Процесът на заряд е доста по-сложен отколкото го описваш. Равномерното връщане на активния материал по плочите зависи от плътността на тока и ако този ток е много малък, само на места се разкъсва оловния сулфат и там се извършва регенерацията. Слабия заряден ток не позволява естествено размесване на електролита и се образуват зони с по-голяма и по-малка плътност на регенерация, което нарушава дебелината на активния слой върху плочите. Най-просто този процес може да се сравни с отлив на вода по пясъчен бряг с много малък наклон. Ако отлива е силен то водата се оттича равномерно и не остават локви, ако отлива е много слаб, образуват се множество локви, задържащи част от водата.BOz написа:Самата енергия когато се подаде на плочите, започва обратния процес - оловния сулфат и водата се преобразуват на оловен диоксид и олово, като активния материал започва да се връща върху плочите. Тази реакция не изисква никакъв контрол от заряден ток в долна граница...
Зарядно устройство за акумулатор
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Мнение от Scott » 07 Дек 2014 21:56
Scott
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Мнение от memorex » 07 Дек 2014 22:43

P.S. Има и за запалката.
memorex
- Akima
- Мнения: 7451
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 179 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Мнение от Akima » 07 Дек 2014 22:48
Честито!Скъпи са,но си струват парите и няма да съжаляваш.memorex написа:Все едно съм взел това : Зарядно устройство CTEK MXS 5.0.
P.S. Има и за запалката.

@slow
При кой дилър на Бош ходи,ако не е тайна?
Akima
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Мнение от slowtraveler » 08 Дек 2014 07:35
Не е тайна, но имайки предвид дългогодишната ни успешна работа, и надявайки се, че това е еднократен 'изблик', не смятам да споделям открито името във форума...Akima написа:....
@slow
При кой дилър на Бош ходи,ако не е тайна?
Виж си ЛС...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4543
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 205 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Мнение от BOz » 08 Дек 2014 12:01
Не може ли да искам информация, защото ми е интересно? Може нещо да не знам и да искам да науча.veso_hds написа:BOz,какво искаш да направиш от темата-същата като за приуса ли?Човекът ясно и точно е написал-купих си зарядно,темата е за ключ,благодаря на отзовалите се и толкова!Като искате да се дръглите намерете друго място,не опорочавайте форума!МОЛЯ ВИ!BOz написа:Може ли да дадеш за пример това "в пъти по-добро" в какво се изразява?
Исках да разбера какво е толкова в пъти по-добро. Ако казваш нещо, то ще трябва да може да се аргументираш, нали?
И понеже съм имал лично оригинално зарядно на БМВ:

И съм го разглобявал.
Естествено съм разглобявал и това на Лидл. Не бих препоръчал нещо просто ей така, защото ми е заредил един път акумулатора. Бих го препоръчал именно защото си струва, предвид начина му на работа.
И смело мога да твърдя, че това зарядно на БМВ, което реално е ситек, то има много малко разлика в начина му на работа. Но предвид, че едното струва 4-5 пъти повече пари, то за 5% разлика не мисля, че въобще си струва.
Не ме разбирайте погрешно. Супер, че колегата си е купил такова зарядно. Въпроса е, че не си заслужава грам парите, ако е това, което показвам на снимката. Но в крайна сметка всеки сам си решава за какво да си даде парите.
Просто ми беше интересно това "в пъти по-добро" в какво се изразява. Защото ей така тръгват мълвите, а това не е добре. Това ми е мнението.
Почти съм съгласен с теб. Само ме интересува да дадеш определение за малък ток. За един средностатистически акумулатор от 70-80Ач, колко е слабия ток за който говориш?Scott написа:Процесът на заряд е доста по-сложен отколкото го описваш. Равномерното връщане на активния материал по плочите зависи от плътността на тока и ако този ток е много малък, само на места се разкъсва оловния сулфат и там се извършва регенерацията. Слабия заряден ток не позволява естествено размесване на електролита и се образуват зони с по-голяма и по-малка плътност на регенерация, което нарушава дебелината на активния слой върху плочите. Най-просто този процес може да се сравни с отлив на вода по пясъчен бряг с много малък наклон. Ако отлива е силен то водата се оттича равномерно и не остават локви, ако отлива е много слаб, образуват се множество локви, задържащи част от водата.BOz написа:Самата енергия когато се подаде на плочите, започва обратния процес - оловния сулфат и водата се преобразуват на оловен диоксид и олово, като активния материал започва да се връща върху плочите. Тази реакция не изисква никакъв контрол от заряден ток в долна граница...
Защото винаги ще стигнеш до точката на заряд, където активната маса се е пренесла почти по плочите. Тогава започват да се образуват газове в акумулатора и целия екетролит започва да се движи, защото въпросните газове го раздвижват. Точно това не трябва да става по принцип и този процес се гледа да се избягва. Ако говориш за кякакви милиампери близко до саморазряда, то ок, може да се съглася. Но за едно зарядно каквото и да кажеш на пазара, то абсолютно всеки един акумулатор няма да има проблем с този процес. Иначе на теория е така, ако го зареждаш с някакви милиампери близко до саморазряда. Но то и със зарядно за телефон с един преобразувател на напрежението пак ще имаш излишна енергия, за да не се получи въпросния процес.
Точно заради този процес се ограничава по ток в горната част. Защото при много интензивно зареждане се получават такива дупки в електролита. Напрежението расте много бързо и по напрежение и ток може да считаш, че акумулатора е зареден, но като го оставиш за няколко часа, то заряда може да спадне и до под 60% именно заради този процес. Именно и това е причината един акумулатор да му пада напрежението след като е бил зареждан върху автомобила и го премериш веднага след като загасиш колата.
С две думи - зареждане на акумулатор с каквото и да е зарядно за акумулатори е в пъти (буквално) по-здравословно от каквото и да е зареждане с алтернатор.
За това винаги ми е много смешно някой като вземе да се притеснява какво ще му е зарядното за акумулатора, а алтернатора буквално му разкатава играта на акумулатора ежедневно ден след ден. Ама потребителя вземе да се вайка как така да си зареди акумулатора с външен източник най-здравословно.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Мнение от Оги » 08 Дек 2014 21:57
Големи електрохимични теории ! От утре свалям акумулатора и го зареждам вече със зарядно , а динамото ще замине за скрап.

Оги
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Мнение от memorex » 09 Дек 2014 14:54
На теб може и да ти е смешно ама я вземи прочети малко за IBS на BMW или си припомни ако си го чел пък си забравил.С две думи - зареждане на акумулатор с каквото и да е зарядно за акумулатори е в пъти (буквално) по-здравословно от каквото и да е зареждане с алтернатор.
За това винаги ми е много смешно някой като вземе да се притеснява какво ще му е зарядното за акумулатора, а алтернатора буквално му разкатава играта на акумулатора ежедневно ден след ден. Ама потребителя вземе да се вайка как така да си зареди акумулатора с външен източник най-здравословно.
За разликата в зарядните какво да обяснявам то може лесно да се види от ръководствата .Основното предимство е във микрочипа,повече функции включително и такава за АGM което мен ме интересуваше , вградена компенсация на напрежението в зависимост от Т околна среда също има.А най ми харесва накрайника за запалката.Това е .Няма ли да има ключ вече.
memorex
- BOz
- Мнения: 4543
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 205 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Мнение от BOz » 09 Дек 2014 15:26
Такива ИБС-си съм сменял 2 пъти. И съм програмирал дестеки БМВ-та с различни акумулатори.memorex написа:На теб може и да ти е смешно ама я вземи прочети малко за IBS на BMW или си припомни ако си го чел пък си забравил.С две думи - зареждане на акумулатор с каквото и да е зарядно за акумулатори е в пъти (буквално) по-здравословно от каквото и да е зареждане с алтернатор.
За това винаги ми е много смешно някой като вземе да се притеснява какво ще му е зарядното за акумулатора, а алтернатора буквално му разкатава играта на акумулатора ежедневно ден след ден. Ама потребителя вземе да се вайка как така да си зареди акумулатора с външен източник най-здравословно.
За разликата в зарядните какво да обяснявам то може лесно да се види от ръководствата .Основното предимство е във микрочипа,повече функции включително и такава за АGM което мен ме интересуваше , вградена компенсация на напрежението в зависимост от Т околна среда също има.А най ми харесва накрайника за запалката.Това е .Няма ли да има ключ вече.
И да ти кажа, че идеята на ИБС-а няма нищо общо с идеята на зарядното ти.
АГМ акумулатор може да се зарежда от всяко зарядно. Просто едно мижаво зарядно с някакви си 3-4 А ток не могат нищо да направят на един АГМ акумулатор. Още повече че и 100Ач. Не се надъхвай толкова много. Наистина за твоя уникален случай единствената екстра, която ти трябва наистина е саморестартиране на зарядното след отпадане на входящото му напрежение. Това е единственото, което ти трябва наистина.
И както сам каза, единствената разлика на това зарядно в сравнение с това на Лидъл е температурната компенсация. А тази температурна компенсация ако знаеш колко ти трябва не е истина.
Само се замисли лятото на каква температура зареждаш акумулатора и съответно зимата в каква го зареждаш с алтернатора и сам си направи сметка дали едно зареждане, с пак да го повторя най-доброто за един акумулатор, чрез външно зарядно, каквото си купил, колко може да е вредно.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Мнение от slowtraveler » 09 Дек 2014 15:32
Няма защо да се смесват двете неща - има нужда от добро зареждане и в автомобила, и понякога - извън него (от външен източник имам предвид)...
Така, че хубавото зарядно си струва и е полезно особено ако имаш малко по-голям автопарк (все някой ще изпищи за дозареждане

Относно температурната компенсация - правеше ми впечатление, че бордовата мрежа лятото бе около 13.6-13.7В, а преди няколко дни при 0С показа 15В....
Смятам да измеря напрежението на акумулатора (ако въобще успея да го достигна) за да видя какво е напрежението на акумулатора (AGM)...
АГМ е по-капризен към напрежение, но понася по-големи токове на заряд и разряд... Така, че ако зарядното е ограничено по напрежение, би трябвало да няма проблем с тока при такъв акумулатор...
П.С. не виждам причина да се затваря темата - впоследствие може някой да има допълнителен въпрос за зарядни...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 26 Апр 2014 19:55
- Местоположение: Бургас
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Мнение от stoyanov.bs » 17 Дек 2014 18:42
Да попитам за алармата - няколко пъти ми го направи този номер да не сработва и съответно като отворя колата да почва да пищи( това става само след като колата е преседяла няколко дни без да я карам). След като я покарам малко, проблема с алармата изчезва - да смятам ли че причината е само акумулатора?
Забравих да кажа и за въпросния акумулатор - FUKO 45Ah мисля, че е на 3 години.
stoyanov.bs
-
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Мнение от Оги » 18 Дек 2014 09:52
Ако алармата има на капаците по 1 метален бутон като шиш- откачи първо тях и ги изолирай да не опират на маса. "Висококачествени" са и са способни на протечки.
Дали зарежда зарядното е друг въпрос.
Оги
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Мнение от gena_bs » 21 Дек 2014 19:39
Кой набор ти е въпросния акумулатор? Ако е над 4 години, по-добре го сменяй веднага!
Какъв тип е и обслужван ли е някога, ако е такъв? С кое Лидълско зарядно зарежда акумулатора - старото или новото с LCD дисплея?
Моя старият за 4-5 дни се саморазреждаше до 12,1V, алармата си работеше и всичко останало. Само не искаше да запали. Три пъти зареждах акумулатора със зарядното с дислея и при двата режима. Свалях го 2 часа след като изключи с напрежение 13,4V. След 15 минути в сервиза "замериха" акумулатора със светодиоден тестер - показа над 75% капацитет! Аз знаех, че не е читав, а и ми беше писнало да разнасям акумулатора. Купих си EAS турски, необслужваем и за сега държи минимум 15 дни без да е карана колата.
Съветвам те да си купиш нов акумулатор, за да не те остави в най-неподходящия момент! Еле пък с пълния с електроника Prius.
Успех!
gena_bs
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 26 Апр 2014 19:55
- Местоположение: Бургас
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Мнение от stoyanov.bs » 22 Дек 2014 18:23
stoyanov.bs
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Мнение от TATI » 22 Дек 2014 18:32
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост