E11 - Проблем и решение

agogo
Мнения: 12
Регистриран на: 16 Окт 2013 18:50
Местоположение: Варна

E11 - Проблем и решение

Мнение от agogo » 16 Окт 2013 19:25

Здравейте, колеги !

Имам проблем с Toyota Corolla 1997 4F-EF!
Появи се теч на антифриз от тръба, която излиза от главата на двигателя. На тази тръба има малко метално разклонение, към което е свързан тънък маркуч, който отвежда вода към инжекцията. Та това разклонение е изгнило и от там капе, направо тече вода. То вече е неизползваемо, а на останалата част от тръбата няма друго такова. Има ли някакво водно разклонение, което могам да използвам? Опасно ли е да прескоча това разклонение, като свържа директно големия маркуч към главата без отвеждам вода към моно-инжекцията?

Благодаря, предварително!

agogo
Мнения: 12
Регистриран на: 16 Окт 2013 18:50
Местоположение: Варна

Re: E11 - Проблем и решение

Мнение от agogo » 17 Окт 2013 22:48

Ето и решението!

Ходих на сервиз. Сервизният техник отразя тръбичката малко след въпросното разклонение. Приближи дебелия маркуч към блока, а малкото маркуче затапи и остави да виси! На въпроса ми дали така не е опасно за инжекцията, понеже вече вода няма да отива към нея, каза че много коли били така(нямаше предвид въпросния модел) и не би трябвало да има проблем. Ще разберем в последствие, дано да няма!

Може би проблемът е бил в антифриза, който е разял метала на тръбата и е започнала да гние. Сега сложихме G12+, дали ще спре корозията ще се види нататък!

Обаче трябва да сменям акумулатор и масло. Бихте ли ми дали някакви препоръки?

Благодаря предварително!

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Re: E11 - Проблем и решение

Мнение от TATI » 17 Окт 2013 23:20

Това не може да бъде решение, а просто сте отложили проблема, който ще се задълбочи във времето.
Иначе, изгниването по-скоро е причинено от факта, че някога колата е била само с вода в системата. И този Г12 си е най-обикновен антифриз, просто наименование на ВАГ групата.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Re: E11 - Проблем и решение

Мнение от saho » 18 Окт 2013 08:57

Оригиналния антифриз концентрат в ТМ струва 13-14 лв. литъра. Аз си купих за доливане, а и смяната на целия не е кой знае какъв разход, че да слагам някое менте с възможност вътре да има акумулаторна киселина. Доста коли останаха без мотори от моя град...
Като препоръка за масло, бягай от най-известните марки и от тези оРгинАлни внос от Германия, по възможност от официален вносител...
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

Оги
Мнения: 1132
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Re: E11 - Проблем и решение

Мнение от Оги » 18 Окт 2013 11:30

Антифризите са по-агресивни към металните части и от водата. Затова съдържат антикорозионни добавки. Последните обаче стареят. Много колеги наесен си тестват антифризите за издръжливост на ниски температури но антикорозионните добавки няма как да се тестват. Затова антифризите се сменят периодично и всеки антифриз има определена годност при работа. Ако не става това- ето го резултата отвътре- гниене. Г12 след 5 г. също е за смяна.
За запушения маркуч- може би ще разбереш през зимата - ако студения мотор при ниски температури не работи адекватно, а като се стопли се оправя и разхода на гориво е повишен- явно това тяло на инжекциона или колектор, каквото е там ще трябва да се отоплява от затапения маркуч.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Jorjooo и 6 госта