
За законова забрана на автомобилите с десни волани
- ffsolutions
- Мнения: 261
- Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
- Местоположение: София
Re: За законова забрана на автомобилите с десни волани
Без да ангажирам никого с моето мнение мога да кажа, че за мен е необоснован риск да се подаваш със значително по-голяма част от автомобила в насрещното платно, само за да видиш дали е чисто за изпреварване. А това няма как да бъде избегнато ако колата е с десен волан, освен ако не си возиш един съгледвач или нямаш монтирана камера и екран на таблото, например. Не случайно в страните, в които движението е "на обратно", се продават и автомобили с десен волан, а за всички останали - с ляв, както е по стандарт. Всякакви други експерименти са излишен риск, както за собственика на такъв автомобил, така и за останалите участници в движението. Никъде не е казано, че човек с такъв автомобил трябва да претърпи ПТП. Но рискът е по-голям, и това си е факт, а излишният риск е именно такъв - излишен. 

2005 Toyota Avensis T25 Estate - 2.0, 1CD-FTV powerplant
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
- gimara
- Мнения: 1728
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 120 пъти
Re: За законова забрана на автомобилите с десни волани
Принудата към ляв волан не пасва на ценностите на ЕС
Цялата статия можете да прочетете тук - http://www.novatarealnost.bg/?p=1763Съдът на Европейския съюз отряза мераците на Полша и Литва да принуждават собствениците на автомобили с десен волан да го преместят отляво.

Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

Re: За законова забрана на автомобилите с десни волани
Каращите с десен волан пък може просто да са по-внимателни. А от това може да се окаже, че дори са по-безопасни от останалите. Както казах - без статистика има само плямпане, пустословие и липса на реални аргументи.
Re: За законова забрана на автомобилите с десни волани
Това с карането в насрещната лента въобще не е преференция на автомобилите с дясна дирекция, а предимно на водачите на БМВ в тази връзка трябва ли и те да се забранят за регистрация
Трябва просто пътна полиция да си върши работата и да се следи и за нарушения различни от превишена скорост.
Иначе като цяло си губим времето в тази тема няма как вече да се случи тази промяна и би било дискриминационно.
Това, че някой си мисли нещо за опасно не е критерии трябва да се види статистика, за която съм обеден, че автомобили с дясна дирекция не са по опасни.
А какво мислите за тези с износени гуми според мен това е много по приоритетно

Иначе като цяло си губим времето в тази тема няма как вече да се случи тази промяна и би било дискриминационно.
Това, че някой си мисли нещо за опасно не е критерии трябва да се види статистика, за която съм обеден, че автомобили с дясна дирекция не са по опасни.
А какво мислите за тези с износени гуми според мен това е много по приоритетно

- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: За законова забрана на автомобилите с десни волани
Те наистина са по-опасни от автомобилите с десен волан.paco_escobar написа:Аз съм за законова забрана за хора с празни тикви (мъжкарите зад волана)

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: За законова забрана на автомобилите с десни волани
Стаитистиката е хубаво нещо, и вероятно се ползва при прокарване на определени законови рамки. В случая с дясната дирекция статистика за доказване на високия риск от причиняване на ПТП не е нужна поради неоспорими факт: ограничена видимост на водача и всичко произтичаща от нея.
Дискриминацията би се проявила, ако въобще се забрани движението на автомобили с десен волан. Не, това не се предлага но се предлага да се увеличат таксите за регистрация, данъците и според мен най-важното Гражданската отговорност (което се оправдава с по-високия риск от причиняване ПТП и щети на трети лица).
Донакъде положението с гумите е същото. Регулатора е приел закон, с който не се допуска управление на МПС с дълбочина на грайфера под 2 мм . Не е определил сезонността на гумата но държи да има този грайфер. Вероятно има статистика, колко ПТП са причинени поради износен грайфер, неподходящи гуми според сезона и т.н. но регулатора е преценил, че основния риск е свързан с дълбочината на протектора (без значение типа му). И тук закона би следвало да се прилага 1-во при проверка и установяване на такова нарушение и 2-ро при причинено виновно ПТП с доказана причина нарушение на правилото, като следва да се завиши и съответното наказание.
Какво искам да кажа ? Искам да кажа, че превантивните мерки са много важни. Част от тези превантивни мерки са и постановяване на по-големи данъци, такси, застраховки и наказания, в случай, че независмо от общоприетите норми, даден гражданин желае да се отклонява от тях. Първо приема дори с по-високата цена, и второ при настъпване на събитие и доказаност на виновност с по-високото наказание.
Дискриминацията би се проявила, ако въобще се забрани движението на автомобили с десен волан. Не, това не се предлага но се предлага да се увеличат таксите за регистрация, данъците и според мен най-важното Гражданската отговорност (което се оправдава с по-високия риск от причиняване ПТП и щети на трети лица).
Донакъде положението с гумите е същото. Регулатора е приел закон, с който не се допуска управление на МПС с дълбочина на грайфера под 2 мм . Не е определил сезонността на гумата но държи да има този грайфер. Вероятно има статистика, колко ПТП са причинени поради износен грайфер, неподходящи гуми според сезона и т.н. но регулатора е преценил, че основния риск е свързан с дълбочината на протектора (без значение типа му). И тук закона би следвало да се прилага 1-во при проверка и установяване на такова нарушение и 2-ро при причинено виновно ПТП с доказана причина нарушение на правилото, като следва да се завиши и съответното наказание.
Какво искам да кажа ? Искам да кажа, че превантивните мерки са много важни. Част от тези превантивни мерки са и постановяване на по-големи данъци, такси, застраховки и наказания, в случай, че независмо от общоприетите норми, даден гражданин желае да се отклонява от тях. Първо приема дори с по-високата цена, и второ при настъпване на събитие и доказаност на виновност с по-високото наказание.
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Re: За законова забрана на автомобилите с десни волани
Ето го отговора, само заменяш "десен волан" с "износени гуми" .Nedkow написа: А какво мислите за тези с износени гуми според мен това е много по приоритетно

А най опасни на пътя са джигитите с нови гуми, защото са най самоуверени и мислят, че като са нови гумите, по сигурни от тях няма .. biggrin.gifphilipp написа:Каращите с десен волан пък може просто да са по-внимателни.
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: За законова забрана на автомобилите с десни волани
Още по-опасни от най-опасните са тези джигити с износени гуми, десен волан и малко багаж между ушите.martod написа:Ето го отговора, само заменяш "десен волан" с "износени гуми" .Nedkow написа: А какво мислите за тези с износени гуми според мен това е много по приоритетно
А най опасни на пътя са джигитите с нови гуми, защото са най самоуверени и мислят, че като са нови гумите, по сигурни от тях няма .. biggrin.gifphilipp написа:Каращите с десен волан пък може просто да са по-внимателни.
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: За законова забрана на автомобилите с десни волани
Има влакове,има автобуси...... Който го е страх от мечки да не ходи в гората.Във всяко едно действие има доза риск.Който го е страх от това което може да стане докато кара просто може да не кара.Джигити имало,пияни имало,малоумници имало.... Ами живота е шарен,хората също.Както е тръгнало ще наложите на другите да не живеят,щото може в даден момент да ви попречат.Сталин откога умря,ама сталинистите още са живи.Забравяте че става само каквото е писано и от нас нищо не зависи.Ако е писано да се обесиш няма как да се удавиш.Живейте си и оставете и другите да си живеят.И се кефете-живота е кратък
. 


Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
Re: За законова забрана на автомобилите с десни волани
В случая с това да нямаш право да излизаш извън рамките на сградата на работното ти място също няма нужда от доказване на високия риск от това да те бутне автомобил, поради неоспорим факт: автомобилите се движат бързо, тежат над един тон, а ти си лек, крехък и бавен. Затова да вземат да приемат едно законче, с което ти си длъжен да спиш, ядеш и въобще живееш в офис, с право да ходиш до тоалетната най-много три пъти дневно (защото и там индиценти могат да станат всякакви)? Категоречно ще е в името на опазването на собствения ти живот, а не за други користни цели... Смекчен вариант на това е да ти взимат такса ако все пак излизаш навън и да плащаш глоба ако не вървиш в точно определените от закона пешеходни алеи.scorpion написа:Стаитистиката е хубаво нещо, и вероятно се ползва при прокарване на определени законови рамки. В случая с дясната дирекция статистика за доказване на високия риск от причиняване на ПТП не е нужна поради неоспорими факт: ограничена видимост на водача и всичко произтичаща от нея.
nowyaris написа:Сталин откога умря,ама сталинистите още са живи.



Умер Маркс - мы стали "марксистами". Умер Ленин - мы стали "ленинистами". Умер Сталин - мы стали "сталинистами". А сейчас умерла Анка - мы будем "онанистами"!
- paco_escobar
- Мнения: 98
- Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
- Местоположение: Варна
Re: За законова забрана на автомобилите с десни волани
Ама разбира се ,за 15 години зад волана не ми се е случвало водач с обратна дирекция да ме застраши с каквато и била маневра.philipp написа:Каращите с десен волан пък може просто да са по-внимателни. А от това може да се окаже, че дори са по-безопасни от останалите. Както казах - без статистика има само плямпане, пустословие и липса на реални аргументи.
Corolla E11 4E-FE Wagon
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Re: За законова забрана на автомобилите с десни волани
Забрана ми звучи наистина малко сталинистко
Доста хора биха се отказали от десен волан ако ГТП се минава както трябва и ако застраховките/данъците са по-високи...
Относно дали застрашават останалите участници - ами зависи от шофьора...
Но според мен е безспорно, че поне косвено пречат на движението - за да не създадат опасна ситуация и поради ограничената видимост са по-предпазливи например при изпреварване... С което обаче могат да предизвикат някой по-нервен шофьор да предприеме по-рисково изпреварване..
Те и каруците не се блъскат в автомобилите, ама що народ пострада от или заради каруци....


Доста хора биха се отказали от десен волан ако ГТП се минава както трябва и ако застраховките/данъците са по-високи...
Относно дали застрашават останалите участници - ами зависи от шофьора...
Но според мен е безспорно, че поне косвено пречат на движението - за да не създадат опасна ситуация и поради ограничената видимост са по-предпазливи например при изпреварване... С което обаче могат да предизвикат някой по-нервен шофьор да предприеме по-рисково изпреварване..
Те и каруците не се блъскат в автомобилите, ама що народ пострада от или заради каруци....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: За законова забрана на автомобилите с десни волани
Докато четях темата се сетих точно за каруците, защото те са повече от колите с десен волан и лично мен много ме дразнят по пътищата.
НО веднага се сетих за файтоните във Виена и се замислих, дали сме повече европейци от австрийците, че да забраним каруците!?!
Това, което ни трябва е съзнание тип "Живей и не пречи на другите да живеят!" и толерантност към всички около нас. Постигнем ли го, няма да има проблем с различните превозни средства!
Да, да, ама много трудна работа е да се пречупи народната психика и навиците.
Оправия няма и няма и да има...
НО веднага се сетих за файтоните във Виена и се замислих, дали сме повече европейци от австрийците, че да забраним каруците!?!

Това, което ни трябва е съзнание тип "Живей и не пречи на другите да живеят!" и толерантност към всички около нас. Постигнем ли го, няма да има проблем с различните превозни средства!
Да, да, ама много трудна работа е да се пречупи народната психика и навиците.

Оправия няма и няма и да има...
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: За законова забрана на автомобилите с десни волани
Каква е вината на някой шофьор на автомобил с десен волан че някой шофьор на автомобил с ляв волан е много нервен?Ако ГТП се минава както трябва и застраховки/данъци са по-високи доста хора изобщо биха се отказали от волан.Искрено се надявам че "законотворците" biggrin.gif няма да предприемат някоя поредна простотия в тази посока.От доста време колата не е лукс,а необходимост-като бойлера и хладилника например.Затова според мен нищо не трябва да се променя-и без друго положението на народа е твърде лошо.А когато някой сгафи нека си плаща и отнася.... . Превантивно ги е трепал Сталин и Хитлер,да не изпадаме на тяхното нивоslowtraveler написа:Забрана ми звучи наистина малко сталинистко![]()
![]()
Доста хора биха се отказали от десен волан ако ГТП се минава както трябва и ако застраховките/данъците са по-високи...
Относно дали застрашават останалите участници - ами зависи от шофьора...
Но според мен е безспорно, че поне косвено пречат на движението - за да не създадат опасна ситуация и поради ограничената видимост са по-предпазливи например при изпреварване... С което обаче могат да предизвикат някой по-нервен шофьор да предприеме по-рисково изпреварване..
Те и каруците не се блъскат в автомобилите, ама що народ пострада от или заради каруци....

ПП.Докторе,то в Австрия и бардаците са разрешени biggrin.gif .И проститутките са на твоя принцип-живеят си и не пречат на никого.Даже помагат....



Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта