Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Мнение от vodafon » 31 Юли 2014 22:00
Пояснявам че заглавието е малко конспиративно:
Имам Ярис 2006 1,4 д4д със 5 степенна кутия но реве за 6-та. Влезнала ми е мухата за кутия от Ярис 2012 - 6 степенна за подмяна.
Дразни ме като е с 135/140 на 3 хил оборота , искам да е на 160-170 с 3000 .
Айде има ли компетенции...
vodafon
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Мнение от TATI » 31 Юли 2014 22:16
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Мнение от vodafon » 31 Юли 2014 22:22
Малко повече инфо, ако е сериозно твърдението ти.TATI написа:Искаш, ама няма.
В смисъл - не става заради разлика в тампоните на СК или опашката или нещо друго /бъ ли му мамата кво има там/
Щото ми звучи като "тате ще ми купи колело ама друг път"
vodafon
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Мнение от TATI » 01 Авг 2014 08:39
Тук: http://japancars.ru/index.php?route=catalog/toyota можеш да си провериш разликите между частите.
Прекалено скъпа инвестиция с неясен край. Ако толкова държиш да имаш 6 скорости, продаваш тази и си купуваш друга с 6 скорости, но пак няма да си с 3000 оборота на мечтаната скорост, а много под нея.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
boteto
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Мнение от vodafon » 01 Авг 2014 14:20
Т.Е. да разбирам че Ярис 2012 година със 1.4 д4д и 6 степенна кутия има различен съединител, полуоски и т.н в сравнение с Ярис 1.4 д4д 2006 ?TATI написа:Кожух, тампони, полуоси, съединител, захващане и т.н., просто няма как да вкараш 6 степенна кутия.
Тук: http://japancars.ru/index.php?route=catalog/toyota можеш да си провериш разликите между частите.
Прекалено скъпа инвестиция с неясен край. Ако толкова държиш да имаш 6 скорости, продаваш тази и си купуваш друга с 6 скорости, но пак няма да си с 3000 оборота на мечтаната скорост, а много под нея.
Не че нещо ама в този сайт сякаш в сравнение на изброените части няма много разлика м/у двата модела
Един и същ мотор/блок пък да има различни варианти на захващане на трансмисиите ...
vodafon
vodafon
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Мнение от stivi » 01 Авг 2014 14:48


stivi
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Мнение от boteto » 01 Авг 2014 16:55
2021 RAV4 (XA50) M20A-FKS CVT AWD
2011 Verso 1AD-FTV
boteto
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Мнение от vodafon » 01 Авг 2014 19:10
Да речем че съм се возил/управлявал автомобил с подобни параметри на ск. кутия и диференциал който на 3000 об. си поддържа 180 по километраж.boteto написа:Както колегата "TATI" каза, дори да успееш да монтираш 6 степенната кутия от новия Ярис, най-вероятно пак няма да успееш да постигнеш целта 160-170 на 3000 оборота. Тази кутия със сигурност е с различни предавателни числа от кутията за двулитровия дизел и мисля, че оборотите при тази скорост ще са повече от 3000. Возил ли си се в такъв Ярис със 170? При колко оборота е на тази скорост ?
Всъщност кво ви бърка вас "дали ще се возя със 160-170";"дали ще давам пари" и прочие не-към темата наклони.
Ако не разполагате с някаква конкретна и коректна информация по добре не си хабете клавиатурата.
Въпроса ми в първия пост е ясен - има ли някой инфо за подобна трансплантация , не дали да сменям типа двг или спор с колко ще върви на 3000 об. или на мечо пух изводите "да да ама не, щото така".
vodafon
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Мнение от vodafon » 01 Авг 2014 19:15
Знаеш ли колко автомобила има /като марка и модел/ които на един модел , с един и същ двг, монтират няколко вида ск - 5;6 и свт ?stivi написа:Не само в този форум, но и в други ,подобни теми в над 95% от случаите завършват с мнение че е по-рентабилно да смениш колата отколкото кутиятаПък и те тези коли са си градски въшки и не виждам за какво и е шеста скорост,но ако си ентусиаст с много свободно време и пари за харчене няма невъзможни неща
vodafon
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Мнение от мехаННика » 01 Авг 2014 21:55
мехаННика
- wscientist
- Мнения: 104
- Регистриран на: 25 Мар 2013 11:35
- Местоположение: София
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Мнение от wscientist » 02 Авг 2014 09:47
Аз карам Yaris с 6 предавки, но бензинов. Не мисля, че ще постигнеш това, което искаш. 6-степенната предавателна кутия е с много близки предавателни числа на предавките (относително "къси" са) и предавателното число на 6-та предавка е може би много близко до това на 5-тата предавка в 5-степенната кутия. За справка, предавателното число на последната предавка в кутиите по принцип е 1-ца или по-малко, но не пада под 0.8. Това ти го казвам, защото съм правил конструктивни изчисления на автомобили и съм наясно с методиката за определяне на предавателните числа в цялата ходова част.
При мен 6-та предавка я ползвам от 80км/ч нагоре... Цялата идея на тези 6-степенни предавателни кутии е икономия на гориво, като се държи двигателя в определен диапазон на оборотите, респективно въртящия момент при движение в градски условия. Затова и новите Yaris-и имат и индикатори за превключване на предавките.
wscientist
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Мнение от мехаННика » 02 Авг 2014 10:00
мехаННика
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Мнение от vodafon » 02 Авг 2014 11:57
При Селиката основната сила идва след 3500 об. и нормално да идват по къси, Нютонметрите /тягата/ и са чувствително по малко от на малкия дизел.мехаННика написа:Scientist, при Селиката 6та е с пр число 0,725 но какво ще се получи като добавиш и предавателното число на диференциала в момента не мога да кажа. Още повече че Селиката е 143кс а тук става дума за 90 коньов дизел. Дори и да му сложиш бърза кутия ако не му стига мощност и почне да грее? Яриса има само лампа-студен и лампа-прегрял, та не може и да следиш температурата нормално. Не може хептен без Science biggrin.gif
При Ярис 1,3 бензин пр. число е 0,70/1 силата му идва след 3000 об.
http://www.carinf.com/bg/dd30423012.html
При 1.4 д4д можеш да караш нормално от 1800 нагоре като 6-степенната е с предавателно число 0,625/1. Реално с Яриса д4д, при 6-степенна кутия с 2000 оборота си на 110-115 което поражда около 165-170 при 3000 оборота.
Т.е. мислите в посока дали ще грее или не са излишни. Пак казвам - същия мотор го има с 6-степенна кутия на същия модел ... и не грее.
Оттам си мисля че вероятноста да стане с инвестиция от покупка на една 6-степенна кутия от дизелов ярис и смяната и е доста над 50% .
vodafon
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост