въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид
Супер, ако действително е така. Дано и навсякъде стане! В Германия на този етап се ослушват и си карат по старата система. Обаждал съм се на много представители на Тойота, но политиката им е една и съща спрямо маслата. Слагат 5W30 и само, ако клиента иска с доплащане могат да му сипят OW/20. При Венци в Търново е същото, а и колегите, които са ползвали услугите на ТМ май са на същото мнение.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид
От това което прочетох за сравнението между 5W30 и 0W20 – поне за себе си стигнах до извода: може и да е спорно по отношение на цилиндрите дали 0W20 е добро за чести пътувания по магистралата. Но за двигатели разработени за тънки масла – с по малки хлабини, дори и на магистралата, смазването на разпределителни валове и лагерите по коляновия вал е по добро с 0W20. Така, че може би е все пак по добре да се слага препоръчаното масло. До колкото разбрах и обработката на цилиндрите при двигателите за тънки масла е такава, че да задържат масления клин и при високи обороти.
Както беше написал някой – двигателя на приус работи в сравнително облекчени режими. И е така да се каже с понижена максимална мощност. Максималните му обороти също са сравнително ниски.
Както беше написал някой – двигателя на приус работи в сравнително облекчени режими. И е така да се каже с понижена максимална мощност. Максималните му обороти също са сравнително ниски.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид
Точно това имах и аз предвид в съмненията си за маслата. Ако движех само из града и извънградско изобщо нямаше да се замисля какво да слагам, но често пътувам и по магистрала, та от там идват опасенията ми. А и механика в сервиза на Тойота ми го каза, че за двигателя по-доброто масло е 5W30, а за икономията 0W20, макар, че не намирам разлика в разхода между двете. Може би има, но са някакви милилитри 100-200мл.бензин/100 км да речем.Hursa написа:... може и да е спорно по отношение на цилиндрите дали 0W20 е добро за чести пътувания по магистралата. ...
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид
При твоя деклариран разход от 2.99 л/100км това са има-няма 7% икономииprius 3 написа:...Може би има, но са някакви милилитри 100-200мл.бензин/100 км да речем.

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид
След като 5W30 има някой преимущества пред 0W20, а евентуалните му недостатъците му едва ли са толкова съществени. Имайки в предвид и чувствително по ниската му цена, на която го предлагат в тойота бг – аз бих го предпочел. Спира ме това, че предполагам предлаганото 5W30 е от посредствен производител.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид
Пак си блял някъде докато си чел какъв деклариран разход имам! Нищо де, на теб ти е простено!Scott написа:При твоя деклариран разход от 2.99 л/100км това са има-няма 7% икономииprius 3 написа:...Може би има, но са някакви милилитри 100-200мл.бензин/100 км да речем.

- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид
Ако не се лъжа маслата им ги произвежда Мобил. Може и да има разлика немското с това, което наливат в БГ не знам, но малко ме съмнява. Виж в САЩ имало и минерално 5W30, което ме учуди. В Европа такова май не се внася.Hursa написа:След като 5W30 има някой преимущества пред 0W20, а евентуалните му недостатъците му едва ли са толкова съществени. Имайки в предвид и чувствително по ниската му цена, на която го предлагат в тойота бг – аз бих го предпочел. Спира ме това, че предполагам предлаганото 5W30 е от посредствен производител.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид
И аз се надявам, че няма разликамежду обслужването в Германия и България. Но казваш, че цената на 5W30 и 0W20 в Германия е близка. Тук разликата е съществена.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 26 Апр 2014 19:55
- Местоположение: Бургас
въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид
Да повдигна малко темата. Приуса ми наближава 110хил.км и мисля за смяна на свещите.Руснаците говорят за по-нови поколения свещи които са наследници на препоръчваните от ръководството(Denso SK16R11) за нашия модел:
http://priusforum.ru/forums/index.php?s ... ntry238354
От сайта на Denso излиза това за приуса:
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search
Доколкото разбирам има 3 опции за модела - SK16R11, IK16 и VK16. Някой би ли препоръчал модел от изброените?
Относното маслото на трансмисията, доколкото си спомням в българското ръководство за експлоатация ставаше дума само за проверка на нивото на 100 хил. км и евентуално доливане(ако е по-ниско). По руското ръководство пък дават смяна на 100 хил км, а до колкото си спомням от представителството на Тойота (Бургас)ми бяха казали, че е необслужваемо( за срока на експлоатация)..
В руското ръководство говорят за смяна на горивния филтър на 80 хил. км, а от Тойота (Бургас) ми казаха, че няма такова нещо...
Досега от както имам колата( над 25хил км) освен регулярните двигателно масло и филтри, съм сменил спирачната течност и акумулатора.
Ще съм благодарен за съвети и насоки за обслужване на приуса след 100 хил. км пробег.
http://priusforum.ru/forums/index.php?s ... ntry238354
От сайта на Denso излиза това за приуса:
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search
Доколкото разбирам има 3 опции за модела - SK16R11, IK16 и VK16. Някой би ли препоръчал модел от изброените?
Относното маслото на трансмисията, доколкото си спомням в българското ръководство за експлоатация ставаше дума само за проверка на нивото на 100 хил. км и евентуално доливане(ако е по-ниско). По руското ръководство пък дават смяна на 100 хил км, а до колкото си спомням от представителството на Тойота (Бургас)ми бяха казали, че е необслужваемо( за срока на експлоатация)..
В руското ръководство говорят за смяна на горивния филтър на 80 хил. км, а от Тойота (Бургас) ми казаха, че няма такова нещо...
Досега от както имам колата( над 25хил км) освен регулярните двигателно масло и филтри, съм сменил спирачната течност и акумулатора.
Ще съм благодарен за съвети и насоки за обслужване на приуса след 100 хил. км пробег.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид
Моите свещи ги смених на 160к, както го дават по сервизно ръководство. Като ги изкарах имаха още живот в тях. За това на 110к е малко рано, но ако ти се дават пари, то сменяй.
В крайна сметка е все тая какви ще сложиш от препоръчителните. Аз реших да си заложа на оригиналните, пък и без това ще им е единствената смяна в живота на колата.
Освен тях смених и външния ремък. Ролката я оставих оригиналната, защото се въртеше като чисто нова, та за това не съм я барал.
В крайна сметка е все тая какви ще сложиш от препоръчителните. Аз реших да си заложа на оригиналните, пък и без това ще им е единствената смяна в живота на колата.
Освен тях смених и външния ремък. Ролката я оставих оригиналната, защото се въртеше като чисто нова, та за това не съм я барал.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 26 Апр 2014 19:55
- Местоположение: Бургас
въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид
Благодаря, за съвета. Ще те послушам и ще изчакам за смяната на свещите, както и с друго обслужване освен регулярните на 10хил.км.
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 26 Апр 2014 19:55
- Местоположение: Бургас
въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид
Здравейте, да дам кратък отчет за моя приус за информация, ако на някой му се наложи. При смяната на летни със зимни гуми забелязах, че прахоуловителите на предните амортисьори бяха скъсани и двата(през средата) – колата е приус генерация 2 на 120хил. км
Тъй като гледам всичко по колата да е изрядно, реших да ги сменя. За всеки случай минах и един шок-тест на амортисьорите – така и така ще се свалят. Там резултата и на четирите беше далеч от граничните стойности. Комплекта предни прахоуловители с тампони (мисля Kayaba бяха) ми струва 50лв + 100лв труд( в него влиза и смяна масло).
Майстора ми подхвърля, че е хубаво да смени маслото на трансмисията при тези километри. В българското ръководство пише, че не се сменя, в Тойота Бургас преди бях питал също казаха, че не се сменя. От друга страна в руското ръководство пише че се сменя на 100хил км., а и колегите от руския форум си го сменят. Някой тука сменял ли е или си карате с оригиналното?
Маслото иначе не е много скъпо – 4 литра оригинално Toyota ATF излиза към 150лв.(от Англия).
Свещи още не съм сменял, комплект оригинални Denso SK16R11 идва към 80лв, колегата BOz беше споменал, че ги е сменил на 160хил. км и били в добро състояние, някой друг има ли дето е сменял свещи вече?
Относно другите неща които сменям регулярно – за масло на двигателя ползвам само Motul eco energy 5w30, нямам забележки, но и нямам никаква база за сравнение, иначе колата не пипа масло между смените. Филтри – маслен, купе и въздушен, сменям веднъж годишно без някакви претенции за марката. Горивен филтър не съм сменял - в Тойота Бургас казаха, че нямала колата, а гледам че руснаците ги сменят..
Да спомена и за късите светлини. Тъй като не съм много доволен от тях, а не ми се рециклират фарове(засега), та съм пробвал различни крушки - tungsram, hella и phlips +30% . В момента съм с osram nightbreaker, по-добре светят от досегашните, но и те не ме удовлетворяват достатъчно. Освен всичко са и с по-къс живот, но ако изкарат 6 месеца ще съм доволен.
Като знам как ме заслепяват коли движещи се насреща( в тъмната част на денонощието) с евтини китайски ксенони съм твърдо против да си сложа такива фарове. Хубави лед h4 имат Philips, но са по-обемисти( в приуса няма много място за извънгабаритни крушки на късите), а освен всичко и не са евтини – над 300лв комплекта. Някой случайно да е правил ъпгрейд на късите светлини или да има идея за това?
Ще се радвам, ако и други колеги се включат в темата Поздрави!
Тъй като гледам всичко по колата да е изрядно, реших да ги сменя. За всеки случай минах и един шок-тест на амортисьорите – така и така ще се свалят. Там резултата и на четирите беше далеч от граничните стойности. Комплекта предни прахоуловители с тампони (мисля Kayaba бяха) ми струва 50лв + 100лв труд( в него влиза и смяна масло).
Майстора ми подхвърля, че е хубаво да смени маслото на трансмисията при тези километри. В българското ръководство пише, че не се сменя, в Тойота Бургас преди бях питал също казаха, че не се сменя. От друга страна в руското ръководство пише че се сменя на 100хил км., а и колегите от руския форум си го сменят. Някой тука сменял ли е или си карате с оригиналното?
Маслото иначе не е много скъпо – 4 литра оригинално Toyota ATF излиза към 150лв.(от Англия).
Свещи още не съм сменял, комплект оригинални Denso SK16R11 идва към 80лв, колегата BOz беше споменал, че ги е сменил на 160хил. км и били в добро състояние, някой друг има ли дето е сменял свещи вече?
Относно другите неща които сменям регулярно – за масло на двигателя ползвам само Motul eco energy 5w30, нямам забележки, но и нямам никаква база за сравнение, иначе колата не пипа масло между смените. Филтри – маслен, купе и въздушен, сменям веднъж годишно без някакви претенции за марката. Горивен филтър не съм сменял - в Тойота Бургас казаха, че нямала колата, а гледам че руснаците ги сменят..
Да спомена и за късите светлини. Тъй като не съм много доволен от тях, а не ми се рециклират фарове(засега), та съм пробвал различни крушки - tungsram, hella и phlips +30% . В момента съм с osram nightbreaker, по-добре светят от досегашните, но и те не ме удовлетворяват достатъчно. Освен всичко са и с по-къс живот, но ако изкарат 6 месеца ще съм доволен.
Като знам как ме заслепяват коли движещи се насреща( в тъмната част на денонощието) с евтини китайски ксенони съм твърдо против да си сложа такива фарове. Хубави лед h4 имат Philips, но са по-обемисти( в приуса няма много място за извънгабаритни крушки на късите), а освен всичко и не са евтини – над 300лв комплекта. Някой случайно да е правил ъпгрейд на късите светлини или да има идея за това?
Ще се радвам, ако и други колеги се включат в темата Поздрави!
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид
Сменени свещи на 180 - като нови ги вадя... Въздушен филтър на 10 - не беше за смяна грам и не го смених, както и този за купето. Предстои да си сменя масло на кутията и мисля е редно да се прави, че е вече на 190 и като съм гледал какво точат от уж необслужваеми АСК 




Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта