Не на всички коли се включва автоматично климатика при обдухване на предното стъкло....
А при обдухване на предното стъкло с топъл въздух вероятността да ти запоти стъклото е по-малка, защото топлия въздух загрява и стъклото. Т.Е. температурата се повишава над точката на оросяване (dew point) и не се получава конденз.
Рециркулацията на въздуха трябва да е изключена (т.е. да вземаш въздух отвън) иначе ще започне да запотява стъклото заради допълнително отделената влага в този затворен обем въздух при дишането....
В книжките си пише - при студен въздух навън включваш отопление и обдухване на предно стъкло. След получаване на добра видимост (изчезване на запотяването) включваш заради комфорта режим 'предно стъкло - крака'.
Ако не ти запотява стъклата включваш само 'крака'.
Средните духалки в този режим при мен също тръгват да духат студено, но дори така ми е по-приятно (въпреки, че мога да ги спра от управлението им) защото е по-свежо на главата, а в същия момент ти е топло на краката.
На климатика в студено време не можеш да разчиташ да ти изсуши въздуха, защото компресора му се изключва автоматично при температура под около +4С....
При изпълняването на горепосочените действия никога не съм имал проблеми зимата заради запотяване на прозорец (дори и като съм карал 4 пияни юнака - знаете колко повече се запотяват стъклата при пиян човек в колата ).....
