ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Здравейте колеги! Наскоро смених дискове и накладки на TRV, и много взе да ми цапат ал. джантите с чернилка.Това какво значи меки или твърди са накладките?
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Меки, така трябва - да цапат.t k d4d написа:Здравейте колеги! Наскоро смених дискове и накладки на TRV, и много взе да ми цапат ал. джантите с чернилка.Това какво значи меки или твърди са накладките?
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Фрикция (триене) - ефекта който търсим при спиране. При фрикцията се получава изтриване на двете контактуващи повърхности - дискове и накладки.
Две опции - диска е по-твърд от накладките (меки) => накладките се износват по-бързо и цапат джантите повече.
Втората възможност - твърди накладки - износват се по-бавно, но износват дисковете по-бързо. Нормално на всеки три смени на накладки се сменят и дисковете (разбира се след измерване на дебелината на диска и попадането му под нормата). Ако обаче сложиш по-твърди накладки - става на две или дори на всяка смяна на накладки.
Две опции - диска е по-твърд от накладките (меки) => накладките се износват по-бързо и цапат джантите повече.
Втората възможност - твърди накладки - износват се по-бавно, но износват дисковете по-бързо. Нормално на всеки три смени на накладки се сменят и дисковете (разбира се след измерване на дебелината на диска и попадането му под нормата). Ако обаче сложиш по-твърди накладки - става на две или дори на всяка смяна на накладки.

- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
+ бонус не спиране при втория вариант с твърди накладки.Rudy написа:Фрикция (триене) - ефекта който търсим при спиране. При фрикцията се получава изтриване на двете контактуващи повърхности - дискове и накладки.
Две опции - диска е по-твърд от накладките (меки) => накладките се износват по-бързо и цапат джантите повече.
Втората възможност - твърди накладки - износват се по-бавно, но износват дисковете по-бързо. Нормално на всеки три смени на накладки се сменят и дисковете (разбира се след измерване на дебелината на диска и попадането му под нормата). Ако обаче сложиш по-твърди накладки - става на две или дори на всяка смяна на накладки.
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Това не е задължително - зависи от много неща - освен различни типове накладки има и различни типове дискове. Освен това има много голямо знчение, как се работи със спирачките - някои комбинации работят по-добре като ги загрееш, т.нар. спортни. Други (като тези за първоначално вграждане) - като ги загрееш - не спират...Airfan написа:+ бонус не спиране при втория вариант с твърди накладки.
Като обобщение - няма универсален отговор!

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Да запитам и аз, имате ли впечатления от Ferodo? Мисля да сменям предни дискове и накладки, но не съм доволен от Bosch-a, много са шумни.
Corolla Verso 1.8VVTi SOL 2006, Honda Jazz 1.4 CVT
www.polivni.com
www.polivni.com
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Може ли Rudy да ми обясни как моите накладки:
- хем цапат много
- хем ядат дисковете
- хем чисто нови дискове вече са за смяна, а накладките са на половина
Та какви са ми накладките, меки или твърди?
Мараката и модела ca Hawk HP+.
Знам само, че накладките ми спират сигурно по-бързо от на всички пишещи тук.
- хем цапат много
- хем ядат дисковете
- хем чисто нови дискове вече са за смяна, а накладките са на половина
Та какви са ми накладките, меки или твърди?
Мараката и модела ca Hawk HP+.
Знам само, че накладките ми спират сигурно по-бързо от на всички пишещи тук.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Не спира ли автомобила, а не накладките?Japanese_fever написа:Може ли Rudy да ми обясни как моите накладки:
- хем цапат много
- хем ядат дисковете
- хем чисто нови дискове вече са за смяна, а накладките са на половина
Та какви са ми накладките, меки или твърди?
Мараката и модела ca Hawk HP+.
Знам само, че накладките ми спират сигурно по-бързо от на всички пишещи тук.

- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Ела да видиш дали не спира.Airfan написа: + бонус не спиране при втория вариант с твърди накладки.
Въобще това, че накладките цапат не значи, че са "меки", а зависи от какъв материал са.
Както и това, че накладките износват дисковете не значи, че са "твърди".
Спортните накладки - цапат много, хабят досковете и скърцат от време на време, ОБАЧЕ са много агресвини и спират двойно по-бързо от обикновените.
ИЗборът е твой - ако искаш тихи и чисти накладки няма как да спират като тези дето цапат, ядат дисковете и скърцат.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Ако взимаш накладки, гледай да са серия FDB, не по-лоша.dnedkov написа:Да запитам и аз, имате ли впечатления от Ferodo? Мисля да сменям предни дискове и накладки, но не съм доволен от Bosch-a, много са шумни.
Спортните накладки може да спират, но го правят след като ги загрееш добре. Преди това са студени, скърцат и със сигурност спират по-зле от ОЕМ такива, според мен. С нормално каране в града не виждам как да ги загрееш, за това са и спортни - с карбон и разни други екстри.Japanese_fever написа:Ела да видиш дали не спира.Airfan написа: + бонус не спиране при втория вариант с твърди накладки.
Въобще това, че накладките цапат не значи, че са "меки", а зависи от какъв материал са.
Както и това, че накладките износват дисковете не значи, че са "твърди".
Спортните накладки - цапат много, хабят досковете и скърцат от време на време, ОБАЧЕ са много агресвини и спират двойно по-бързо от обикновените.
ИЗборът е твой - ако искаш тихи и чисти накладки няма как да спират като тези дето цапат, ядат дисковете и скърцат.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Въй, как разбра? Не си спомням да си ми карал колата?Airfan написа:
Спортните накладки може да спират, но го правят след като ги загрееш добре. Преди това са студени, скърцат и със сигурност спират по-зле от ОЕМ такива, според мен. С нормално каране в града не виждам как да ги загрееш, за това са и спортни - с карбон и разни други екстри.
Ти въобще карал ли си със спортни накладки и правиш ли разлика м/у спортни и състезателни накладки?
Това да не са ти гуми да ги загряваш?

А на дълга права като ти изстинат спирачките как ще спреш после?

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Аз съм карал.Japanese_fever написа:Въй, как разбра? Не си спомням да си ми карал колата?Airfan написа:
Спортните накладки може да спират, но го правят след като ги загрееш добре. Преди това са студени, скърцат и със сигурност спират по-зле от ОЕМ такива, според мен. С нормално каране в града не виждам как да ги загрееш, за това са и спортни - с карбон и разни други екстри.
Ти въобще карал ли си със спортни накладки и правиш ли разлика м/у спортни и състезателни накладки?
Това да не са ти гуми да ги загряваш?
А на дълга права като ти изстинат спирачките как ще спреш после?
Усещането бе такова: първото спиране при студени спирачки е едно свирене, проскръцване и други звуци с не-съвсем добър ефект за спиране (усещаш го като малко по-тежък педал)...
След 2-3 спирания нещата вече се оправят - педала става по-лек, свиренето на конкретните накладки изчезваше...
Дълги прави и т.н. - това да не ти е Ф1

Това, че температурата на диска на правата е слязла до 100-150С не е като да е студен на 10-20С.. В града след първото (по-слабо) спиране не се усещаше негативен ефект - спирачките явно си поддържаха що годе нормална температура и не успяват да изстинат чак толкова, че да се усеща кофти спиране.
А интензивно спиране при висока скорост при продължително неползване на спирачките ги нагрява за части от секундата или секунда (да, за Ф1 е много важно, но при лек 'любителски' автомобил практически не се усеща толкова силно този ефект, защото преминава бързо)..
Става въпрос за по-мощен и предполагащ по-агресивно каране автомобил с оригинални дискове и накладки..
Специално за различни марки накладки съм експериментирал на времето (включително нитене на ново феродо в 'бедните' години

Иначе или се променяше усещането за автомобила (по-твърд/мек педал), или започваше по-активно ядене на накладки или дискове/барабани.
Като съм мерил дисковете (Астра, Авенсис, Мазда6) съм стигал до извода, че трети комплект накладки не могат да се въртят на стар диск. При свършване на първия комплект (до начално сработване на ламаринката) диска е износен 45-55% на горните автомобили. На втория комплект - 90-100%. Т.е. дори и да са износени 90% (все още в допуска), то не съм рискувал да слагам стария диск с новите накладки, защото към края на живота им диска ще е износен на 140-150%...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
От Бургас си, нали? biggrin.gifJapanese_fever написа:Въй, как разбра? Не си спомням да си ми карал колата?Airfan написа:
Спортните накладки може да спират, но го правят след като ги загрееш добре. Преди това са студени, скърцат и със сигурност спират по-зле от ОЕМ такива, според мен. С нормално каране в града не виждам как да ги загрееш, за това са и спортни - с карбон и разни други екстри.
Ти въобще карал ли си със спортни накладки и правиш ли разлика м/у спортни и състезателни накладки?
Това да не са ти гуми да ги загряваш?
А на дълга права като ти изстинат спирачките как ще спреш после?
Ами карал съм едно Ево IX, което бе тренировъчната кола на един рали пилот от нашия шампионат и да ти кажа не спираше добре в началото. Предполагам колата беше със състезателни накладки и за мен до момента спортни = състезателни.
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
По туй "въй" ли го разбра? Неее! Джапанезето е родом от Шикаго! Ние тук не ги разбираме тия работи! Затуй требе некой отатък големата вода да ни ги обясни... Сега ша зема да си демонтирам катализатора и после да го върна обратно - белким допринеса БГ да се оправи...Airfan написа:Japanese_fever написа:От Бургас си, нали? biggrin.gifAirfan написа: Въй

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта