Здравейте,
Лек проблем, с малко странни симптоми.
Карах по магистралата с ... да кажем над ограничението, и изведнъж поглеждам стрелката за температурата - на макс! Климатика си бачкаше и духаше студено. Веднага отбивам, гася двигателя и предпазливо вдигам капака. Изобщо не съм се гъбаркал с разширителния съд, маркучите и радиатора защото температурата очевидно е висока. След 5 мин врътвам ключа - температурата нормална. Паля и стигам дестинацията си с максимална скорост от 120-130км/ч, температурата беше в нормите. Изчаках да поизстине, отварям казанчето (то има Мин и Макс, но съда е непрозрачен, нищо не се вижда) - антифриза е само по дъното. Купих, долях, викам си това ще да е проблема. Но тоя антифриз не е изчезнал внезапно, просто аз никога не съм го проверявал до сега!
Таааака, сега, като карам с над 140-150км/ч стрелката почва да се вдига над нормалната си позиция. При което веднага си махам крачето от газта, падам до 120-130км/ч и всичко влиза в нормите. Стрелката реагира почти мигновено на промяната в скороста. Но по магистралата ме е страх да видя дали ще скочи до Макс, или само в някакъв диапазон.
Антифриз не изтича, нивото си остава постоянно. В града никакви проблеми, температурата не изглежда да има връзка с оборотите.
Каква може да е причината за вдигане на градусите при по-високи скорости? Термостат?
Бонус въпрос: Предстои ми смяна на масло, което хич не е евтино. Ако заради прегряването е заминала гарнитурата, това предполагам че не е добра идея? В смисъл, първо да се провери гарнитурата и тогава? Или няма връзка?
Поздрави
ПП
А, да. Като я позагрея и после като я изгася, се чува едно отчетливо 'пук', на всеки 10-15 секунди. Нещо като капване, но доста силно.
Двигателя вдига температура при висока скорост
Двигателя вдига температура при висока скорост
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Двигателя вдига температура при висока скорост
Да си сменявал радиатор?
Като е загряла колата не е особенно умно да спираш и да гасиш двигателя! След като си видял че не е избила течност от някъде и има охлаждаща течност в двигателя!!! Най-бързо се охлажда колата когато водата циркулира и радиатора се обдухва добре. Иначе казано докато караш с леко натоврване. Даже ако е много критична ситуацията може да практикуваш бързо ускорение да кажем до 80-100км/ч и след това гасиш двигателя и намаляваш на скорост. Като е прегряла и спреш рязко и изгасиш още толкова прегрява!
Като е загряла колата не е особенно умно да спираш и да гасиш двигателя! След като си видял че не е избила течност от някъде и има охлаждаща течност в двигателя!!! Най-бързо се охлажда колата когато водата циркулира и радиатора се обдухва добре. Иначе казано докато караш с леко натоврване. Даже ако е много критична ситуацията може да практикуваш бързо ускорение да кажем до 80-100км/ч и след това гасиш двигателя и намаляваш на скорост. Като е прегряла и спреш рязко и изгасиш още толкова прегрява!
Re: Двигателя вдига температура при висока скорост
Може и да съм сгрешил, че съм я спрял, но изобщо не бях сигурен има ли течност вътре или не. Както писах, казанчето е непрозрачно (а и да беше, щях да видя че течност няма).
По въпроса, идеи защо може да прегрява само на висока скорост? Как може при 3000 оборота в града да се държи по различен начин от 3000 оборота на магистралата? Или просто в града не е постоянно на 3000 оборота и това... Освен да задържа оборотите на свободна да видим какво ще стане.
Радиатор не съм сменял.
По въпроса, идеи защо може да прегрява само на висока скорост? Как може при 3000 оборота в града да се държи по различен начин от 3000 оборота на магистралата? Или просто в града не е постоянно на 3000 оборота и това... Освен да задържа оборотите на свободна да видим какво ще стане.
Радиатор не съм сменял.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Двигателя вдига температура при висока скорост
Смени си капачката на радиатора. Ако се държи по същия начин се настройвай за ремонт глава. Като вдигне температурата си пусни отоплението на мах, сваля температурата все едно включваш едно разширение на радиатора.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Двигателя вдига температура при висока скорост
Наблюдавай си антифриза редовно - течността в казанчето да е винаги на макс, когато колата е студена!
Казанчето може да го отваряш спокойно при загрят двигател, само капачката на радиатора недей да отваряш!
Когато колата е студена (сутрин преди да запалиш) - отвори капачката на радиатора и долей до горе антифриз, ако не е до горе. След това долей в разширителния съд до макс. След това си проверявай антифриза всяка сутрин, за да си сигуре, че не изчесва отнякъде. Най-доре отиди да ти обезвъздушат охладителната система или може да го направиш сам -
1. паркираш на наклон, където предните ти гуми да са по-високо от задните или да са стъпили на бордюр или колата да е вдигната на стойки, но само предницата.
2. Отваряш капачката на радиатора (след като двигателят е изситнал)
3. Слагаш отгоре голяма фуния (или срязано шише от масло или вода - ако шишето е от тънка пластмаса ще почне да се разтапя, когато темп. се вдигне - гледай да не вземеш тънко шише.).
4. Палиш колата, пускаш парното да духа на 6 горещо и след това отиваш отпред и придържаш фунията да не падне (и стискаш от врме на време годния маркуч към радиатора).
5. Тя ще почне да се пълни от долу нагоре с антифриз защото той се разширява като се загрее.
6. След като вентилатора на радиатора се включи 3-4 пъти, гасиш колата, завъртаяш капачката на радиатора и пълниш казанчето на макс.
Така се обезвъздушава охладителната система, ако има мехури въздух в нея.
Прегледай си термостата и водната помпа, дано да не ти е заминала гарнитурата на главата!
Казанчето може да го отваряш спокойно при загрят двигател, само капачката на радиатора недей да отваряш!
Когато колата е студена (сутрин преди да запалиш) - отвори капачката на радиатора и долей до горе антифриз, ако не е до горе. След това долей в разширителния съд до макс. След това си проверявай антифриза всяка сутрин, за да си сигуре, че не изчесва отнякъде. Най-доре отиди да ти обезвъздушат охладителната система или може да го направиш сам -
1. паркираш на наклон, където предните ти гуми да са по-високо от задните или да са стъпили на бордюр или колата да е вдигната на стойки, но само предницата.
2. Отваряш капачката на радиатора (след като двигателят е изситнал)
3. Слагаш отгоре голяма фуния (или срязано шише от масло или вода - ако шишето е от тънка пластмаса ще почне да се разтапя, когато темп. се вдигне - гледай да не вземеш тънко шише.).
4. Палиш колата, пускаш парното да духа на 6 горещо и след това отиваш отпред и придържаш фунията да не падне (и стискаш от врме на време годния маркуч към радиатора).
5. Тя ще почне да се пълни от долу нагоре с антифриз защото той се разширява като се загрее.
6. След като вентилатора на радиатора се включи 3-4 пъти, гасиш колата, завъртаяш капачката на радиатора и пълниш казанчето на макс.
Така се обезвъздушава охладителната система, ако има мехури въздух в нея.
Прегледай си термостата и водната помпа, дано да не ти е заминала гарнитурата на главата!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Re: Двигателя вдига температура при висока скорост
Няма как да ти изтине двигателя за 5 мин. от макс. до нормално ако е изключен. Най-вероятно проблема е в датчика . Вземи за проба лазарен термометър и я загрей добре по уреди и мери радиатора. маркучите и главата на двигателя.
Авенсис 3S-FE
Re: Двигателя вдига температура при висока скорост
Колега направи метода с фунията , между другото е един от начините за проверка дали имаш издухала гарнитура на главата.За мен това са симптоми за издухала гарнитура още в самото начало на проблема.Дори да е това не е болка за умиране.hyankov написа:Здравейте,
Лек проблем, с малко странни симптоми.
Карах по магистралата с ... да кажем над ограничението, и изведнъж поглеждам стрелката за температурата - на макс! Климатика си бачкаше и духаше студено. Веднага отбивам, гася двигателя и предпазливо вдигам капака. Изобщо не съм се гъбаркал с разширителния съд, маркучите и радиатора защото температурата очевидно е висока. След 5 мин врътвам ключа - температурата нормална. Паля и стигам дестинацията си с максимална скорост от 120-130км/ч, температурата беше в нормите. Изчаках да поизстине, отварям казанчето (то има Мин и Макс, но съда е непрозрачен, нищо не се вижда) - антифриза е само по дъното. Купих, долях, викам си това ще да е проблема. Но тоя антифриз не е изчезнал внезапно, просто аз никога не съм го проверявал до сега!
Таааака, сега, като карам с над 140-150км/ч стрелката почва да се вдига над нормалната си позиция. При което веднага си махам крачето от газта, падам до 120-130км/ч и всичко влиза в нормите. Стрелката реагира почти мигновено на промяната в скороста. Но по магистралата ме е страх да видя дали ще скочи до Макс, или само в някакъв диапазон.
Антифриз не изтича, нивото си остава постоянно. В града никакви проблеми, температурата не изглежда да има връзка с оборотите.
Каква може да е причината за вдигане на градусите при по-високи скорости? Термостат?
Бонус въпрос: Предстои ми смяна на масло, което хич не е евтино. Ако заради прегряването е заминала гарнитурата, това предполагам че не е добра идея? В смисъл, първо да се провери гарнитурата и тогава? Или няма връзка?
Поздрави
ПП
А, да. Като я позагрея и после като я изгася, се чува едно отчетливо 'пук', на всеки 10-15 секунди. Нещо като капване, но доста силно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], petarrashev и 8 госта