
Икономични ли са хибридите на дълъг път?
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?
Края на февруари, почти е сигурно, че съм в Мюнхен. Ако минаваш с колата пиши. Бирата е от мен. 

- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?
vesko сравнява хибрид с 300 коня с дизел с 200 и вика,че дизелът харчи малко по-малко на дълго. biggrin.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?
Ми то на дълъг път мощността май няма голямо значениеLEXUS написа:vesko сравнява хибрид с 300 коня с дизел с 200 и вика,че дизелът харчи малко по-малко на дълго. biggrin.gif


- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?
Има, мощността има значение, но човек като покара само 40-50 х. км кола с по-голяма "тяговъоръженост"/мощност и въртящ момент спрямо масата, бързо забравя каква мъка е пътуването (времето, средната скорост, безопасността, дори разхода) със слаботелесна кола... Всякакви нагорнища тяговъоръжената кола взема на последна предавка (без Шипка и Петрохан), изпреварванията отнемат малко време, ускоренията до желана скорост след намаляване/спиране отнемат много по-кратки времена, БЕЗОПАСНОСТТА и съответното усещане, удоволствието от пътуването, много по-бавно настъпващата умора... са допълнителни неща, които добавям при оценка "икономична ли е на дълъг път"...Vesko написа:Ми то на дълъг път мощността май няма голямо значениеТя има значение, ако се "дърпам" на светофарите в града
А статията, посочена в началото, е доста информативна, като махнем упорито профански разпространяващото се превеждане на efficiency = ефикасност, като ефективност, "дисплей"(=екран) и пр. такива, които "забързаните" журналисти от всякаква специалност никога нямат време да проверят какво точно означават и как се превеждат.
Според мен постигната средна скорост на толкова дълъг път, през толкова граници (ако времето за престой е включено, в което силно се съмнявам) е отлична, но едва ли. Всеки е пътувал и по магистрали и с ограничения и без такива... Не е лесно да се постигне средна скорост над 80 км/ч. Дори вярвам, че в нея не са включени никакви времена на престои. Просто човек като знае, че не може да се разбере с никакви полицаи на никакви цени и спазва ограниченията, това е положението.
Моят извод е, че хибридите (поне посоченият в статията) са достатъчно икономични, при посочените степени на оборудване, на дълъг път. Ако се махнат ненужните способности (т.нар. екстри) и масата на колата се намали с 10-15%, тогава и разходът на дълъг път може да намалее още малко.

Каквото сам си направя, никой не може...
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?
На дълъг, на къс, на какъвто и да е път мощността има значение. Освен, ако не вземем идеалният случай и не караш сам и на абсолютно прав участък без денивелация. Там вече ще се съглася, че мощността няма значение. Във всеки друг случай има.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?
Instruktor59@yahoo.com написа:...
Според мен постигната средна скорост на толкова дълъг път, през толкова граници (ако времето за престой е включено, в което силно се съмнявам) е отлична, но едва ли. Всеки е пътувал и по магистрали и с ограничения и без такива... Не е лесно да се постигне средна скорост над 80 км/ч. Дори вярвам, че в нея не са включени никакви времена на престои. Просто човек като знае, че не може да се разбере с никакви полицаи на никакви цени и спазва ограниченията, това е положението.
Моят извод е, че хибридите (поне посоченият в статията) са достатъчно икономични, при посочените степени на оборудване, на дълъг път. Ако се махнат ненужните способности (т.нар. екстри) и масата на колата се намали с 10-15%, тогава и разходът на дълъг път може да намалее още малко.
колега аз винаги постигам към 100км/h средна скорост като си идвам до бг пловдив,граници,1 проход към 50км,2 пъти бензиностанция,почивки всичко е вътре.просто бързичко трябва да се кара,където може,но не е проблем.към 1200км и 3 граници за 12 часа,е ако седна да ям в словения стават 13,понеже много добре готвят.

пс>даже съм постигал и по-добри резултати,но разхода се вдига много.

- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?
Ставаше въпрос за това, че при магистрала и умерена скорост (за което е предпоставка ниската средна скорост) се използва сравнително малък процент от максималната мощност на автомобила...prius 3 написа:На дълъг, на къс, на какъвто и да е път мощността има значение. Освен, ако не вземем идеалният случай и не караш сам и на абсолютно прав участък без денивелация. Там вече ще се съглася, че мощността няма значение. Във всеки друг случай има.
Примери? Дори опелчето ми Астра 60к.с. нямаше никакъв проблем да се движи по магистралата със 130км/ч (тогава такива бяха ограниченията) без намаляване на скоростта независимо от баири и т.н. А то няма как да даде повече от максималните си 60к.с....
Мощността има голямо значение за максималната скорост (при високите скорости съпротивлението на въздуха заема много голям процент от общите загуби) и динамиката (достатъчно бързо ускорение - с посоченото по-горе опелче изпреварването бе мъка).
При магистралата рядко гониш максимална скорост, а динамиката е много намалена.
Затова и поне за мен има голяма разлика дали пътя е 'къс или дълъг/(предимно магистрала)', за начина на използване на ДВГ..
Неслучайно на автомобилите се дават двата разхода - градски и извънградски, като само от една скоростна кутия с други подбрани числа можеш да промениш разхода с над 1л/100км при определени условия...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?
slowtraveler написа:... като само от една скоростна кутия с други подбрани числа можеш да промениш разхода с над 1л/100км при определени условия...


Каквото сам си направя, никой не може...
- andrian999999
- Мнения: 1515
- Регистриран на: 19 Мар 2009 11:51
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?
само да отчета колега къде си карал Х5 за да ти харчи над 10/100? защото градско в София харчи макс 12 при доста тежък крак, иначе под 12 гаранция. и да вметна по темата новото бмв 740д карано постоянно със 150км/ч и повече на ски до Италия 8/100 отзад опел инсигния 10/100 ,но може би заради куфара (thule) на покрива жалва се собственика. та 3.0л дизели и на бмв , мерцедес са доста икономични и разход (който ти казваш) над 10 е абсурден при скорости до 140км/чprius 3 написа:Rudy, от изброените от теб автомобили само Х5 съм карал точно с 3.0 мотора. Мощността му обаче е по-ниска и разхода на гориво над 10/100. За другите не знам от личен опит, а само от разговори със собственици. Х6 е ламя. От няколко човека го знам. Там изобщо не прави сравнение, че може да излезе, че хибрида ти нищо не гори спрямо него. biggrin.gif
Не ме разбирай погрешно! От разход на гориво никой не е забогатял. Дали ти гори толкова или малко повече, няма особено значение. Важното е колата да те кефи. Из пространството обаче витаят някакви такива изкривени и манипулирани информации, че видите ли, хибридите може би са икономични в града, а извън него харчат много. Темата е точно за това и статията с теста доказва, че не е баш така.
професионален мапер
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?
andrian999999,
Говоря за среден разход в Мюнхен, околността и аутобаните, а не само за една и съща скорост на магистрала. Среден разход 10 и нещо. На собственика на автомобила разхода му е горе-долу същия малко под моя, но над 10/100 по БК. Реално над 11/100 пълен-празен-пълен резервоар по негови думи. Та това е за „икономичните“ БМВ-та.
За бБГ или софийско мога да ти кажа, че разхода е нагоре с около 10%. Поне при мен е така с различни автомобили, които съм карал тук и там.
Говоря за среден разход в Мюнхен, околността и аутобаните, а не само за една и съща скорост на магистрала. Среден разход 10 и нещо. На собственика на автомобила разхода му е горе-долу същия малко под моя, но над 10/100 по БК. Реално над 11/100 пълен-празен-пълен резервоар по негови думи. Та това е за „икономичните“ БМВ-та.

За бБГ или софийско мога да ти кажа, че разхода е нагоре с около 10%. Поне при мен е така с различни автомобили, които съм карал тук и там.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?
Ми моят хибрид и Х5 на колегата ми разхода софия/добрич е в полза на БМВ-то... за германия както се писа в една друга тема може да са различни колитеprius 3 написа:andrian999999,
Говоря за среден разход в Мюнхен, околността и аутобаните, а не само за една и съща скорост на магистрала. Среден разход 10 и нещо. На собственика на автомобила разхода му е горе-долу същия малко под моя, но над 10/100 по БК. Реално над 11/100 пълен-празен-пълен резервоар по негови думи. Та това е за „икономичните“ БМВ-та.![]()
За бБГ или софийско мога да ти кажа, че разхода е нагоре с около 10%. Поне при мен е така с различни автомобили, които съм карал тук и там.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?
София/Добрич градско или извънградско е? Среден разход ли е или не е? А Х5 същата мощност и динамика ли е като Лекса или не е? Дай да ги уточним тези неща и пак да си говирим! 

- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?
И двете коли са горе долу с еднакви габарити, Времето на придвижване е горе долу едно и също. Сега за мощности, динамика и т.н са различни, ама като вземем пътуването като пътуване те нямат чак такова голямо значение. А и темата е икономични ли са на дълъг пътprius 3 написа:София/Добрич градско или извънградско е? Среден разход ли е или не е? А Х5 същата мощност и динамика ли е като Лекса или не е? Дай да ги уточним тези неща и пак да си говирим!

- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?
Тя наистина темата беше за дълъг път, но на хибридите.
Както и да е, намесихме други коли в темата и ми стана интересно на колегата ти колко харчи и твоята колко? Да направим пряка съпоставка. А за динамиката и мощността не си съвсем прав. Точно на този път (минавал съм го много пъти, не до Добрич, а до Варна) си е много показателна. Предполагам с твоята за секунди можеш да ускориш и да изпревариш колона от няколко коли, както съм сигурен, че го правиш, докато при баварката, нещата са малко по-зле в това отношение.

Както и да е, намесихме други коли в темата и ми стана интересно на колегата ти колко харчи и твоята колко? Да направим пряка съпоставка. А за динамиката и мощността не си съвсем прав. Точно на този път (минавал съм го много пъти, не до Добрич, а до Варна) си е много показателна. Предполагам с твоята за секунди можеш да ускориш и да изпревариш колона от няколко коли, както съм сигурен, че го правиш, докато при баварката, нещата са малко по-зле в това отношение.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?
Съвсем така си е. Мога да ускоря бързо.... ама като спра на бензиностанцията да заредя и Х5цата ме е задминалаprius 3 написа:Тя наистина темата беше за дълъг път, но на хибридите.![]()
Както и да е, намесихме други коли в темата и ми стана интересно на колегата ти колко харчи и твоята колко? Да направим пряка съпоставка. А за динамиката и мощността не си съвсем прав. Точно на този път (минавал съм го много пъти, не до Добрич, а до Варна) си е много показателна. Предполагам с твоята за секунди можеш да ускориш и да изпревариш колона от няколко коли, както съм сигурен, че го правиш, докато при баварката, нещата са малко по-зле в това отношение.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта