гуми мишилин

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

гуми мишилин

Мнение от t k d4d » 20 Окт 2013 08:15

Добър ден колеги. ( Една мисъл ме мъчи Станойке-ЦИТАТ ОТ ФИЛМ НА РАДИЧЕВ ) Нормално ли е предните ми гуми,които карам с 2,4 ат.налягане да остават отпечатък , не от ръб до ръб,ами и по около 15мм.от двете страни? Толкова ли са тежки тези короли комби д4д? Постоянно като ги гледам имам чувството,че са по 1ат.Като се наведа и погледна ,страничния грайфер не се вижда.Не ме притеснява толкова износване,отколкото,че се скъсява разстоянието от джантата до пътя,демек става нископрофилна ,че и по лошо.Като ги напомпя повече-тупка.ТА ЕЙ ТАЯ МИСЪЛ МЕ МЪЧИ.

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Re: гуми мишилин

Мнение от ufer » 21 Окт 2013 08:40

Не се притеснявай, колега. Всеизвестно е, че каркасите на Мишлен са най-меките в света и често заблуждават притежателите си. Спазвай предписаното налягане според производителя и товара на колата и си карай. Наблюдавай само от време на време как се износва профила на гумите и коригирай налягането с по 1-2 десети повече или по-малко. А със зимни гуми по принцип се кара с 2-3 десети повече от предписаното, както и при дълго каране по магистрала с висока скорост.

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Re: гуми мишилин

Мнение от t k d4d » 21 Окт 2013 09:48

На моята до 160км.я дават с 2,4 а над 160км. с 2,7ат. ,поне така пише в джапката.

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Re: гуми мишилин

Мнение от ufer » 22 Окт 2013 08:58

Това вероятно е и при пълно натоварване. Спазвай предписанията, но отчитай и индивидуалните моменти, т. е. промяната в условията.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: гуми мишилин

Мнение от Me4oKyX » 22 Окт 2013 10:37

Зимно време се кара с по-твърди гуми??!? Поради защо??

todor87
Мнения: 187
Регистриран на: 04 Яну 2010 21:39
Местоположение: Пловдив

Re: гуми мишилин

Мнение от todor87 » 22 Окт 2013 20:51

Гумите изглеждат така заради джантите.Става въпрос за 16 цоловите алуминиеви.Моите гуми дори са с борд,но на тези джанти изобщо няма нужда от него.
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Re: гуми мишилин

Мнение от t k d4d » 23 Окт 2013 07:10

todor87 написа:Гумите изглеждат така заради джантите.Става въпрос за 16 цоловите алуминиеви.Моите гуми дори са с борд,но на тези джанти изобщо няма нужда от него.
Оригинални ал. джанти 6 инча с оригинален 195-60-15 размер

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Re: гуми мишилин

Мнение от ufer » 23 Окт 2013 09:02

Me4oKyX написа:Зимно време се кара с по-твърди гуми??!? Поради защо??
Има няколко причини, но като че ли малко съм позабравил. Ето тези, за които се сещам:
1. Материалът на зимните гуми е по-мек, с малко по-високо налягане се постига повече разтваряне на ламелите и по-добър ефект върху сняг и лед.
2. През лятото летните гуми са с по-ниско налягане, защото те допълнително се нагряват от слънцето и от асфалта, което също им повишава налягането. При зимните този ефект е по-слаб и затова им се "помага" с 0,2-0,3 бара.
Ако някой се сеща за още да добавя...
Аз лично определям налягането като наблюдавам износването на гумите. Важно е то да е равномерно по профила. Ако има износване в края на гумата, увеличавам малко налягането; ако е в средата - го намалявам. Това за мен е най-добрият критерий, за да може гумата да се използва оптимално. Не говоря за неправилно износване от лоша геометрия, амортисьори, пружини и хлабини. Това е друг филм. Но всичко е прекалено конкретно и всяка промяна в условията трябва по възможност да се отчита, без човек да се вманиячава, разбира се. Кола, предно/задно предаване, шофьор, пътници, тегло, път, слънце, дъжд, сняг, твърди/меки гуми, амортисьори, пружини, налягане - всичко това може да бъде в даден момент важен фактор, а в друг - не. Важно е все пак човек да следва логиката. А в техниката има такава, колкото искаш...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Jorjooo и 8 госта