Икономичен автомобил ли е Prius?
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от Not_active_user_1 » 05 Дек 2014 12:09
опитите за дизелови хибриди се увенчават все с неуспех. Има защо естествено. Спецификата на работата между бензинов и дизелов двигател ги обуславят. Тойота също са правили опити да направят дизелов хибрид мисля беше след първата генерация Приус, но са видели, че тая работа не става и са е зарязали.
Хубавото на хибрида е че ползва положителните неща от 2 системи за задвижване и компенсира недостатъците на едната с другата. При монозадвижването имаме 1 агрегат, който в определен режим е добър, но в друг не. В режима, където агрегата не се справя добре, няма какво да го компенсира и точно поради тази причина хибридите са бъдещето според мен.
Not_active_user_1
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от Hursa » 05 Дек 2014 19:26
Hursa
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от Not_active_user_1 » 06 Дек 2014 12:25
Последователните хибриди се ползват от много години, но истината е в пълните хибриди според мен(поне при автомобилите). При последователният хибрид е доста опростена схемата. При трансформацията на един вид енергия в друг имаме големи загуби и не могат да се ползват положителните страни на 2 или повече енергоизточника, които да работят заедно или поотделно и да се допълват, когато е необходимо.
Би било добре да се направи хибрид на пропан-бутан или метан. Не зная защо не го правят обаче. Може би са решили да прескочат това звено и направо преминават на горивни клетки.
Not_active_user_1
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от Hursa » 07 Дек 2014 20:06
За последователните хибриди още няма според мен пълноценен пример. Тези примери които се опитах да дам не са съвсем коректни. Там връзката генератор-ел двигател замества трансмисията само. Батерии и да имат, вероятно със много малка емкост. А ел двигателите са с много по добри характеристики в сравнение с ДВГ. Не мисля, че прякото действие на ДВГ през двигателните колела може да подобри характеристиките, дори напротив. Но е вярно – двойното преобразуване е свързано с загуби, при директното действие на ДВГ загубите са значително по малко. Но при последователния хибрид има пълна независимост за работата на ДВГ от моментната нужда от мощност. Това според мен, дава възможност ДВГ да работи само на конкретни най-ефективни номинални обороти и на номинална най-икономична мощност. Когато е нужна по голяма мощност, съответно идва от батерията, когато е необходима по малка съответно излишната енергия от ДВГ отива в батерията (но това пак е свързано с допълнителни загуби). Въпреки всичко смятам, че такъв ДВГ проектиран да работи макс икономично най-вече в този номинален режим ще компенсира загубите, допълнително ще бъде сравнително дълговечен и с по евтина поддръжка поради това, че работи в най-изгодни условия. Двигателя на „скания” го дават с 50% КПД, дизелов е но по същата схема и бензинов ще даде това кпд, според мен. Недостатък, според мен са динамичните режими. Просто две машини, толкова различни като буталната и турбината да работят на общ вал при променливи обороти и дори само при променливо натоварване сваля драстично кпд и усложнява много работата на такъв двигател. Обратно, ако такъв комбиниран „двигател” се използва за производство на ел енергия дори не е необходимо да са на общ вал.
Защо няма хибрид на пропан-бутан или на метан и аз се интересувам. Дори винаги съм се питал защо няма автомобили в Европа с двигатели само на газ.
Hursa
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от Not_active_user_1 » 08 Дек 2014 13:05
Каква е идеята за автомобил само на газ? Не е ли по-добре да може да работи с 2 вида горива?Hursa написа:... Дори винаги съм се питал защо няма автомобили в Европа с двигатели само на газ.
Not_active_user_1
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от BOz » 08 Дек 2014 13:44
Най-елементарното нововъедение в новия Приус е да го направят с директно впръскване, за да може все пак да заработи на още по-бедна смес.
Проблема при високите обороти, където двигателя е по-ефективен, че все пак трябва гориво с определена смес. В тези обороти специфичния разход на гориво ще е по-нисък, но пак ще е по-висок от такъв при по-ниски обороти, където специфичния разход на двигателя ще е по-висок. За това единственото решение е да минат към директно впръскване, където ще могат да "сипват" по-малко гориво, като процеса да не е вреден за двигателя.
Но бензина в крайна сметка си е обречен да не може да бъде икономичен. За това бъдещите хибриди, от които да се извлича още по-голяма полза ще бъдат отново дизелови. А този "проблем" ще се реши когато се премине към тотално алтернативно гориво. Просто е супер неефективно да може в най-добрите технологични решения да усвояваш едва 50% от енергията. Време е тия петролни босове да пуснат кокала и просто да минем към вече съществуващите технологии, които умишлено се задържат.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- ffsolutions
- Мнения: 261
- Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
- Местоположение: София
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от ffsolutions » 08 Дек 2014 19:14

"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
ffsolutions
- slowtraveler
- Мнения: 6201
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 343 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от slowtraveler » 08 Дек 2014 19:35
Идеалистffsolutions написа:Братята американци като направят Tesla S в достъпен за масата хора вариант, ще са си много добре... Купуваш колата и от там караш "безплатно", зареждайки от стотиците им станции из цялата страна.....

Я си виж фактурата от енергото... Гледам се е появила нова графа 'Акциз'

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от Hursa » 08 Дек 2014 20:30
Защо трябва да е бедна горивната смес? Какво печелим от това? Печалбата е, че има по ниска температура на изхода, съответно по малки загуби с изхвърлените изгорели газове, това вдига кпд. Но от друга страна в началото на работния такт има по малко енергия и по ниска температура, което пък сваля кпд. Обеднената смес от друга страна дава повече азотни окиси поради излишъка на кислород (при други равни условия). Изхода е не да вкарва по малко енергия в началото на работния такт, а обратното – повече, максималното количество гориво при което все още има пълно изгаряне. И при това да има максимално използване на енергията на изгорелите газове – до температури (и налягане) близки до температурата на въздуха. Това сегашния приус го постига - съвсем частично - с по голямо разширение по сравнение с компресията. Но това е трудно за реализация, а и е свързано с допълнителни загуби. Според мен много по добър ефект ще има комбинирането на бутален двигател с турбина – както го прави „скания”. В буталния двигател има принудително пълнене от компресор задвижван от турбината – което компенсира смукателните загуби на буталния двигател на такта на пълнене на цилиндрите. В цилиндрите на буталния двигател се осъществява изгарянето на горивото и първоначалното използване енергията на изгорелите газове, свързано и със сваляне на температурата им до допустимите за турбината. Т. е. буталния двигател се явява „горивната камера” на присъединения газотурбинен двигател. По нататъшното разширение на изгорелите газове се осъществява в газовата турбина движеща генератор (и компресора) – по същество турбокомпресор, но с много по дълбоко използване енергията на изгорелите газове и оползотворяване на тази енергия (при „скания” тази турбина е куплирана с коляновия вал). За оборотите – мисля, че буталния двигател е по ефективен при ниски обороти. Загубите при високи обороти нарастват значително – загуби най-вече от инерционните сили на буталата. Например късоходните бутални двигатели са по икономични. Освен това при високи обороти се влошава пълненето, което дава загуба на въртящ момент – затова бързооборотните двигатели са с късоходни бутала – съответно с по голям диаметър, което дава възможност за по големи смукателни отверстия в главата на цилиндрите. Всички високоикономични бутални двигатели са бавнооборотни. И са дизели. Но и дизела има големи недостатъци по отношение на икономичността, двигателя на Отто има много по голям запас в това отношение, поне според мен.
Hursa
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от Hursa » 08 Дек 2014 20:46
Това със смяната на батериите и според мен е вариант, но трябва всички производители на ел автомобили да се съгласят да вграждат само такива унифицирани батерии. Да се направят такива станции за смяна на батериите и тези станции да са по често срещани и от сегашните бензиностанции. Всяка такава станция да има достатъчно голяма база от такива батерии. За близкото бъдеще това е утопия. А и цената на една такава услуга навярно ще превиши и то значително цената която плащаме по бензиностанциите.ffsolutions написа:Братята американци като направят Tesla S в достъпен за масата хора вариант, ще са си много добре... Купуваш колата и от там караш "безплатно", зареждайки от стотиците им станции из цялата страна. ДАже наскоро гледах, че им сменят всички батерии за по-малко от 2 минутки, в случай, че не ти се чака да се зарежда и искаш да продължиш по пътя си. Все едно сипваш в резервоара.
Също така ел енергията се произвежда на електроцентрали с кпд макс около 40%. Преноса, зарядката и разрядката на батериите допълнително сваля общото кпд – в резултат кпд на ел автомобилите по отношение на „горивото” изгорено на електроцентралите е значително по ниско от кпд на бензиновия автомобил.
Hursa
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от Hursa » 08 Дек 2014 20:58
По скоро ще се въведе т. нар. TICPE налог върху ел енергията в размер на N евроцента, който ще вкара допълнителни N000 млн. евро в хазната.slowtraveler написа:Идеалистffsolutions написа:Братята американци като направят Tesla S в достъпен за масата хора вариант, ще са си много добре... Купуваш колата и от там караш "безплатно", зареждайки от стотиците им станции из цялата страна.....![]()
Я си виж фактурата от енергото... Гледам се е появила нова графа 'Акциз'Все още '0%', ама нали можеш да си представиш, че в момента в който решат, че може да се смучат пари, веднага зареждането ще стане цифра...
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6201
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 343 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от slowtraveler » 08 Дек 2014 22:38
За едно и също говорим - това е точно акциз.... Както в момента има акциз върху горивата и някои други потребителски стоки...Hursa написа:....По скоро ще се въведе т. нар. TICPE ....
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от Hursa » 08 Дек 2014 23:05

Hursa
- ffsolutions
- Мнения: 261
- Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
- Местоположение: София
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от ffsolutions » 09 Дек 2014 07:39
В дългосрочен план, обаче, нито бензин, нито дизел, вероятно няма и хибриди да караме. Просто ще се намерят алтернативи, които също ще се облагат така или иначе.

"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
ffsolutions
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от Airfan » 09 Дек 2014 09:01
Аз погледнах моята от ЕВН, но няма таквоз чудо.slowtraveler написа:Идеалистffsolutions написа:Братята американци като направят Tesla S в достъпен за масата хора вариант, ще са си много добре... Купуваш колата и от там караш "безплатно", зареждайки от стотиците им станции из цялата страна.....![]()
Я си виж фактурата от енергото... Гледам се е появила нова графа 'Акциз'Все още '0%', ама нали можеш да си представиш, че в момента в който решат, че може да се смучат пари, веднага зареждането ще стане цифра...

Airfan
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост