[Видео] - От какво е звукът ?
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
CCV - crank case ventilation (клапанът за картерните газове)
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Нещо такова ще да е, но май не това е клапана, а е системата, а той е CCV Valve, а има и понятие CCV Vent Control Solenoid...Japanese_fever написа:CCV - crank case ventilation (клапанът за картерните газове)
Съществува и CCV = Canister Closed Valve, което мислех, че е свързано с изпаренията...
Както и да е, не ги знам къде са и могат ли да издават звук.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Кава се PCV valve - positive crank ventilation и е клапан.
Само го споменах, но мсиял че проблема на колегата не идва от там.
Само го споменах, но мсиял че проблема на колегата не идва от там.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Lakokara4a
- Мнения: 140
- Регистриран на: 07 Юли 2013 09:56
- Местоположение: Монтана
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Относно турбото поне аз знам, че се задейства при над 2000 оборота. Може и да не е така, както казах ми е първата кола с дизел и турбо.
Относно EGR клапана- преди 4 месеца на морето ми светна и ходих до Бургас при нашия колега от форума да го почисти. Та и това би трябвало да отпадне.
Абе, ще проверя какво е та ако ще един да лежи отпред по време на движение...
Относно EGR клапана- преди 4 месеца на морето ми светна и ходих до Бургас при нашия колега от форума да го почисти. Та и това би трябвало да отпадне.
Абе, ще проверя какво е та ако ще един да лежи отпред по време на движение...
Тойота Корола Версо 2.0 D4D, 2003 декември.
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Не си прав, при друг модел автомобил ЕГР-ът се състоеше от две части - механична и електронна. Механичната отваряше клапан, който пропускаше определено количество изгорели газове обратно в смукателния колектор, а електронната посредством сигнали от различни датчици на колата създаваше вакуум, с който отваряше с някакви проценти механичния клапан. Та те този електронен модул, особено след изгасяне на колата издаваше различни звуци по време на изпускане на вакуума дали от неизправност или просто защото така си работеше.JapCar написа:Всички съвременни коли имат ЕГР и твърдението, че издава звуци е абсолютно погрешно. Задръстен, блокирал (отворена/затворена позиция) ЕГР има кофти ефект върху двг., но не и звуци.Airfan написа: Има ли някаква форма на EGR клапан в твоя мотор? Обикновено те вият, бълбукат, бръмчат и издават разни форми на звуци в някакви ситуации.
Аз дадох насока да си погледне човека, тъй като не съм майстор, но пък споделям каквото съм виждал и чувал с очите и ушите си.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Добре, нека погледне, неговият може и да е вакуумен ( 2003), поне на Авенсиса след 2006 са изцяло електрически. Допускам, че след спиране на двг. е възможно да се чуе някакво съскане, но при работещ двг. шум толкова силен, че да се чува в купето...Airfan написа: Аз дадох насока да си погледне човека, тъй като не съм майстор, но пък споделям каквото съм виждал и чувал с очите и ушите си.
Имал съм коли и с вакуумен , шумове не съм чул.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
...колега, на лекотоварна кола последно поколение, на не коя да е немска марка, се чува по време на път ... и то доста внушително, точно CCV клапан(коригира налягането в системата явно). Но докато в моя случай е нормално, коментирания звук на тази кола едва ли е нормаленJapCar написа:Добре, нека погледне, неговият може и да е вакуумен ( 2003), поне на Авенсиса след 2006 са изцяло електрически. Допускам, че след спиране на двг. е възможно да се чуе някакво съскане, но при работещ двг. шум толкова силен, че да се чува в купето...Airfan написа: Аз дадох насока да си погледне човека, тъй като не съм майстор, но пък споделям каквото съм виждал и чувал с очите и ушите си.
Имал съм коли и с вакуумен , шумове не съм чул.

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
да си смени горивния филтър(ама със истински) и тогава ще си говорим.
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Тия високо технологични въпроси ще ти отговори некой инженер, майстор-дюзаджия нема да те огрее.JapCar написа:Хайде някой да разясни (ако знае със сигурност, не някой да трупа постове твърдейки , че дрънчи някой филтър или крушката на стопа)vodafon написа: иначе дзвънтенето под 2000 ти е некоя дюзичка припиква и е като аванс.
Припикава значи на едно впръскване пуска повече от зададеното или не е херметична и пуска малко дори когато няма команда за впръскване?
За второто теоретично по-е възможно- още при сгъстяването ако дюзата пуска малко , то възниква запалване преди впръскването. От друга страна ако това е случая, то ще пречи и на празния ход и на високите обороти...а това звънтене се получава само при мн. ниски обороти под товар, т.е. като настъпиш да ускоряваш, после изчезва.
Ако мислиш че трупам постове, нещо си се излъгал. Имам подобен проблем със звънтенето и споделих че ми е същото.
Ако искаш пълен разрез на комън рейл дюза, ходи запиши ДВГ и ще ти светне.
Отделно, при различни обороти дюзата е в различни режими - примерно в ниски под товар прави 5-6 кратки впръсквания и ако има боклуци вместо 6 по 02-05 мс, прави 1-2 дълги по 1-2 мс и става звън или грешен бум така казано. запецва му иглата и не смогва.
Въобще тука големи чато-разбирачи има, пишат секви букви само дето нема връзка с главния мозък.
ЕГР-а му пращял на единия, филтъра му виел на другия- тва да не е центробежен филтър бе .
Айде спирам да трупам активи че ме дигна некой на роги, сори колега че те ползвах за ракета носител, ма така ми дойде
Последно промяна от vodafon на 21 Ное 2013 20:21, променено общо 2 пъти.
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
не нагнетява ама върти, ако има сажди ще свири и без да нагнетява. при 2000 вече е нагнетило и разпуска.Airfan написа:Това с дюзите го изключи като възможност, също и турбото... При тези обороти то напрактика не ти нагнетява нищо. Има ли някаква форма на EGR клапан в твоя мотор? Обикновено те вият, бълбукат, бръмчат и издават разни форми на звуци в някакви ситуации.
сложи си пластинка на дупки в аспуфа и ще свирне и твоята.
А мислете преди да драскате бе
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Възможно ли е да пуснеш диаграма, че ако разтоварва на 2000, то излиза, че след 2000 об/мин колата е атмосферка. Или ти имаш друго предвид?vodafon написа:не нагнетява ама върти, ако има сажди ще свири и без да нагнетява. при 2000 вече е нагнетило и разпуска.Airfan написа:Това с дюзите го изключи като възможност, също и турбото... При тези обороти то напрактика не ти нагнетява нищо. Има ли някаква форма на EGR клапан в твоя мотор? Обикновено те вият, бълбукат, бръмчат и издават разни форми на звуци в някакви ситуации.
сложи си пластинка на дупки в аспуфа и ще свирне и твоята.
А мислете преди да драскате бе
И моля да няма саркастичен тон, а колегиалност. Щом разбираш - обяснявай, а не се подигравай с нас. Ние правим каквото можем.
С уважение.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Не визирах теб, а тези които във всяка тема участват със съвети- смени всички филтри, смени маслото, сложи хубаво гориво или най-ценния съвет, за който никой не би се сетил - Иди на сервиз...vodafon написа: Ако мислиш че трупам постове, нещо си се излъгал. Имам подобен проблем със звънтенето и споделих че ми е същото.
Ако искаш пълен разрез на комън рейл дюза, ходи запиши ДВГ и ще ти светне.
Устройството и действието на комън рейл дюзата знам със сигурност по-добре от някои завършили ДВГ. Тя е доста различна от едно времешните дюзи...
Теоретично впръаскванията са 5 - 2 pilot, main и 2 after. При мен на пр.ход и при високи обороти (на място) са три- 2 pilot и main. Има и едно after, но и периода и градусите му са 0. Трябва да проверя в движение, под товар какво е положението.(тези неща гледам с Techstream)
Въпроса беше не устройството, а кое/защо чука. И двама изказахме някакви предположения, нека и друг да каже ако знае.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Да изкажа и аз едно предположение тогава. Чукането е резонанс на горивната камера, подобен на "аванса" при бензиновите коли. При студен двигател или при натоварване горенето не обхваща равномерно целия обем и се получава едно горящо ядро около подгревателната свещ и соплото на дюзата, което се разпространява в обема на горивната камера с по-голяма скорост от нормалното горене. И затова се чува чукане или по-отчетливо ръмжене.JapCar написа: Въпроса беше не устройството, а кое/защо чука. И двама изказахме някакви предположения, нека и друг да каже ако знае.

- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
И това е възможно, но защо само при ниски обороти?Scott написа:Да изкажа и аз едно предположение тогава. Чукането е резонанс на горивната камера, подобен на "аванса" при бензиновите коли. При студен двигател или при натоварване горенето не обхваща равномерно целия обем и се получава едно горящо ядро около подгревателната свещ и соплото на дюзата, което се разпространява в обема на горивната камера с по-голяма скорост от нормалното горене. И затова се чува чукане или по-отчетливо ръмжене.
При мен специално го има и зиме и лете и при студен и при топъл двг, вярно при топъл по-малко. Някой ден си го има постоянно, друг не...не знам какво се е променило.Например преди малко ходих до центъра, общо около 12 мили, едвам загря на връщане (беше 4гр), вървеше идеално, нито едно причукване.
Да вметна , споменавал съм го на др. място- миналата зима изследвах подгревите свещи: При студено време като сега, свещите греят около 3-4 мин след запалване и тръгване при студен двг, лятото не съм проверявал, сигурно е по-малко.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
а горенето не обхваща целия обем щото некой не е пръснал както трябва, оттам некой има ядове с разпръсквачите на дюзите.Scott написа:Да изкажа и аз едно предположение тогава. Чукането е резонанс на горивната камера, подобен на "аванса" при бензиновите коли. При студен двигател или при натоварване горенето не обхваща равномерно целия обем и се получава едно горящо ядро около подгревателната свещ и соплото на дюзата, което се разпространява в обема на горивната камера с по-голяма скорост от нормалното горене. И затова се чува чукане или по-отчетливо ръмжене.JapCar написа: Въпроса беше не устройството, а кое/защо чука. И двама изказахме някакви предположения, нека и друг да каже ако знае.
и в зависимост от това колко са запушени разпръсквачите и колко е износването на котвата/иглата, това явление се получава незакономерно при различни обстоятелства - но го има.
на студен чука на топъл млъква , на студено и на топло млъква, един път чука на топло друг път мълчи.
толкова за форумната диагностика, за повече-на доктор, прави се аутопсия и прочие
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта