Яко наистина как колегата сам си пише наволя в темата.
Между другото, prius 3, ако имаш да кажеш нещо, след това пак нещо, а след това отново нещо, а последните 1-2-310 мнения са само твои, то използвай бутона за редакция на мнението и просто си добави желания текст. По-лесно и удобно е за нас, които четем. И за темата също така ще е по-полезно.
Та идеята на наклона и на заледеното е, че Приуса до 12км/ч дърпа насилствено колата. След това границата между 12-тия и 14-тия км/ч я пуска по инерция - демек без да подава ток на ел. двигателя и чак след 14-тия километър започва да оказва обратно съпротивление на движението.
Сега си представи една рампа, при която при 10км/ч е вече кофти положението, когато отдолу е лед.
А като започнеш спускането, то не стига, че Приуса въобще не ти помага и да ти задържа колата с двигателя на колата, демек двигателните колела да оказват някакво съпротивление на спускането, а дори обратното - засилва колата. Та цялото спускане на въпросния заледен наклон трябва да става само на спирачка. Ама със спирачката хем да се надяваш, че ще може поне малко да намалиш спускането по заледения участък, хем да се бориш и с ел. двигателя на колата, който усилено се стреми да те засилва надолу. А ако имаш малко технически познания и имаш някакъв опит, то може би ще се досетиш, че това не е идеалния сценарии за спускане по наклон, при който колата до към 15-20км/ч не може да ти помогне грам в това, а дори обратното - ще те засилва колкото може.
