Откъде заредихте проблемна нафта
- ffsolutions
- Мнения: 261
- Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
- Местоположение: София
Re: Откъде заредихте проблемна нафта
И аз съм в дилема ОМВ Макс моушън или стандартния на Еко, но засега оставам на Еко нафтата след като установих, че колата ми върви по-добре с нея. Не харчи повече, даже май е една идея по-икономична, а за самата работа на двигателя не съм усетил разлика между едната и другата нафта. Въпреки това чета с интерес темите за нафтата по всички форуми, за да съм в течение на нещата.
2005 Toyota Avensis T25 Estate - 2.0, 1CD-FTV powerplant
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Проблем при палене сутрин
Според мен просто някой в ТМ Ауто се е направил на интересен.... 'Къде си виждал Тойота да не запали'Bodhid написа:.....Между другото от ТМ Ауто ме посъветваха, "само на Еко". Доста нови Тойоти по празниците са имали проблем с паленето - основно зареждащи на OMV ! Не била хубава нашата нафта, та дори и Премиум дизела на ОМВ

Факт е, че студа създава проблеми и на дизелаци и на бензинки (ако е имало малко утаена вода в резервоара). Вчера от Варна до София видях 5-6 колеги, вдигнали капаците на автомобилите при големия студ (на дисплея видях температури до -19С).
Дали бяха дизели - за повечето не съм сигурен (точно до Шумен бе закъсал и един камион навярно с проблем в горивото виждайки следите сажди по пътя под ауспуха - той си бе дизел

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Проблем при палене сутрин
Според мен не е така и не трябва да се правят обобщения... Някои 'селски'(не според местоживеене) тарикати решили да стават петролни босове правят простотии с цел 'да ударят кьоравото'...mirott написа:Аз и в една друга тема писах, че горивата в Бг са буклуци. Тъй ще е!
И с това правят мечешка услуга на коректните малки търговци, като принуждават клиентелата да се преориентира към доказани големи търговци...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Re: Проблем при палене сутрин
Всеки има право на мнение и аз уважавам това. Но на база личен опит продължавам да твърдя, че особено в големите вериги се случват най-много простотии относно качество и количество.
Re: Проблем при палене сутрин
Тя темата се поразводни, но че горивата в БГ не са най-прекрасни то е ясно
. По странното е друго - че според ТМ Ауто това е проблема за непалене на мойта, а и на доста други Тойоти
. Казаха: слагай добавка и карай. Ще видим какво ще стане. Това не ме кефи, като отговор най-малкото защото имам приятели с Опел, Пасат, Ауди, че и по стари и си палят без проблем. Е, само на Тойто ли пречат горивата ?!!! 



Toyota Avensis II Wagon T25 2.2 D4D 150hp 2005
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Откъде заредихте проблемна нафта
За протокола - от началото на годината до сега имам вече 3 коли с проблемна нафта.
И тримата собственици са зареждали от ЕКО.
Вече някой като ми звънне за проблем с дизела си и трудно или невъзможно палене, то първия въпрос ми е да го питам къде е заредил. И от днес нов случай - проблемна кола сменила ЕКО-то по мои препоръки и вече не съм нужен за отстраняване на проблема му.
п.п. Нямам против ЕКО-то по принцип. Защото съм работил в тази сфера много добре знам, че не веригата или горивото е виновно, а съдържателя на обекта. Явно политиката или контрола над обектите е занижен и очевидно може да се манипулират горивата.
И тримата собственици са зареждали от ЕКО.
Вече някой като ми звънне за проблем с дизела си и трудно или невъзможно палене, то първия въпрос ми е да го питам къде е заредил. И от днес нов случай - проблемна кола сменила ЕКО-то по мои препоръки и вече не съм нужен за отстраняване на проблема му.
п.п. Нямам против ЕКО-то по принцип. Защото съм работил в тази сфера много добре знам, че не веригата или горивото е виновно, а съдържателя на обекта. Явно политиката или контрола над обектите е занижен и очевидно може да се манипулират горивата.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Проблем при палене сутрин
А каква е причината за едни горивата да са ОК, а за други да са проблемни?Bodhid написа:Тя темата се поразводни, но че горивата в БГ не са най-прекрасни то е ясно....
Според мен единствената такава причина е собственика на даден конкретен обект да е 'подобрявал' горивата, защото общо взето 'централно' горивата са с ОК качество от завода...
И съответно борбата с такова явление е 'орязване' и предупреждаване на клиентелата на дадения обект...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Re: Откъде заредихте проблемна нафта
Основната причина е посочената от теб-тарикатчета(управители) на определена бензиностанция. Дали е от голяма верига или не-все тая! Лошото е, че 90% от бензиностанциите са така! Ако не кръщават горивото то ще лъжат в количеството(особено LPG-то)! Форума започва да се пълни с теми за непалещи дизели. А все пак са Тойоти. Я отворете други форуми да видите за какво става дума. Всяка 3-та тема е за мъртъв дизел! Дано се позатопли...
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Откъде заредихте проблемна нафта
Преди няколко дена говорих с майката на мъжа на сестра ми. Тя е пенсионирана като лаборантка в нефтохима. Каза ми , че по нейно време (пенсионирана е преди 5-6 години) , лошо гориво от нефтохима не е излизало. Аз затова си зареждам на Лукойл , защото няма логика другите вериги да предлагат нещо по-добро от тях при една и съща цена на литър. Все пак те си го произвеждат , те си го носят до бензиностанциите , как така Еко или Омв , които пак зареждат цистерните си от тях , ще ми предложат по-добро гориво? Това означава печалбата им да е много по-малка.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Re: Откъде заредихте проблемна нафта
Това е така, но както беше писал колегата slowtraveleriovkito написа:Преди няколко дена говорих с майката на мъжа на сестра ми. Тя е пенсионирана като лаборантка в нефтохима. Каза ми , че по нейно време (пенсионирана е преди 5-6 години) , лошо гориво от нефтохима не е излизало. Аз затова си зареждам на Лукойл , защото няма логика другите вериги да предлагат нещо по-добро от тях при една и съща цена на литър. Все пак те си го произвеждат , те си го носят до бензиностанциите , как така Еко или Омв , които пак зареждат цистерните си от тях , ще ми предложат по-добро гориво? Това означава печалбата им да е много по-малка.
"А каква е причината за едни горивата да са ОК, а за други да са проблемни?
Според мен единствената такава причина е собственика на даден конкретен обект да е 'подобрявал' горивата, защото общо взето 'централно' горивата са с ОК качество от завода...
И съответно борбата с такова явление е 'орязване' и предупреждаване на клиентелата на дадения обект..."
и според мен причината е в т.нар. франчайзери. Ама то и до тях какво стига


Toyota Avensis II Wagon T25 2.2 D4D 150hp 2005
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Откъде заредихте проблемна нафта
Брата на мой близък приятел е гл.технолог в Нефтохим. Човека уверява, че горивото се влива в цистерните на дистрибуторите съгласно всички технологични норми ... от там насетне какво се случва ...iovkito написа:Преди няколко дена говорих с майката на мъжа на сестра ми. Тя е пенсионирана като лаборантка в нефтохима. Каза ми , че по нейно време (пенсионирана е преди 5-6 години) , лошо гориво от нефтохима не е излизало. Аз затова си зареждам на Лукойл , защото няма логика другите вериги да предлагат нещо по-добро от тях при една и съща цена на литър. Все пак те си го произвеждат , те си го носят до бензиностанциите , как така Еко или Омв , които пак зареждат цистерните си от тях , ще ми предложат по-добро гориво? Това означава печалбата им да е много по-малка.

-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Откъде заредихте проблемна нафта
Относно горивата основния проблем според мен е свързан с оборудването, поддържането и спазването на технологичните изисквания в самите бензиностанции. Преди доста години при всяко зареждане бензиностанциите (е то бяха само Петрол) се затваряха за определено време за да се утаи горивото ...слагаха се табелки - зареждане, горивото се утаява, почистване на цистерните. Поне аз си спомням такива!
Сега май такава процедура няма - оборота е по-важен от всичко. А дали въобще се чистят цистерните, на какъв период и т.н. - божа работа.
Сега май такава процедура няма - оборота е по-важен от всичко. А дали въобще се чистят цистерните, на какъв период и т.н. - божа работа.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Откъде заредихте проблемна нафта
Това точно ставаше заради мизерията едно време.scorpion написа:Относно горивата основния проблем според мен е свързан с оборудването, поддържането и спазването на технологичните изисквания в самите бензиностанции. Преди доста години при всяко зареждане бензиностанциите (е то бяха само Петрол) се затваряха за определено време за да се утаи горивото ...слагаха се табелки - зареждане, горивото се утаява, почистване на цистерните. Поне аз си спомням такива!
Сега май такава процедура няма - оборота е по-важен от всичко. А дали въобще се чистят цистерните, на какъв период и т.н. - божа работа.
Самите системи нямаха контрол на качеството на горивото в цистерните (разбирай резервоарите на бензиностанциите). Та и винаги имаше мизерия вътре.
И точно за това се спираше зареждането, че като зареждат от камиона горивото, то става мазало вътре. Та чакаха мизерията да спадне на дъното, за да няма проблем след това. И на определено време се правеше профилактика на цистерните, за да се изкара боклука.
В момента повечето вериги имат датчици за вода в резервоарите. За това по принцип никой не може да изкара 500 литра нафта и да я замени с 500 литра вода, за да направи далавера, ако това си мислите, че става.
Горивото в България си е съвсем наред. Просто избягвайте да зареждате от прекупвачи, а зареждайте от първоизточника. Погледнете анкетата и ще разберете защо.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Откъде заредихте проблемна нафта
В техническия раздел имаше тема за замръзнала нафта на рав4. Преди малко ходих да паля единия трактор , защото утре ще трябва да го ползвам и не бях сигурен дали въобще ще успея да го мръдна. Зареден е догоре с лятна нафта (не знам на каква температура трябва да замръзне). На 3-тото въртене успя да запали и го оставих да работи 30 мин , за да загрее , никакви проблеми нямаше. Двете бутилки дестилирана вода в склада са замръзнали , през нощта няма да е било по-топло от -5 , а навън беше -14. Та сами си правете изводите как може лятна нафта да не замръзне , а зимна да замръзва. 

Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта