MAF сензор
Re: MAF сензор
Ами ако не се чистят тези сензори тогава направо се сменят за по-евтино . biggrin.gif
Съгласен съм трябва да се внимава какво се чисти и че трябва да се ползва подходящ препарат.
Тези препарати не служат за почистване на пластмаса а на чуствителния елемент от натрупания върху него слой мръсотия.С нищо не трябва да се докосва освен струята на спрея.Този вид препарати се изпаряват бързо и заедно с мръсотията просто изчезват.Много са опасни при вдишване и трябва да се използва на открито.Пласмаса не разяждат но може да повредят гуменото уплътнение така че умната.
Съгласен съм трябва да се внимава какво се чисти и че трябва да се ползва подходящ препарат.
Тези препарати не служат за почистване на пластмаса а на чуствителния елемент от натрупания върху него слой мръсотия.С нищо не трябва да се докосва освен струята на спрея.Този вид препарати се изпаряват бързо и заедно с мръсотията просто изчезват.Много са опасни при вдишване и трябва да се използва на открито.Пласмаса не разяждат но може да повредят гуменото уплътнение така че умната.
- paco_escobar
- Мнения: 98
- Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
- Местоположение: Варна
Re: MAF сензор
Oк.Мерси.memorex написа:Ами ако не се чистят тези сензори тогава направо се сменят за по-евтино . biggrin.gif
Съгласен съм трябва да се внимава какво се чисти и че трябва да се ползва подходящ препарат.
Тези препарати не служат за почистване на пластмаса а на чуствителния елемент от натрупания върху него слой мръсотия.С нищо не трябва да се докосва освен струята на спрея.Този вид препарати се изпаряват бързо и заедно с мръсотията просто изчезват.Много са опасни при вдишване и трябва да се използва на открито.Пласмаса не разяждат но може да повредят гуменото уплътнение така че умната.
Corolla E11 4E-FE Wagon
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: MAF сензор
Здравейте, колеги!
Малко стара тема, но ми възникна една питанка и реших, че тук ще е подходящото място.
Колата е авенсис версо, двигателя 2,0 D4D 1CDFTV 116к.с. който засега няма болежки освен малко висок разход от 6-7 извънградско до 11-12 в града през зимата. При диагностика с китайски кабел(mini VCI) забелязах, че външната температура за около 10 минути се повиши от -2 до +6 градуса. Датчика за външна температура на радиото през цялото време показваше -5(разлика от 11 градуса
). Грешки никакви не е имало, лампата на чек енджина не е светвала. Показанията на МАФ-а трябва да са от 3 до 9 гр/сек, но бяха повече - предполагам защото PTC heater(ел.нагревател на парното) беше включен. При изключени ел.консуматори показанията бяха в норма
Лятото при диагностика с изключени ел.консуматори пак имаше разлика от около 5-6 градуса в повече и тогава съм чистил сензора със спрей на Лики моли, мерих съпротивленията на крачетата на маф-а, но и те бяха в границите на нормалното и пак нямаше никакви грешки.
Какво ви е мнението дали има проблем с елемента на МАФ сензора, който измерва температурата(т.е. МАФ-а е за смяна) или след като е загрял ДВГ започва да засмуква леко затоплен въздух и колата няма никакви проблеми???
Ето малко снимков материал:
нормален празен ход, нагревател вкл.

смукач(idle up вкл.), нагревател вкл.

нормален празен ход, нагревател изкл.(показанията на маф-а са в норма)

смукач(idle up вкл.), нагревател вкл.

Малко стара тема, но ми възникна една питанка и реших, че тук ще е подходящото място.

Колата е авенсис версо, двигателя 2,0 D4D 1CDFTV 116к.с. който засега няма болежки освен малко висок разход от 6-7 извънградско до 11-12 в града през зимата. При диагностика с китайски кабел(mini VCI) забелязах, че външната температура за около 10 минути се повиши от -2 до +6 градуса. Датчика за външна температура на радиото през цялото време показваше -5(разлика от 11 градуса


Лятото при диагностика с изключени ел.консуматори пак имаше разлика от около 5-6 градуса в повече и тогава съм чистил сензора със спрей на Лики моли, мерих съпротивленията на крачетата на маф-а, но и те бяха в границите на нормалното и пак нямаше никакви грешки.
Какво ви е мнението дали има проблем с елемента на МАФ сензора, който измерва температурата(т.е. МАФ-а е за смяна) или след като е загрял ДВГ започва да засмуква леко затоплен въздух и колата няма никакви проблеми???

Ето малко снимков материал:
нормален празен ход, нагревател вкл.

смукач(idle up вкл.), нагревател вкл.

нормален празен ход, нагревател изкл.(показанията на маф-а са в норма)

смукач(idle up вкл.), нагревател вкл.

- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: MAF сензор
Не знам какво означава това, но очевидно нещата които показва за CD и AD двигателите са различни, даже и точността (инжекторите например)и някои дименсии са различни...Ще покажа скриинсшот от AD за сравнение, но е за почти загрял двг...Toyo_driver написа: При диагностика с китайски кабел(mini VCI) забелязах, че външната температура за около 10 минути се повиши от -2 до +6 градуса. Датчика за външна температура на радиото през цялото време показваше -5(разлика от 11 градуса).
За външна температура която излиза на таблото със сигурност датчика няма нищо общо с тези по двигателя, той е обикновено някъде зад бронята отвън.
Сигурен ли си, че датчика за входящия въздух е в MAF? Виждам, че има данни и за MAP, къде е той?
От къде имаш тези данни и имаш ли нормалните граници за останалите данни, които показва програмата?Показанията на МАФ-а трябва да са от 3 до 9 гр/сек,
Виждам, че данните ти за дюзите доста варират, даже третата стига и над (-2), а ти нямаш оплаквания...
- Прикачени файлове
-
- D-4D 2-2 Warm Idling.jpg (234.55 KiB) Преглеждано 1770 пъти
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: MAF сензор
- Определено показателите са различни защото системите AD са по-нови, с повече сензори и т.н.JapCar написа:...Не знам какво означава това, но очевидно нещата които показва за CD и AD двигателите са различни, даже и точността (инжекторите например)и някои дименсии са различни...Ще покажа скриинсшот от AD за сравнение, но е за почти загрял двг...
За външна температура която излиза на таблото със сигурност датчика няма нищо общо с тези по двигателя, той е обикновено някъде зад бронята отвън.
Сигурен ли си, че датчика за входящия въздух е в MAF? Виждам, че има данни и за MAP, къде е той?
- Датчика на външната темп. действително е зад бронята и според ел.схемите на колата е вързан към радиото
- Не съм 100% сигурен щото още не съм разглобил маф-а(който е капсулован laugh.gif ), но според всички схеми които съм видял до момента обикновено има две вериги за темп. и дебит на въздух...http://www.moranbahweather.com/toyota/7 ... 3_0080.pdf - това е за Авенсис 1CDFTV DCAT (имало и такова чудо с пета дюза в колекторите) и според схемата на втора и четвърта страница Air flow meter и Atmospheric temp.sensor са в едно тяло (VG и THA според ел.схемите са две от крачетата на МАФ-а)
- Има данни и за МАП, защото има и такъв, който се намира най-отгоре на двг заедно с е-врв клапана и още някакъв датчик за налягане на турбото
- данните ги има във всеки рипеър менюал или стр.66 на този сървис бюлетин http://tcv2.free.fr/tcv2%20-%20Document ... 10_0_1.pdfJapCar написа:От къде имаш тези данни и имаш ли нормалните граници за останалите данни, които показва програмата?Показанията на МАФ-а трябва да са от 3 до 9 гр/сек,
Виждам, че данните ти за дюзите доста варират, даже третата стига и над (-2), а ти нямаш оплаквания...
- според горния документ дюзите в граници -3/+3 са ок, а това показание беше моментно и както може да видиш на другите скрийншотове беше още по-малко(най-вероятно заради някакъв боклук или засядане на разпръсквача)
Обаче не разбрах какво да го правя тоя ма(на)ффф???

- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: MAF сензор
Аз пък не разбрах защо искаш да го правиш нещо като нямаш проблеми...Toyo_driver написа: Обаче не разбрах какво да го правя тоя ма(на)ффф???

Иначе много хубави неща има в линковете, които си дал, но само за ...CD двигателите. Навсякъде споменавам, че за CD има бол инфо из Нета, но никаква за AD, незнайно защо, все пак са 7-8 години дърти вече...
Особено ми липсва инфо кой чарк къде е...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: MAF сензор
Имам питане , очаквам адекватен отговор (не спам или заяждане
Разбрах , че при двигател 4е-фе няма МАФ сензор ,а има дебитомер . Интересува ме ,къде точно се намира и как се чисти (corolla liftback e11 4e-fe 1.3 86hp) Питам , защото имам чувството , че трудно набира . Сменил съм въздушният филтър , масла и всички консумативи . Мисля да почистя дебитомера и да я закарам на диагностика , да кажат дали всичко е 6
Благодаря предварително за отговорите ! Поздрави от Варна 



Corolla e11 4e-fe ! JAPAN POWER !
Re: MAF сензор
МАF и дебитомер е едно и също колега ,ти явно искаш да кажеш, че имаш МАР.
На твойта не знам точно къде е но предполагам че е на смукателния колектор.
На твойта не знам точно къде е но предполагам че е на смукателния колектор.
- paco_escobar
- Мнения: 98
- Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
- Местоположение: Варна
Re: MAF сензор
Копирано от "Полезни съвети за Корола Е11"Корола Е11 1997-1999 год има метални колекторни тръби и няма дебитомер.
Corolla E11 4E-FE Wagon
Re: MAF сензор
Хм , ясно , пак не съм разбрал
Благодаря за отговора !

Corolla e11 4e-fe ! JAPAN POWER !
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 5 госта