Проблем RAV4
Проблем RAV4
Здравейте на всички,
Като съвсем нов член на форума и горд собственик на стара ,но пък желязна надявам се Toyota Rav4 имам следния проблем и моля за съдействие !!!
Колата е 1996г. 2.0l бензин и освен трудното палене гасне когато си поиска .Карам и изведнъж оборотите на долу и загасва.Нямам идея защо така,а ми казаха най-различни причини.Ще съм страшно благодарен ако някой даде съвет какво що или поне къде да я закарам да я видят.
Благодаря предварително и наздраве на всички !!!
Като съвсем нов член на форума и горд собственик на стара ,но пък желязна надявам се Toyota Rav4 имам следния проблем и моля за съдействие !!!
Колата е 1996г. 2.0l бензин и освен трудното палене гасне когато си поиска .Карам и изведнъж оборотите на долу и загасва.Нямам идея защо така,а ми казаха най-различни причини.Ще съм страшно благодарен ако някой даде съвет какво що или поне къде да я закарам да я видят.
Благодаря предварително и наздраве на всички !!!
Re: Проблем RAV4
Здравейте, имам Rav4 95 година и искам да попитам дали е нормално при първоначално палене или когато двигателя не е работил повече от един час, лампичката за маслото да свети около 4 секунди след стартирането на двигателя ? Също така когато се загаси двигателя и веднага се даде контакт лампичката за генератора святка, а за маслото светва след около 3/4 секунди? Ако някой знае ще съм благодарен да сподели мнението си .
Сменяни са масла, филтри
Сменяни са масла, филтри
Re: Проблем RAV4
Не е ненормално да продължи да свети за кратко, но 3-4 секунди ми се струват доста. Обикновено хората обвиняват масления филтър и го набедяват за "менте". Понякога са прави, защото при смяна на филтъра с друг от друга марка нещата се подобряват. Понякога пък няма никаква разлика при смяна с друг филтър и продължава да си е по същия начин.
П.П. Провери все пак нивото на маслото ако не си го правил.
П.П.2. При моето Версо 04 гасне още по време на въртене на стартера - преди да запали. При Ладата гасне секунда след като запали - същото и при стар Пасат. При бус Транспортер от 91-ва ми гасне по време на въртенето на стартер, но пък той е с поиздухан двигател и върти повечко
П.П. Провери все пак нивото на маслото ако не си го правил.
П.П.2. При моето Версо 04 гасне още по време на въртене на стартера - преди да запали. При Ладата гасне секунда след като запали - същото и при стар Пасат. При бус Транспортер от 91-ва ми гасне по време на въртенето на стартер, но пък той е с поиздухан двигател и върти повечко

Re: Проблем RAV4
Маслото съм го проверил, на max e , но ти благодаря за мнението. 
От много време чета форума без да се включвам и съм сигурен, че има много колеги, които са доста напред с тези неща и могат да изразят компетентно мнение, моля бъдете по-активни. Благодаря предварително.

От много време чета форума без да се включвам и съм сигурен, че има много колеги, които са доста напред с тези неща и могат да изразят компетентно мнение, моля бъдете по-активни. Благодаря предварително.
Re: Проблем RAV4
Още две неща ми се въртят в главата.
1. Замърсен датчик;
2. С масло 10W40 ли си? Ако да, може би при следващата смяна мини на 5W40. Което не отстранява проблема, но потенциално ще го замаже за дълго време.
И в крайна сметка - "проблемът" вероятно не е проблем
1. Замърсен датчик;
2. С масло 10W40 ли си? Ако да, може би при следващата смяна мини на 5W40. Което не отстранява проблема, но потенциално ще го замаже за дълго време.
И в крайна сметка - "проблемът" вероятно не е проблем

- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Проблем RAV4
Не ти държи клапана на филтъра и маслото се изтича в картера. Смени филтъра и би трябвало да се оправи.slavii написа:Маслото съм го проверил, на max e , но ти благодаря за мнението.
От много време чета форума без да се включвам и съм сигурен, че има много колеги, които са доста напред с тези неща и могат да изразят компетентно мнение, моля бъдете по-активни. Благодаря предварително.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Re: Проблем RAV4
Здравей колега видях че един от колегите коментира масленият филтър. Филтърът е важен и най важното е да поставиш правилният модел а какво имам в предвид. Маслените филтри / на някой по добри модели / имат в себе си клапани тези клапани са за да задържат налягането на маслото и когато палиш една част от маслото си остава под налягане и не се връща всичкото в картера по този начин бързо обмазва целият двигател и отчита на датчика за маслото по бързо че е направила колата нужното налягане и за това угасва бързо лампичката. Това всичкото е при условие че маслото е добро и колата е технически изправна и лагерите на коляновият вал не са износени ако има други технически проблеми няма да ти помогне добрият маслен филтър. Но да се надяваме че всичко е добре и просто се нуждаеш от по добър маслен филтър . Успех !
Re: Проблем RAV4
Да, ако филтърът няма клапан, при палене ще е останал празен и докато се напълни ще минава някакво време... Обаче 3-4 секунди?
Re: Проблем RAV4
Здравейте, отново благодаря много за изказаните от вас мнения, бих желал да споделя малко предистория, какво е правено по двигателя.
Имах малък "проблем" на 10 000 км колата губеше по 1-1/5 л масло, закарах я на майстор да проверят компресията - 1,3,4 цилиндър по 12 а 2 по 11 и половина, всичко беше в норма. Стигнахме до заключение, че трябва да се сменят гумичките на клапаните. Свалихме главата за по-лесна смяна. Оказа се, че гумичките наистина са за смяна и същевременно видяхме, че цилиндрите и буталата са в отлично състояние. Същото се отнася и за двата разпределителни вала, които бяха в отлично състояние. Около клапаните и свещите нагара беше светло кафяв, което е добре. Пуснахме старото масло като преди това му наляхме добавка за промиване на двигателя и маслото беше 10/40. Наляхме масло без да сменяме филтъра 15/40 временно, което също ще бъде сменено с добавка за промивка на двигателя. А лятно време когато са включени фаровете и климатика при напълно загрят двигател се опитва да загасне, оборотите падат много, но стъпковото моторче компенсира и не гасне. При това положение - напълно загрят двигател и масло, лампа за масло не примигва и не свети и никакъв шум от "чукане" , за което се предполага, че основни и биелни лагери са в състоянието на цилиндри, бутала и разпределителни валове . Сега ми предстои смяна на масло и филтър, въпроса ми е какво масло и какъв филтър ще ми препоръчате, колеги ? Благодаря Ви !
Имах малък "проблем" на 10 000 км колата губеше по 1-1/5 л масло, закарах я на майстор да проверят компресията - 1,3,4 цилиндър по 12 а 2 по 11 и половина, всичко беше в норма. Стигнахме до заключение, че трябва да се сменят гумичките на клапаните. Свалихме главата за по-лесна смяна. Оказа се, че гумичките наистина са за смяна и същевременно видяхме, че цилиндрите и буталата са в отлично състояние. Същото се отнася и за двата разпределителни вала, които бяха в отлично състояние. Около клапаните и свещите нагара беше светло кафяв, което е добре. Пуснахме старото масло като преди това му наляхме добавка за промиване на двигателя и маслото беше 10/40. Наляхме масло без да сменяме филтъра 15/40 временно, което също ще бъде сменено с добавка за промивка на двигателя. А лятно време когато са включени фаровете и климатика при напълно загрят двигател се опитва да загасне, оборотите падат много, но стъпковото моторче компенсира и не гасне. При това положение - напълно загрят двигател и масло, лампа за масло не примигва и не свети и никакъв шум от "чукане" , за което се предполага, че основни и биелни лагери са в състоянието на цилиндри, бутала и разпределителни валове . Сега ми предстои смяна на масло и филтър, въпроса ми е какво масло и какъв филтър ще ми препоръчате, колеги ? Благодаря Ви !

Re: Проблем RAV4
Аха, оплакваш се от лампа, а всъщност караш с някаква съмнителна маслена супа в двигателя. Почакай още малко и току виж си отворил две-три по-сериозни теми, в които да поговорим за ремонти по същество 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта