Рав 4 - харчене на масло
- TeoXX
- Мнения: 10
- Регистриран на: 22 Юни 2014 02:58
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 1.88 vvti
- Получена благодарност: 2 пъти
Рав 4 - харчене на масло
Здравейте колеги ,
пиша ви относно проблема си с джипчето , а той е следния:
Наскоро се сдобих с рав 4 , 2004год. , дизелче , 2000 кубика. Като начало го докара баща ми и всичко му беше наред. Присветваше ми лапмата за маслото , но джипа си вървеше отлично.
Покарах седмица , две и реших да ида в сервиз да го обслужим. Смениха ми всичко - пистови ремъци , ангренаж ,водна помпа , масла филтри и прочие.
Продължавам да си карам , но джипа си подхарчва масло. Казаха ми вместо 5w/40 , да съм го сменил с 10w/40 , така и направих. В последствие започна да не може да върви както вървеше наред с харченето на масло. Та в момента ми харчи малсо и като го сръчкам зад мене става мъгла и в същото време не може да се изфорсира както трябва - на първа газ стига до 3000 оборота и натам му е трудно , така е на всяка скорост,все едно ми забива турбото , а като го ръчна на полусъединител направо излита. Ходих в ауто-плюс на диагностика , казаха че джипа е перфектен. Нямам грешки по компютъра. EGR , клапани , основен ремонт ли .... хелп ?
Благодаря предварително, поздрави Тео.
пиша ви относно проблема си с джипчето , а той е следния:
Наскоро се сдобих с рав 4 , 2004год. , дизелче , 2000 кубика. Като начало го докара баща ми и всичко му беше наред. Присветваше ми лапмата за маслото , но джипа си вървеше отлично.
Покарах седмица , две и реших да ида в сервиз да го обслужим. Смениха ми всичко - пистови ремъци , ангренаж ,водна помпа , масла филтри и прочие.
Продължавам да си карам , но джипа си подхарчва масло. Казаха ми вместо 5w/40 , да съм го сменил с 10w/40 , така и направих. В последствие започна да не може да върви както вървеше наред с харченето на масло. Та в момента ми харчи малсо и като го сръчкам зад мене става мъгла и в същото време не може да се изфорсира както трябва - на първа газ стига до 3000 оборота и натам му е трудно , така е на всяка скорост,все едно ми забива турбото , а като го ръчна на полусъединител направо излита. Ходих в ауто-плюс на диагностика , казаха че джипа е перфектен. Нямам грешки по компютъра. EGR , клапани , основен ремонт ли .... хелп ?
Благодаря предварително, поздрави Тео.
Tutti Sprezzatura
Re: Рав 4 - харчене на масло
Управлението на турбината е с вакуум регулатор ако не греша.Проверка на маркучето няма да е излишна.И дали се движи свободно лостчето .
- TeoXX
- Мнения: 10
- Регистриран на: 22 Юни 2014 02:58
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 1.88 vvti
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Рав 4 - харчене на масло
Аз вакума ще проверя , лостчето - оста на турбото ли имаш предвид ?
Tutti Sprezzatura
Re: Рав 4 - харчене на масло
Имах предвид това лостче дето движи лопатките ,нали тази турбина е с променлива геометрия.
Re: Рав 4 - харчене на масло
Тео, това не е дрифтачка да я ръчкаш такаTeoXX написа:Здравейте колеги ,
"...а като го ръчна на полусъединител направо излита."

Като цяло си описал няколко доста сериозни проблема и аз лично не бих карал джипката докато не ги диагностицирам и отстраня, за да не стане по-лошо положението. Примигващата лампа на маслото може да значи доста неща - доста сериозни като цяло. Пушеците отзад какви са на цвят? Черни, бели, сини?
- TeoXX
- Мнения: 10
- Регистриран на: 22 Юни 2014 02:58
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 1.88 vvti
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Рав 4 - харчене на масло
DJANO написа:Тео, това не е дрифтачка да я ръчкаш такаTeoXX написа:Здравейте колеги ,
"...а като го ръчна на полусъединител направо излита."
Около маслото бих ти препоръчал да караш само с пълна синтетика, особено, ако ще ръчкаш ;)
Като цяло си описал няколко доста сериозни проблема и аз лично не бих карал джипката докато не ги диагностицирам и отстраня, за да не стане по-лошо положението. Примигващата лампа на маслото може да значи доста неща - доста сериозни като цяло. Пушеците отзад какви са на цвят? Черни, бели, сини?
Като я запаля т.е. тръгвам от място първите са сиви , на ръчка са черни сажди . Мисля че са клапани , но не може да са само те , по-скоро са клапани турбина и сегменти , демек цялостен ремонт .
Имам перфектната кола само дето неще да върви .
Tutti Sprezzatura
- TeoXX
- Мнения: 10
- Регистриран на: 22 Юни 2014 02:58
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 1.88 vvti
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Рав 4 - харчене на масло
нямам си идея каква еmemorex написа:Имах предвид това лостче дето движи лопатките ,нали тази турбина е с променлива геометрия.

Цял живот карам дизел или турбо дизел , защо ми трябваше да взимам команрейла незнам , предполагам че ще я оправя внай-скоро време , ще я продам и нщкой ще се вози 10 години без да пипа . Просто не исках да ходя в тойота да давам излишни 300кинта


Tutti Sprezzatura
Re: Рав 4 - харчене на масло
Аз ще заложа на издухало турбо, на което се дължи и разхода ти на масло. А той какъв е всъщност? Като е загряла хубаво и я изрежеш на място има ли сиви пушеци? Мигането на лампата за маслото от какво беше, това оправено ли е? И коя лампа ти е мигала за нивото на маслото (жълта) или за налягане (червена)?TeoXX написа:DJANO написа:Тео, това не е дрифтачка да я ръчкаш такаTeoXX написа:Здравейте колеги ,
"...а като го ръчна на полусъединител направо излита."
Около маслото бих ти препоръчал да караш само с пълна синтетика, особено, ако ще ръчкаш ;)
Като цяло си описал няколко доста сериозни проблема и аз лично не бих карал джипката докато не ги диагностицирам и отстраня, за да не стане по-лошо положението. Примигващата лампа на маслото може да значи доста неща - доста сериозни като цяло. Пушеците отзад какви са на цвят? Черни, бели, сини?
Като я запаля т.е. тръгвам от място първите са сиви , на ръчка са черни сажди . Мисля че са клапани , но не може да са само те , по-скоро са клапани турбина и сегменти , демек цялостен ремонт .
Имам перфектната кола само дето неще да върви .
- TeoXX
- Мнения: 10
- Регистриран на: 22 Юни 2014 02:58
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 1.88 vvti
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Рав 4 - харчене на масло
Аз ще заложа на издухало турбо, на което се дължи и разхода ти на масло. А той какъв е всъщност? Като е загряла хубаво и я изрежеш на място има ли сиви пушеци? Мигането на лампата за маслото от какво беше, това оправено ли е? И коя лампа ти е мигала за нивото на маслото (жълта) или за налягане (червена)?[/quote]
В зависимост от количеството на маслото , като издуха малко ми светва червената и доливам , ако не му сипя и карам така светва и жълта. Сипвам си масло и няма проблем .
Турбото казваш , ами аз как да го разбера или си трябва диагностика???
В зависимост от количеството на маслото , като издуха малко ми светва червената и доливам , ако не му сипя и карам така светва и жълта. Сипвам си масло и няма проблем .
Турбото казваш , ами аз как да го разбера или си трябва диагностика???
Tutti Sprezzatura
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Рав 4 - харчене на масло
откачи маркуча от турбината към възд.филтър или отпред при интеркоолера и ще видиш дали вътре е омаслен.
черен дим не означаваше ли по-скоро проблем с горивната смес,дюзи?
черен дим не означаваше ли по-скоро проблем с горивната смес,дюзи?
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Рав 4 - харчене на масло
За разхода на масло вземи си смени гумички на клапаните, а за това че не върви- и почистване на геомтрията на турбото и клапаните са по около 500 лв. Което си избереш първо, най добре диагностика де.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Рав 4 - харчене на масло
TeoXX написа:
В зависимост от количеството на маслото , като издуха малко ми светва червената и доливам , ако не му сипя и карам така светва и жълта. Сипвам си масло и няма проблем.
Както те е посъветвал колегата по-горе така и аз бих направил - не я карай, докато не отсраниш проблема, иначе ще се наложи да сменяш двигателя много скоро.

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта