Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувай отговор
Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от max-2 » 06 Сеп 2014 10:55

Стандартно за 4афе лийн-бърн са иридий с платинена плочка на минусовия електрод или платина-платина и са с разстояние 1,3мм. Малко по-скъпи са, но и издържат повече.
Carina E 4AFE LB 1992

philipp
Мнения: 266
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от philipp » 06 Сеп 2014 14:54

"4афе лийн-бърн"? За първи път чувам или не го връщам към английски правилно. Какви са им цените?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от slowtraveler » 06 Сеп 2014 15:12

philipp написа:"4афе лийн-бърн"? За първи път чувам или не го връщам към английски правилно. Какви са им цените?
Описанието е точно - модела на двигателя е такъв... Горенето е 'локално' и с доста бедни смеси, които ако си спомням правилно в някои случаи дори не би трябвало да горят - горивото е натрупано локално около свещта и изгаря напълно, повишавайки налягането в цилиндъра. Докато ако се разбърка това гориво в целия обем въздух в цилиндъра, сместа не би горяла... Това - в 'икономичния' режим...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от Bass_Man » 08 Сеп 2014 01:12

philipp написа:........................

"LPG operation also causes fewer deposits and less fouling, so the heat range selection can be one range colder than the spark plug used in petrol engines."
От всичките неща които си дал само това има някакъв смисъл но то не се отнася към температурата на горене! Сега относно коментара ти относно това кой има по меродавно мнение ще ти дам пример с производителите на valve saver системки. По техните схеми, тестове, теории и тн на почти всички по-нови коли трябва да се слага такава система пък за Японските и Корейските е направо задължително. Като практиката показва че това е пълна глупост от там натаък си прави сметка колко може да се вярва на такива източници!

Та сега да помислим малко логично! Как може нещо да гори в горивната камера с по-висока температура и по-високо налягане и изходаната мощност да е по-малка? Аз лично не знам някоя кола конвертирана на LPG в газова фаза да е станала по-мощна от преди това освен ако тотално не е била умряла на бензин разбира се :)! И в нито една таблица по целия свят не съм видял някое масово въглеводородно гориво да гори с по-виска температура от нафтата! Всеки може да го провери това! Принципно тази тема и друг път сме я дъфкали но тогава някои от участниците ги е нямало :).

Принципно има вариант да се получават по-високи температури ама не зависи от горивото :whistle: .

philipp
Мнения: 266
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от philipp » 08 Сеп 2014 14:39

Щеше да е логично ако имаше пряка връзка между температура на горене и обемно разширение (налягане). Кой ти каза, че при ако един тип гориво гори при по-висока температура, то ще създаде по-високо налягане от друг тип гориво? Напротив, както всички знаем "газта е по-малко калорична от бензина" *(това е народния термин). "Калорична" какво значи според теб?

Адиабатична температура на горене е такава, при която няма обмяна на температура с околната среда и обикновено се мери при 1 бар налягане - подходяща е за научни сравнения. Бензинът (с уговорката, че има значение с какви съставки е и т.н., но тези "уикипедийни данни" могат да се приемат за "отгоре-отгоре" за "gasoline") има адиабатична температура на горене варираща между 1950C и 1977C. Пропанът има адиабатична температура на горене 2392C. Бутанът има адиабатична температура на горене 1970C. Смеската пропан-бутан не се наемам да кажа колко е, защото един господ знае нашите апаши в какви пропорции ги мешат. По принцип пропанът е по-скъпата от двете съставки, така че можем спокойно да приемем, че в нашенската газ тя се пести на максимум спрямо климатичните условия през сезона. По южните страни сипват чист бутан, при нас е някаква полурегламентирана мешаница, а на северните страни клони към 50:50 когато е студено. От тук и е трудно да се каже каква е адиабатичната температура на пропан-бутана без да се кажат точните му пропорции, но със сигурност може да се твърди едно - ако все пак има някакъв пропан в газта, която сипваме, то горивната смес (логически) би следвало да е с по-висока адиабатична температура на горене от тази на бензина.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от Hursa » 09 Сеп 2014 19:26

И аз да се намеся, не че много разбирам, но темата ми е интересна. От къде намерихте тези температури за бензина? Никъде не намерих конкретно за бензин. За съставките на бензина за които намерих инфо (и за който знам, че са съставки на бензина), всичките са с адиабатна температура на горене по висока от пропана и бутана. То на различните места са дадени различни температури, май методиките им за определяне са различни и май са все теоретични. А и може би не е коректно да се гледат температурите при постоянно налягане а при постоянен обем, при цикъла на Ото се приема, че при горенето обема остава постоянен. При това положение температурите са доста по високи и изходните съставки от горенето поради по високите температури и налягане са в други съотношения. Може тогава лпг да е с по високотемпературно горене, но информация не намерих. По големия нагрев на клапаните и свещите предполагам се дължи на по бавното горене на пропан-бутана в двигателите пригодени за 95 бензин. В резултат на по бавното горене, макар температурата в началото на работния цикъл да е по-ниска, oсреднената температура по времето на работния цикъл е по висока (според мен). В края на работния цикъл, при отваряне на изпускателни клапани, при работа на газ температурата е по-висока отколкото при работа на бензин (при двигател за 95 бензин - работещ на газ), поне до колкото знам. В резултат на това и кпд-то пада, т.е. няма нарушения на термодинамичните закони (то поради по бавното горене на газта като цяло целия цикъл се различава по чувствително от цикъла на Ото, по сравнение с работния цикъл на бензин). Използването на по „студени” свещи при работа на газ може би няма да е проблем дори при предимно градско шофиране. Газта ще дава много по малко въглеродни отложения по свещите, предполагам, най-вече поради много по хомогенната горивна смес. Без капки гориво дори в началото на пълненето. А и газта, като по леко гориво от бензина, дава по малко въглеродни отложения.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

philipp
Мнения: 266
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от philipp » 09 Сеп 2014 20:28

Ето една картинка, която изрових от PDF с научна статия търсейки през Scopus. Тук ги дават почти равни, обаче остава отворен въпросът какъв точно LPG са тествали и колко пропан е имало в него... Не дават много информация. Авторите са испанци и поне доколкото успях да прочета с помощта на Google Translate - главно са мерили емисии на CO2, а тези данни вероятно са ги взели от интернет сайт (който ненадлежно не са цитирали).
Прикачени файлове
peak-flame-temp.jpg
peak-flame-temp.jpg (19.17 KiB) Преглеждано 2380 пъти

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от Hursa » 10 Сеп 2014 11:29

Не са ли дадени температура на пламъка? Но това пиик не го разбирам. За максимални май са ниски.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от Bass_Man » 10 Сеп 2014 15:09

А така колеги търсете и ровете и ще започнат да ви присветват някои неща wink.gif !

Иначе относно температурата разбира се че когато температурата е по-висока ще има по-голямо разширение на газовете biggrin.gif !

Относно енергийните стойности на горивата и LPG и CNG имат по-голяма енергийна стойност в килограм но по-малка в литър wink.gif !

Също така относно скороста на горене на LPG тя не е по-малка от от тази на бензин ами по-скоро е по-постоянна и е малко по-голяма при ниски оборити и по-малка при високи иначе казано кривата на аванса прилича на права biggrin.gif .

philipp
Мнения: 266
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от philipp » 10 Сеп 2014 15:46

Bass_Man написа:Иначе относно температурата разбира се че когато температурата е по-висока ще има по-голямо разширение на газовете
Добре е да се кандидатираш за политик - покриваш критериите. Тук говорим за друго - какво е разширението на бензин и какво е разширението на пропан-бутана за едно и също количество в една и съща горивна камера? :)

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от Bass_Man » 10 Сеп 2014 17:23

Филипе по принцип изглеждаш грамотен човек обаче от време на време правиш доста странни съждения! tongue.gif
Принципно целта на горивото е да изгори, да освободи температура която от своя страна нагрява останалите/получените газове в камерата за да се свърши някаква работа. Горивото е най-малкото по количество вещество в камерата и то не се разширява а изгаря или поне това е целта.

philipp
Мнения: 266
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от philipp » 10 Сеп 2014 18:31

Я, я, а тези "останали/получени газове, които са получени" от къде идват и от какво се получават? Не са ли от... горивото + въздуха? :)

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от Hursa » 10 Сеп 2014 23:37

За лпг – да, по калорично е от бензина на единица маса, с около 4%. Но природния газ е с по ниска калоричност, с около 10% по сравнение с бензина - мерено за единица маса. Но това не е важно, говорим за пропан-бутан. За скоростта на горене на лпг – не съм съгласен. Просто газта е с по стабилни молекули от тези на бензина – според мен. За това се пали по трудно от бензина, затова е и със сравнително високо октаново число. А за това, че гори (лпг) по бързо на ниски и по бавно на високи обороти – според мен се дължи на по доброто пълнене на цилиндрите на ниски. В резултат на това компресията е по висока на ниските обороти. Във връзка с това не съм съвсем съгласен с
Та сега да помислим малко логично! Как може нещо да гори в горивната камера с по-висока температура и по-високо налягане и изходаната мощност да е по-малка? Аз лично не знам някоя кола конвертирана на LPG в газова фаза да е станала по-мощна от преди това освен ако тотално не е била умряла на бензин разбира се :)! И в нито една таблица по целия свят не съм видял някое масово въглеводородно гориво да гори с по-виска температура от нафтата! Всеки може да го провери това! Принципно тази тема и друг път сме я дъфкали но тогава някои от участниците ги е нямало :).

Принципно има вариант да се получават по-високи температури ама не зависи от горивото .
Може да стане по мощен, ако двигателя е бил за 95 и му се вдигне компресията за работа на газ. А и за нафтата – след като гори с по висока температура, защо литровата мощност на дизелите е по малка от бензиновите автомобили. Не е коректно – но дори и налягането при дизелите е по високо и въпреки това литровата им мощност е по малка, дори и при еднакви номинални обороти. А от горивото може да зависи – двигателите на метанол са с много висока литрова мощност. Въпреки, че температурата на горене на метанола е доста по ниска от тази на бензина. Но това е само за спора, не е коректно. Автомобила на газ е с по ниска литрова мощност от бензиновия, защото (според мен) при други равни условия газта позволява по малко обогатяване – стехиометричното съотношение гориво/въздух, в случая с газта изисква повече въздух. Въпреки, че е малко по калорична от бензина, позволява чувствително по малко обогатяване.
Само за спора - с това също не съм напълно съгласен
Принципно целта на горивото е да изгори, да освободи температура която от своя страна нагрява останалите/получените газове в камерата за да се свърши някаква работа. Горивото е най-малкото по количество вещество в камерата и то не се разширява а изгаря или поне това е целта.
Ако например се използва нитрометан – при него могат да се освобождават директно газове, които изтичат през сопло. Или гори в цилиндрите в присъствието на относително малко количество въздух по отношение на горивото – при драгстерите. Тогава освобождаването на газовете е една от основните движещи сили. Но пак е некоректно – температурата и там играе не малка роля. А и темата е за пропан-бутана. Газове се освобождават и при изгарянето на бензинови пари и газови пари. Т. е. сумарното количество молекули (молове газообразни вещества) се увеличава след изгарянето. Но са относително малко. И са в полза на бензина. При „идеално” изгаряне за бензинови пари във въздух (до вода и въглероден двуокис) – някъде около 5% повече молекули (ако правилно съм ги сметнал). При пропан бутана – около 3%. При изгарянето в цилиндрите – малко повече – там е микс от продукти на изгарянето и не всички са молекули.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от Bass_Man » 11 Сеп 2014 00:37

Филипе написал си го черно на бяло сега недей от къде и как било wink.gif . Това което се опитваш да кажеш от доста време е че освен температура на пламъка трябва и количество което да изгори за да затопли остатъчните газове.

Хурса нещо ги бъркаш нещата за кг метана има най-голяма енергийна стойност! По различните таблици за LPG и дизел дават различни неща но като цяло са близки с превес към LPG!!! При литър обаче е съвсем различно! Обаче майсторките легенди гласят че на Метан най-бързо се скапва мотора понеже там била най-високата температура и за това и клапаните горели и тн и тн. А в теорията с пропана излиза че LPG има по-високa температура на горене ( въпреки че го дават тук таме около 2000 C) и би трябвало направо да разтапя всичко живо, а да намериш кола на LPG с изгорели/стопени неща си е доста трудно. Трябва някой да е карал с години на бедни смеси което дори на бензин или с пикаеща дюза на нафта ще даде по-бърз резултат. Също така при добре настроени LPG-та и при газо-дизелов микс се наблюдава спад на NO, което е свидетелство за по-ниска температура в камерата!!!

И за дизела бъркаш и не си ми разбрал правилно примера! Принципно конски сили се правят по-лесно с повишаване на обороти и за това бензиновите двигатели правят много по-лесно коне. Въртящия момент не идва от по-голямата калоричност на нафтата или от по-голямата температура на горене а от по-сгъстения двигател. Сега аз ти дадох пример че на един и същи двигател ако му сложиш гориво което гори с по-висока температура от бензина и успееш да вкараш подобно количество в цилиндъра то двигателя няма как да няма по-голяма мощност! Ако трябва да играеш с компресия то значи температурата не е по-висока или пък не можеш да вкараш толкова много гориво и явно горивото е по-устойчиво и можеш да си позволиш да извлечеш още въртящ момент по този начин.

При системи с изпарена газ общо взето няма повишаване на мощността за разлика от системите за впръскване на втечнена газ пред и вътрекамерно! Тогава вече същите тези автомобили добиват много лесно повече кончета!!! Но и там не се забелязва ефект на топене на неща което означава че и там тенпературата не е драстично различна! Та явно има още място за чесане на главите :whistle: .

ПС:

Още една интересна постановка:
Разликата между енергийната стойност в литър между LPG и бензин е над 20% но добре направен автомобил на изпарена газ не е с 20% по-маломощен от на бензин!!! :whistle:

ПС2:
Според мен температурата на горене на пропана във Wiki е сгрешена и от там е копирана грешно на много места! Няма кой знае какви разлики в молекулата и в начина на горене че с въздух пропана да гори с 300-400 градуса повече от бутана! Което като микс няма как да даде повече от 2000 градуса както го и дават на всякъде! Което пък развенчава всички митове за висока температура и тн и тн ..........

ПС:2.1 Мдааа http://en.wikipedia.org/wiki/Propane_torch
A propane torch is a tool for burning the flammable gas propane (C3H8). The maximum adiabatic flame temperature a propane torch can achieve with air is 1,995 °C (3,623 °F). Some propane torches are also used with a tank of pure oxygen to achieve a flame temperature nearing 2,820 °C (5,110 °F).
До тука с мега температурите.

ПС:2.2 Мисля че видях от къде идва грешката! Най-вероятно някой е преписал температурата по Келвин за температура по Целзий.............

ПС3: Хурса съгласен съм с отговора след последния цитат и аз не твърдя нещо различно!
Последно промяна от Bass_Man на 11 Сеп 2014 02:54, променено общо 1 път.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от Bass_Man » 11 Сеп 2014 02:48

Сега да се върнем на въпроса! Защо всички твърдят че газовите горива горят с по-висока температура от течните?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост