Масло в горивото?

DIDO
Мнения: 3
Регистриран на: 27 Окт 2006 18:41
Местоположение: Горна Оряховица
Обратна връзка:

Масло в горивото?

Мнение от DIDO » 13 Дек 2006 21:52

Здравейте фенове на ТОЙОТА. От няколко месеца и аз се сдобих с един такъв автомобил, който искам да ви представя. Автомобила е TOYOTA COROLLA - 1.8D XL. Произведен е 1991 с двигател 1С и купе СЕ90 - седан. В момента е на 220 000 км.
Благодарение на този форум ( за няколко месеца изчетох почти всичко в него), начих много неща за моят автомобил като технически данни. Въпреки това искам да задам няколко въпроса на читателите на форума и ще бъда благодарен на всички които ми отговорят.
1. Когато закупих автомобила ( от мой познат) той ми каза, че налива в горивото ( DISEL ) по малко масло за двутактов автомобил - 10г/л. Това се налагало за подържане на ГНП, тъй като нафтата която се продава в момента е за съвременните двигатели, а за този като моя е хубаво да се слага по малко масло. Въпреки че сам заваршил ДВГ човека ме убеди и в момента продължавам да слагам по 10г/л масло в горивото. Притеснението ми е да не се натрупа много нагар в горивните камери или да запече някой разпръсквач на дюзите. Моля за вашият коментар.
2. С какво двигателно масло да карам автомобила и на колко км. да го сменям . Преди да го купя, автомобила е каран с полусинтетика. В момента съм с - elf 10w40 - turbo. В пункта в който смених маслото ми казаха, че не е желателно да го карам повече от 7 000 км., и следващият път да сложа пълна синтетика. Някаде бях чел че за двигатели над 150 000 км. са необходими по - гъсти масла (полусинтетика или минерални). След като смених маслото шума в двигателя вместо да намалее се увеличи. Възможно ли е това да се дължи на факта, че маслото е за турбо и е по - "тънко" .
И накрая тъй като според мен този автомобил не се среща често по пътищата ще бада благодарен на собствениците на такава кола, ако желаят да споделим опит по подръжката на автомобила да ми пишата на адрес: dkd_59@abv.bg
Прикачени файлове
DSC03105.JPG
DSC03105.JPG (198.71 KiB) Преглеждано 1696 пъти
DSC03105.JPG
DSC03105.JPG (198.71 KiB) Преглеждано 1696 пъти

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 13 Дек 2006 23:02

Ne boi se, naftata smazva pompenite elementi dobre - ne i triabva dobavka ot maslo.
10W40 e dostatychno - karai si 7000 ako e gradsko ili 10 000 ako e izvyngradsko i go smeniai (ne prechi pak s takova).

kampf
Мнения: 19
Регистриран на: 28 Окт 2004 23:27
Местоположение: V.Tarnovo
Обратна връзка:

Мнение от kampf » 16 Дек 2006 11:32

Здрасти колега ,аз имам същият двигател 1С но на друго купескоро правих основен ремонт на двигателя и при майстора при който го прових ме посъветва същото да слагам малко масло в горивото за двутактов мотор но само докъто мине зимата .На въпроса ми защо да слагам масло ,той се обоснова че колата е била около един месец без да се кара (толкова продържи ремонта) и понеже нищо не пипахме по ГНП и по дюзи тръбички и всшчко свързано с горивото е доста възможно да се е натрупала ръжда.В което нещо аз открих логикаи за сега се опитвам да го спазвам .Но изрично каза само зимата или докъто продължи разработването на двигателя. А за маслото какво да ти кажа ...карам с минерално и за сега нуямам никакви забележки,не мисля че на тези стари коли трябва да има кой знае какво хубаво (и скъпо) масло и без друго частитет все още не са от най ефтините.особено в В.Търново от кадето си и ти съдейки по номера на колата .Крайно време е да си направим и клуб (или среща) на Тойото в Търново защото все по често забелязвам подобна на твоята ,моята кола тук .Ако имаш други въпроси пиши ,след ремонат доста навлязох в навътре в нещата особено по това каде и как да се намерят най евтини части !

plpenov
Мнения: 82
Регистриран на: 07 Окт 2006 14:05
Местоположение: KAZANLAK

Мнение от plpenov » 16 Дек 2006 21:09

Здрасти и от мен. Мнението на много майстори на дизели, е че двутактовото масло служи за по добро смазване на помпата зимно време, тъй като много бензиностанции предлагат лятна нафта богата на парафин, и смазочноста на нафтата се губела,макар че много може да се спори по този въпрос. Единственния недостатък е , че дизела почва да пуши като "трабанче" - 12 метра с пушека biggrin.gif , но хубавото е че ако не помага поне не вреди.
По втория въпрос, препоръчват ти смяна на 7500 км., и ако имаш хидравлични повдигачи на клапаните, е по-добре да караш с 10W40, от колкото с 15W40, за да не чуваш странно чукане при студен двигател!
Toyota Corolla Verso 2.2 D4D

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 6 госта