! Акция ЗИМА !!!
Re: ! Акция ЗИМА !!!
Че какво й е лекото на куката? Само по-лесно може да се освободи. Шегела е в пъти по-безопасен. А да се откъсне ухото на колата... трябва да е станала много сериозна гнилоч по купето. Или колата да е толкова закъсала, че да не трябва да се вади с теглене, а с кран. Не виждам друг начин.
Коланите са достатъчно еластични - именно затова са много по-подходящи от стоманените въжета!Коланът не просто става за диманично теглене - той е предвиден за такова. Например този зеленият от снимката - най-евтиния впрочем - е с характеристики постоянен опън 2 тона (колата може да увисне на него) и динамичен удар до 12 тона. И са реални, а не като купешките от бензиностанциите, където пишат 10 тона... ама имат предвид ако са на колела и на равно и без удар. Сметни какво е динамичен удар от 12 тона и помисли - дали искаш колана да се скъса при по-голям, или предпочиташ да го понесе колата. Понякога по-добре да си останеш закъсал, отколкото да си унищожиш колата. Има достатъчно примери с клипчета в ютюб с другата ситуация - не са лицеприятни. А има колани, които са в пъти по-здрави от този.
Всъщност повечето, да не кажа всички, хора които познавам и се занимават с оффроуд ползват именно колани и шегели. Стоманени въжета само на лебедката - но при тях е различен начина на употреба.
Силно еластичните въжета са удобни само за дълги преходи по асфалт - доставят много комфорт при тегленето. Нищо повече. Къде продават хубави такива - не знам. Досега каквото съм виждал купено от бензиностанция, все е било пълен боклук. Когато имам да тегля някой, нарочно първо скъсвам неговото въже, за да му покажа, че няма въже, а след това го изваждам по същия начин с моето.
Коланите са достатъчно еластични - именно затова са много по-подходящи от стоманените въжета!Коланът не просто става за диманично теглене - той е предвиден за такова. Например този зеленият от снимката - най-евтиния впрочем - е с характеристики постоянен опън 2 тона (колата може да увисне на него) и динамичен удар до 12 тона. И са реални, а не като купешките от бензиностанциите, където пишат 10 тона... ама имат предвид ако са на колела и на равно и без удар. Сметни какво е динамичен удар от 12 тона и помисли - дали искаш колана да се скъса при по-голям, или предпочиташ да го понесе колата. Понякога по-добре да си останеш закъсал, отколкото да си унищожиш колата. Има достатъчно примери с клипчета в ютюб с другата ситуация - не са лицеприятни. А има колани, които са в пъти по-здрави от този.
Всъщност повечето, да не кажа всички, хора които познавам и се занимават с оффроуд ползват именно колани и шегели. Стоманени въжета само на лебедката - но при тях е различен начина на употреба.
Силно еластичните въжета са удобни само за дълги преходи по асфалт - доставят много комфорт при тегленето. Нищо повече. Къде продават хубави такива - не знам. Досега каквото съм виждал купено от бензиностанция, все е било пълен боклук. Когато имам да тегля някой, нарочно първо скъсвам неговото въже, за да му покажа, че няма въже, а след това го изваждам по същия начин с моето.
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: ! Акция ЗИМА !!!
Незнам какво са давали по ТВ, че не гледам от много време. Говорих за на скорпиона случая над моето мнение.Тонии написа:По нова тв ли ?Airfan написа:Най-вероятно и те си пазят хляба и здравето. Онези са безнаказани.
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: ! Акция ЗИМА !!!
А не, това не го оправдавам. Оправдавам ако пуснат някой с черен джип, че много често има голям гръб и после полицая го изяжда.Тонии написа:20 кинта в ръчичката, по нова тв
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: ! Акция ЗИМА !!!
Имах предвид куката на автомобила (когато автомобила е с такава).... Ухото на сапана или на въжето директно се нанизва на куката. То и ме съмнява да мога да навра там шегел де...philipp написа:Че какво й е лекото на куката? ...
А за коланите - има и динамични (кинетични) колани, ама там сумата надхвърля 200лв (то и на добро кинетично въже сумата надхвърля 100лв)... (последния колан, който купувах струваше над 500лв и би станал за автомобил, но не бе еластичен разбира се - основната му цел бе вдигане на товари)
Точно 'силно еластичните' въжета помагат за издърпване на затънал автомобил при лошо сцепление - ползва се кинетичната енергия на теглещия... То затова и този тип въжета им казват 'динамични' или 'кинетични'...
Обаче тъй-като бизнеса ми не е вадене на затънали коли, затова и ползвам обикновени въжета

Едното купено от Лукойл с вид на динамично (тъкмо бях скъсал предишното си въже).. Имам и един як тираджийски колан за аварийни случаи (засега аварийните случаи са били само да го подаря на някой тираджия докато укрепвам мой товар, след което отново оставям в колата си нов колан)...
P.S. Airfan, имаш нещо против черните джипове ли


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: ! Акция ЗИМА !!!
Мне, не ме впечатляват, а и не обичам черни и бели коли. Обяснявам защо полицията пуска разни хора без да ги санкционира понякога.slowtraveler написа: P.S. Airfan, имаш нещо против черните джипове ли![]()
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: ! Акция ЗИМА !!!
Airfan написа:Мне, не ме впечатляват, а и не обичам черни и бели коли. Обяснявам защо полицията пуска разни хора без да ги санкционира понякога.slowtraveler написа: P.S. Airfan, имаш нещо против черните джипове ли![]()

Откакто карам такъв усещам негативното отношение от страна на други участници в движението явно на база автомобила (ядосани реакции за безобидни маневри, но от друга страна - съчетано със спазване на голяма дистанция)...
А и черния джип съвсем не е застрахован от спиране - напротив... Явно някои си мислят, че идва касичката и затова за 7-8 месеца вече са ме спирали 3 пъти (без нарушение - проверка), докато с предходните автомобили се е случвало с години да не ме спрат...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: ! Акция ЗИМА !!!
Шегели има всякакви размери - дори и ключодържатели. Взимаш си според размера на ухото на лек автомобил - така е най-правилно.slowtraveler написа:Имах предвид куката на автомобила (когато автомобила е с такава).... Ухото на сапана или на въжето директно се нанизва на куката. То и ме съмнява да мога да навра там шегел де...
Не е правилно да се връзва без шегел/кука, защото самото въже/колан се протрива. И пак да се повторя - нищо й няма на куката на автомобила от това, че до нея се допира метал. Тежестта му също не влияе особено - самото въже/колан например е много по-тежко.
80 лева струват и са чудесни. Камионджийските също стават и са евтини, но са една идея "по-твърди" (неразтегливи... или както там трябва да се определи термина).slowtraveler написа:А за коланите - има и динамични (кинетични) колани, ама там сумата надхвърля 200лв (то и на добро кинетично въже сумата надхвърля 100лв)... (последния колан, който купувах струваше над 500лв и би станал за автомобил, но не бе еластичен разбира се - основната му цел бе вдигане на товари)
Силно еластичните въжета помагат да няма динамичен удар при потегляне - дотук предполагам сме съгласни. Супер са за потегляне на светофари - просто си потегляш бавно, няма щадене при опъване, няма полусъединители и т.н. При затънал в кал джип обаче имат обратния ефект - там именно динамичния удар често е търсеното явление. С еластично въже не става. Джипът е затънал, ти опъваш въжето плавно и установяваш, че просто си боксуваш, но не го вадиш. Какво правиш в този случай? Естествено, че пробваш с по-мощен тласък, който "да го отлепи". Със силно еластично въже такъв тласък не можеш да направиш адекватно. Именно затова препоръчвам въпросните колани - хем имат някаква еластичност и вършат работа за на пътя, хем позволяват и динамични удари. Нещо като междинното звено между еластичните въжета и стоманените.slowtraveler написа:Точно 'силно еластичните' въжета помагат за издърпване на затънал автомобил при лошо сцепление - ползва се кинетичната енергия на теглещия... То затова и този тип въжета им казват 'динамични' или 'кинетични'...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: ! Акция ЗИМА !!!
Не си прав колега....
Нито за куката, нито за динамичното въже...
За шегелите - така е, но в някои случаи не са удобни, а и няма смисъл от тях
Самата кука е дебело ковано желязо - шегел може да се сложи много трудно (да е достатъчно голям, а в същия момент болта му да е тънък, защото няма да може да се вмъкне в куката)...
Докато въже/колан си влиза като у тях си - скобата е загладена и не поврежда синтетично въже...
За опасността при късане имах предвид, че тръгне ли да лети шегела, пораженията са са големи - въжето е като прашка, а шегела - сачмата, която може да направи много поразии - твърд, тежък (с голяма плътност) предмент с голяма скорост..
А динамичното теглене върши работа точно за случаи, за които споделяш - там се използва инерцията на теглещия, като така успява да упражни голямо и продължително усилие (преобразувайки кинетичната енергия на засиления теглещ автомобил в потенциална на разтегленото въже), непосилно за рязък удар при неразтегливо въже...
Нито за куката, нито за динамичното въже...
За шегелите - така е, но в някои случаи не са удобни, а и няма смисъл от тях

Самата кука е дебело ковано желязо - шегел може да се сложи много трудно (да е достатъчно голям, а в същия момент болта му да е тънък, защото няма да може да се вмъкне в куката)...
Докато въже/колан си влиза като у тях си - скобата е загладена и не поврежда синтетично въже...
За опасността при късане имах предвид, че тръгне ли да лети шегела, пораженията са са големи - въжето е като прашка, а шегела - сачмата, която може да направи много поразии - твърд, тежък (с голяма плътност) предмент с голяма скорост..
А динамичното теглене върши работа точно за случаи, за които споделяш - там се използва инерцията на теглещия, като така успява да упражни голямо и продължително усилие (преобразувайки кинетичната енергия на засиления теглещ автомобил в потенциална на разтегленото въже), непосилно за рязък удар при неразтегливо въже...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: ! Акция ЗИМА !!!
Винаги, като пътувам зимата на повече от 40-50 км, най-вече в планината, освен багажа с дрехи който нося хвърлям в багажника един сак който седи в мазата винаги пълен. В него са два стари вълнени пуловера, два чифта чорапи, два чифта фанелки, старо яке, два чифта работни ръкавици с етикетите и дори едни стари кожени. Има трион, брадвичка-кирка и лопатка в калъфи. Два комплекта гаечни ключове, комплект отвертки, въже и дори кабели. Флакони за размразяване и за лесно развиване на резби. Няколко парцала, а одеяло винаги има в колата. Вериги винаги също слагам, сравнително качествени и още един комплект от „веригите” като терлици. За щастие нищо от това не съм използвал – нито с ауриса, нито с предната кола. А да тръгна с неработещо парно е немислимо, защото съм зиморничав и ми се скапва кефа, обичам да гледам на студа отвън от купето прогрято до 24 25 градуса, и леко облечен. Винаги съм купувал по 4 нови зимни гуми, най-добрите на сняг и лед(поне според тестовете
) и не бих ги карал повече от 4 години. Знам, че е прекалено, но обичам да пътувам зимата, макар и да не го правя толкова колкото лятото, а и не пътувам сам обикновено. Затова гледам да съм подготвен, особено поради зиморничавостта си. И въпреки това съм против да ме проверяват за ръкавици, зимни гуми и парно, особено след като това не е закрепено в правилник.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Re: ! Акция ЗИМА !!!
Аз продължавам да говоря за "ухо за теглене", което е различно от кука. Кука няма почти никой автомобил, освен ако не броим теглича, който тъй или иначе не се използва за издърпване, освен при крайна нужда.
И пак да си кажа - не лобирам против разтегливите въжета, напротив. Колана/въжето трябва да има прилична еластичност! Въпросът е да не е прекалена. Нещо като 15-20% според мен е идеално. По-нагоре вече са "ластици".
А "неразтегливи" - никога. Особено със стоманено въже просто НЕ теглете - много са опасни...
Между другото за хубаво динамично въже правят един много хитър номер - сплитат три въжета подобно на плитка за коса. Изключително добри резултати се получават. Виждал съм го с алпинитски въжета - те са хем разтегливи, хем не прекалено. Абе като коланите (да си натъртя!) :P :P :P
П.П. Сега проверих - рекламираните от мен колани имат 20% еластична деформация. При скъсване стига до 30%. По-еластичните колани са просто с по-рехава плетка - не си заслужават и не стават.
П.П.2. А, и още нещо се сетих - това като съвет - при възможност шегела го прокарвайте през дупката на ухото, а въжето хващайте за болта. Болтът по правило е по-слаб от шегела и ако ще се къса нещо, ще се къса той. Така шегелът няма да стане "снаряд", както правилно го описа колегата по-горе.
И пак да си кажа - не лобирам против разтегливите въжета, напротив. Колана/въжето трябва да има прилична еластичност! Въпросът е да не е прекалена. Нещо като 15-20% според мен е идеално. По-нагоре вече са "ластици".
А "неразтегливи" - никога. Особено със стоманено въже просто НЕ теглете - много са опасни...
Между другото за хубаво динамично въже правят един много хитър номер - сплитат три въжета подобно на плитка за коса. Изключително добри резултати се получават. Виждал съм го с алпинитски въжета - те са хем разтегливи, хем не прекалено. Абе като коланите (да си натъртя!) :P :P :P
П.П. Сега проверих - рекламираните от мен колани имат 20% еластична деформация. При скъсване стига до 30%. По-еластичните колани са просто с по-рехава плетка - не си заслужават и не стават.
П.П.2. А, и още нещо се сетих - това като съвет - при възможност шегела го прокарвайте през дупката на ухото, а въжето хващайте за болта. Болтът по правило е по-слаб от шегела и ако ще се къса нещо, ще се къса той. Така шегелът няма да стане "снаряд", както правилно го описа колегата по-горе.
- ffsolutions
- Мнения: 261
- Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
- Местоположение: София
Re: ! Акция ЗИМА !!!
Ново 20 - искат да пишат актове само пред камера. Ще видим какво ще свършат...
2005 Toyota Avensis T25 Estate - 2.0, 1CD-FTV powerplant
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: ! Акция ЗИМА !!!
Абе при мен завършват с такава форма, където е 100% по-удобно да се закачи директно въжето, отколкото шегел:philipp написа:Аз продължавам да говоря за "ухо за теглене", което е различно от кука. Кука няма почти никой автомобил....


Затова като се закача трябва да се мисли за конкретния случай, а не да се подхожда на принципа 'някой така каза'...
Алпинистите също използват много динамични въжета (за омекотяване удара при падане)... Така, че отработило алпинистко въже би било добре за теглене (да, заплетено за да може да поеме по-голямо натоварване)... Ако се разтяга 20% при номинално натоварване това си е точно динамично въже/колан...
Тираджийските колани не се разтягат така...
Сапаните, които ползваме също не се разтягат (обикновено ползваме до 5 тона, но се е случвало да се работи и с над 10 тонни)... Ама 10 тонни сертифицирани сигурно отговарят на над 30т 'автомобилни'

Абе - готови сме за зимата (и винцето стана) - чакаме снега

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: ! Акция ЗИМА !!!
Цялата ми тирада против "прекалено разтегливите въжета" е по повод евентуалното им скъсване. Ако се скъса статично въже, ако са спазени някакви правила за безопасност, както и да е. Ако се скъса нормално еластично, ако си спазил нормалните правила за безопасност, пак няма да страдаш. Късането на ластик (примерно въже за бънджи) обаче води до напълно непредвидима ситуация.
От това, което показа на снимките - добре са направени куките... И да, при теб по-добре директно да закачаш въжето - 100%. Но спрямо него аз силно бих предпочел да имам нормално ухо и да си ползвам шегел. Не, че някога ще ти се случи колата да залитне и да се откачи от въжето - ще трябва да е комбинация от сложен терен и твоя грешка (да си го вързал от неправилната страна - къде от невъзможност от другата, къде от незнание)... ама стане ли... Нали знаеш закона на Мърфи - една гадост ако може, ще стане.
Кефи ме тръбата обаче - идеална е за осигуровка на въжето с второ - по-късичко въженце, - което да отнеме камшика при скъсване. Една контричка в края и щеше да е перфектна.
От това, което показа на снимките - добре са направени куките... И да, при теб по-добре директно да закачаш въжето - 100%. Но спрямо него аз силно бих предпочел да имам нормално ухо и да си ползвам шегел. Не, че някога ще ти се случи колата да залитне и да се откачи от въжето - ще трябва да е комбинация от сложен терен и твоя грешка (да си го вързал от неправилната страна - къде от невъзможност от другата, къде от незнание)... ама стане ли... Нали знаеш закона на Мърфи - една гадост ако може, ще стане.
Кефи ме тръбата обаче - идеална е за осигуровка на въжето с второ - по-късичко въженце, - което да отнеме камшика при скъсване. Една контричка в края и щеше да е перфектна.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: ! Акция ЗИМА !!!
Да, за еластичността си прав - динамичното въже има голяма потенциална енергия (абе да ти кажа, веднъж присъствах на едни изпитания със синтетично 'неразтягащо' се въже, дълго около 50м и натоварване около 80 тона.... Ами като ластик си е при такива натоварвания, и не ми се мисли какво би станало ако се скъса (да, всички се бяха изпокрили извън обсега му)
Иначе снимката на тръбата е илюстративна (заради куката)
При мен няма тръба, а мееекички аеродинамични елементи (разбирай чупливи пластмаси)
Направени са да ги смъкваш лесно ако ще ходиш в гората (и радара е в същата зона)...

Иначе снимката на тръбата е илюстративна (заради куката)


Направени са да ги смъкваш лесно ако ще ходиш в гората (и радара е в същата зона)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта