
Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 09 Фев 2014 16:12
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Да ударя едно рамо и аз на колегите мераклии за тази кола, като начало с едно предопреждение. Ако сте решили да летите, с тази кола ... няма да стане. Нормалната и скорост и предостатъчна за безопасно шофиране е 100 км, не че като я понатиснеш не тръгва, но изпреварвания и т.н. са по мудни в сравнение с по-дребните автомобили или по-мощните. До тук с недостатъците biggrin.gif .
Иначе не съм харесвал друга кола толкова много никога, за скромния си житейски преход съм сменил поне 5-6 автомобила(от различни немски марки), които са били все в много добро състояние, но чувствата не бяха същите.
Когато избирах тойотата гледах над 10 екземпляра. Случих на наистина запазена и гледана кола, но въпреки всичко имаше и има разни неща за ремонт. Маншоните на амортисьорите гледам всеки ги сменя в началото, задните втулки на предните носачи на всички коли достигнали тази възраст е добре да се подменят, биалетките съм сменил, лагер на едното предно колело и т.н. Но иначе на тази от всички други скорстния лост беше с най-малък луфт, даже стегнат, и от ауспуха не излизаше грам дим при всякакви обороти. В двигателния отцек всичко клони към заводския вид, даже акумулатора ми е тойота и да не му е уруки на -8 лети. Колата палеше от четвърт при ниските температури. За тези двигатели трябва да е така. Не се подлъгвайте от сменени гумички по педалите, нормално е да са затъркани, здрави ли са ...отпадат като критерий. Не трябва да има ръжда по долната страна на пода и окачването, имат добра защита от корозия по принцип. И друг момент е филтъра на изпускателната система да е там и да е отпушен. При палене на студен двигател не трябва да има никакъв дебаланс и неравномерен звук, а при подаване на газ - оборотите да се покачват с откат като на спортна кола(поне до 2003 са така). Не се лъжете също, ако салона отвътре е запазен добре, гледах една такава, която беше пълен дроп, пушеше а като се наведох от долу ... през пода видях тавана с помоща на ръждата, иначе отвън боята също не беше зле. Не знам дали не са и с дабъл мас съеденител след 2003, пазарете се че е много скъп като част и сигурно скоро ще се наложи да го смените, слушайте за странни звуци.
Дано съм било полезен. Да не и е уруки на моята машина
и ако мога ще помогам още.
Успех в търсенето!
Иначе не съм харесвал друга кола толкова много никога, за скромния си житейски преход съм сменил поне 5-6 автомобила(от различни немски марки), които са били все в много добро състояние, но чувствата не бяха същите.
Когато избирах тойотата гледах над 10 екземпляра. Случих на наистина запазена и гледана кола, но въпреки всичко имаше и има разни неща за ремонт. Маншоните на амортисьорите гледам всеки ги сменя в началото, задните втулки на предните носачи на всички коли достигнали тази възраст е добре да се подменят, биалетките съм сменил, лагер на едното предно колело и т.н. Но иначе на тази от всички други скорстния лост беше с най-малък луфт, даже стегнат, и от ауспуха не излизаше грам дим при всякакви обороти. В двигателния отцек всичко клони към заводския вид, даже акумулатора ми е тойота и да не му е уруки на -8 лети. Колата палеше от четвърт при ниските температури. За тези двигатели трябва да е така. Не се подлъгвайте от сменени гумички по педалите, нормално е да са затъркани, здрави ли са ...отпадат като критерий. Не трябва да има ръжда по долната страна на пода и окачването, имат добра защита от корозия по принцип. И друг момент е филтъра на изпускателната система да е там и да е отпушен. При палене на студен двигател не трябва да има никакъв дебаланс и неравномерен звук, а при подаване на газ - оборотите да се покачват с откат като на спортна кола(поне до 2003 са така). Не се лъжете също, ако салона отвътре е запазен добре, гледах една такава, която беше пълен дроп, пушеше а като се наведох от долу ... през пода видях тавана с помоща на ръждата, иначе отвън боята също не беше зле. Не знам дали не са и с дабъл мас съеденител след 2003, пазарете се че е много скъп като част и сигурно скоро ще се наложи да го смените, слушайте за странни звуци.
Дано съм било полезен. Да не и е уруки на моята машина

Успех в търсенето!
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 09 Фев 2014 16:12
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Вече реално съм във форума - собственик на Toyota Avensis Verso,D4D,116 к.с.,2003,нов внос от Австрия. 174хил. км, сервизна книжка. Вече приключих с КАТ и гражданска отг., а вчера и диагностика на компютър и тестер от Николай Миков, avtodiagnostika.net. Освен стандартното обслужване за нов внос-масло,филтри,ремък,ролки -имам един проблем с турбината -виене при натискане на газта и липса на тяга при ниски обороти. Възможно да е турбината, възможно да е управлението й,според Николай. Всичко в компютъра е чисто, няма грешки.
Някакви предложения за читави сервизи в София? ( ТМ Ауто не е опция.)
Някакви предложения за читави сервизи в София? ( ТМ Ауто не е опция.)
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Да ти е честита колата колега и дано ти служи вярно, пиши как вървят нещата с проблема.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 09 Фев 2014 16:12
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
От днес е налична книгата "Toyota Avensis Verso (Тойота Авенсис Версо). Руководство по ремонту, инструкция по эксплуатации. Модели с 2001 год выпуска, оборудованные бензиновыми и дизельными двигателями"http://www.youtube.com/watch?v=ItIyWuqP95o#t=19. Ще я сканирам и ще я кача някъде. На руски е, както се вижда. 

Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
След толкова голямо търсене най-сетне и аз станах собственик на Avensis Verso. Първи впечатления - уникален автомобил. Година на производство 2005г. и всичко по колата работи безупречно. Ще разчитам на помощ от вас колеги и занапред. Благодаря на всички! Поздрави! 

- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Хайде, колеги, като сте казали "Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003" нека да бъде всичко и реших в темата да споделя малко личен опит подкрепен със снимков материал
Както знаем автомобила е много приятен за каране, но не може само "езда" ами трябва и поддръжка дет' се вика...от едно известно време насам педала на спирачките ми стана лееееко твърд и не толкова ефективен. Не ми се искаше да е това за което си мислех, но един ден предните накладки започнаха да си стържат постоянно и потвърдиха диагнозата за задържал спирачен цилиндър..
...и се наложи отваряне на апаратите.
Първото и най-важно нещо в такъв случай е да се сдобием с "Изгодни оригинални авточасти"
laugh.gif Дисковете на АТЕ ме привлякоха с атрактивна цена и наличие на антикорозионно покритие и ги предпочетох пред другите алтернативи

После запрятаме ръкави и сваляме джантата с гумата при което се вижда леко посинял диск с износени накриво(защо ли?) накладки

Отвива се кухия болт на спирачния маркуч и се слага обикновен такъв с дифтунги и гайка...така да се каже спешъл оем туул, който не позволява на спирачната течност да изтече и да ви предизвика главоболия с обезвъздушаване на цялата системата и АБС-а

След това развиваме и двата болта на супорта и махаме и накладките(ако ще се сменят дисковете - иначе не е необходимо)

През дупката на спирачния маркуч надуваме със сгъстен въздух...(внимателно пазим пръстите, тъй като буталото излита като тапа на шампанско и не се знае какво може да стане)

....и вадим виновника за целия харч на парични средства

Както се вижда и вътре не е много чисто, а има и доста ръжда под уплътнението на цилиндъра

След всичко това пада едно весело стъргане и шкурене на ръжда, почистване на мръсотиите, обезмасляване и смазване на новото уплътнение и прахоуловителя, инсталиране на ново бутало и крайния резултат е следния:

По желание на клиента и при липса на пари може да се почисти и полира с водна шурка старото бутало, но вероятността да останат язви и да протече е голяма
....в комплекта има и маншончета, и уплътнител за водачите на спирачните апарати...

След като сложите новите дискове, завиете стойките на спирачните супорти и гледката добива завършен изглед. Преди да монтирате джантите е необходимо да се обезвъздуши системата - или с помощта на някое по-здраво краче, или с машина под налягане.

През цялото време трябва да се следи нивото на течността и да се долива, за да не влезе въздух в спирачната система(а и в тази на съединителя)
В случай, че не искате да разглобявате целите апарати - има рециклирани такива. А ако не ви се занимава лично с ремонти - просто използвайте услугите на някой сервиз! laugh.gif
Ето и опитa на други колеги:
http://tc-club.ru/viewtopic.php?f=41&t=79
http://www.youtube.com/watch?v=_UqTgYgd0Mk
http://forums.drom.ru/mazda-capella-626 ... 05201.html

Както знаем автомобила е много приятен за каране, но не може само "езда" ами трябва и поддръжка дет' се вика...от едно известно време насам педала на спирачките ми стана лееееко твърд и не толкова ефективен. Не ми се искаше да е това за което си мислех, но един ден предните накладки започнаха да си стържат постоянно и потвърдиха диагнозата за задържал спирачен цилиндър..


Първото и най-важно нещо в такъв случай е да се сдобием с "Изгодни оригинални авточасти"



После запрятаме ръкави и сваляме джантата с гумата при което се вижда леко посинял диск с износени накриво(защо ли?) накладки

Отвива се кухия болт на спирачния маркуч и се слага обикновен такъв с дифтунги и гайка...така да се каже спешъл оем туул, който не позволява на спирачната течност да изтече и да ви предизвика главоболия с обезвъздушаване на цялата системата и АБС-а


След това развиваме и двата болта на супорта и махаме и накладките(ако ще се сменят дисковете - иначе не е необходимо)

През дупката на спирачния маркуч надуваме със сгъстен въздух...(внимателно пазим пръстите, тъй като буталото излита като тапа на шампанско и не се знае какво може да стане)


....и вадим виновника за целия харч на парични средства


Както се вижда и вътре не е много чисто, а има и доста ръжда под уплътнението на цилиндъра

След всичко това пада едно весело стъргане и шкурене на ръжда, почистване на мръсотиите, обезмасляване и смазване на новото уплътнение и прахоуловителя, инсталиране на ново бутало и крайния резултат е следния:

По желание на клиента и при липса на пари може да се почисти и полира с водна шурка старото бутало, но вероятността да останат язви и да протече е голяма
....в комплекта има и маншончета, и уплътнител за водачите на спирачните апарати...

След като сложите новите дискове, завиете стойките на спирачните супорти и гледката добива завършен изглед. Преди да монтирате джантите е необходимо да се обезвъздуши системата - или с помощта на някое по-здраво краче, или с машина под налягане.

През цялото време трябва да се следи нивото на течността и да се долива, за да не влезе въздух в спирачната система(а и в тази на съединителя)
В случай, че не искате да разглобявате целите апарати - има рециклирани такива. А ако не ви се занимава лично с ремонти - просто използвайте услугите на някой сервиз! laugh.gif

Ето и опитa на други колеги:
http://tc-club.ru/viewtopic.php?f=41&t=79
http://www.youtube.com/watch?v=_UqTgYgd0Mk
http://forums.drom.ru/mazda-capella-626 ... 05201.html
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Toyo_driver, много добро обяснение...
Тъй-като на няколко пъти се споменава надуване с въздух на спирачния апарат за вадене на буталото, ми се струва, че е добре да се спомене и другия, по-логичен начин на вадене - след смъкване на водачите и откачане на спирачния апарат (но без откачане на хидравличната система), просто да се натисне педала на спирачката.... Буталото ще бъде изплюто...
А и друго - ръждата зад буталото се получава от влага в спирачната течност. Която пък се получава когато не се сменя спирачната течност редовно...

Тъй-като на няколко пъти се споменава надуване с въздух на спирачния апарат за вадене на буталото, ми се струва, че е добре да се спомене и другия, по-логичен начин на вадене - след смъкване на водачите и откачане на спирачния апарат (но без откачане на хидравличната система), просто да се натисне педала на спирачката.... Буталото ще бъде изплюто...
А и друго - ръждата зад буталото се получава от влага в спирачната течност. Която пък се получава когато не се сменя спирачната течност редовно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Toyo_driver, много добър избор за дисковете. Преди месец и аз сложих дискове и накладки АТЕ и сега "караваната" спира като чук. А относно спирачната течност- на предишната ми кола от нередовна смяна(6 год.) имах същия проблем със ръждата и задържането, та сега ми е обеца на ухото 

Колкото и да са кратки думите "да" и "не", те изискват най-сериозния размисъл.
Авенсис Версо 2.0 D4D 116hp 2005
Авенсис Версо 2.0 D4D 116hp 2005
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Разкрихте ме, признавам си laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Наистина откакто взех колата преди няколко години не съм сменял течността
комбинирах смяната на спирачките със смяна на течността и сега всичко ок

Наистина откакто взех колата преди няколко години не съм сменял течността



- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Износването на криво не е ли признак за хлабина във водачите?
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Toyo_driver изглежда добре свършена работа
, само дето май колегата по-горе е прав, когато има неправилно износване на наклатките, обикновено водачите са се поразхлопали. Но щом на снимката не се забелязва значи всичко е ОК biggrin.gif .
От къде си купи дисковете и накладките, колко ти костваха, че и аз ще ги сменям май. Като взех колата беше с чисто нови дискове "качествени" явно, и след петото натискане вече бяха криви. Изправих ги съответно и въпреки че ги пазя пак се прецакаха


От къде си купи дисковете и накладките, колко ти костваха, че и аз ще ги сменям май. Като взех колата беше с чисто нови дискове "качествени" явно, и след петото натискане вече бяха криви. Изправих ги съответно и въпреки че ги пазя пак се прецакаха


Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
колеги някой знае ли как се изкарва това меню?
- Прикачени файлове
-
- image.jpg (65.23 KiB) Преглеждано 4301 пъти
Avensis Verso 2.0 D4D
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Не знам колегата колко е прав щото водачите се движат по гумените втулки на маншончетата, а не трият директно в супортите(то иначе при дизелите щеше да има едно велико тракане laugh.gif ).NET написа:Toyo_driver изглежда добре свършена работа, само дето май колегата по-горе е прав, когато има неправилно износване на наклатките, обикновено водачите са се поразхлопали. Но щом на снимката не се забелязва значи всичко е ОК biggrin.gif .
От къде си купи дисковете и накладките, колко ти костваха, че и аз ще ги сменям май. Като взех колата беше с чисто нови дискове "качествени" явно, и след петото натискане вече бяха криви. Изправих ги съответно и въпреки че ги пазя пак се прецакаха![]()

Моите специално нямаха осезаем луфт освен малки петна от полиране на метала(наистина не съм ги мерил с микрометър защото не сметнах за нужно) и се движеха толкова плътно, че се образува вакум и се свиват самите маншончета(и старите и новите). За сметка на това имаше значително количество ръжда(супортите са чугун) под уплътнителния о-пръстен на буталото, който беше образувал неправилна форма и буталото видимо засядаше на една страна и при това не можеше да се върне докрай по никакъв начин. Вие ми кажете от водачите ли се износват накладките накриво ?

А иначе както виждаш от снимките всички части са от графата "Изгодни оригинални авточасти" с изключение на дисковете. Някъде из форума четох за mister-auto.bg, цените им бяха ОК и реших да пробвам сайта... та 2бр. + транспорта от France ми излязоха 2х60+34=154лв без да говоря за отстъпки и други, само дето се чака 10 дена. Същите дискове са на клиентска цена 2х110=220 лв. в Ауто + и ако ползваш някакви отстъпки можеш да постигнеш горе долу същите цени. Само имай предвид, че имат надпис Made in Italy



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта