Мнение
от ufer » 21 Авг 2013 16:30
И аз имам този проблем с МР2 - скоростна кутия С50. След много информации се убедих, че трябва да се смени всичко около 5-та с ново. Вече купих оригинални части от Испания с около 30-40% по-евтини от нашите цени в Тойота. Остават ми само зъбното колело на 5-та и вилката. Всичко останало съм осигурил на порции - синхронизатори, иглен лагер, муфа, дори дистанционни шайби. Всичко струва между 800 и 1000 лв. Но по-важно е кой ще прави ремонта? Трябват подходящи скоби с много плоски накрайници за изваждане и набиване на муфата. Имам инструкции за монтаж от един английски клуб, където проблемите са описани много добре. Особено важно се оказва обратното набиване да не става с чук, защото има опасност да се разместят чарковете по другите предавки. А това в БГ кой може да го гарантира! Иначе не се цепи цялата кутия, а се сваля само страничния капак за 5-та скорост. Целият сектор е изнесен отделно от кутията, но това изглежда единственият плюс. Изненадан съм, че този проблем се проявява и при по-нови модели. Японците твърдят, че проблемът е разрешен, но уви... Или пък сплавите им вече не издържат достатъчно и зъбите се износват значително по-бързо.