ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Здравейте, наскоро се появи следният проблем - както си карам, обикновенно на баир и ако не вдигна достатъчно оборотите предварително, светва лампата за двигател и колата преминава в авариен режим (движи се на ниски обороти и с минимална скорост). След неколкократно "гасене" и "палене" на двигателят се оправя. Почистих ЕГР-то и дебитомерът, но вчера отново същият проблем.
Колата е Превиа 2003 (от подписа) и е след обслужване на ремъци, масла и филтри, а в сервиза който посещавам изглежда не се справят с диагностиката.
ПОМАГАЙТЕ!
Колата е Превиа 2003 (от подписа) и е след обслужване на ремъци, масла и филтри, а в сервиза който посещавам изглежда не се справят с диагностиката.
ПОМАГАЙТЕ!
Toyota Picnic, 2.2, 1998
Toyota Previa, 2.0 D4D, 2003
Toyota Previa, 2.0 D4D, 2003
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Здрасти колега..,не искам да те подвеждам..,но щом след всичките тези "интервенции" по колата..,пак се проявява проблема..,пробвай първо да почистиш и двата клапана на ГПН-то,или евентуалната им смяна.. Всъщност..., при грамотна диагностика би трябвало да си покаже от какво е проблема..! Успех! 

TOYOTA RAV-4 ,2007г. D4D 2.2-136 кс.
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Здравейте колеги!Исках само да попитам този ЕГР преди или след смяна на маслото и филтрите е хубаво да се почисти?Благодаря ви предварително!
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Няма съществено значение, може и заедно 

Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
изключително полезна тема.след като изчетох почти всичко за моя двигател от темата изчистих клапана и дебитомера.отне ми около 30 минути и изчакване около 1 час да се накиснат детайлите.изтече доста мръсотия но си струваше труда.в резултат на това действие автомобила е чувствително по пъргав а и разхода се снижи с около 1 литър на сто ако се вярва на показанията на таблото.сега позволява да се кара с по малка скорост на по висока предавка.



RAV4 D4D 116кс 2005г.
Малък проблем след почистване на ЕГР
Здравейте на всички колеги!Днес реших и аз да почистя ЕГР клапана,но след почистване като тръгнах и турбото ми започна да се включва на около 2500 оборота чак ,а до преди това се включваше преди 2000 оборота ,този проблем ще се оправи ли като я покарам или просто трябва да я карам на диагностика и да видим какво сме сбъркали?Само да добавя ,че онзи ден изчистихме и дебитомера ,но днес след ЕГР почистването ми се получи така,а иначе беше пълен със сажди и тем подобни боклуци!Благодаря ви предварително!
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Заблуждаваш се .Турбото е "включено"постоянно.Просто след почистването на ЕГР то сигурно свисти по слабо.
- miso25
- Мнения: 468
- Регистриран на: 13 Окт 2012 18:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Въпроса ми е дали някой знае има ли и каква е силата, с която трябва да се натягат болтовете и гайките на ЕГР на 2.2 2АD двигателите? Информацията, която намирам е за 1CD и тя е 18Nm.
Volvo XC60 2.0, 136hp, 2014
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006
- Freedom
- Мнения: 404
- Регистриран на: 22 Яну 2010 11:04
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
18Nm е твърде малко усилие. Ето една схема за 2AD FTV:
Edit:Днес отворих и почистих на моята - оказа се доста замърсен за 70 000км.
Edit:Днес отворих и почистих на моята - оказа се доста замърсен за 70 000км.
- Прикачени файлове
-
- EGR.png (28.43 KiB) Преглеждано 8058 пъти
-
- 2014-04-17 13.43.39.jpg (282.69 KiB) Преглеждано 8047 пъти
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
е не,не е истина ,тъкмо се зарадвах,че чека не свети вече след като почистих егр клапана и ето го наглия пак светна.
не мога да се реша да го изолирам тъй като не знам каква точно е функцията му/знам само,че благодарение на него се доизгарят неизгорелите газове/но дали служи и за друго.........ако някой има идея да пише.
не мога да се реша да го изолирам тъй като не знам каква точно е функцията му/знам само,че благодарение на него се доизгарят неизгорелите газове/но дали служи и за друго.........ако някой има идея да пише.

RAV4 D4D 116кс 2005г.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
изолирай го спокойно,може и без него.въпроса е дали след това ще свети пак чека.
по принцип служи за намаляване на вредните емисии,четох някъде,че понижавал темп. на изгарянето в цилиндрите.
старите дизели са без такива,тъй че няма да е фатално.
по принцип служи за намаляване на вредните емисии,четох някъде,че понижавал темп. на изгарянето в цилиндрите.
старите дизели са без такива,тъй че няма да е фатално.
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Изолирай го и ако ти свети пак чека , което е нееднозначно понятие ,значи не е от егр клапана.По-начало самия процес на рециркулация е свързан с много неща грубо казано но не е фатално ако го изолираш .Колата ти няма да спре както и милиони други с изолиран такъв.Обаче те хората са го измислили с друга цел а именно намаляне на вредните емисии.Ако искаш да научиш как влияе на горивния процес има много инфо в нета.Аз само мога да заявя че от гледна точка на химията газове не горят.Айде лека и се замисляйте за нашите наследници.kalata2 написа:е не,не е истина ,тъкмо се зарадвах,че чека не свети вече след като почистих егр клапана и ето го наглия пак светна.
не мога да се реша да го изолирам тъй като не знам каква точно е функцията му/знам само,че благодарение на него се доизгарят неизгорелите газове/но дали служи и за друго.........ако някой има идея да пише.
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
благодаря за съветите .наистина изхождайки от идеята да не замърсяваме природата ще пробвам и нещо друго.четох едни статии по темата където хората стигат до извода,че вероятността да е от егр клапана/така казва диагностиката/не е задължителна.в смисъл може да е от нещо друго и просто компа да няма как да го регистрира.
съмненията ми са породени от факта,че забелязах,че когато изчистя грешката тя светва едва когато понастъпя колицата малко повечко/съответно и оборотите са повече/.забелязах също така,че от време на време изпушва бял пушек което/при запалване/ според мен е сигнал за кофти горивна смес/по малко нафта/.въпреки ,че наскоро сменях горивен филтър ще го сменя пак а и когато взех колата почти нямаше нафта в нея и вероятно като е напълних ако е имало разни хомо бандити/боклуци/са се раздвижили в различни посоки. инъче грешката която изписва е код на грешката :Р0400
поток А на цирколация на отработ.газове
съмненията ми са породени от факта,че забелязах,че когато изчистя грешката тя светва едва когато понастъпя колицата малко повечко/съответно и оборотите са повече/.забелязах също така,че от време на време изпушва бял пушек което/при запалване/ според мен е сигнал за кофти горивна смес/по малко нафта/.въпреки ,че наскоро сменях горивен филтър ще го сменя пак а и когато взех колата почти нямаше нафта в нея и вероятно като е напълних ако е имало разни хомо бандити/боклуци/са се раздвижили в различни посоки. инъче грешката която изписва е код на грешката :Р0400
поток А на цирколация на отработ.газове
RAV4 D4D 116кс 2005г.
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Само като идея понеже се вързва с твоите симптоми , проверете управлението на турбината.Успех.
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
- Местоположение: София
Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT
Превията качи изведнъж разхода (градско) с две кила и спря да се наема в ниските обороти. Съответно си поиграх по темата (що не казвате, че тече антифриз!
) ама тънък слой сажди само, клапана ляга добре (що не казвате, че това е основния проблем и да гледатза това хората, не да чоплят милиметър сажди и да чувстват щастливи biggrin.gif ) та не очаквах подобрение. Меду другото, аз съм си на мнение, че периодична разходка извън града анулира необходимоста от подобни занимания. Та както и да е. Утре ще си имам почистен резервоар и нов горивен филтър, та да видим, дали ще се оправдаят очакванията. Че мирише на страшно ако не стане




Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 5 госта