МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Re: За маслата.
Мнение от mimsim » 03 Яну 2014 14:06
mimsim
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: За маслата.
Мнение от Toyo_driver » 16 Фев 2014 10:08
Ето един линк към руския форум на корола http://www.corolla.ws/forum/showthread.php?t=23797

А отговора на горния въпрос се крие в книжката за обслужване на автомобила като най-вероятно е 5в30 или 5в40, а ако автомобила се използва в топлите страни(Петрич и Сандански laugh.gif ) при температури над -10 може и 10в40
Edit: Забравих и една табличка от английския форум, която е полезна относно разликата в приложението на fuel economy и premium fuel economy маслата на тойота

Toyo_driver
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 13 Май 2014 00:55
Re: За маслата.
Мнение от corolla e11 d4d » 13 Май 2014 01:36


corolla e11 d4d
Re: За маслата.
Мнение от chriser » 17 Май 2014 15:29
chriser
Re: За маслата.
Мнение от Lattri » 27 Окт 2014 11:40
И аз искам като chrises да попитам същия въпрос. Досега карах с масло 5W30 на някаква си доста тъпа марка. Сега се чудя кое масло е хубаво да се сипва на мойта колица. 1.6 VVTI E12 2004 бензин.
Поздрави,
Даниел
Lattri
Re: За маслата.
Мнение от Тонии » 16 Ное 2014 13:30
Добре де , не се сърди разбрах че дуралюб е добавка за маслата. Разкажи как помага на двигателя ?Харди написа:Питах преди,вече се информирах. И НЕ е масло ,А добавка за маслата.
Тонии
Re: За маслата.
Мнение от mned » 09 Дек 2014 22:59
Не мисля, че трябва да те притеснява това, че пише Turbo Diesel, но по принцип препоръчват 5W30 - и за дизел, и за бензин. Марката няма значение, поне така пише. Аз на моята Е12 и сложих оригинално на тойота, но е дизел. Има го из интернет магазините, че някъде го гледах и на добра цена в момента. http://kanex.bg/shop/findkx?kxpartno=KXV1010665. А и на малко по-ниска цена може да се намери.chriser написа:Здравейте, може ли да ми кажете дали това масло http://www.ebay.de/itm/5-Liter-Castrol- ... 27b57162e2 е подходящо за моята кола, Тойота корола е12, 2004г, 1.6 VVTI , 110 hp, бензин ? Това което ме притеснява е ,че на опаковката пише TURBO DIESEL, но пък ми казват че това няма значение.
mned
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: За маслата.
Мнение от Japanese_fever » 24 Дек 2014 07:32
A1/B1 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in gasoline engines and car & light van diesel engines specifically designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a high temperature / high shear rate viscosity of 2.6 mPa*s for xW/20 and 2.9 to 3.5 mPa.s for all other viscosity grades. These oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.
A3/B3 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines and/or for extended drain intervals where specified by the engine manufacturer, and/or for year-round use of low viscosity oils, and/or for severe operating conditions as defined by the engine manufacturer.
A3/B4 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline and direct injection diesel engines, but also suitable for applications described under A3/B3.
A5/B5 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a High temperature / High shear rate (HTHS) viscosity of 2.9 to 3.5 mPa.s. These oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.
C1 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines requiring low friction, low viscosity, low SAPS oils with a minimum HTHS viscosity of 2.9 mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life and maintain the vehicles fuel economy. Warning: these oils have the lowest SAPS limits and are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.
C2 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines designed to be capable of using low friction, low viscosity oils with a minimum HTHS viscosity of 2.9mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life and maintain the vehicles fuel economy. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.
C3 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines, with a minimum HTHS viscosity of 3.5mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.
C4 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines requiring low SAPS oil with a minimum HTHS viscosity of 3.5mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.
E4 Stable, stay-in-grade oil providing excellent control of piston cleanliness, wear, soot handling and lubricant stability. It is recommended for highly rated diesel engines meeting Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV and Euro V emission requirements and running under very severe conditions, e.g. significantly extended oil drain intervals according to the manufacturer's recommendations. It is suitable for engines without particulate filters, and for some EGR engines and some engines fitted with SCR NOx reduction systems. However, recommendations may differ between engine manufacturers so Driver Manuals and/or Dealers shall be consulted if in doubt.
E6 Stable, stay-in-grade oil providing excellent control of piston cleanliness, wear, soot handling and lubricant stability. It is recommended for highly rated diesel engines meeting Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV and Euro V emission requirements and running under very severe conditions, e.g. significantly extended oil drain intervals according to the manufacturer's recommendations. It is suitable for EGR engines, with or without particulate filters, and for engines fitted with SCR NOx reduction systems. E6 quality is strongly recommended for engines fitted with particulate filters and is designed for use in combination with low sulphur diesel fuel. However, recommendations may differ between engine manufacturers so Driver Manuals and/or Dealers shall be consulted if in doubt.
E7 Stable, stay-in-grade oil providing effective control with respect to piston cleanliness and bore polishing. It further provides excellent wear control, soot handling and lubricant stability. It is recommended for highly rated diesel engines meeting Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV and Euro V emission requirements and running under severe conditions, e.g. extended oil drain intervals according to the manufacturer's recommendations. It is suitable for engines without particulate filters, and for most EGR engines and most engines fitted with SCR NOx reduction systems. However, recommendations may differ between engine manufacturers so Driver Manuals and/or Dealers shall be consulted if in doubt.
E9 Stable, stay-in-grade oil providing effective control with respect to piston cleanliness and bore polishing. It further provides excellent wear control, soot handling and lubricant stability. It is recommended for highly rated diesel engines meeting Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV and Euro V emission requirements and running under severe conditions, e.g. extended oil drain intervals according to the manufacturer's recommendations. It is suitable for engines with or without particulate filters, and for most EGR engines and for most engines fitted with SCR NOx reduction systems. E9 is strongly recommended for engines fitted with particulate filters and is designed for use in combination with low sulphur diesel fuel. However, recommendations may differ between engine manufacturers so Drivers Manuals and/or Dealers should be consulted if in doubt.
източник:
http://www.oilspecifications.org/acea.php
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
Re: За маслата.
Мнение от TONOV » 02 Мар 2015 21:43
TONOV
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 16 Сеп 2012 10:54
Мнение за масло DEXOL
Мнение от gels7988@abv.bg » 04 Мар 2015 17:35
gels7988@abv.bg
Bass_Man
ЗА МАСЛАТА И ФИЛТРИТЕ
Мнение от Velkov » 18 Мар 2015 20:16
Аз лично научих много.
Ето линк за масла - http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
И за маслени филтри - http://sparex.livejournal.com/4369.html
MODEDIT Akima
Velkov,добре дошъл.
Оправил съм ти втория линк.
Има тема за масла - даже е направена важна.
Премествам ти мнението там - пускането на повтарящи се теми не се толерира тук.
Прочети задължително:
1.http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=29&t=28369
2.http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=29&t=28695
3.http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=1&t=28351
Считай се за ориентиран - вече и за теб важат всички правила и съответните санкции за неспазването им.
Причина: Оправен линк.Преместено мнение в правилната тема.
Toyota Auris 2,0 D4D-DPF 2008
Velkov
Re: За маслата.
Мнение от Velkov » 27 Мар 2015 14:15
https://www.youtube.com/watch?v=_aRzbBpTGYo
Toyota Auris 2,0 D4D-DPF 2008
Velkov
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Re: За маслата.
Мнение от slowtraveler » 30 Мар 2015 07:52
Такова клипче изглежда доста ... смешно...Velkov написа:Масло XENUM XV 5W30 Ceramic
https://www.youtube.com/watch?v=_aRzbBpTGYo
Какъв извод си правиш от това клипче? Някой написал какво е маслото - дори и да е такова, това не означава, че с каквото и да е друго добро масло показанието няма да е по-добро...
Мога да направя колкото си искам такива клипчета, в които моментия ми разход по подобен визуален маршрут на 3 литров турбодвигател да показва 2л/100км (просто не показва по-малка стойност БК)... И да пиша, че причината е правилните гуми, хубавия бензин от ХХ бензиностанция или пък чудодейно хапче в резервоара

И явно ще има хора, които ще повярват

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Re: масло DEXOL мнение
Мнение от t k d4d » 12 Юни 2015 08:35
Аз съм карал, само,че с 5-40.Не го гори,но след 5 хилки става шумна.Маслото е белгийско от варел.gels7988@abv.bg написа:Ако някой е карал с масло ДЕКСОЛ 5*30 чакам коментар.
t k d4d
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта