
Отдавна май няма "вечняци" сред която и да е автомобилна марка.
Къде ги четеш тези неща ? ..Това ако го напишеш в техния форум и ще те изядат с парцалите, ще ти докарат от 10 кладенци вода и ще ти обяснят, как всичко е на обратно .. biggrin.gifJapanese_fever написа: Форд им разработвата цялата програма за проектиране, обновяване и производство.
По хубаво хич да не бяха ги изкарвали, разочарованието от тях тепърва предстои ..Japanese_fever написа:
Въпросът е дали, ако не беше политиката на Форд спрямо развитието на Мазда, те щяха да изкарат Мазда 3, 6,
С какво пък блести Мазда 6? biggrin.gif
Ето ги и отговорите на твоя въпрос:slowtraveler написа: Джап, не че нещо, ама според общото мнение RX-8 е стъпка назад... А революционния е RX-7... И те се търсят повече![]()
Да, интересен дизайн, уникален двигател, ама вози малко като лагерна количка, а звука му е като на прахосмукачка (дори и като доближи 9000об/мин)... Вярно - шавлива задница, ама до там...
Разбира се хората от Форд са си свършили работата, за да оклепят малко колат.The Renesis engine – also 13B-MSP (Multi-Side Port) – which first appeared in production in the 2003 Mazda RX-8, is an evolution of the previous 13B. It was designed to reduce exhaust emission and improve fuel economy, which were two of the most recurrent drawbacks of rotary engines. It is naturally aspirated, unlike its predecessors from the 13B range, and therefore less powerful than Mazda RX-7's twin-turbocharged 13B-REW (255-280 hp).
The Renesis design features two major changes from its predecessors. First, the exhaust ports are not peripheral but are located on the side of the housing, which eliminates overlap and allows redesign of the intake port area. This produced noticeably more power thanks to an increased effective compression ratio; however, Mazda engineers discovered that when changing the exhaust port to the side housing, a buildup of carbon in the exhaust port would stop the engine from running. To remedy this, Mazda engineers added a water jacket passage into the side housing. Secondly, the rotors are sealed differently through the use of redesigned side seals, low-height apex seals and the addition of a second cut-off ring. Mazda engineers had originally used apex seals identical to the older design of seal. Ford executives decided that the new RX-series vehicles would be a four door design, leading Mazda to worry about the weight penalty from the extra doors and a longer body. Mazda changed the apex seal design to reduce friction and push the new engine closer to its limits.
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта