philipp написа:Малко се включвам със закъснение, но да си кажа за въжетата - тези, които ги продават с куките по бензиностанциите НЕ ги купувайте. Пълен боклук са. Стават за теглене на равно без динамични удари, но и тогава се късат. Виждал съм дори "изправена" кука - смятайте за какво става въпрос.
Ако искате да имате истинско въже за теглене на автомобил - особено важи за джиповете, които по правило ще закъсат по-тежко от леките коли, - вземете си колан според тонажа на колата и шегел. Продават ги по магазините за корабни принадлежности - знам за такъв на площад Възраждане в София, вероятно има и много други. Не използвайте стоманени въжета, защото може да направите тежки щети по колите си (или недай боже нещо още по-лошо). И не на последно място - омотавайте по един-два парцала около колана. Като бонус, за да спазите и закона, нека са червени

...
Виждал съм и съм вземал от бензиностанция понякога читави въжета... И читави ковани куки... Е, понякога от немай-къде вземаш единственото, което има в магазина ама нейсе

Относно шегелите съм против, освен ако става въпрос за теглене по равен асфалт, а не вадене на закъсан автомобил - шегела тежи и може да направи повече поражения при скъсване на скобата на автомобила независимо какво изделие има между двата шегела. Иначе при теглене на закъсал по технически причини автомобил по асфалт - става и е удобно (стига отново да не си с някаква изчанчена кука като при мен - там най-удобното би било да закачиш директно ухото на въжето или сапана)..
Колана е хубаво нещо, но не става за динамично теглене (най-честия начин на вадене на закъсал автомобил поради очакваното лошо сцепление и на теглещия автомобил) - неразтеглив е...
Иначе за парцал/чанта и т.н. закачени на въжето - да... При скъсване отнемат много от енергията... В добрите комплекти има подобен 'парцал'/торба, залепваща се на велкро, която малко хора знаят, че трябва да се закачи на въжето не толкова заради светлоотразителните му свойства, а за чиста безопасност при скъсване...
Та затова за мен най-универсалното изделие е динамичното въже - става за вадене и от калта, а освен това е по-'меко' при обикновено теглене на закъсал автомобил (с неразтегливо въже съм късал ухо на една шкодичка докато теглих офисната Нива, дето и се бе поскъсала главината

)