Здравейте, колеги !
Имам проблем с Toyota Corolla 1997 4F-EF!
Появи се теч на антифриз от тръба, която излиза от главата на двигателя. На тази тръба има малко метално разклонение, към което е свързан тънък маркуч, който отвежда вода към инжекцията. Та това разклонение е изгнило и от там капе, направо тече вода. То вече е неизползваемо, а на останалата част от тръбата няма друго такова. Има ли някакво водно разклонение, което могам да използвам? Опасно ли е да прескоча това разклонение, като свържа директно големия маркуч към главата без отвеждам вода към моно-инжекцията?
Благодаря, предварително!
E11 - Проблем и решение
Re: E11 - Проблем и решение
Ето и решението!
Ходих на сервиз. Сервизният техник отразя тръбичката малко след въпросното разклонение. Приближи дебелия маркуч към блока, а малкото маркуче затапи и остави да виси! На въпроса ми дали така не е опасно за инжекцията, понеже вече вода няма да отива към нея, каза че много коли били така(нямаше предвид въпросния модел) и не би трябвало да има проблем. Ще разберем в последствие, дано да няма!
Може би проблемът е бил в антифриза, който е разял метала на тръбата и е започнала да гние. Сега сложихме G12+, дали ще спре корозията ще се види нататък!
Обаче трябва да сменям акумулатор и масло. Бихте ли ми дали някакви препоръки?
Благодаря предварително!
Ходих на сервиз. Сервизният техник отразя тръбичката малко след въпросното разклонение. Приближи дебелия маркуч към блока, а малкото маркуче затапи и остави да виси! На въпроса ми дали така не е опасно за инжекцията, понеже вече вода няма да отива към нея, каза че много коли били така(нямаше предвид въпросния модел) и не би трябвало да има проблем. Ще разберем в последствие, дано да няма!
Може би проблемът е бил в антифриза, който е разял метала на тръбата и е започнала да гние. Сега сложихме G12+, дали ще спре корозията ще се види нататък!
Обаче трябва да сменям акумулатор и масло. Бихте ли ми дали някакви препоръки?
Благодаря предварително!
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: E11 - Проблем и решение
Това не може да бъде решение, а просто сте отложили проблема, който ще се задълбочи във времето.
Иначе, изгниването по-скоро е причинено от факта, че някога колата е била само с вода в системата. И този Г12 си е най-обикновен антифриз, просто наименование на ВАГ групата.
Иначе, изгниването по-скоро е причинено от факта, че някога колата е била само с вода в системата. И този Г12 си е най-обикновен антифриз, просто наименование на ВАГ групата.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Re: E11 - Проблем и решение
Оригиналния антифриз концентрат в ТМ струва 13-14 лв. литъра. Аз си купих за доливане, а и смяната на целия не е кой знае какъв разход, че да слагам някое менте с възможност вътре да има акумулаторна киселина. Доста коли останаха без мотори от моя град...
Като препоръка за масло, бягай от най-известните марки и от тези оРгинАлни внос от Германия, по възможност от официален вносител...
Като препоръка за масло, бягай от най-известните марки и от тези оРгинАлни внос от Германия, по възможност от официален вносител...
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Re: E11 - Проблем и решение
Антифризите са по-агресивни към металните части и от водата. Затова съдържат антикорозионни добавки. Последните обаче стареят. Много колеги наесен си тестват антифризите за издръжливост на ниски температури но антикорозионните добавки няма как да се тестват. Затова антифризите се сменят периодично и всеки антифриз има определена годност при работа. Ако не става това- ето го резултата отвътре- гниене. Г12 след 5 г. също е за смяна.
За запушения маркуч- може би ще разбереш през зимата - ако студения мотор при ниски температури не работи адекватно, а като се стопли се оправя и разхода на гориво е повишен- явно това тяло на инжекциона или колектор, каквото е там ще трябва да се отоплява от затапения маркуч.
За запушения маркуч- може би ще разбереш през зимата - ако студения мотор при ниски температури не работи адекватно, а като се стопли се оправя и разхода на гориво е повишен- явно това тяло на инжекциона или колектор, каквото е там ще трябва да се отоплява от затапения маркуч.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Jorjooo и 6 госта