? Помогнете ми 



TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. , TD
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Обърнете внимание на турбината. Симптомите, които описваш, водят към турбина, вакуум пътища. Свалете и почистете турбината, проверете я за теч на масло, както и за луфт по оста.marioblue написа:Здравейте колеги!При мен се появи следния проблем:губене на мощност при 3000 оборота/забива муцуната/,светва чека,след малко каране/извънградско/,се оправя!Но се появи и нехарактерно тракане![]()
!сякаш звука идваше от някоя дюза или клапан!В момента колата е на майстор и той е установил неравномерно работеща дюза!Почистил я,но тракането си остава!!!За какво може да става въпрос? Помогнете ми
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 17 Дек 2011 17:33
- Местоположение: Златица
- Получена благодарност: 1 път
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Днес, използвайки хубавото време, реших да почистя профилактично ЕГР-а. За 25к км от предишното чистене, мога да кажа, че имаше сравнително малко нагар, особено по тръбата, а в самия ЕГР нагарът беше около 1 мм, сух. И понеже ми остана време, реших да отворя и SCV клапана. Това, което ме изненада е наличието на малки боклучета в каналите на плунжера. Това означава, че ме очаква отваряне на резервоара и смяна на филтъра, но ще стане някой друг път, като се постопли времето.
Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
kalkam дай някоя снимка къде е тоя scv вентил при 2ad мотора и как се почиства,мерси предварително.
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 17 Дек 2011 17:33
- Местоположение: Златица
- Получена благодарност: 1 път
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Това в средата е вентилът, в дясно на ГНП-то. В ляво се вижда капакът, а в дясно - въздухопроводът от филтъра.
Демонтажът е много лесен. Изваждаш куплунга с кабелите и отвиваш двата винта, след което издърпваш вентила. Ако не излиза с една отвертка си помагаш. След това като обърнеш клапана от вътрешната страна има една зегерка в отвора. Сваляш я със зегерови клещи за отвор, а ако не ги намираш, може и с пинсетите на жената, стига да не те види, като мен
. Придържаш плунжера да не го изхвърли пружинката. След демонтажа остават три части - клапана, плунжера и пружинката. Запомняш посоката как влиза плунжера, но и да го обърнеш ще забележиш, че пружинката не действа. Монтажът е по обратния път. Надявам се да съм бил полезен и достатъчно подробен. Успех!
Демонтажът е много лесен. Изваждаш куплунга с кабелите и отвиваш двата винта, след което издърпваш вентила. Ако не излиза с една отвертка си помагаш. След това като обърнеш клапана от вътрешната страна има една зегерка в отвора. Сваляш я със зегерови клещи за отвор, а ако не ги намираш, може и с пинсетите на жената, стига да не те види, като мен

Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
мерси много!
надявам се да не се налага да се пробвам.вътре има някаква цедка за почистване или?
надявам се да не се налага да се пробвам.вътре има някаква цедка за почистване или?
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 17 Дек 2011 17:33
- Местоположение: Златица
- Получена благодарност: 1 път
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Би трябвало да има, но не съм се занимавал вчера. Живот и здраве напролет.
Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Привет biggrin.gif . От известно време се получава следната аномалия
: Карам,да речем със скорост 100-120 на 5 или със скорост около 90 на 4 скорост и се случва едно кратко прекъсване за стотни от секундата след което продължава нормално.Тъй като си купих едно устройство с което мога сам да си правя диагностика веднага след това сканирам за грешки.Изписва ми грешка Р0400 мисля,че е за ЕГР.Бях го свалял и почиствал преди 6 месеца .някакви идеи
.След като изчистя грешката няма проблем върви нормално.


RAV4 D4D 116кс 2005г.
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Искaм дa споделя, че според мен чистенето нa ЕГРa нямa дa помогне , aко входния колектор е зaтлaчен здрaво.Товa че кaто се свaли ЕГР клaпaнa е чист, то не ознaчaвa че в колекторa нямa гняс.Вчерa реших дa почистя дроселовaтa клaпa и кaто я свaлих зa мое учудвaне беше чистa, но кaто погледнaх входния колектор беше се нaпълнил с чернa гняс смес от сaжди и мaсло.Отворa нa колекторa който е връзкaтa от ЕГР клaпaнa беше зaпушен от твърди сaжди които избих с отверткaтa кaто гуменa тaпa.Последвa поливaне с обезмaслител в колекторa и пaлене, след което пaроструйкa нa aвтомивкaтa и стaнa чисто нов.Сегa не могa дa си познaя колaтa реaкциятa и е мигновеннa, оборотомерa се вдигa зa секунди, a мислех дa сменям турбинa.Дaно ми пaдне и рaзходa.Всеки дa си прaви изводa дaли сaмо с почиствaне нa ЕГР нещaтa се получaвaт кaкто трябвa, особено aко колaтa се кaрa сaмо грaдско.Друг е моментa че дa се свaли колекторa имa достa рaзглобявaне, но имa 100% смисъл и зa вървене и зa рaзход.
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Deks_2002 и 7 госта