ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d

кмета
Мнения: 10
Регистриран на: 15 Апр 2012 22:03
Местоположение: софия

ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d

Мнение от кмета » 30 Юни 2014 02:39

привет колеги!
реших да споделя какво се случи с версото ми напоследък тук! темата ми има информативен характер с цел евентуално някога ,някой да има полза от нея!
както е видно имам корола версо 2,2 д4д -136 кс- произведена 09,2005г ! няма филтър за твърди частици и не съм с пиезодюзи!
преди 2 месеца някъде усетих, че при запалване мотора пали на 3 цилиндъра и след 5-7 сек някъде запалва на 4 цилиндъра и всичко след това си е наред -разход, вървеж и т.н. това става само ако колата е престояла и истинала напълно като имаше и черен дим докато не запали и на 4 цилиндъра! не светна никаква лампа и на диагностика не показа грешки!
първо проверих подгревните свещи като ги извадих и при подаване на ток от акумулатора видях нагряват ли и къде! оказа се, имам изгоряла свещ на 3 цилиндър! подмених я , но нищо не се промени! всеки път си пали на 3 цилиндъра като винаги запалваше! коментирах с доста собственици на сервизи и т.н. дизелджий проблема като разбира се има пълен набор от мнения от това , че денсо дюзи не се ремонтират , до това- ок ремонтират се!
оказа се , че мога да ползвам жокер - познат на мой познат в ТМ ауто! е възползвах се! диагностиката показа проблем в първа и четвърта дюза! съответно стойностите бяха 3,2 и 2,7 а на втора и трета дюза - 0,6 0,8 ! ( знам , че има плюс или минус пред стойностите но това едва ли е от значение в момента ) като съвета беше да пробвам да промия дюзите ! ок ще пробвам ако стане супер ако не ремонт ( или нови) каквото дойде! взех добавка на протек за комън рейл двигатели и запалих мотора да работи само на добавка! това го направих на загрял мотор и без да се форсира! като за целта след филтъра маркучите към двг и обратната нафта ги потопих в флакона с добавката! самата добавка е 375 мл и мотора работи на празен ход -35 минути ! очаквах да има доста пушеци от ауспуха но не беше така! след тази процедура проблема изчезна ! реших , че съм си решил проблема и ремонта на дюзите не се налага ..... между временно се сдобих с techstream и си погледнах стойностите- бяха редуцирани доста първа и четвърта 1,7 и 1,5 !
така карах без проблем 2-3 седмици ( автомобила се кара всеки ден като правя около 15 000 км на година) при едно пътуване на 150 км от София паркирах королата си и на прибиране след 2 дни веднага при потегляне проблем - силни вибрации от около1500 об до около 2000об ! осъзнах , че имам проблем с горивната система и най вероятно запушена дюза! като на празен ход двг се форсира без проблем , но има доста черен дим на ауспуха ! под товар ( на ход) силни вибрации! ...та тук е момента да спомена, че аз не съм на Вие с автомобилите и намерих начин да се прибера до Сф като максимално да карам така че да няма вибрации или поне до колкото е възможно ! има начин но трябва спокойствие !!!! ( ако някой е видял бавно движещо се версо на 08,06 2014 по АМ тракия към Сф - аз бях!!!!)по пътя очаквано светна чек-а егр от дима отзад се запуши!
последва разглобяване на дюзите! оказа се че първа дюза е разхлабена и я свалих без проблем за останалите три зор видях! намерих в нета фирма която е специализирана в демонтаж на дюзи! офертата беше 100лв на дюза като не може на място трябва да закарам колата... гледах ...мислих ... и си направих скоба с която успях да демонтирам останалите дюзи! като ги белязах коя къде е била! механика от ТМауто ми каза къде да отида да ги ремонтират( няма да споменавам сервиза ако някой има нужда да ми пише на лс ще обясня) и със свалените дюзи отидох на сервиз! в приемната доста време се разправях като стигнах до главния инженер ! държах да ми дадът 30 символния код за инициализация после! на всяка дюза кода е различен!
получих уврения , че ще получа код! на другия ден инфото беше всички дюзи са износени на първи цилиндър не пускала гориво! сметката 4х300 = 1200лв като имам 6 месеца гаранция , щели да подменят механиката ел часта била ок! всички с който говорих бяха изненадани че мотора е 2,2! както и да е ! чаках над седмица и най накрая -готови са ! дадоха ми кодовете ! тук е момента да споделя , че ако не бях настоял едва ли щяха да ми го дадът, то колата след известен пробег щяла да се самообучи! дадоха ми и стойности от стенд !
между временно започнах да търся медните дихтунги под дюзите - всичките трябва да се подменят! съвсем случайно ги взех от официалния вносител на денсо- просто видях табелата на магазина на ул Х.Ботев! там много любезно ми обясниха че моите дюзи не се ремонтират! подменят се ! нормалната цена -750 лв-1бр ама само сега само за мен -600лв! взех си дихтунгите 4бр =20лв взех си от ЕЛИТ КАР монтажна паста на swag 32лв бяла е и издържа от -30 до 1400градуса ! така пише , идеята е ако се наложи пак демонтаж да не спичат! доста зор почистих до блясък леглата в главата където се монтират дюзите,и след това последва рутинен монтаж и сглобяване ! а оказа се ще и гумените уплътнители са за смяна! на дюзите има о-пръстен който не позволява да маслото от двг да влиза надолу! намерих маслоустоичиви по размер от специализиран магазин!
почистих резервоара -нямаше нищо като боклуци и утайки и смених горивния филтър - е тука се оказа че има някаква слузеста субстанция! по тоя повод поздрави на лук ойл екто нафтата! почистих и егр-а!
знаех , че мотора ще запали без да съм инициализирал дюзите но очаквах да работи зле! нищо подобно , запали си нормално и поработи малко на празен ход и всичко е ок! заех се да видя с този techstream закупен за 70 лв от продавалника(олх) което си е един обд кабел и диск с софтуер дали ще мога сам да ги инициализирам- оказа се ще може!

карам колата от два дни като отидох нарочно по магистралата до Перник ! настипих я доста,на всички режими и на всички предавки и всичко за сега е ок ! по сфетофарите при доста газ на първа , втора няма никакъв дим! та засега явно могат да се рециклират денсо дюзи но със времето ще пиша тук ако нещо се случи!

ЗАБРАВИХ НЕЩО ВАЖНО според мен! - разбрах, че на КР (комън рейл)двг горивния филтър е промазан е нещо което намалява пропускателната способност на половината отколкото на тези филтри който не са за КР двг! т.е нужно е смяна на около 10 000 км ! ако се кара по голям пробег тогава промазката се отмива от нафтата !

доста дълъг пост стана но ще се радвам ако някой му е полезен!

поздарви!
Toyota corolla verso 2.2 2-AD FTV 2005
ако не се оправя с чук значи проблема е електрически!

kalkam
Мнения: 222
Регистриран на: 17 Дек 2011 17:33
Местоположение: Златица
Получена  благодарност: 1 път

Re: ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d

Мнение от kalkam » 30 Юни 2014 08:18

Браво колега. Поздравления за поста. Убеден съм, че написаното от теб ще бъде полезно за доста от нас. Лично аз го прочетох с интерес. Пожелавам ти дълги и безаварийни километри.
Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Re: ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d

Мнение от iovkito » 30 Юни 2014 10:12

Колега , радвам се , че си постигнал добри резултати след рециклирането. Не виждам обаче смисъл в цялата операция , защото са дадени 1200 лв само за дюзите , отделно и пари за нови дихтунги , о-пръстени и т.н. Писал съм го и в други теми , цената в Англия на такава дюза е 180 паунда , доставката за 4-те е 50 паунда. Новите си идват готови за монтаж , единствено се купуват дихтунги за излишното гориво. На мнение съм ,че новото си е ново и никога рециклирането не може да се сравнява с чисто нова дюза. Също звучи много обезпокоително и това , че сте настоявали да ви бъде даден нов компенсационен код , по принцип това трябва да стане задължително , защото без него просто колата няма да работи нормално. Цената на рециклиране в България е почти равна на нова дюза , а чисто нови дюзи в София от представителството на Denso за България са по 600-650 лв , както сте написали , цената беше намалена през последния месец , преди това ги продаваха по 800-850лв.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

stivenkar
Мнения: 2
Регистриран на: 24 Май 2011 22:05
Местоположение: Смолян

Re: ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d

Мнение от stivenkar » 30 Юни 2014 12:53

Къде в Англия са по 180 паунда тези дюзи?Може ли конкретен онлайн магазин или сервиз?

Аватар
Standart
Мнения: 50
Регистриран на: 05 Авг 2013 19:24

Re: ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d

Мнение от Standart » 30 Юни 2014 14:21

Два въпроса колеги. Първо къде в Англия могат да се намерят тези дюзи? И втория към колегата правил ремонта. След рециклирането какви са стойностите на дюзите?

кмета
Мнения: 10
Регистриран на: 15 Апр 2012 22:03
Местоположение: софия

Re: ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d

Мнение от кмета » 01 Юли 2014 08:45

Благодаря за пожеланията! wink.gif
@Standart - стойностите на четирите дюзи са в диапазона +0,4 до -0.6 !
@ iovkito- има логика във предложението Ви , реших да се доверя на главния инженер на сервиза защото ако наистина са подменили механиката на всички дюзи и са сглобили и настроили всичко както трябва си става нова дюза ,а цената е наполовина ! времето и километрите ще покажат тази сметка дали ще излезе!
Toyota corolla verso 2.2 2-AD FTV 2005
ако не се оправя с чук значи проблема е електрически!

Dankov
Мнения: 7
Регистриран на: 20 Апр 2014 17:40

Re: ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d

Мнение от Dankov » 01 Юли 2014 13:14

Здравейте колеги.
Следя темите в форума от две години.За първи път чета толкова обстойно пояснение към даден проблем.
Поздрави на Кмета,а същевременно имам и въпрос към него.
Колега бихте ли пояснили накратко какво представлява приспособлението с което сте успели да извадите останалите 3 инжектора.
Моята тойота стои вече пети ден в гаража.Успях да извадя само инжектора на 4 цилиндър.
Дефтунката му е проядена.Гумения О пръстен половината го няма.Цилиндъра е духал в главата.
Другите 3 са много яко запекли.Засега опитите да ги размърдам на някъде остават безуспешни.
Мисля да изработя вилка( подобна на тази с която се притиска инжектора )с която да го напъна отдолу.
Предварително благодаря.

кмета
Мнения: 10
Регистриран на: 15 Апр 2012 22:03
Местоположение: софия

Re: ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d

Мнение от кмета » 02 Юли 2014 01:16

@ Dankov- да наподобява вилка приспособлението ми, реално ползвах дебела шина като заварих две шини една върху друга от горе погледнато прилича на буквата П в отворения край напаснах парче пак двойна шина и направих резба с диаметър 8 мм ! и чрез два болта навивайки ги дюзата излиза ! щом сте свалили една дюза ползвайте я за мярка. скобата опира на щуцерите на постъпващото и излишното гориво! има според мен риск дюзата да се скъса , не мога да кажа каква е вероятността за това но не е за пренебрегване! инак има и друг инструмент за вадене на дюзи развива се отгоре ел бобината на дюзата и се завива дорник със същата резба, дорника се явява накрайник на т.н. обратен чук! обаче мотора е леко навътре в коша и трябва да има след накрайника чупещо се рамо!
Toyota corolla verso 2.2 2-AD FTV 2005
ако не се оправя с чук значи проблема е електрически!

Dankov
Мнения: 7
Регистриран на: 20 Апр 2014 17:40

Re: ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d

Мнение от Dankov » 02 Юли 2014 15:00

Отново изказвам благодарност към колегата за направените пояснения относно приспособлението за вадене на инжекторите.
Не ми е проблем да го изработя.
Аз имам почити същия проблем с инжекторите.Малко по малко стойностите на корекция на инжекторите
започнаха да се отклоняват чувствително от нормални стойности докато един ден залепнаха на плюс / минус 5.
Двигателя тресе и пуши.Започнах с почистваща добавка в горивото,след това с чиста добавка на Бардал с два маркуча директно към помпата.
След като промих инжекторите по препоръка на колегата от форума МечоКух ,третирах 40 литра нафта с ревитализиращата добавка на Хадо.
Ефекта е чувствителен.Двигателя заработи почити нормално - не тресе не пуши.Но инжектора на 4 цилиндър не се повлия от добавката.Неговата
корекция остана твърдо на минус 5.Същевременно корекциите на другите 3 инжектора са с положителни стойности въпреки нормалната им работа
тъй като сумата от корекциите на четиритях цилиндъра трябва да е около нулата.
Извадих въпросния инжектор на 4 цилиндър и го занесох за ремонт.Техническото лице (демек "Майстора") от сервиза ми препоръча да извадя и другите
3 инжектора за проверка ,а и същевременно да видя какъв е ефекта от ревитализиращата добавка.
Добе ама ЗАПЕКА се оказа много голям.За сега ги кисна с коресилин,ацетон.газ за горене.WD40 .
След като приключа с ремонта и подкарам колата ще споделя както колегата Кмета как е протекъл и какъв е резултата.

Аватар
Standart
Мнения: 50
Регистриран на: 05 Авг 2013 19:24

Re: ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d

Мнение от Standart » 02 Юли 2014 15:12

Всичко хубаво, ама ако наистина ги има евтини в Англия няма ли да е по- добре да се купят нови. Имам човек в Англия, но никой не казва къде там мога да намеря такива. Ако знам къде да се провери моя човек ще ги вземе и прати или донесе директно,, но... Моите дюзи също ги рециклирах и засега държат добри стойности, но ми е интересно къде може да се намерят.

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Re: ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d

Мнение от Kiki » 02 Юли 2014 21:52

Standart написа:Всичко хубаво, ама ако наистина ги има евтини в Англия няма ли да е по- добре да се купят нови. Имам човек в Англия, но никой не казва къде там мога да намеря такива. Ако знам къде да се провери моя човек ще ги вземе и прати или донесе директно,, но... Моите дюзи също ги рециклирах и засега държат добри стойности, но ми е интересно къде може да се намерят.
Влизаш в И-бей и търсиш.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
stenlee
Мнения: 3
Регистриран на: 16 Яну 2013 19:57

Re: ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d

Мнение от stenlee » 17 Авг 2014 03:57

Здравейте, аз имам следния проблем ,колата си пали нормално но когато моторът е студен се чува едно много яко тракане като на старите дизели от 80те, след като загрее моторът чукането изчезва или почти не се забелязва.На скоро забелязах че когато паднат температурите и мотора става по шумен , забелях го по време на път наложи ми се да патувам цял ден и през деня беше 20-25 градуса,а през ноща като паднаха на 10-15 и стана по шумен. :help: Само да добавя ,сменял съм двигателя с нов на 20хил. км само дюзите ми са от стария двигател.При топло време работи супер тихо и съм се зарекъл да сменям дюзите да знам че всичко си е ново,в тойота ги гледаха и казаха че работят добре,а шумна не можаха да кажат от какво е .Живея в Испания и много им нямам доверие на тия тука . Тук цената на рециклирани дюзи е 140 евро бройката .

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Re: ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d

Мнение от Kiki » 17 Авг 2014 08:40

кмета написа: @ iovkito- има логика във предложението Ви , реших да се доверя на главния инженер на сервиза защото ако наистина са подменили механиката на всички дюзи и са сглобили и настроили всичко както трябва си става нова дюза ,а цената е наполовина ! времето и километрите ще покажат тази сметка дали ще излезе!
Колега, това, което казваш е еуфорично, породено от постигнатия резултат.
Дюзите няма как да станат нови след рециклиране. Ще изкарат ли повече от 200 000км. като новите?
Дай боже, ама надали. no.gif
След основен ремонт на един двигател, става ли колата нова? wink.gif
Както казваш - Времето ще покаже.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Re: ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d

Мнение от iovkito » 17 Авг 2014 09:44

stenlee написа:Здравейте, аз имам следния проблем
Не може да се отговори точно дали има проблем с дюзите , защото звукът е доста различен и трябва да се чуе. От опита с моята кола мога да кажа , че двигателят е по-шумен , когато навън е зверски студ . Независимо от температурата на двигателя , има леко румолене , въпреки че двигателят е загрял до работната си температура. Когато дюзите започнат да заминават , при ускорение има леко изпушване и при студен двигател започва по-силно тракане , което изчезва след загряването. Когато дюзите са общо взето за изхвърляне , чукането продължава да си го има под товар и при загрял двигател и е лесно да се чуе на затворени прозорци и спрени радио и вентилатор. Т.е. единственото непритеснително е , когато навън е много студено и двигателят работи малко по-шумно , всичко останало е начален или краен стадий на проблем.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Restless
Мнения: 7
Регистриран на: 16 Дек 2006 18:05

Re: ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d

Мнение от Restless » 29 Сеп 2014 15:39

А какъв е "очаквания" среден живот на дюзите?
Последно промяна от Restless на 30 Сеп 2014 08:13, променено общо 1 път.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта