Съсипан Rav4 от градушката
Съсипан Rav4 от градушката
Колеги, автомобилът ми е доста подбит от градушката днес. Всички елементи имат значителни наранявания много на гъсто, както и пластмасовите накрайници на покривните релси са счупени. Огледах автомобилите наоколо и ми се стори че всички останали са доста по-добре, което ме навежда на мисълта че ламарината на Тойота е по-слаба. Имам пълно каско в Армеец. Някой занимавал ли се е с подобен проблем наскоро да внесе яснота ?
Toyota Rav4 2007 2.0 Automatic
Kia Cerato 1.6 LPG
Kia Cerato 1.6 LPG
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Re: Съсипан Rav4 от градушката
Утре сутринн, ама раничко отиваш и се нареждаш на дългата опашка да си заведеш щетите и после си взимаш възлагателното писмо и отиваш в сервиза да си запишеш час за след месец два, предвид пораженията след днес и готово. Покрай мястото където живея всички са с натрошени стъкла и ламарини като швейцарско сирене.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- wscientist
- Мнения: 104
- Регистриран на: 25 Мар 2013 11:35
- Местоположение: София
Re: Съсипан Rav4 от градушката
Аз също имам пълно каско в Армеец. Миналия месец пак имаше градушка и моята кола беше подбита, но малко. Тогава си заведох щета, като увредените елементи бяха преден капак, таван, спойлер на заден капак, горни части на рамки на врати и заден ляв калник. Не я бях вкарвал в сервиз все още.
Днес колата вече е цялата на едри подбитости. Всичко, което е от ламарина е увредено. Може би само десните врати са ми наред, но утре след автомивка ще разбера със сигурност. Имах обърнато напред ляво огледало, но е здраво. Дясното беше с разглобена пластмасова облицовка, за щастие всички щипки са здрави, но корпусът на огледалото има малка пукнатина. Левият стоп е пукнат. За щастие няма спукани стъкла. Но явно вече трябва да се вкарва в сервиз.
Колите около моята бяха с различни повреди. На един съсед Opel Astra е с пукнато на няколко места предно стъкло, счупена антена, натрошени надписи OPEL и ASTRA на багажника. Счупен тас. Ламарините са подбити на много места.
На сестра ми на Aygo-то предното стъкло е пукнато плюс подбити ламарини. Други щети на пръв поглед няма.
На друг съсед VW Passat предния модел - задно стъкло счупено (на сол). Подбити ламарини.
На мой приятел VW Passat 3 - пукнато предно стъкло, строшени пластмаси по рамото на задната чистачка, самата чистачка - изкривена.
Завеждането на щета става по обичайния начин. Попълва се заявление, представят се документите на колата, полици, документи на лицето, което управлява автомобила и др. Прави се оглед и следва сервиз, изплащане и др. според условията.
Днес колата вече е цялата на едри подбитости. Всичко, което е от ламарина е увредено. Може би само десните врати са ми наред, но утре след автомивка ще разбера със сигурност. Имах обърнато напред ляво огледало, но е здраво. Дясното беше с разглобена пластмасова облицовка, за щастие всички щипки са здрави, но корпусът на огледалото има малка пукнатина. Левият стоп е пукнат. За щастие няма спукани стъкла. Но явно вече трябва да се вкарва в сервиз.
Колите около моята бяха с различни повреди. На един съсед Opel Astra е с пукнато на няколко места предно стъкло, счупена антена, натрошени надписи OPEL и ASTRA на багажника. Счупен тас. Ламарините са подбити на много места.
На сестра ми на Aygo-то предното стъкло е пукнато плюс подбити ламарини. Други щети на пръв поглед няма.
На друг съсед VW Passat предния модел - задно стъкло счупено (на сол). Подбити ламарини.
На мой приятел VW Passat 3 - пукнато предно стъкло, строшени пластмаси по рамото на задната чистачка, самата чистачка - изкривена.
Завеждането на щета става по обичайния начин. Попълва се заявление, представят се документите на колата, полици, документи на лицето, което управлява автомобила и др. Прави се оглед и следва сервиз, изплащане и др. според условията.
Toyota Yaris 1.33 VVT-i, 99hp, 6-степенна, ръчна, 09.2011.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: Съсипан Rav4 от градушката
И при нас е така. Сега да ги видим застрахователите какви ще ги дъвчат. Силно се съмнявам, че ще изплатят всички щети на пострадалите.TATI написа: Покрай мястото където живея всички са с натрошени стъкла и ламарини като швейцарско сирене.
Какво ли ще измислят, за да не платят на всички?
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- ffsolutions
- Мнения: 261
- Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
- Местоположение: София
Re: Съсипан Rav4 от градушката
Не виждам къде ще идат, за да не платят. Предвид хиладите пострадали автомобили и мащабите на днешната поразия ми е малко непонятно с какво аджеба ще се оправдаят. То от тях всичко можеш да очакваш де... Дано всички си оправим колите безпроблемно. 

2005 Toyota Avensis T25 Estate - 2.0, 1CD-FTV powerplant
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Съсипан Rav4 от градушката
не е мое, но е много подходящо:
DMS BULSTRAD 1777
DMS LEV-INS 1778
DMS ARMEEC 1779

- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: Съсипан Rav4 от градушката
И аз искрено се надявам всички колеги да успеят да се преборят, защото тези поражения не се премахват с пастиране и полиране, а с други методи, които са многократно по-скъпи.ffsolutions написа:Не виждам къде ще идат, за да не платят. Предвид хиладите пострадали автомобили и мащабите на днешната поразия ми е малко непонятно с какво аджеба ще се оправдаят. То от тях всичко можеш да очакваш де... Дано всички си оправим колите безпроблемно.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- slowtraveler
- Мнения: 6201
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 343 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Re: Съсипан Rav4 от градушката
Имам точно такъв опит (ако се сещате подобната или по-силна градушка преди години във Варна)...
Тогава бях с Астричка и пораженията бяха по цялата кола, счупени пластмаси по огледала, челно стъкло, други пластмаси (включително подбити пластмасови релинги по тавана или пък пластмасите около чистачките) и т.н.
Действах така - 5 минути след градушката и първоначалния ми оглед се обадих в сервиза да си запазя единственото правилно челно стъкло (очаквах, че ще има и други натрошени, и иначе трябваше да се чака много за доставка)...
След час минах огледа при застрахователя (преди още да е настанал наплива), с уговорката сервиза да бъде уточнен по-късно (това бе предложено от застрахователя, очаквайки големия наплив), защото трябваше да се чака доставка на другите накривени или счупени пластмаси и нямаше как да се вкара директно в сервиз...
Но уговорката за стъклото бе направена на място и веднага вкарах автомобила в официалния сервиз за смяна на челното стъкло (там работата бе 2 дни със съхненето).
След 2 седмици, когато пристигнаха всички пластмасорийки, се договорих със застрахователя, и той ми препоръча да отида от Варна в сервиз в Бургас, защото във Варна трябвало да се чака много при тенекиджиите (разбираемо, след толкова потрошени автомобили)...
Ремонта бе 7-10 дни. Колата бе направена идеално - не се виждаше никъде, че е била чукана от градушка (пълно изправяне, китосване, боядисване)...
Единствения проблем след това бе някой друг загубен пластмасов клипс, или лееко неправилно сглобена пластмаса (в моя случай - обратно застъпване на подкалник, който реши да се откача в една голяма локва месец след това)...
Затова препоръка - при приемане на автомобила огледайте добре наличието на всички клипсове и затягането на дребните болтчета - работата по автомобила е доста обширна (разхвърляне и сглобяване), та може просто да пропуснат нещо...
За успокоение - години след това колата не бе мръднала и нямаше следа от интервенцията - явно сервиза си бе свършил добре работата...
Със застрахователя не съм имал никакви проблеми. Единствената уговорка бе да плати по фактурна стойност стъклото, защото бе от друг сервиз (официалния)... Плащането за всичко останало не мина през мен - застрахователя си се договори със сервиза...
Тогава бях с Астричка и пораженията бяха по цялата кола, счупени пластмаси по огледала, челно стъкло, други пластмаси (включително подбити пластмасови релинги по тавана или пък пластмасите около чистачките) и т.н.
Действах така - 5 минути след градушката и първоначалния ми оглед се обадих в сервиза да си запазя единственото правилно челно стъкло (очаквах, че ще има и други натрошени, и иначе трябваше да се чака много за доставка)...
След час минах огледа при застрахователя (преди още да е настанал наплива), с уговорката сервиза да бъде уточнен по-късно (това бе предложено от застрахователя, очаквайки големия наплив), защото трябваше да се чака доставка на другите накривени или счупени пластмаси и нямаше как да се вкара директно в сервиз...
Но уговорката за стъклото бе направена на място и веднага вкарах автомобила в официалния сервиз за смяна на челното стъкло (там работата бе 2 дни със съхненето).
След 2 седмици, когато пристигнаха всички пластмасорийки, се договорих със застрахователя, и той ми препоръча да отида от Варна в сервиз в Бургас, защото във Варна трябвало да се чака много при тенекиджиите (разбираемо, след толкова потрошени автомобили)...
Ремонта бе 7-10 дни. Колата бе направена идеално - не се виждаше никъде, че е била чукана от градушка (пълно изправяне, китосване, боядисване)...
Единствения проблем след това бе някой друг загубен пластмасов клипс, или лееко неправилно сглобена пластмаса (в моя случай - обратно застъпване на подкалник, който реши да се откача в една голяма локва месец след това)...
Затова препоръка - при приемане на автомобила огледайте добре наличието на всички клипсове и затягането на дребните болтчета - работата по автомобила е доста обширна (разхвърляне и сглобяване), та може просто да пропуснат нещо...
За успокоение - години след това колата не бе мръднала и нямаше следа от интервенцията - явно сервиза си бе свършил добре работата...
Със застрахователя не съм имал никакви проблеми. Единствената уговорка бе да плати по фактурна стойност стъклото, защото бе от друг сервиз (официалния)... Плащането за всичко останало не мина през мен - застрахователя си се договори със сервиза...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Съсипан Rav4 от градушката
Най полезният съвет към всички пострадали и които имат каско - по най-бързият начин придвижване към сервизи Бургас , Пловдив , Варна и тн.
В София има толкова пострадали автомобили че сервизите нямат капацитет в близките 6 месеца да оправят всички .
В София има толкова пострадали автомобили че сервизите нямат капацитет в близките 6 месеца да оправят всички .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Съсипан Rav4 от градушката
на времето преди 15-20г щетите от силна градушка тук в австрия се водеха Totalschaden,демек тотална щета.ламарините не подлежаха на ремонт или за много скъпа кола цялостно боядисване.след известно време захитряха и взеха да правят друго,техни вещи лица ти оглеждат колата и записват броя на вдлъбнатинките по отделните детайли.след което плащат по 20Е на вдлъбнатинка на специалисти да ги отстранят,чрез избутване отдолу и засмукване,ако няма достъп,със специализирани инструменти.оттогава се навъдиха маса тарикатчета,които се занимават с това.застраховките си спестяват доста пари по този начин.а мен силно ме съмнява,че след подобна интервенция боята/лака няма да се олюпят след време.дали всичко е оправено се проверявало на тъмно с инфрачервена светлина,ми каза едно такова тарикатче,което ми оправя едни драскотини.в общи линии измъкват от застраховките пак доста пари,а работата им не я бива.дори и в оториз. тойота сервиз си оставиха ръцете... 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта