Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
ffsolutions,
ако действително те интересува нещо за хибридите, сядаш и четеш! Има изписано страшно много тук и не само. Ако има някакви условия в тойота.бг ще ги напишат. Там можеш да прочетеш зареждат ли се и как се карат, какви видове има и т.н. хибриди.
ако действително те интересува нещо за хибридите, сядаш и четеш! Има изписано страшно много тук и не само. Ако има някакви условия в тойота.бг ще ги напишат. Там можеш да прочетеш зареждат ли се и как се карат, какви видове има и т.н. хибриди.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
За изнасянето и не изнасянето се отнася в пълна сила за теб. Аз следвам истината и неистината, реалното и нереалното. Във форума е същото. Трябва да можеш да отсяваш плявата от житото, за да стигнеш до истината. С предубеденост обаче, тази работа не става...BOz написа:Източника както казах е Аутобилд - от тестовете за издържливост.
Ама както ти казах - като ти изнася нещо им вярваш и ги цитираш по 100 пъти, ама като не ти изнася нещо ги анатемосваш веднага.

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Трябва да си направя първото обслужване на Приуса в БГ.
За сега си взех консумативите. Приблизителна цена 200 лв.
Сега остава да намеря ден до март, в който не ме мързи. biggrin.gif

За сега си взех консумативите. Приблизителна цена 200 лв.
Сега остава да намеря ден до март, в който не ме мързи. biggrin.gif

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Здравейте.
Всеки има право да кара каквото си поиска (или позволи). Лично аз се насочих към LEXUS RX400h, и от както го имам съм повече от доволен от комфорт, шум и лакомия (като за 3.3 двигател 200kW обща мощност). Около 80% от шофирането ми е градско и то в импровизирано задръстване (10 км за 20-30 мин) Досега за консумативи се разделих с 540лв. (има и още, но са в режим на изчакване) и консумативите са като на останалите автомобили (накладки, масло за двигател, масло за скоростна кутия (първа смяна), филтри).
На дълъг път (понеже ми е далече магистралата), в повечето случаи съм междуградско и разхода ми пада под 9l/100km. Не се опитвам да убеждавам никой да си го купи ли или не, в сравнение с предишният автомобил MAZDA 626 1,8i разходите са ми същите относно гориво и малко по малки относно консумативи (глезотийките си ги смятам отделно)!
Всеки има право да кара каквото си поиска (или позволи). Лично аз се насочих към LEXUS RX400h, и от както го имам съм повече от доволен от комфорт, шум и лакомия (като за 3.3 двигател 200kW обща мощност). Около 80% от шофирането ми е градско и то в импровизирано задръстване (10 км за 20-30 мин) Досега за консумативи се разделих с 540лв. (има и още, но са в режим на изчакване) и консумативите са като на останалите автомобили (накладки, масло за двигател, масло за скоростна кутия (първа смяна), филтри).
На дълъг път (понеже ми е далече магистралата), в повечето случаи съм междуградско и разхода ми пада под 9l/100km. Не се опитвам да убеждавам никой да си го купи ли или не, в сравнение с предишният автомобил MAZDA 626 1,8i разходите са ми същите относно гориво и малко по малки относно консумативи (глезотийките си ги смятам отделно)!
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Хм... Дали са му добре батериите на Лексъса? Гледам средния ти разход е с около литър над разхода на джипа ми...
Обаче комфорта на този Лексъс е безспорен - лично на мен ми харесва... И дори се чудя дали да не сменя Кашкая на жената с такъв...
Обаче комфорта на този Лексъс е безспорен - лично на мен ми харесва... И дори се чудя дали да не сменя Кашкая на жената с такъв...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Батериите са му много добре просто в зимни условия си му трябва топла вода за парното на оранжерията, съчетано с градският режим и от там ми вдига разхода. Лятото бе друго. От друга страна при ниски температури се вдига вътрешното съпротивление на батериите и това се отчита от електрониката и си ги варди!slowtraveler написа:Хм... Дали са му добре батериите на Лексъса? Гледам средния ти разход е с около литър над разхода на джипа ми...
Обаче комфорта на този Лексъс е безспорен - лично на мен ми харесва... И дори се чудя дали да не сменя Кашкая на жената с такъв...
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Зависи и от стила на каране и от маршрута (и куп други фактори, които сме дъвкали до припадък) - Моя разход е по-нисък от твоя дизел?!slowtraveler написа:Хм... Дали са му добре батериите на Лексъса? Гледам средния ти разход е с около литър над разхода на джипа ми...
Обаче комфорта на този Лексъс е безспорен - лично на мен ми харесва... И дори се чудя дали да не сменя Кашкая на жената с такъв...
П.П. И преди да ме питаш за батериите да ти кажа, че преди да им удължат гаранцията до 10 год. ги проверяват обстойно (почти 2 часа) - и всички показатели са като в деня на първата регистрация.

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Не им проверяват капацитета. А това е основното нещо, което си заминава с времето.Rudy написа:Зависи и от стила на каране и от маршрута (и куп други фактори, които сме дъвкали до припадък) - Моя разход е по-нисък от твоя дизел?!slowtraveler написа:Хм... Дали са му добре батериите на Лексъса? Гледам средния ти разход е с около литър над разхода на джипа ми...
Обаче комфорта на този Лексъс е безспорен - лично на мен ми харесва... И дори се чудя дали да не сменя Кашкая на жената с такъв...
П.П. И преди да ме питаш за батериите да ти кажа, че преди да им удължат гаранцията до 10 год. ги проверяват обстойно (почти 2 часа) - и всички показатели са като в деня на първата регистрация.
Ако преди е имала Х капацитет, то сега може да има 30% от Х и пак ще си минава тестовете. Но това съответно се отразява и на разхода в последствие.
Общо взето на батерията проверяват дали има слаба клетка. Проверяват вътрешното съпротивление на всяка клетка, проверяват напрежението на всяка клетка, проверяват разликата в напрежението между най-слабата и най-силната клетка, както проверяват дали има записано прегряване на батерията. Ако има слаба клетка, то не ти дават гаранция/застраховка за следващата година. Горе долу това представлява теста на батерията.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Не споря Руди - не ти знам разхода. Но аз очаквах наистина разхода да е по-нисък от дизела, докато посочения по-горе разход не отговаря на очакванията ми...Rudy написа:.... Моя разход е по-нисък от твоя дизел?!...
На приятеля Лексъса се върти над 10л/100 в града (пак е 400h и го кара жена му)....
При мен основно градско се върти около 10.4л/100 дизел... Извън града при нормално шофиране без ексцесии се върти стабилно 7.4-7.6л/100км. А със стъпка извънградско е около 8л/100км (на магистрала бяга много нагоре, ама там скоростите ми са други)....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
И откъде знаеш какво проверяват? 'щото описаното от теб излиза за 5 мин. работа с Техстрийма? А аз за 15-тината минути докато чаках ключовете на заместващата кола гледах, че мерят разряд/заряд под натоварване? Както от ДВГ, така и от външен източник.BOz написа:Не им проверяват капацитета...Общо взето на батерията проверяват дали има слаба клетка. Проверяват вътрешното съпротивление на всяка клетка, проверяват напрежението на всяка клетка, проверяват разликата в напрежението между най-слабата и най-силната клетка, както проверяват дали има записано прегряване на батерията.

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Знам, защото съм го виждал на живо. В последствие се сдобих и със сервизното ръководство за този тест и какво точно прави и т.н.Rudy написа:И откъде знаеш какво проверяват? 'щото описаното от теб излиза за 5 мин. работа с Техстрийма? А аз за 15-тината минути докато чаках ключовете на заместващата кола гледах, че мерят разряд/заряд под натоварване? Както от ДВГ, така и от външен източник.BOz написа:Не им проверяват капацитета...Общо взето на батерията проверяват дали има слаба клетка. Проверяват вътрешното съпротивление на всяка клетка, проверяват напрежението на всяка клетка, проверяват разликата в напрежението между най-слабата и най-силната клетка, както проверяват дали има записано прегряване на батерията.
И правят товар, защото тогава може да се види дали има клетка, която кляка под товар. Като обикновен акумулатор с товарна вилка, ако мога да ти го преведя като съпоставка.
Общо взето написах точно кои параметъра се гледат на батерията.
И не е за 5 минути. Както казах следят се различни параметри и се гледа какво става. Но капацитета никой не знае в крайна сметка какъв е.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
А как се мери капацитет на клетка?BOz написа:Общо взето написах точно кои параметъра се гледат на батерията.

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Не може да измериш капацитета на всяка клетка, докато батерията е в автомобила.Rudy написа:А как се мери капацитет на клетка?BOz написа:Общо взето написах точно кои параметъра се гледат на батерията.
Теоретично може да измериш капацитета на цялата батерия, но пак трябва да я разкачиш от автомобила, защото самата система няма да ти позволи да я заредиш и разредиш до крайните граници докато е закачена на колата.
Но до колкото си спомням ти имаш необходимите знания и знаеш що е то товар, що е то ток и що е то напрежение. С прости формули мисля, че и сам може да сметнеш капацитета на всяка клетка, ако имаш желание.
Просто казах какво правят, пак да повторя.
Но нали не си мислиш, че теста е само върху батерията?
Освен параметрите на батерията, които споменах, то се гледат и грешките в системата, дали има грешки, които са фатални, гледа се състоянието на изолация между батерията и шасито, гледа се вентилатора за охлаждането на батерията, гледа се помпата на инвертора, гледа се и нивата на антифриза и тяхната консистенция.
Общо взето написах тестовете/нещата, които се гледат по време на въпросната проверка.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Не съм убеден, че им е необходимо да знаят простите формули - имат специален тестер със съответния софтуер, който от наличните данни, изчислява капацитета (както и всички останали показатели).BOz написа:Но до колкото си спомням ти имаш необходимите знания и знаеш що е то товар, що е то ток и що е то напрежение. С прости формули мисля, че и сам може да сметнеш капацитета на всяка клетка, ако имаш желание.
И да знам какво дават обикновено като чек лист (отбелязват само Да/Не) на цялата система, вкл. инвертор, вентилатор, охл. течност и т.н. Но аз си имам и лист с всички стойности с графики и таблици с референтни стойности. В тази връзка капацитета на чисто новите коли също не е 100%.
Но тук въпроса не е в моята батерия, ами по принцип - ето тук е сравнитлно добре обяснено какво да се гледа на батерията от купувач на старо:
http://artsautomotive.com/publications/ ... ius-hybrid

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Хайде де ако някой е заинтересован от хибрид да си вземе, ако не е, да не си. Спрях да убеждавам който и да било в каквото и да е! Капацитет всеки знае как се мери, но не всеки знае, че под различен товар дава различни цифрички. Капацитета не е от съществено значение (но не значи че трябва да е малък(пък и така и така не използваш целия капацитет дори и при мобилният телефон
)) за разхода....все пак тока пак от двигателя идва и пак гориво е изгорил.. Малка част идва от регенеративните спирачки и за тях не е толкова важен капацитета, колкото свойството на батерията да усвои бързо голямо количество енергия за кратко време (което да си признаеме още не го могат повечето батерии). Доколкото разбрах в сервиза го измерват! Също така и колко енергия ще отдаде за кратко при ускорение! Капацитета става важен когато си в планината и имаш дълги спускания...или си плъгин хибрид.
Вътрешното съпротивление е "константата" в това уравнение и се мени в зависимост от температурата на клетките, също така е показател за здравето и. При мен при -1ºС вътрешното съпротивление е около 30mΩ, след известно каране при 28ºС е 25mΩ (пиша го средно за клетка иначе е ±1mΩ)....и тогава колата почва да се държи по друг начин!!! (винаги опреснява вътрешното съпротивление след като дам на контакт!!!)
А може и глупости да пиша....всеки сам решава за себе си.

Вътрешното съпротивление е "константата" в това уравнение и се мени в зависимост от температурата на клетките, също така е показател за здравето и. При мен при -1ºС вътрешното съпротивление е около 30mΩ, след известно каране при 28ºС е 25mΩ (пиша го средно за клетка иначе е ±1mΩ)....и тогава колата почва да се държи по друг начин!!! (винаги опреснява вътрешното съпротивление след като дам на контакт!!!)
А може и глупости да пиша....всеки сам решава за себе си.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта