Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Работата е обаче в предубедеността на потенциалните купувачи , а не в това колко се държи батерията .
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
За момента не намирам сервиз който да ми направи профилактика на климат с-ма, май ще идвам до София! Сега поръчвам дехидратора, не е скъп, нещо друго добре ли е да сменя, маркучи или нещо друго? В Тойота последно като им казах, че компресора е тук, ми казаха да идвам да го слагат и да пълнят с фреон системата, въпреки моите опасения за пробивно масло заявиха че те друго така или иначе не могат да направят, естествено гаранция някаква остава за мен! 

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
А ти ако си търсиш жена, от която искаш да имаш деца и намериш някоя на около 45 години, няма ли да се запиташ дали случайно би се оказал рисков изборът?bg20010 написа:Работата е обаче в предубедеността на потенциалните купувачи , а не в това колко се държи батерията .
Въпроса с батерията е не дали сме предубедени. Въпроса е това колко си късметлия, за да изкара възможно най-дълго време.
А след определено време, то въпроса наистина става на голям хазарт. И предвид, че тя не струва някакви пари, колкото да се води, че нещо се е развалило и го сменяш, то наистина си е проблем това. Поне за мен.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Когато си грозен и беден - не можеш да си позволиш лукса да си придирчив!BOz написа:А ти ако си търсиш жена, от която искаш да имаш деца и намериш някоя на около 45 години, няма ли да се запиташ дали случайно би се оказал рисков изборът?

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Вижте каква интересна статия намерих относно ел. климатика на Приус 2: http://www.fixhybrid.com/comp-oil/
Някакви мнения?
Някакви мнения?
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Съгласен съм с мнението в статията, но донякъде...steve_uk написа:Вижте каква интересна статия намерих относно ел. климатика на Приус 2: http://www.fixhybrid.com/comp-oil/
Някакви мнения?
При неправилното масло и най-малкия проблем в компресора би довел до изкарване на грешка и същите проблеми, с които си се сблъскал сега.
Все едно да потопиш кабел високо напрежение във вода или в масло - ако всичко е ОК - няма проблеми. Обаче при най-малък пробив в изолацията в единия случай би направил негодно устройството, а в другия - не би усетил никаква разлика в работата.
Мисля че бях писал по горе как бих действал на твое място - пълна смяна на компонентите (с изключение на дехидратора) за мен е излишна.
Добрата промивка и продухване на системата обаче не смятам, че е излишна дори напротив - препоръчителна...
P.S. моля колегите да се върнат към същината на въпроса. За останалото си има офтопик секция
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Моята одисея с компресора и климатика продължава. В София, в препоръчан сервиз направиха прочистване на системата. Сложиха се новия копресор и филтър дехидратора, след което компресора не тръгна въобще. При последвалата диагностика в ТМ Ауто Запад - София, им излезе някаква грешка, която е свързана с инвертор - комутатора! За да се разбере точно къде е проблема, трябва да се направи пълна диагностика на инвертора, която може да продължи цял един ден (ставката за час труд е 72лв.!), и в крайна сметка ако има нещо, което е заминало вътре в самия инвертор, то не подлежало на смяна а се поръчва нов инвертор (порядъка му е 4000лв нов). Между другото колата си върви перфектно, няма никакви мигащи лампи, или нещо друго което да нарушава нормалното и придвижване. Предполагам, че са отделни вериги тази на задвижването и на климатика и затова няма проблем за самото движение.
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
При тези цени и трудности по ремонта бих си карал без климатик. То и климата ни вече не налага постоянното му ползване. За 1-2 месеца в годината не си струва цялата дандания и харчалък. 

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Хм... В официалния сервиз не искаха ли да направят ремонта като цяло още в началото?
ВИНАГИ избягвам прехвърляне на отговорност между сервизи - така влизаш в затворен кръг...
По-добре първоначално да платиш малко по-голяма стойност, но да не могат да те мотат (събираш документите внимателно и за всяка стъпка на официалния сервиз)...
Докато сега 100 човека са бъркали в автомобила - на никой не му се оправят чужди бакии.
Нищо чудно 'препоръчания' сервиз също да са създали някакъв проблем от незнание...
А също така може в официалния сервиз също да са реагирали така, защото не им се оправят чужди бакии...
Тъй-като вече нямаш друг избор бих действал така:
Договорка с официалния сервиз за диагностика - да ти предложат крайна цена, и то не почасова или за цял ден - диагностиката по вече дадена грешка би трябвало да минимизира нещата, които ще се проверяват, и съответно би трябвало да можеш да минеш с по-малко от час максимум два (ако трябва да се разхвърля нещо за да се достигне до точка на измерване)...
И ако се потвърди историята с инвертора - да се търси такъв втора ръка...
ВИНАГИ избягвам прехвърляне на отговорност между сервизи - така влизаш в затворен кръг...
По-добре първоначално да платиш малко по-голяма стойност, но да не могат да те мотат (събираш документите внимателно и за всяка стъпка на официалния сервиз)...
Докато сега 100 човека са бъркали в автомобила - на никой не му се оправят чужди бакии.
Нищо чудно 'препоръчания' сервиз също да са създали някакъв проблем от незнание...
А също така може в официалния сервиз също да са реагирали така, защото не им се оправят чужди бакии...
Тъй-като вече нямаш друг избор бих действал така:
Договорка с официалния сервиз за диагностика - да ти предложат крайна цена, и то не почасова или за цял ден - диагностиката по вече дадена грешка би трябвало да минимизира нещата, които ще се проверяват, и съответно би трябвало да можеш да минеш с по-малко от час максимум два (ако трябва да се разхвърля нещо за да се достигне до точка на измерване)...
И ако се потвърди историята с инвертора - да се търси такъв втора ръка...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
За мен по-правилното решение е да отидеш с колата до морга, в която има инвертор и там на място да го смениш, и да видиш дали ще работи.
Това ще ти струва 0 пари.
В крайна сметка къде се намира тази кола, за да я видим каква грешка хвърля в инвертора?
Ако е в София драсни едно ЛС, за да я изчетем и да пуснем грешката тук и да вземе да поразсъждаваме взаимно. Така има по-голям шанс да измислим нещо градивно за проблема ти.
Това ще ти струва 0 пари.
В крайна сметка къде се намира тази кола, за да я видим каква грешка хвърля в инвертора?
Ако е в София драсни едно ЛС, за да я изчетем и да пуснем грешката тук и да вземе да поразсъждаваме взаимно. Така има по-голям шанс да измислим нещо градивно за проблема ти.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Колата се намира в Бургас, грешката която излиза е DTC code: b1472 A/C Inverter High Voltage Output System Malfunction. Оттук нататък са възможни три варианта за увредени места 1. Ел. компресора на климатика, 2. Инвертора на хибридното задвижване, 3. ECU Компютъра който подава сигнал
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
В този случай какво е съпротивлението на 3-те намотки на компресора? На всяка една от тях.
Демек между 1-ви и 2-ри пин, между 2-ри и 3-ти и между 3-ти и 1-ви пин?
Демек между 1-ви и 2-ри пин, между 2-ри и 3-ти и между 3-ти и 1-ви пин?
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Абсолютно съгласен със slowtraveler.
Отиваш в един сервиз и толкова. Почнеш ли да се въртиш и да обикаляш сервизи за един и същи проблем, вероятността да платиш повече и да не ти оправят проблема е по-голяма. Предположения какво може да е и т.н. не трябва да има. Отиваш, диагностицират ти проблема и ти казват цена. Диагностиката на проблеми по колата не би трябвало да ти струва нещо. Поне в Германия е така. Отиваш с някакъв проблем в официалния сервиз, виждат точно какво е и ти правят една разбивка за цена на труд, бр. часове, материали и т.н. Пращат ти го на имейл или по пощата и от там нататък си правиш сметката ще го оправяш ли или не и ако да, къде. Предполагам и в БГ би трябвало да е така. Все пак политиката на марката е горе-долу една и съща навсякъде в ЕС. Идругото е, че като ти го оправят имаш гаранция за извършения ремонт. Ако се появи някакъв проблем ще трябва безплатно да ти го отстранят.
Отиваш в един сервиз и толкова. Почнеш ли да се въртиш и да обикаляш сервизи за един и същи проблем, вероятността да платиш повече и да не ти оправят проблема е по-голяма. Предположения какво може да е и т.н. не трябва да има. Отиваш, диагностицират ти проблема и ти казват цена. Диагностиката на проблеми по колата не би трябвало да ти струва нещо. Поне в Германия е така. Отиваш с някакъв проблем в официалния сервиз, виждат точно какво е и ти правят една разбивка за цена на труд, бр. часове, материали и т.н. Пращат ти го на имейл или по пощата и от там нататък си правиш сметката ще го оправяш ли или не и ако да, къде. Предполагам и в БГ би трябвало да е така. Все пак политиката на марката е горе-долу една и съща навсякъде в ЕС. Идругото е, че като ти го оправят имаш гаранция за извършения ремонт. Ако се появи някакъв проблем ще трябва безплатно да ти го отстранят.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Това би било така, ако живееш в един свят, където около теб птичките пеят, децата търчат, а престъпността е сведена до 0.0%.
Предвид, че колегата ще каже, че компресора е чисто нов, то по блок диаграма за отстраняването на проблема, официалното представителство ще иска да смени целия инвертор, който от своя страна струва 50% от стойността на колата.
Също така ако това не реши проблема, то ще има много големи ядове и сигурно трудно би се отървал от неплащането му.
Да, знам, че сега ще кажете веднага, че няма да платите ремонта, защото винаги от клавиатурата е по-лесно да се дават такива съвети.
Ще кажат, че са сменили инвертора, обаче компресора не бил купен от тях и ще искат още толкова пари и за компресор, като твърдят, че и инвертора бил проблемен. Ходи доказвай, че не е бил проблемен. Лично съм бил в такава схема вече веднъж с официален представител за България на дадена марка и за това го казвам като чист съвет.
Така, че да гледаме реално на нещата и да пробваме да помогнем на човека, предвид вече направените разходи и галимации, били те правилни или не.
Предвид, че колегата ще каже, че компресора е чисто нов, то по блок диаграма за отстраняването на проблема, официалното представителство ще иска да смени целия инвертор, който от своя страна струва 50% от стойността на колата.
Също така ако това не реши проблема, то ще има много големи ядове и сигурно трудно би се отървал от неплащането му.
Да, знам, че сега ще кажете веднага, че няма да платите ремонта, защото винаги от клавиатурата е по-лесно да се дават такива съвети.
Ще кажат, че са сменили инвертора, обаче компресора не бил купен от тях и ще искат още толкова пари и за компресор, като твърдят, че и инвертора бил проблемен. Ходи доказвай, че не е бил проблемен. Лично съм бил в такава схема вече веднъж с официален представител за България на дадена марка и за това го казвам като чист съвет.
Така, че да гледаме реално на нещата и да пробваме да помогнем на човека, предвид вече направените разходи и галимации, били те правилни или не.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Това наистина ли е така? Да си кажа често си помислих, че си го казал на шега, до вчера.iovkito написа:Няма да светне никога. Аз все още обмислям да си разпробия бутоните за електрическите стъкла и да им сложа подсветка.
Исках да си заключа вратите от копчето вътре, но понеже тази кола не я карам всеки ден трябваше да погледна къде се намира въпросното копче, за да го натисна.
Баси и изненадата ме обзе. Единствено, което светеше е един надпис "Ауто" на шофьорското копче за ел. стъклото. Всичко друго тъмнина. Наложи се да си светна плафона в купето, за да вида къде се намира копчето за централното, за да се заключа. Баси и малоумната работа.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта