Здравейте, колеги
В последно време много разглеждам за въпросния модел. Много ми харесва и си мисля, че точно това ще е следващата ми кола. Интересува ме всичко свързано с въпросния модел и двигател. Надежден ли е? Има ли някакви проблеми с него? Как е като обслужване, като разход? Добър избор ли е според вас точно този модел с този двигател? Всички мнения и разяснения ще ми бъдат много полезни. Каква според вас е нормалната цена на такава кола? Трудно ли се намират части за нея, прекалено ли е скъпа за поддръжка?
Благодаря Ви предварително!
Поздрави,
Иван
Toyota Celica 1.8 VVTI - въпроси и мнения
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Toyota Celica 1.8 VVTI - въпроси и мнения
Писано е доста за тези коли и двигател конкретно! Разтърси се из форума. Като цяло колата е супер но има проблем с двигателя който може да е решен може и да не е и тогава ще имаш скъпи ремонти. Ако не си съвсем наясно с историята на колата не бих ти препоръчал да взимаш!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Toyota Celica 1.8 VVTI - въпроси и мнения
Колегата предим мен те е насочил вече. Ето давам ти темите, които всички са за прекомерен разход на масло на този двигател 1.8, който е обозначен от Тойота като 1ZZ-FE.alioshev написа:Някой? Нещо?
Когато имаш време и прочети подробно тези теми:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=1030
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=20608
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=1&t=21529
Принципно проблемът е оправен, но след определена година, някъде 2003-та и '04-та, не съм сигурен кои години точно! Сам си прочети темата и разбери кои години е проблема и ако колата е в този обхват години НЕ я взимай!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Raya
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Toyota Celica 1.8 VVTI - въпроси и мнения
Много се съмнявам, че има още здрава Селика. Все пак са на 10-14 години, карани в червените обороти, катастрофирали, неподдържани (защото се карат от млади хора).
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....
- ahmedcholak
- Мнения: 50
- Регистриран на: 03 Дек 2011 23:25
Re: Toyota Celica 1.8 VVTI - въпроси и мнения
Вие пък тая Селика я изкарахте най- долния автомобил на пазара. Да имат проблем, но не е нещо заради което да се откажеш от автомобила. Аз карам Селика и доливам литър от смяна до смяна, което е нормално за повечето автомобили на тия години вече. Рядко са колите, които не пипат маслото!Raya написа:Много се съмнявам, че има още здрава Селика. Все пак са на 10-14 години, карани в червените обороти, катастрофирали, неподдържани (защото се карат от млади хора).
Относно карането... Всичко е много относително. Има коли на 30 години, които са без забележка. Зависи много от човека, който е карал автомобила. Но да се правят крайни изводи като "Много се съмнявам, че има още здрава Селика" мисля, че е грешка!
Моето мнение за нея. Най добрият "спортен" автомобил в нейния клас. Ако държиш да караш спортна кола на тия пари и година, лично аз не виждам по- добър избор (освен ако не си фен на Fiat ili Hyundai)
Със сигурност момчето предпочита GT86 и знае че е по- добрата, но всичко опира до възможности!
Toyota celica 1.8 vvt-i
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Toyota Celica 1.8 VVTI - въпроси и мнения
Литър от смяна до смяна на кола около 200 - 300 000 км е О.К., а литър на 1000 км е съвсем друго.
И двата мотора на Селика са много добри 1ZZ-FE, VVT-i (Селика GT) и 2ZZ-GE, VVTL-i (Селика GT-S). Просто има едни години, при които сигментите на 1ZZ-FE фабрично са некачествени и правят голям разход на масло от порядъка на 1 л на 800-1000 км, но проблема след това е оправен. Работата е да не се купува кола с 1ZZ-FE двигател от лошите години, които аз не знам кои са точно. Пише си ги горе в линковете, които съм дал.
И двата мотора на Селика са много добри 1ZZ-FE, VVT-i (Селика GT) и 2ZZ-GE, VVTL-i (Селика GT-S). Просто има едни години, при които сигментите на 1ZZ-FE фабрично са некачествени и правят голям разход на масло от порядъка на 1 л на 800-1000 км, но проблема след това е оправен. Работата е да не се купува кола с 1ZZ-FE двигател от лошите години, които аз не знам кои са точно. Пише си ги горе в линковете, които съм дал.
the FE and GE usually refer to the head. the 1ZZ/2ZZ refer to the engine family.
the 2ZZ is a different engine altogether than the 1ZZ. it was based off the 1ZZ's design but the block has that MMC composite material and a different bore/stroke, and those different oil cooling systems.
the 2ZZ only comes with a GE (performance) head (a.k.a VVTL-i head). the 1ZZ has just a FE (fuel economy) head.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта