Моля за съвет

Аватар
veso_hds
Мнения: 1476
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 39 пъти

Re: Моля за съвет

Мнение от veso_hds » 20 Окт 2014 17:42

мехаННика написа:Имах предвид само поста над моя, sorry.
На 100% съм съгласен с теб!
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

philipp
Мнения: 266
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Моля за съвет

Мнение от philipp » 21 Окт 2014 01:13

Досега не съм видял нито един "оторизиран сервиз", в който да не те набутват с много пари, а като бонус да си вършат работата калпаво. Доволни са само тези, които имат достатъчно финанси и свободно време, за да издържат на шока. Ако не беше пустата гаранция на нови автомобили, която си я избиват по формулата ниско качество + честа смяна + много високи цени за консумативите, досега да са им фалирали сервизите. А недай Боже да влезнеш със сериозен проблем, тръгваш си от там с два - стария недооправен + нещо друго от тях за спомен.

А в магазините им за части се държат като дребни търгаши. Отивам да купя гайка за болта на главината и ми казват "ми... то принципно се продава комплект... обаче има само гайка тук - не можем да ти продадем болт, защото в момента няма, ама и само гайката не можем да ти я продадем така, защото на компютъра излиза комплект с болта, та ако искаш да я вземеш трябва да ги платиш двете - няма начин да фактурираме иначе" и някакви такива увъртания ала "ти ще платиш нещо, което ние няма да ти дадем".

Моля? За 15 лева говорим все пак. Ако не ти пука да вземеш нещо, което струва 5 (реално 2) за 15, какво толкова. И като реших да се направя на ръб и помолих да си поговоря с някой началник, за да избистрим проблема, набързо набързо проблема взе, че се реши и ми продадоха единствената (явно) гайка в целия лъскав център за 5 лева. Те ви пример. Имал съм неблагоразумието нещото да ми е трябвало, а те да са били много наблизо. Следващият път ще предпочета да отида в другия край на града, но не и при тях.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1476
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 39 пъти

Re: Моля за съвет

Мнение от veso_hds » 21 Окт 2014 17:54

philipp написа:Досега не съм видял нито един "оторизиран сервиз", в който да не те набутват с много пари, а като бонус да си вършат работата калпаво....
Явно аз имам късмет,защото при мен е точно обратното.Едитствения недостатък на"моя" оторизиран сервиз са скъпите части,но за това си има достатъчно хора във форума.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

philipp
Мнения: 266
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Моля за съвет

Мнение от philipp » 21 Окт 2014 20:50

Или не ти се е налагало да получиш успешен ремонт различен от "вързахме го на компютъра и той показа, че трябва да се развият тези две гайки, да се сложи новото и да се затегнат двете гайки отново", или си супер късметлия.

На мой приятел в Балканстар на мерцедеса му смениха две ламбда сонди, след което аха да му продадат нов централен компютър... докато не му кипна, заведе колата при гаражен майстор, който просто завари предното му гърне където беше спукано и проблема му със светещата лампа се оправи. За какво говорим? От Мото Пфое пък веднъж до съд щеше да се стигне - продали на тройна цена нова част, а реално не сменили нищо.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Моля за съвет

Мнение от slowtraveler » 21 Окт 2014 21:26

Хм... Отношението към официалните сервизи ми е двояко....
Имал съм успешни ремонти...
Имал съм и идиотски ситуации (затова и не пускат собствениците да гледат ремонта)..
От идиотските - избиване на преден лагер с удари с чук по главината (разду се леглото на лагера)... Решение - 'абе що не отидете да престържете някъде главината, че явно е била дефектна (не могат да пресоват новия лагер - там вече работиха с пресата) - сервиз Опел
Експериментиране на ремонт по методиката на 'изключване' - смяна на двигателче дросел, TPS, някакъв друг сензор, ЕКУ (за щастие по гаранция)... Стигнахме дори закарване на автомобила със светеща лампа, при което приемчика каза 'да, видях лампата, ама компа казва, че няма никакъв проблем - карайте си така автомобила'.... Заради калпава аларма, която пак е слагана от тях... (Опел).
Смяна на съединител на 5х.км заради виене при полусъединител... Безуспешно - воя си остана... (Тойота)
След смяна на оригиналните задни накладки на Авенсис ме викат и казват - 'щом задните са заминали, то и предните свършват скоро'.. Ами дай да ги видим - 'дааа. свършват - имат живот само още около 40%' - трябва да се сменят.... Отказах смяната - наистина бяха малко след половината си живот...
И т.н. и т.н....

Така, че както е казал др. Дзержински - доверяй, но проверяй...
Безусловен факт е, че в официалните сервизи имат най-голям опит с конкретната марка и модел... Но не винаги механиците там са коректни (а в някои случаи - и не са способни) да окажат качествена услуга... Както във всеки друг сектор....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

philipp
Мнения: 266
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Моля за съвет

Мнение от philipp » 21 Окт 2014 21:58

Те поначало са търговски дружества - разчитат да продават коли в комплект с консумативи по време на гаранцията, както и рядки резервни части за стари автомобили (за които части няма ментета или алтернативен внос). Ремонтната им дейност е просто досадно задължение - хем боли, хем сърби, защото хем искат да продават консумативите на тройни цени по време на гаранционния срок, ама хем трябва да дадат нещо в замяна. Досещайте се дали желаят да са на загуба, когато нещата с дадена кола загрубеят...

По-смекчен вариант е при ремонтните сервизи на веригите за продажба на битова техника... Всеки квартален майстор например ще ремонтира изгорял телевизор много по-качествено от който и да е гаранционен сервиз. С компютърната техника е същата работа... И не само в България е така.

А и това "най-голям опит с конкретната марка и модел" е по-скоро лошо, отколкото предимство. Да, знаят най-честите дефекти и не трябва да преоткриват топлата вода всеки път. Ама като им дойде нещо ново са като боси. Аз предпочитам човека да е работил с много различни автомобили, за да се е сблъсквал с много различни проблеми. Най-честите дефекти си ги има по форумите описани надлежно.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Моля за съвет

Мнение от slowtraveler » 22 Окт 2014 08:27

philipp написа:....А и това "най-голям опит с конкретната марка и модел" е по-скоро лошо, отколкото предимство. Да, знаят най-честите дефекти и не трябва да преоткриват топлата вода всеки път...
Не е така - като ти е познат даден агрегат, е по-лесно да обърнеш внимание за даден проблем - знаеш къде да гледаш...
Но понякога поради липса на достатъчно опит и квалификация на механиците (или поради успешно замаскиране на симптоми и невъзможност да се види дефекта без разглобяване), могат да пропуснат даден дефект при прегледа (и това не само в официалния сервиз - навсякъде)...
Та и от там идва начина ми на действие - ако се каже, че има дефект, то вероятността да има този дефект (или с подобни симптоми) е много голяма. Докато ако не е забелязан даден дефект, това не означава, че си 'имунизиран' против него - може просто да е бил маскиран добре..
И не е коректно ако след това да се прехвърля вината на механика - работата ми е свързана с ремонт на доста по-сложни от автомобилните механизми и ДВГ, и то със специалисти на високо (и международно) ниво. Като механиците са изпълнителското ниво (развиване на болтчета, чистене и т.н. - неотговорните дейности), а инженери водят ремонта и участват пряко (извършват) при сложните действия. И въпреки това се случват конфузни ситуации...
Който не си е цапал ръцете в масло му е трудно да оцени сложността на диагностиката и ремонта на механизмите tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Re: Моля за съвет

Мнение от iovkito » 22 Окт 2014 08:52

Откакто philipp е във форума , при четене на постовете му , скролвам набързо до думичката Лада Нива и чета само за нея , за да се посмея. Наистина я споменава почти навсякъде и е много забавно. Поне разбрахме коя е истинската сила в автомобилостроенето , но за нея си има отделен форум. :thumbsup:
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Re: Моля за съвет

Мнение от мехаННика » 22 Окт 2014 09:24

Страшно съм любопитен да разбера какво работи този толкова сведущ по всички въпроси уникален специалист. И да, жигулата всеки квартален спец може да я дефектира, щото не променяна 30 год, ама я се пробвай с модел на 6 мес.? А с модификациите след началото на модела? Само приказки по схемата "Аз не съм ял баница ама бате е гледал един как яде.."

philipp
Мнения: 266
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Моля за съвет

Мнение от philipp » 22 Окт 2014 13:47

Те пък явно са толкова различни агрегатите и колите, че все едно за всяка различна трябва да се кара ново висше...

Аватар
ffsolutions
Мнения: 261
Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
Местоположение: София

Re: Моля за съвет

Мнение от ffsolutions » 23 Окт 2014 08:10

Чакайте и аз да се включа по темата (не за сервизите). На моя авенсис също е твърд. Работи си перфектно и няма проблеми, колата е на 160 хил км, просто си е твърд... Мисля, че по принцип на авенсиса са така и съм виждал из интернет да се коментира това нещо като нормално за модела. Брат ми го караше в неделя (качи се на моята от Рено), и направо се хвана за главата, после като се качи пак в неговата и щеше да мине с крака през пода. laugh.gif
Именно поради това мисля, че е напълно възможно и при равката да е така. Свекъра има рав4 от доста годинки, ако колежката иска мога да го подпитам за отзиви за съединителя. Но според мен е напълно възможно да си е окей, и просто да е твърд в сравнение с "повечето" други марки автомобили.

П.С. Преглед в сервиз си е задължителен, според мен. :thumbsup: Аз лично отидох от Пловдив до Пазарждик само за самия преглед (тъй като за сервиза на Тойота там имах по-добри отзиви), и останах доволен от прегледа. Дадох 90-100 кинта (по спомен), но провериха всичко, включително и компресията на двигателя и дюзите.
Желая късмет при покупката! Успех! :thumbsup:
2005 Toyota Avensis T25 Estate - 2.0, 1CD-FTV powerplant
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Моля за съвет

Мнение от slowtraveler » 23 Окт 2014 08:21

ffsolutions написа:Чакайте и аз да се включа по темата (не за сервизите). На моя авенсис също е твърд. Работи си перфектно и няма проблеми, колата е на 160 хил км, просто си е твърд... Мисля, че по принцип на авенсиса са така и съм виждал из интернет да се коментира това нещо като нормално за модела. ....
На авенсиса ми съединителя си бе доста мек...
А колега смени на королка съединителя преди седмица (на около 180х.км)- работеше нормално (не приплъзваше, но и предавките бяха започнали да включват малко по-трудно), но педала бе станал доста твърд (колата съм я карал като нова и нямаше никакви подобни усещания)... Съжалявам, че не направих снимки на съединителя - бе свършил и малко му оставаше да започне да дере притискателя и маховика....
Колегата го смени заедно с притискателя. Първата му реакция бе точно такава - 'педала стана много лек'... Не съм се замислял откъде идва тежкия педал при износен съединител - дали поради друг ъгъл на натискане на диафрагмата - не знам...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Re: Моля за съвет

Мнение от biro » 23 Окт 2014 08:35

На Авенсис Т25 съединителя е много мек. Колегата с твърдия съединител е за смяна.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
ffsolutions
Мнения: 261
Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
Местоположение: София

Re: Моля за съвет

Мнение от ffsolutions » 23 Окт 2014 08:38

Ще му хвърля един поглед напролет, странното е, че не приплъзва, скоростите си влизат нормално, общо взето работи без да имам каквито и да е оплаквания.
Но щом казвате, че трябва да е по-мек, ще го погледна като изкараме зимата. :thumbsup:
2005 Toyota Avensis T25 Estate - 2.0, 1CD-FTV powerplant
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел

Мартина
Мнения: 5
Регистриран на: 19 Окт 2014 12:16
Местоположение: Шумен

Re: Моля за съвет

Мнение от Мартина » 23 Окт 2014 20:37

Здравейте!
Благодаря на всички които опитаха да помогнат :)
Рав-ът който си бях харесала се оказа толкова зле технически че не знам как изобщо се добрах с него до сервиза...Имаше течове на масло от няколко места, съединителя се оказа издъхващ,а на всичко отгоре и беше хванал ръжда за световно. След лутането ми из автокъщи и няколкото ми неуспешни опита да си купя кола (след категоричното НЕ на майстора ми) почти се бях отказала. То не е истина просто какви боклуци се продават и колко е трудно да намериш нещо което няма да се разпадне след няколко месеца. В крайна сметка обаче без да искам попаднах на кола която ми хареса и която бе одобрена от майсторите - Toyota Corolla 2002г. 1.4vvti 90к.с. Закупена е от магазин на Тойота в Шумен. Надявам се да имам късмет с нея, защото предната ми кола (Mini One) я намразих от седенето ми по сервизи.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта