Скъсана Поулоска Помощт!!!
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 05 Мар 2012 15:18
Скъсана Поулоска Помощт!!!
Здравейте,
Скъса ми се предна лява поулоска на Версо 1,8 2004г. в Германия в района на Шутгарт. От АДАЦ ме закараха до сервиз но цените са невъзмжни 700 евро за поълоскатата и 300 за работа. В Е-бай намерисх за 160 Евро но незнам как да я сменя. Моля за съвет ще съм много благодарен.
Скъса ми се предна лява поулоска на Версо 1,8 2004г. в Германия в района на Шутгарт. От АДАЦ ме закараха до сервиз но цените са невъзмжни 700 евро за поълоскатата и 300 за работа. В Е-бай намерисх за 160 Евро но незнам как да я сменя. Моля за съвет ще съм много благодарен.
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Скъсана Поулоска Помощт!!!
Лоша работа колега... Съвета е - направи си сметката.
И-бей - добре, но трябва да чакаш доставка на детайл в незнайно състояние, а и ще платиш транспорт. Навярно ще трябва някъде да се настаниш и т.н. Направи си сметката да не би допълнителните разходи да ти излязат над 700 евро предложени за нова полуоска (храна, спане, престой като цяло, доставки и т.н.). Да, ако си направил застраховка прекъсване на пътуване ще ти платят нещо..
Ако не знаеш как се сменя (а и навярно нямаш условия там), то ще трябва да платиш и тези 300евро работа.
Има някаква надежда колегите около Щутгарт да могат да предложат по-евтина алтернатива, но в такива екстрени случаи доста често излиза по-евтино да платиш тези големи пари, но да си спестиш други, по-големи странични разходи, а и си решаваш със сигурност проблема, а не разчиташ на случайни/непроверени източници...
И-бей - добре, но трябва да чакаш доставка на детайл в незнайно състояние, а и ще платиш транспорт. Навярно ще трябва някъде да се настаниш и т.н. Направи си сметката да не би допълнителните разходи да ти излязат над 700 евро предложени за нова полуоска (храна, спане, престой като цяло, доставки и т.н.). Да, ако си направил застраховка прекъсване на пътуване ще ти платят нещо..
Ако не знаеш как се сменя (а и навярно нямаш условия там), то ще трябва да платиш и тези 300евро работа.
Има някаква надежда колегите около Щутгарт да могат да предложат по-евтина алтернатива, но в такива екстрени случаи доста често излиза по-евтино да платиш тези големи пари, но да си спестиш други, по-големи странични разходи, а и си решаваш със сигурност проблема, а не разчиташ на случайни/непроверени източници...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 05 Мар 2012 15:18
Re: Скъсана Поулоска Помощт!!!
Благодаря за отговора.
Престоят не е проблем, тъй като дъщеря ми живее тук и съм на гости при нея. Като цяло и друг път сме поръчвали части от ибей в Германия и не е имало проблем. Просто търсим по-изгоден начин да сменим полуоската, тъй като цените в сервизите са екстремно скъпи. Имаме условия къде да я сменим, но не сме сигурни за самия метод. Ако някой знае как точно се сменя, моля да обясни.
Престоят не е проблем, тъй като дъщеря ми живее тук и съм на гости при нея. Като цяло и друг път сме поръчвали части от ибей в Германия и не е имало проблем. Просто търсим по-изгоден начин да сменим полуоската, тъй като цените в сервизите са екстремно скъпи. Имаме условия къде да я сменим, но не сме сигурни за самия метод. Ако някой знае как точно се сменя, моля да обясни.
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Re: Скъсана Поулоска Помощт!!!
Трябва да разхлабиш и махнеш коронната гайка. Голямата, в средата на колелото. Трябва тръба поне метър и тежестта на колата да е върху колелото докато се рзхлаби, а под колелото се подложи "кучка". По-лесно е с гайковерт ако има.
Да свалиш колелото , спирачния апарат и спирачния диск;
Да източиш маслото от скоростите;
Да откачиш шарнира и кормилния накрайник;
Да разхлабиш макферсона отгоре под капака. Доколкото да може самият той да се люлее наляво-надясно;
Ако полуоската е дясна- около опорния лагер трябва им опора, която да се разкачи. Нямам представа какво точно представлява опората на този модел;
След всичко това хващаш с едната ръка полуоската, а с другата главината и издърпваш първо главината от нея, после самата полуоск от скоростите.
Пъхаш новата първо в скоростите, после и нахлузваш главината с кълчене. Сглобяваш всичко по обратния ред и наливаш маслото.
Коронната гайка се стяга с тръба поне метър. Т.е. със здрави бицепси.
Точно на такава кола полуоска не съм сменял но това е общо взето.
Да свалиш колелото , спирачния апарат и спирачния диск;
Да източиш маслото от скоростите;
Да откачиш шарнира и кормилния накрайник;
Да разхлабиш макферсона отгоре под капака. Доколкото да може самият той да се люлее наляво-надясно;
Ако полуоската е дясна- около опорния лагер трябва им опора, която да се разкачи. Нямам представа какво точно представлява опората на този модел;
След всичко това хващаш с едната ръка полуоската, а с другата главината и издърпваш първо главината от нея, после самата полуоск от скоростите.
Пъхаш новата първо в скоростите, после и нахлузваш главината с кълчене. Сглобяваш всичко по обратния ред и наливаш маслото.
Коронната гайка се стяга с тръба поне метър. Т.е. със здрави бицепси.
Точно на такава кола полуоска не съм сменял но това е общо взето.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Скъсана Поулоска Помощт!!!
Да си купиш вложка за гайката на полуоската (предполагам че другите ги имаш)
да си приготвиш аптечката под ръка biggrin.gif -не знам каква ти е професията
да свалиш корите под мотора(само отляво)
да не развиваш каквото ти падне пред очите както пише в горния пост
да не си скъсаш семеринга на полуоската при ваденето
развиваш полуоската на спирачки и вадиш(избиваш) парчето
развиваш шарнира от носача
източваш скоростите
избиваш с чук и щанга вътрешното каре
през цялото време си обещаваш повече да не мрънкаш колко са скъпи сервизите в България
внимателно вадиш парчето с вътрешното каре, ако закачиш семеринга си за нов
със същото внимание поставяш новата полуоска и набиваш до упор
с откачен шарнир от носача "изчекваш" шенкела и вкарваш външното каре
стягаш и наливаш маслото и хоп готово
кората е трудна за слагане на земята, може и като се върнеш
трудно,трудно се изкарват 300Е
да си приготвиш аптечката под ръка biggrin.gif -не знам каква ти е професията
да свалиш корите под мотора(само отляво)
да не развиваш каквото ти падне пред очите както пише в горния пост
да не си скъсаш семеринга на полуоската при ваденето
развиваш полуоската на спирачки и вадиш(избиваш) парчето
развиваш шарнира от носача
източваш скоростите
избиваш с чук и щанга вътрешното каре
през цялото време си обещаваш повече да не мрънкаш колко са скъпи сервизите в България
внимателно вадиш парчето с вътрешното каре, ако закачиш семеринга си за нов
със същото внимание поставяш новата полуоска и набиваш до упор
с откачен шарнир от носача "изчекваш" шенкела и вкарваш външното каре
стягаш и наливаш маслото и хоп готово
кората е трудна за слагане на земята, може и като се върнеш
трудно,трудно се изкарват 300Е
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: Скъсана Поулоска Помощт!!!
С една дума - купи си полуоска от Англия и дай 300Е за смяна в сервиз. 

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Re: Скъсана Поулоска Помощт!!!
мехаННика написа:Да си купиш вложка за гайката на полуоската (предполагам че другите ги имаш)
да си приготвиш аптечката под ръка biggrin.gif -не знам каква ти е професията
да свалиш корите под мотора(само отляво)
да не развиваш каквото ти падне пред очите както пише в горния пост
да не си скъсаш семеринга на полуоската при ваденето
развиваш полуоската на спирачки и вадиш(избиваш) парчето
развиваш шарнира от носача
източваш скоростите
избиваш с чук и щанга вътрешното каре
през цялото време си обещаваш повече да не мрънкаш колко са скъпи сервизите в България
внимателно вадиш парчето с вътрешното каре, ако закачиш семеринга си за нов
със същото внимание поставяш новата полуоска и набиваш до упор
с откачен шарнир от носача "изчекваш" шенкела и вкарваш външното каре
стягаш и наливаш маслото и хоп готово
кората е трудна за слагане на земята, може и като се върнеш
трудно,трудно се изкарват 300Е


























KOROLLA E10 1.6 XLI 16V 1996 SEDAN -- OPEL ASTRA 1.4 1994
-
- Мнения: 2147
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 19 пъти
Re: Скъсана Поулоска Помощт!!!
Ако следиш мисълта и четеш написаното от мехаННика ще се справиш!Човека ти е написал 1 по 1 как трябва да стане! И да, повечето сервизи в БГ са скъпи, много скъпи! Първо, че работата на повечето е със съмнително качество, второ при 320 лв минимална заплата е много по-скъпо сравнено с цените в Германия и тамошните доходи:)!
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Скъсана Поулоска Помощт!!!
Сервизите не са чак толкова скъпи , аз съм си правил много неща по колите , но някои от тях не бих ги направил на друг дори срещу заплащане. Примерно няма да сменя на никого радиатора на парното за 100 лв или съединителя за 150 . На който му се струват много - каналчето , инструментите и всичко си идва на мястото.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта