Смяна на барабани с дискове на Тойота Ярис

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
Etarcho
Мнения: 12
Регистриран на: 26 Сеп 2009 17:45

Смяна на барабани с дискове на Тойота Ярис

Мнение от Etarcho » 07 Окт 2013 14:47

Здравейте колеги
Бих искал да попитам дали е възможни и дали някой е сменял задните барабани с дискове на Ярис P1. Лесно ли става и какво е необходимо освен самите дискове и накладки и колко би струвало ако се прави в сервиз.

Ще съм благодарен за мнението Ви.

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Re: Смяна на барабани с дискове на Тойота Ярис

Мнение от TATI » 07 Окт 2013 15:08

Дискове, накладки, челюсти за ръчна, нови въжета за ръчната, главини с лагери, разни сензори ако има АБС и пр., спирачни маркучи, най-вероятно и тръбички, че едва ли ще паснат старите. Със сигурност има и още дреболии. Ааа и по възможност някой, който знае какво прави, че да няма после ох.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

parsee
Мнения: 2
Регистриран на: 22 Ное 2013 11:37

Re: Смяна на барабани с дискове на Тойота Ярис

Мнение от parsee » 22 Ное 2013 15:29

и какъв е смисъла на тази маиполация , да не си с барабани а с дискове

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Смяна на барабани с дискове на Тойота Ярис

Мнение от lederman » 22 Ное 2013 15:39

TATI написа:Дискове, накладки, челюсти за ръчна, нови въжета за ръчната, главини с лагери, разни сензори ако има АБС и пр., спирачни маркучи, най-вероятно и тръбички, че едва ли ще паснат старите. Със сигурност има и още дреболии. Ааа и по възможност някой, който знае какво прави, че да няма после ох.
Забрави спирачните апарати. Не знам как е конструкцията на ръчната на Яриса, но да не се наложи изцяло да се променя ?
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: Смяна на барабани с дискове на Тойота Ярис

Мнение от zi_zi_top » 22 Ное 2013 18:03

Това е абсолютно нерентабилна интервенция с неясен край. Не разбирам какви причини си измислил, но е излишно да се вкарваш в приключение и да съсипваш автомобилчето.
Ако много държиш на задни дискови спирачки, смени Яриса с Корола. :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
mr_big
Мнения: 26
Регистриран на: 19 Юни 2013 14:01

Re: Смяна на барабани с дискове на Тойота Ярис

Мнение от mr_big » 22 Ное 2013 21:14

да изкажа и моето некомпетентно мнение по темата (некомпетентно, защото не съм виждал ярис отдолу и не съм запознат с конструкцията му)
1. ако има ярис същият модел, но с дискове спирачки трансформацията ще е лесна. просто трябва заден мост от такъв с дискове
2. ако няма такъв ярис по добре не го мисли въобще.

Аватар
kaltcev.72
Мнения: 116
Регистриран на: 02 Май 2013 21:30
Местоположение: Wiesbaden Germany

Re: Смяна на барабани с дискове на Тойота Ярис

Мнение от kaltcev.72 » 23 Ное 2013 18:26

Търсиш донор с цял мост със дискове , окомплектован и пак трябва да преправиш тръбичките за спирачна течност. Ръчната също е на различен принцип , но принципно няма нищо невъзможно въпроса е с какъв бюджет разполагаш :thumbsup: .
Ше фърла с тебе по нещо!

Аватар
Etarcho
Мнения: 12
Регистриран на: 26 Сеп 2009 17:45

Re: Смяна на барабани с дискове на Тойота Ярис

Мнение от Etarcho » 27 Ное 2013 18:47

Благодаря на всички за мненията къде компетентни къде изобщо НЕ компетентни по темата. Разбрах, че никой не е сменял и не знае нищо по темата, а пък разсъждения от типа за какво ми е да ги сменям и дали има Ярис с дискови спирачки показва, че изобщо не сте компетентни по темата и незнам има ли смисъл да коментирате. Спирачките са сменени без никакви чак толкова сериозни интервенций развиваш 4 болта махаш барабана слагаш дисковете с апаратите и завиваш 4-те болта и си с дискови спирачки. Необходими са само дискове и апарати от Yaris 1,5 Tsport (които е с дискове и отзад) всичко друго си става и работИ ПЕРФЕКТНО.
А на колегата zi_zi_top искам да кажа, че смисъла е там, че първо колата изглежда доста по добре и второ спира доста по добре, и ако исках да си сменям колата надали щеше да е затова, че не е с дискови спирачки.

Аватар
Airfan
Мнения: 1450
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Смяна на барабани с дискове на Тойота Ярис

Мнение от Airfan » 27 Ное 2013 20:52

Etarcho написа:Благодаря на всички за мненията къде компетентни къде изобщо НЕ компетентни по темата. Разбрах, че никой не е сменял и не знае нищо по темата, а пък разсъждения от типа за какво ми е да ги сменям и дали има Ярис с дискови спирачки показва, че изобщо не сте компетентни по темата и незнам има ли смисъл да коментирате. Спирачките са сменени без никакви чак толкова сериозни интервенций развиваш 4 болта махаш барабана слагаш дисковете с апаратите и завиваш 4-те болта и си с дискови спирачки. Необходими са само дискове и апарати от Yaris 1,5 Tsport (които е с дискове и отзад) всичко друго си става и работИ ПЕРФЕКТНО.
А на колегата zi_zi_top искам да кажа, че смисъла е там, че първо колата изглежда доста по добре и второ спира доста по добре, и ако исках да си сменям колата надали щеше да е затова, че не е с дискови спирачки.
Аз съм го правил на друга кола, но тъй като не познавам Яриса не бих могъл да изкажа мнение. В моя случай имаше датчици за АБС отзад и за да се запази отстоянието им от лагерите (черупката е намагнитена) се сменяше дистанционната шайба под главината - при барабана беше по-тънка. Другата разлика бяха жилата за ръчната спирачка и един допълнителен спирачен маркуч.
Като допълнение към плюсовете изброени от колегата бих добавил и значително по-лесното контролиране на състоянието на накладките и правилната работа на апаратите.

Поздравления колега, добре си направил! :thumbsup:
Изображение Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта