Здравейте,
Тази тема първо я пуснах в offroad-bulgaria.com, но там на практика никой не отговори по темата. Явно не мога да ги заинтригувам, въпреки, че както виждате, съм си дал труда да се подготвя, така че да имат полза и други колеги със същия проблем. Същинското питане не беше да ми правят диагностика (он лайн), нещо за което много ги бива,а да изяснят руската статия, където колегата от руския форум е дал едно от възможните "лечения" на проблема, което искам и аз да ползвам.
Ето и въпроса:
Трудно включват (а и изключват за І-ва) скоростите от 1-3 на моята Рав 4 95г., 3 врати.
В тази връзка се рових малко по форуми и изрових нещо от руски форум, което мисля, че е от полза в моя случай.
Поради техническата си неграмотност, обаче, не мога да разбера за какво точно става дума. Говори се за смяна на някакви пластмасови втулки, аз си го представям като някакви водачи на скорости или нещо подобно, ама в джапан партс не мога да го видя, защото не мога да намеря чертеж на разглобена кутия.
Прикачих текстови файл (или поне опитах), а ето и самия линк от руския форум:
http://forum.auto.ru/mark/toyota/1064703/
Така че, ако някой от колегите успее да го разгадае този човек какво е сменил, със сигурност ще помогне не само на мен, а и на други колеги.
Иначе, за тези които ще ме питат, да, смених масло на скоростна кутия. Не съм опитал с качествено масло и с присадки, но това остава като последна опция, ако не разбера какво е сменял колегата Lost Viking от Руския форум.
Ето линка от оф роуд форума:
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=184466
Ще се опитам да прикача текстови файл на това, което е написано в руския форум и снимки
Рав 4 95г. - трудно превключване на скорости
Рав 4 95г. - трудно превключване на скорости
Мнение от bat_petjo » 26 Юни 2014 23:46
- Прикачени файлове
-
- 1011287426.jpg (144.18 KiB) Преглеждано 912 пъти
-
- IMG_1386.jpg (124.66 KiB) Преглеждано 912 пъти
-
- IMG_1387.jpg (182.33 KiB) Преглеждано 912 пъти
-
- IMG_1388.jpg (143.4 KiB) Преглеждано 912 пъти
-
- IMG_1393.jpg (99.93 KiB) Преглеждано 912 пъти
bat_petjo
Re: Рав 4 95г. - трудно превключване на скорости
Мнение от bat_petjo » 26 Юни 2014 23:50
Тъй-като първата снимка е погрешно качена, а не можах да кача всички от първия път, сега качвам следващата серия снимки.
Възможно е да не се подредени както е по последователността, но би следвало логически да се подредят като последователност от операции.
Възможно е да не се подредени както е по последователността, но би следвало логически да се подредят като последователност от операции.
- Прикачени файлове
-
- IMG_1396.jpg (93.54 KiB) Преглеждано 911 пъти
-
- IMG_1397(old).jpg (27.44 KiB) Преглеждано 911 пъти
-
- IMG_1399.jpg (189.86 KiB) Преглеждано 911 пъти
-
- IMG_1399(lubricate).JPG (49.16 KiB) Преглеждано 911 пъти
-
- rubber.jpg (65.05 KiB) Преглеждано 911 пъти
bat_petjo
Re: Рав 4 95г. - трудно превключване на скорости
Мнение от bat_petjo » 27 Юни 2014 00:04
Ето и описанието на операциите като отчет, но на руски:
Вкратце (думаю, эта процедура справедлива для всех тойот с 4цилиндровыми движками).
1) Снимается корпус воздушного фильтра целиком
2) Снимается уловитель паров топлива.
3) (опционально) можно снять крышку трамблёра. Я снимал, потому что параллельно менял бегунок+крышку.
4) Вытащить пассатижами 2 шплинта обеих тяг передач(снимаются легко), снять «тарелочки), снять сами тяги с приводов.
да се гледа снимка с номер 1386
5) Снизу тяги снять резиновый пыльник, закрывающий от грязи гайку крепления тяги.
6) Достать накидной ключ на 12, открутить снизу единственную гайку и аккуратно её открутить, не уронив вместе с ней гроверную шайбу и плоскую шайбу. (тут возможны вариации в зависимости от конструкции, однако смысл один и тот же).
да се гледа снимка с номер 1399
7) После этого вся тяга оказывается в Ваших руках и Вы сразу видите, какие пластмассовые втулки надо поменять ;-) Заодно оцените степень их износа. (см. Фотки). Обратите внимание, что верхняя втулка одета в резиновый кожух, и обязательно посмотрите, как надо «переодеть» её, на резиновом кожухе стрелка указывает направление установки!
да се гледат снимки с наименования rubber, 1387, 1388, 1393, 1396, 1397 (old),
8) Сборка идёт в обратной последовательности
9) Обязательно смажьте литолом кольца тросиков-приводов, которые одеваются на тяги и сами круглые резиновые демпферы на тягах (заодно неплохо бы оценить их состояние. Если они порваны в лохмотья – надо однозначноменять!).
да се гледа снимка 1399 (lubricate)
10) НЕ ЗАБУДЬТЕ одеть снизу резиновый пыльник гайки обратно. Конечно, он ни на что не влияет, однако, если через несколько десятков тыс. Км. Вам захочется опять снять эту тягу, то возможно, что «халява не пройдёт».
Удачного ремонта! ;-))
Вкратце (думаю, эта процедура справедлива для всех тойот с 4цилиндровыми движками).
1) Снимается корпус воздушного фильтра целиком
2) Снимается уловитель паров топлива.
3) (опционально) можно снять крышку трамблёра. Я снимал, потому что параллельно менял бегунок+крышку.
4) Вытащить пассатижами 2 шплинта обеих тяг передач(снимаются легко), снять «тарелочки), снять сами тяги с приводов.
да се гледа снимка с номер 1386
5) Снизу тяги снять резиновый пыльник, закрывающий от грязи гайку крепления тяги.
6) Достать накидной ключ на 12, открутить снизу единственную гайку и аккуратно её открутить, не уронив вместе с ней гроверную шайбу и плоскую шайбу. (тут возможны вариации в зависимости от конструкции, однако смысл один и тот же).
да се гледа снимка с номер 1399
7) После этого вся тяга оказывается в Ваших руках и Вы сразу видите, какие пластмассовые втулки надо поменять ;-) Заодно оцените степень их износа. (см. Фотки). Обратите внимание, что верхняя втулка одета в резиновый кожух, и обязательно посмотрите, как надо «переодеть» её, на резиновом кожухе стрелка указывает направление установки!
да се гледат снимки с наименования rubber, 1387, 1388, 1393, 1396, 1397 (old),
8) Сборка идёт в обратной последовательности
9) Обязательно смажьте литолом кольца тросиков-приводов, которые одеваются на тяги и сами круглые резиновые демпферы на тягах (заодно неплохо бы оценить их состояние. Если они порваны в лохмотья – надо однозначноменять!).
да се гледа снимка 1399 (lubricate)
10) НЕ ЗАБУДЬТЕ одеть снизу резиновый пыльник гайки обратно. Конечно, он ни на что не влияет, однако, если через несколько десятков тыс. Км. Вам захочется опять снять эту тягу, то возможно, что «халява не пройдёт».
Удачного ремонта! ;-))
bat_petjo
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Рав 4 95г. - трудно превключване на скорости
Мнение от мехаННика » 27 Юни 2014 11:12
И какво толкова сложно? Докато някой клати лоста ляво-дясно виж кое се движи върху скоростите, разглоби го с ключ 12 и го смажи за да видиш ефекта преди да купуваш каквото и да е. Лично аз се съмнявам щом 1ва самоизключва, но не пречи да се пробва.
мехаННика
bat_petjo
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Рав 4 95г. - трудно превключване на скорости
Мнение от мехаННика » 28 Юни 2014 00:37
Ок, още повече шансове за успех. Само че описаното в руския форум е за select функцията, тоест това което този пич е смазал отговаря за движението на лоста ляво-дясно. Shift е това което на теб ти е затруднено, движението напред-назад. Ако само движението назад има проблем то тогава причината е друга.
мехаННика
Обратно към “Общи технически въпроси”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] и 0 госта