Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
За условията в България не е икономически изгоден , за центъра на Лондон или Япония и Америка е изгоден .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
BOz,
нещо си ги омесил приходите и разходите. biggrin.gif
Както и да е да не изпадаме в подробности. При всеки отделен собственик има различни приоритети. За едни Приус ще е изгоден, а за други не. В Германия примерно установиха, че Ярис хибрид и П3 са най-изгодните автомобили, като са включили всичко от цената на придобиване и се стигне до разходи за гориво, поддръжка, овехтяване, данъци и т.н. В различните държави е различно. В някой е далавера да си с хибрид, а в други с дизел или бензин, но в Германия, където дизелите са тотално толерирани, хибридите да са най-изгодна покупка, говори много.
нещо си ги омесил приходите и разходите. biggrin.gif
Както и да е да не изпадаме в подробности. При всеки отделен собственик има различни приоритети. За едни Приус ще е изгоден, а за други не. В Германия примерно установиха, че Ярис хибрид и П3 са най-изгодните автомобили, като са включили всичко от цената на придобиване и се стигне до разходи за гориво, поддръжка, овехтяване, данъци и т.н. В различните държави е различно. В някой е далавера да си с хибрид, а в други с дизел или бензин, но в Германия, където дизелите са тотално толерирани, хибридите да са най-изгодна покупка, говори много.
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
И как точно в Германия изчислиха на Ярис хибрид овехтяването ??????????? Той още няма и година от началото на продажбите.... . Или разходите за подръжка-те са нула щото още всички хибриди на Ярис са гаранционниprius 3 написа:BOz,
нещо си ги омесил приходите и разходите. biggrin.gif
Както и да е да не изпадаме в подробности. При всеки отделен собственик има различни приоритети. За едни Приус ще е изгоден, а за други не. В Германия примерно установиха, че Ярис хибрид и П3 са най-изгодните автомобили, като са включили всичко от цената на придобиване и се стигне до разходи за гориво, поддръжка, овехтяване, данъци и т.н. В различните държави е различно. В някой е далавера да си с хибрид, а в други с дизел или бензин, но в Германия, където дизелите са тотално толерирани, хибридите да са най-изгодна покупка, говори много.

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Да не навлизаме в спорове за икономически термини, защото видях, че не знаеш за какво става въпрос там.prius 3 написа:BOz,
нещо си ги омесил приходите и разходите. biggrin.gif
Както и да е да не изпадаме в подробности. При всеки отделен собственик има различни приоритети. За едни Приус ще е изгоден, а за други не. В Германия примерно установиха, че Ярис хибрид и П3 са най-изгодните автомобили, като са включили всичко от цената на придобиване и се стигне до разходи за гориво, поддръжка, овехтяване, данъци и т.н. В различните държави е различно. В някой е далавера да си с хибрид, а в други с дизел или бензин, но в Германия, където дизелите са тотално толерирани, хибридите да са най-изгодна покупка, говори много.
Мен друго ме интересува - по спомен твоя Приус е на колко, 3-4 години?
Може ли просто набързо да нахвърлиш колко ти е струвала колата до този момент - говоря само разходите по застраховки, данъци, гориво? Супер грубо. И съответно на колко километра ти е автомобила след тези 3 години на експлоатация.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Липсата ти на обща култура, преливаща в простащина е доста стряскаща. Има формула по която се изчислява овехтяването и могат да ти го изчислят още преди да са произвели автомобила. А лъжльо, можеш да кажеш на този, когото виждаш в огледалото, ако случайно си се поглеждал скоро!nowyaris написа: И как точно в Германия изчислиха на Ярис хибрид овехтяването ??????????? Той още няма и година от началото на продажбите.... . Или разходите за подръжка-те са нула щото още всички хибриди на Ярис са гаранционни. На кого си се метнал такъв лъжльо...... А какво точно значи думата далавера,трябва да помолиш някой достатъчно възрастен и информиран да ти обясни точно . Не си я употребил правилно в поста си.

- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
От много разбиране така си се омотал в икономически термини, че някой, който ти е преподавал по микроикономика, ako го прочете, може да се хване за главата. biggrin.gifBOz написа: Да не навлизаме в спорове за икономически термини, защото видях, че не знаеш за какво става въпрос там.
Мен друго ме интересува - по спомен твоя Приус е на колко, 3-4 години?
Може ли просто набързо да нахвърлиш колко ти е струвала колата до този момент - говоря само разходите по застраховки, данъци, гориво? Супер грубо. И съответно на колко километра ти е автомобила след тези 3 години на експлоатация.
И за какво ти трябват моите разходи по колата, само не можах да разбера?
цена 23 500 евро (смъкнах доста от цената след пазарлък и даже 4 нови зимни гуми с лети джанти получих в добавка)

каско 500 евро
пътен данък 36 евро
изминати км. 70 000
разход 4/100
обслужване закръглям на 300 евро, за да не смятаме малко и голямо обслужване поотделно.
За ТЮФ понеже колата е нова на 3-тата година, а след това на всеки 2 г. по 80 евро
За друго не се сещам. За тези изминати км. освен за обслужване и гориво не съм дал пари за друго. Накладки, дискове и гуми са оригиналните и като гледам, доста още ще изкарат.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Така.
Сега ако караш един автомобил Ситроен Ц4 1.6 еХДИ двигател, то той първоначално излиза с около 13к по-евтино.
Сега сметни за колко време тези 13к лева ще ги "избиеш" от данък на автомобила, при положение, че разхода е приблизително същия.
За каското да ти напомням ли, че на по-скъпа кола е по-висок.
Не знам за условията в Германия, ще може ли да ми помогнеш с цифрите, ако караш 115кс дизел, на цена от 16к Евро, колко струва каското и данъка, за да можем да направим съпоставка (разликата) и да видим колко по-рентабилен ще излезе Приус-а?
Просто искам да видим колко ще си на далавера в крайна сметка, за да можем да бъдем полезни за темата.
Искам просто да видя, за колко време ще стопиш разликата от 13к лева, за да почне да излизаш напред от този Приус.
Аз така ги виждам нещата за България:
Ще спестиш горе долу 600лв от смяна на масла за тези километри.
Ще спестиш около 1000лв от данък.
Ще загубиш около 1000лв от застраховка.
Демек за 70к километра с Приуса, ще си спестил около 600лв от смяната на маслата.
Демек остават ти около 12.4к за стопяване на покупната цена.
Дори за тези 4 години, един Ситроен с всички разходи, с включено гориво за 70к километра излиза приблизително колкото един Приус, без никакви други разходи направен по него на 0 километра. Нали разбираш къде отиваш и как ще "спестиш" разликата от 13к лева в този случай? Съмнявам се обаче, че разбираш.
Сега ако караш един автомобил Ситроен Ц4 1.6 еХДИ двигател, то той първоначално излиза с около 13к по-евтино.
Сега сметни за колко време тези 13к лева ще ги "избиеш" от данък на автомобила, при положение, че разхода е приблизително същия.
За каското да ти напомням ли, че на по-скъпа кола е по-висок.
Не знам за условията в Германия, ще може ли да ми помогнеш с цифрите, ако караш 115кс дизел, на цена от 16к Евро, колко струва каското и данъка, за да можем да направим съпоставка (разликата) и да видим колко по-рентабилен ще излезе Приус-а?
Просто искам да видим колко ще си на далавера в крайна сметка, за да можем да бъдем полезни за темата.
Искам просто да видя, за колко време ще стопиш разликата от 13к лева, за да почне да излизаш напред от този Приус.
Аз така ги виждам нещата за България:
Ще спестиш горе долу 600лв от смяна на масла за тези километри.
Ще спестиш около 1000лв от данък.
Ще загубиш около 1000лв от застраховка.
Демек за 70к километра с Приуса, ще си спестил около 600лв от смяната на маслата.
Демек остават ти около 12.4к за стопяване на покупната цена.
Дори за тези 4 години, един Ситроен с всички разходи, с включено гориво за 70к километра излиза приблизително колкото един Приус, без никакви други разходи направен по него на 0 километра. Нали разбираш къде отиваш и как ще "спестиш" разликата от 13к лева в този случай? Съмнявам се обаче, че разбираш.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Дори без сметки е очевидно, че не е изгодно икономически да си купиш Приус.
Фактът, че Приусите се срещат доста рядко по пътищата за разлика от Королите, Авенсисите и Аурисите например, говори достатъчно красноречиво. Все пак повечето хора си правят сметка на парите.
Отделен е въпросът, че автомобилът е и емоция. Ако силно те влече точно Приуса, ще си намериш аргументи за да си го купиш.
Фактът, че Приусите се срещат доста рядко по пътищата за разлика от Королите, Авенсисите и Аурисите например, говори достатъчно красноречиво. Все пак повечето хора си правят сметка на парите.
Отделен е въпросът, че автомобилът е и емоция. Ако силно те влече точно Приуса, ще си намериш аргументи за да си го купиш.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Именно.zi_zi_top написа:Дори без сметки е очевидно, че не е изгодно икономически да си купиш Приус.
Фактът, че Приусите се срещат доста рядко по пътищата за разлика от Королите, Авенсисите и Аурисите например, говори достатъчно красноречиво. Все пак повечето хора си правят сметка на парите.
Отделен е въпросът, че автомобилът е и емоция. Ако силно те влече точно Приуса, ще си намериш аргументи за да си го купиш.
И аз взех Приус с аргументи, а не заради цената. Очевидно и нов, и втора употреба не е рентабилен автомобил.
И защото щях да купувам за момент нов Приус, взех офертата и седнах да размишлявам.
Гледам цената, гледам ползите. Седнах да направя някои по-големи сметки спрямо карането на което ще бъде подложен и излезе, че за 7 години (това ми беше сметката), то в крайна сметка ще е трябвало да дам над 15к лева над алтернативен, "нормален" автомобил.
Отделно, че защото си правя сметката много добре, то търсих и Приус на 1-2 години, който да е още в гаранция. По този начин евентуално бих заличил разликата с друг автомобил, но вътрешното усещане си остава.
Дали да взема нов автомобил, или автомобил на 2 години за една и съща цена.
Факторите са много.
Но от чисто икономическата страна, Приуса не е изгоден автомобил за покупка. Поне не и в България.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Имаше една друга тема по въпроса.... то всеки един автомобил е незигоден, поне в 90% от случаитеBOz написа:Но от чисто икономическата страна, Приуса не е изгоден автомобил за покупка. Поне не и в България.

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Въпросът е да се минимизират загубите!Vesko написа:Имаше една друга тема по въпроса.... то всеки един автомобил е незигоден, поне в 90% от случаитеBOz написа:Но от чисто икономическата страна, Приуса не е изгоден автомобил за покупка. Поне не и в България.

При моя режим на ползване на автомобил няма голяма разлика във вида на автомобила, защото основната му цел е да замества градския транспорт - сутрин отивам на работа и вечер се прибирам, евентуално пикник през уикенда и лятна и зимна почивка. При пробег около 15000 км. не е изгодно да похарчиш много пари за автомобил, а и не е много времето, което прекарвам в автомобила за да ми трябва голям комфорт.
Всъщност дори автомобил с по-ниска стойност се явява по-комфортен, защото го мисля много по-малко или въобще и го ползвам така, че той да ми служи, а не аз на него.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
BOz,
пак сметки без кръчмар. biggrin.gif
Пак сравняваме ябълки с круши. Пак казвам, че Приус на различните пазари е с различна изгодност. Но нека смятаме това, което си дал.
Първо С4 не е в класа на Приус. Говорим за П3, нали! Виж коя кола в кой клас е първо. После почваме да смятаме, митичните 13 000 лв. по-мако, които си дал.
Хайде завърти се в ценовата листа и вземи средното оборудване на С4, сложи екстрите, които има П3 също средно оборудване (какъвто е моя), сложи 17-ки лети джанти, сложи останалите екстри и дай да видим каква цена се получава! Ама наистина направи пълно сравнение, за да няма заблудени, че видите ли П3 бил много скъп, а нафтовите печки били много евтини. В немско С4 излиза по-скъпо със същите екстри, като на П3. Твоя е задачата да покажеш как в БГ С4 е по-евтин сравнен коректно с моята кола! Та, ако случайно се окаже, въпреки икономическото ти образование, че двете са на горе-долу една и съща цена ги махни онези 1000 лв. от застраховката! И как ми е интересно има разлика от 1000 лв. в застраховките между двете, при условие, че на мен ми е толкова. Значи излиза, че каското на С4 е 0 лв или евро. biggrin.gif
Ако направиш по-тънките сметки ще видиш кое е по-изгодното! А сега ще те помоля, като си почнал така да смяташ да сметнеш колко по-евтино излиза една Дачия на метан или газ и колко по-евтинко ще караш! После, за да не губиш кондиция по инерция дай колко по-евтинко ще ти е с мотопед, ролер, колело и каквото се сетиш още!
пак сметки без кръчмар. biggrin.gif
Пак сравняваме ябълки с круши. Пак казвам, че Приус на различните пазари е с различна изгодност. Но нека смятаме това, което си дал.
Първо С4 не е в класа на Приус. Говорим за П3, нали! Виж коя кола в кой клас е първо. После почваме да смятаме, митичните 13 000 лв. по-мако, които си дал.
Хайде завърти се в ценовата листа и вземи средното оборудване на С4, сложи екстрите, които има П3 също средно оборудване (какъвто е моя), сложи 17-ки лети джанти, сложи останалите екстри и дай да видим каква цена се получава! Ама наистина направи пълно сравнение, за да няма заблудени, че видите ли П3 бил много скъп, а нафтовите печки били много евтини. В немско С4 излиза по-скъпо със същите екстри, като на П3. Твоя е задачата да покажеш как в БГ С4 е по-евтин сравнен коректно с моята кола! Та, ако случайно се окаже, въпреки икономическото ти образование, че двете са на горе-долу една и съща цена ги махни онези 1000 лв. от застраховката! И как ми е интересно има разлика от 1000 лв. в застраховките между двете, при условие, че на мен ми е толкова. Значи излиза, че каското на С4 е 0 лв или евро. biggrin.gif
Ако направиш по-тънките сметки ще видиш кое е по-изгодното! А сега ще те помоля, като си почнал така да смяташ да сметнеш колко по-евтино излиза една Дачия на метан или газ и колко по-евтинко ще караш! После, за да не губиш кондиция по инерция дай колко по-евтинко ще ти е с мотопед, ролер, колело и каквото се сетиш още!

- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
И за да не бъда разбран погрешно и някой да си мисли, че има грешка давам офертата на С4 в Германия със сходно оборудване, но по-ниско от това на П3.
http://konfigurator.citroen.de/C4-und-D ... =ZH#3#ZH45
Без да смятам, че П3 ми е със 17-ки лети, а тук сме с 16-ки железни. Има и още разлики, но да не изпадаме в големи подробности. Та кое е по-голямото в цената:
П3 за 23 500
или
С4 за 23 660
А нещо за рейтинга между двете да кажеш. Едното е на върха на всички класации по здравина и надеждност, а другото е на другия полюс! А да кажеш нещо за турбото на Цитроена, дето до 150 000 км сдава багажа и след него са дюзите? Виж в БГ мое и да е обратното, заради „хубавата“ нафта!
http://konfigurator.citroen.de/C4-und-D ... =ZH#3#ZH45
Без да смятам, че П3 ми е със 17-ки лети, а тук сме с 16-ки железни. Има и още разлики, но да не изпадаме в големи подробности. Та кое е по-голямото в цената:
П3 за 23 500
или
С4 за 23 660
А нещо за рейтинга между двете да кажеш. Едното е на върха на всички класации по здравина и надеждност, а другото е на другия полюс! А да кажеш нещо за турбото на Цитроена, дето до 150 000 км сдава багажа и след него са дюзите? Виж в БГ мое и да е обратното, заради „хубавата“ нафта!

-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Но пък е изключително изгодно някой друг да ти го купи.И да му плаща сметките също . Не се налага да си правиш сметка на парите И ако страшно много искаш да си малко по-различен,а не можеш да намериш друг начин по субективни причини , да търкаляш сравнително нов Приус си е изход от ситуацията . И да обесняваш на другите колко са глупави дето и те не карат нови Приуси също . Боже,боже , какъв ли зет ме чака и мене biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gifzi_zi_top написа:Дори без сметки е очевидно, че не е изгодно икономически да си купиш Приус.
Фактът, че Приусите се срещат доста рядко по пътищата за разлика от Королите, Авенсисите и Аурисите например, говори достатъчно красноречиво. Все пак повечето хора си правят сметка на парите.
Отделен е въпросът, че автомобилът е и емоция. Ако силно те влече точно Приуса, ще си намериш аргументи за да си го купиш.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Ако някъде ми покажеш, къде съм обяснявал кой колко е глупав, че не кара Приус ще призная, че ти не си глупак. До тогава си оставаш такъв с допълнение, че си невероятен простак. И не се моли на Бог, какъв зет те чака, а зетя ти трябва да се моли, какъв тъст го чака! Поне има надежда дъщерята да не се е метнала на баща си и да живее далече от него...nowyaris написа:Но пък е изключително изгодно някой друг да ти го купи.И да му плаща сметките също . Не се налага да си правиш сметка на парите И ако страшно много искаш да си малко по-различен,а не можеш да намериш друг начин по субективни причини , да търкаляш сравнително нов Приус си е изход от ситуацията . И да обесняваш на другите колко са глупави дето и те не карат нови Приуси също . Боже,боже , какъв ли зет ме чака и мене biggrin.gif biggrin.gifzi_zi_top написа:Дори без сметки е очевидно, че не е изгодно икономически да си купиш Приус.
Фактът, че Приусите се срещат доста рядко по пътищата за разлика от Королите, Авенсисите и Аурисите например, говори достатъчно красноречиво. Все пак повечето хора си правят сметка на парите.
Отделен е въпросът, че автомобилът е и емоция. Ако силно те влече точно Приуса, ще си намериш аргументи за да си го купиш.
biggrin.gif
И между другото, не аз отивам в темите на нафтовите печки да обЕснявам колко са глупави дизелджиите, а се случва точно обратното. Дори някой идиоти ме убеждаваха, че е по-добре да съм вземел Ярис. Чудя се дали не беше ти...

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 5 госта