Аз разбрах , че независимо с какъв автомобил си , стигаш до първата голяма локва и толкова. Разликата е там , че с обикновена кола на предно ще изминеш 2 метра в локвата , а с джипката - 4-5 . Друга разлика не съм намерил , предната броня пак си опира в треволяците , радиаторите пак се пълнят с боклук и трябва да се чистят след всяко ходене по полето . Има джипки , които наистина са проходими , но тях пък никога няма да ги караме по асфалт.slowtraveler написа: 2. Да е максимално универсален автомобил, който да става поносимо за асфалт, но и да е с разширени възможности по лоши пътища.
Използване на автомобилите извън асфалта
- iovkito
- Мнения: 2988
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Използване на автомобилите извън асфалта
Мнение от iovkito » 01 Юли 2014 22:56
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
- slowtraveler
- Мнения: 6242
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 352 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Re: На кой колко му харчи автомобила-породена от друга тема.
Мнение от slowtraveler » 01 Юли 2014 23:01

Което пък е добре от гледна точка на разхода - поддържаш лек автомобил...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- iovkito
- Мнения: 2988
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: На кой колко му харчи автомобила-породена от друга тема.
Мнение от iovkito » 01 Юли 2014 23:14
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: На кой колко му харчи автомобила-породена от друга тема.
Мнение от zi_zi_top » 01 Юли 2014 23:26

Хората, които наистина обичат планината, не я орат с джипове, а правят преходи пеш. Аз лично отивам с колата до края на нормалния път и от там слагам раницата на гръб и тръгвам пеш. Удоволствието от контакта с природата е невероятно!

Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
mirott
- slowtraveler
- Мнения: 6242
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 352 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Re: Използване на автомобилите извън асфалта
Мнение от slowtraveler » 02 Юли 2014 09:31

Просто има черни пътища, които водят до разкошни места, но които не са проходими с нормален автомобил.
Високопроходимия (дори и неподготвен) автомобил ти дава малко по-широк диапазон на достъп и сигурност.
Пример - по време на последното наводнение имах работа из града, и улиците бяха заляти и с извлечени камъни и т.н. Да, нивото не бе много високо до около 30 (и вълни до 40см), и доста автомобили бяха закъсали. Докато с високия автомобил не усещаш никакви притеснения при движение в такива условия - само просвета му е 30см (без шнорхел му дават безопасно газене до 50см)- водата не успява да го 'натисне' странично защото минава спокойно под автомобила.
Друг пример - не винаги физическото състояние позволява достигането на дадена точка.
Мисля, че бях разказвал тук как преди години бях натоварил двама 'юнака' на по 80 години и ги бях качил високо горе в планината. Единия от юнаците е участвал в строежа на стара хижа Ком (построена 1937г) - е, като дете баща му му сложил една тухла в раницата да я занесе догоре

Другия юнак - един от известните планински и лавинни спасители в България и шеф на ПСС в района дълги години...
Просто не можете да си представите удоволствието и благодарността, което се четеше в очите им.
А за личното ми удоволствието да контактувам с тези хора с уникален дух и в такава атмосфера - няма смисъл да се говори...
Така, че понякога има потребност и от такива движения...
А за закъсванията - при добра преценка чистата проходимост на автомобила практически не влияе на закъсването - просто с автомобила с ниска проходимост не би се наврял в условия, където не би могъл да мине...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Kiki
- slowtraveler
- Мнения: 6242
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 352 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Re: Използване на автомобилите извън асфалта
Мнение от slowtraveler » 03 Юли 2014 09:19
Абе гледам из други форуми, че най-умелите шофьори най-закъсватKiki написа:Да не забравяме и уменията на шофьора, защото за каране извън пътя се иска доста умения от офроуда.

Ей тука - изключително подготвени (физически и психически) екипажи, с много пригодени автомобили, пък закъсват

Това първия ден:
https://www.youtube.com/watch?v=eWH8aXPV8BY
Втория:
https://www.youtube.com/watch?v=eIdexUaFcqo
А ей-тук - що годе кратък обобщен поглед

https://www.youtube.com/watch?v=ErzVsOtPknA
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Използване на автомобилите извън асфалта
Мнение от lederman » 03 Юли 2014 09:30
- 1174978_10202141213551753_842171194_n.jpg (47.46 KiB) Преглеждано 3033 пъти


T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
lederman
- slowtraveler
- Мнения: 6242
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 352 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Re: Използване на автомобилите извън асфалта
Мнение от slowtraveler » 03 Юли 2014 11:00

От същото състезание :
http://ex-roadmedia.ru/4x4/trophy/ladog ... iew&id=618
В превод:
"Приказния късмет" на Андрей Буштаренко продължи и днес: след основен ремонт и разглобяване преди "Ладогата" буквално на целия автомобил, и след замяна на всичките що годе важни възли и агрегати, екипажа за 4-те дни от състезанието се сблъска с повреди на почти всичките от тях! Останаха цели само мостовете и скоростната кутия. Отчаяни да заставят автомобила да се движи, и излизайки пеш на финиша на сектора "Мегадрайв", Андрей пристъпи към писане на обява за продажба: "Ленд Ровър Дефендър. Самостоятелно извозване от блатото. Подарявам!"
И отново за французите - починали си на блатото и намиращи се в приповдигнато настроение, те все пак се появиха в поредния лагер! Твърдят, че на "Непреодолимото" (блато) не е пострадала нито една жаба.

А се майтапят с французите още на втория ден:
Между другото ако някой се интересува от съдбата на французите - при тях всичко е нормално - те са все още на вчерашното Непреодолимо блато. Всичките пет екипажа!

Откакто следях това състезание, ми стана ясно с какъв културен шок са се сблъскали немците по време на втората световна война....
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Re: Използване на автомобилите извън асфалта
Мнение от SFINKS » 14 Юли 2014 14:51

И най-вече , зимата на сняг внимавай изключително много , най-големите дървета на сняг и първи в канавката са точно тежките паркетници с широки гуми

S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
SFINKS
- slowtraveler
- Мнения: 6242
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 352 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Re: Използване на автомобилите извън асфалта
Мнение от slowtraveler » 14 Юли 2014 15:53
Зимата го пробвах на сняг - с хубави зимни гуми се държеше желязно (което наистина може да те подведе да шофираш по-бързо и от там - проблем)... Спирах на лед и излъскан набит сняг и си тръгвах дори без пробуксуване на кофти места, на които бяха закъсали автомобили и не можеха да мръднат...
Също зимата го пробвах по черен път, по който се опита да премине пасат-комби (от дъртите) с вериги. Пътя бе отгоре сняг, отдолу - поразмекнат черен път с тук-таме камъни...
Пасата мина 5метра и спря. След като не можеше да мръдне след това и сантиметър напред, се отказа. Изчаках го да се изтегли назад и си тръгнах по същия път все едно нищо не е станало (да, вдигнах окачването за всеки случай на режим Офроуд 1)... На края на пътя имаше спрени 2 джипа, и една моторна шейна. Нямаше нито един москвич или пасат...
Та така - засега продължавам да съм доволен от покупката (врътнах вече към 7-8х.км)...
И е глупаво да се сравнява автомобил 4х4 (пък бил той и паркетник) с какъвто и да е 4х2 - при правилна експлоатация 4х4 преминава през проблемни места, които силно биха те притеснили при 4х2 (или просто биха били недостъпни)...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Re: Използване на автомобилите извън асфалта
Мнение от SFINKS » 14 Юли 2014 17:00
НО , внимавай просто , мислиш си че караш верижен танк ама доста са минали по тоя път и са се подвеждали и накрая в канавката

Проблема е че е тежък, голямо междуосие , широки гуми .
Хайде отиди на едно офроуд събитие и виж какъв тип автомобили са наистина проходими и какви са им отличителните белези . Максимално леки , с максимално късо междуосие и подходящи гуми с много голям грайфер .При теб отсъстват всичките главни показатели . Единственото което де доближава до проходима машина е просвета и 4x4 ама те не стигат за никъде .
Тежък автомобил като черокито с голямо междуосие и широки шосейни гуми = рецепта за проблеми при сняг ,кал , пясък и тн.
Да не говорим че е МЕГА тъпо да рискуваш да контузиш такъв автомобил вкарвайки го в гората ... Ебаси.
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
SFINKS
- slowtraveler
- Мнения: 6242
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 352 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Re: Използване на автомобилите извън асфалта
Мнение от slowtraveler » 14 Юли 2014 21:29
Няма нужда да ходя - то си е ясно и за слепите...SFINKS написа:....Хайде отиди на едно офроуд събитие и виж какъв тип автомобили са наистина проходими и какви са им отличителните белези . ...
Но всеки автомобил е един компромис...
Търсения от мен компромис бе:
- достатъчно голям и комфортен автомобил с достатъчна представителност заради използването на автомобила и за служебни нужди.
- голям клиренс заради ходенето ми по балканите - 29см
- 4х4 (блокировки на раздатка и диференциали са само +) - имам плавно интелигентно управление на раздатка и заден диференциал, а предния мост се 'блокира' по тъпия начин - чрез спирачките..
- комфортно дългоходово окачване (помага при нашите асфалтови пътища, а и за черните пътища е само плюс) - въздушно, с положения на клирънса от 16 до 29см
- достатъчна динамика за шофиране в града - 8.2сек до 100км/ч
- автоматик - 8 скоростен
- добро поведение извън пътя, за достигане по черни пътища на затънтени красиви места. Едва ли някой смята, че машинка за 100х.лв би била навряна в 'киреча' в опити да се прави на офроуд бийст - всичко е въпрос за преценка докъде можеш да стигнеш с дадения автомобил. С маздата никъде не съм закъсвал (с Авенсиса веднъж седнах на една пряспа заради моя грешка) - това означава ли, че е най-проходимия автомобил...
- сравнително добро поведение на асфалт... - като усети по-бързо шофиране (алгоритъма има доста условности) смъква окачването до 19см..
Минусите при такъв избор са ясни...
Т.е. - що годе отговаря на предварително зададените условия...
Иначе в офроуд форума най-честите теми са 'търся джип с проходимост поне като на танк или блатоход, пъргавина и поведение на асфалт като спортен автомобил, да стои като залепен в завой, ама с голям просвет, да гори 6/100... И да струва под 10х.лв

Ама такива няма

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Re: Използване на автомобилите извън асфалта
Мнение от SFINKS » 16 Юли 2014 13:44
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
SFINKS
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта