Корола Версо D4D проблем при потегляне
Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне
Ще пиша разбира се, но искам да питам нещо. Имам разпечатка от ТМ Ауто с показанията на дюзите. Някой знае ли дали това се прави като диагностика с компютър или механично на стенд или нещо подобно. Чувал съм за някакви "колбички", които се слагали на маркуча за обратната нафта на дюзата и замервали дебита.
Corolla Verso 2.0 D4D 2005г.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне
Разпечатката ти е най-вероятно от диагностична програма.За стенд дюзите се свалят, но не съм наясно... Предполагам, че помпа създава стандартно налягане на входа, пръска в буркан, а изхода (връщаща) в колбичка, което измерват за определено време...stankros написа:Ще пиша разбира се, но искам да питам нещо. Имам разпечатка от ТМ Ауто с показанията на дюзите. Някой знае ли дали това се прави като диагностика с компютър или механично на стенд или нещо подобно. Чувал съм за някакви "колбички", които се слагали на маркуча за обратната нафта на дюзата и замервали дебита.
Това което си чувал за колбичките е за по-дърти дизели, където изходите на дюзите са изведени над капака на клапаните и са достъпни всяка по отделно за мерене с колбички. При нас е невъзможно защото изходите се събират вътре и навън излиза обща връщаща тръба.
Диагностичната програма показва компенсацията, която прави управлението за всяка дюза- ако пръска много компенсира в минус и обратно. Предполагам, че компенсацията става с промяна в +/- на времето за впръскване на всяка спрямо зададеното според режима. Не съм сигурен, само предположение, защото пък компенсациите се дават не във време, а в куб. мм гориво. Както и да е компенсация може да стане всякак, не мога да си отговоря по какво управлението познава как да компенсира всяка поотделно?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне
Показанията в разпечатката са в куб. мм с +/- отпред. По спомен: -0,3; +0,3; -3; +3
Corolla Verso 2.0 D4D 2005г.
Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне
[quote="stankros"]Ще пиша разбира се, но искам да питам нещо. Имам разпечатка от ТМ Ауто с показанията на дюзите. Някой знае ли дали това се прави като диагностика с компютър или механично на стенд или нещо подобно. Чувал съм за някакви "колбички", които се слагали на маркуча за обратната нафта на дюзата и замервали дебита.[/quote]
http://www.youtube.com/watch?v=19r6kYDKVUw ;http://www.youtube.com/watch?v=vwdh08GQ1_I Обаче надали в ТМ правят това.Аз мисля че просто ти дават показанията свалени от ЕКУ а те не съответстват на тези при индивидуален тест.
http://www.youtube.com/watch?v=19r6kYDKVUw ;http://www.youtube.com/watch?v=vwdh08GQ1_I Обаче надали в ТМ правят това.Аз мисля че просто ти дават показанията свалени от ЕКУ а те не съответстват на тези при индивидуален тест.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне
Да, за такива тестове споменах и аз, но се чудя в кои случай се правят? Пример:memorex написа:stankros написа: http://www.youtube.com/watch?v=19r6kYDKVUw ;http://www.youtube.com/watch?v=vwdh08GQ1_I Обаче надали в ТМ правят това.Аз мисля че просто ти дават показанията свалени от ЕКУ а те не съответстват на тези при индивидуален тест.
Отиваш на диагностика, показва съмнение в дюзите и предлагат такъв точен тест- съгласен. След теста вероятноста да кажат, че са ОК е малка, ще кажат зле са, ако искаш да ги сменим-2-3000 кинта примерно. Казваш-аа, много са, та тва е половината от цената на колата ми. Връщат обратно дюзите, сглобяват и олекваш с 2-300 кинта (диагностика/сваляне/тест/монтиране) за да знаеш, че наистина са зле... но знаеш колко точно са зле. biggrin.gif (числата са измислени, но вероятно близки до действителните)
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне
Ако в ТМ са го правили така, щяха да ми го калкулират. Аз платих само диагностика. Затова се интересувам, за да тествам със същия метод и да разбера дали има ефект, а не точно колко е отклонението.
В краен случай, винаги мога да отида пак там.
В краен случай, винаги мога да отида пак там.
Corolla Verso 2.0 D4D 2005г.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне
Тази разпечатка , която са ти дали , е свалена с програмата за диагностика. Всеки , който има диагностика за тойота - techstream или autocom ще ти свърши работа. В сервиза на колегата от форума - diesel power закачихме авенсиса с неговия autocom и вади абсолютно всичко , което и techstream-a , разликата е , че не могат да се въвеждат новите компенсации за дюзите , след като се сменят.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне
Да разбирам ли, че ако сменя дюзи или ги ремонтирам, ще трябва да се прави някаква настройка софтуерно?
Corolla Verso 2.0 D4D 2005г.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне
Задължително. На всяка дюза има отпечатан код според фабричните изпитания, защото не могат да се произведат абсолютно еднакви. С програма се въвеждат тези кодове за всяка по отделно и компа вече знае как да ги управлява, че да са еднакви...stankros написа:Да разбирам ли, че ако сменя дюзи или ги ремонтирам, ще трябва да се прави някаква настройка софтуерно?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне
Благодаря за поясненията. В понеделник влизам в сервиз и ще споделя резултата.
Corolla Verso 2.0 D4D 2005г.
Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне
Колеги, няма резултат. Не можаха да замерят дюзите, препоръчаха ми рециклиране, мисля на Хладилника някъде, за около 300 лв на дюза. Отделно трябва да извадя 200 лв. за демонтаж и т.н. Няма да предприемам нищо за момента, докато не се влоши съвсем.
За сега спирам да пиша по темата.
За сега спирам да пиша по темата.
Corolla Verso 2.0 D4D 2005г.
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 17 Дек 2011 17:33
- Местоположение: Златица
- Получена благодарност: 1 път
Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне
Не знам защо си се прицелил в дюзите. Ако те не са добре, със стойности /-3/ до /+3/,дори и малко по-големи, то колата няма да работи добре, ще изпушва, но при потегляне няма да гасне. Дори и да угасне, то при повторно палене пак би трябвало да го има този проблем, а веднага след паленето работи добре. Опитай се да провериш някак тези SCV клапани. Все си мисля, че там би трябвало да е проблема.
Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне
Как не можаха да ги замерят?stankros написа:Колеги, няма резултат. Не можаха да замерят дюзите,.....
Да изложа малко мои разсъждения...само да се разтоваря biggrin.gif
Имам чувството, е всички, които пишем в темите за дюзите и имаме някакъв проблем, той не е само в дюзите. Вероятно една или две не са съвсем в ред и когато в даден момент още някоя излезе от норми се проявява ефекта. Или пък освен дюзите и нещо друго е на ръба, но все още не светва чек енджин лампата и нещата се сумират и ето крайния ефект...Имам предвид, че оплакванията ни са подобни, но не съвсем еднакви- при някой пуши, при друг не, при някой чукането е под 1400 об, при друг от 1400 до 1800, при някой не пали добре, при други пали, пуши, не пуши...
Сложих почистваща добавка, заредих от най-скъпото гориво и мислех, че е една идея по-добре, ще чакам да изразходя резервоара...Но може би/кой знае/едва ли biggrin.gif
Например-вчера карах по голям баир със завои, настигнах бавно движеща се колона пъплеща едвам едвам. Намалих на 2-ра, оборотите паднаха доста и при опит да ускоря, придърпа и угасна...просто нямаше мощност при 1000-1400об. По равно при такава ситуация причуква, което ми е и оплакването. По-нататък на равно имаше разклонение под много остър ъгъл, почти обратен завой- влизам на 2-ра с отнета газ, при излизането, при подаване на газ пак се опита да угасне, но бях подготвен, съединител да разтоваря двг.....и продължих. Е, до сега вярно, че са били все бензинови коли,че и с по-слаби двг., но не се е случвало на баир на 2-рада ми угасне колата поради не добра мощност на ниски обороти...Какви са тия 126к.с...очевидно си има проблем в ниските. Ако са само дюзи, няма ли да е зле и при високи- там разход, вървене са си ОК, няма пушек.
Мисля си, че възможно и при толкоз много електроника, някой куплунг или краче да не контактува добре или прекъсва от време на време и като се сумира с дюзите примерно и ето ефекта...За това в друга тема питах къде са тия блокове, да поразмърдам куплунзите.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне
На въпроса ти: не можаха, защото имаха илюзията, че го направят с колбички, а когато им казах, че няма да стане, не ми повярваха. Последваха извинения и.....довиждане.
Иначе и аз споделям мнението ти, че едва ли само в дюзите е проблема, но явно за тази марка няма кадърни техници. Слизам от Пежо и да ви кажа нямах грижи, а когато имах знаех сервиз, където имаше и отношение и компетентност. Кола на 320к км, продадох я на познат, вчера си я видях, чак ме е яд.
Но....както и да е, сега изучаваме Тойота. Тъпото е, че дори и да прежалиш средства и отидеш в официален сервиз, там безхаберието е пълно. Ако не показва грешка в компа, за тях колата е ОК.
Твоя проблем от вчера е като моя, само че при мен не гасне, но по-лошо - трябва да спра и рестратирам, защото влизала в авариен и до там - 800 оборота (на пежака аварийния беше до 3000 оборота и си караш).
Колата е на 200к км оригинални, казваме лоша нафта - ОК, но защо се прецакват една или две дюзи, а не комплект. И защо след като само в Япония ги правели, за да са качествени, те не са. На мой познат с Ленд Крузър му ги смениха гаранционно, защото били калпави!
И аз разсъждавам на глас, че ме е яд, а удоволствието от шофирането на иначе хубавата кола си отиде. Не може всички да станем механици или хакери, че сами да си правим колите, едно време беше друго.
Между другото, чета в други теми за чукане, при мен това липсва. Шума от мотора е измамно приятен.
Вече 11- ти ден без авария, но й нямам вяра. Ще слагам добавки и ще карам докато почне пак да се чуди дали да върви и ще му мисля тогава.
Иначе и аз споделям мнението ти, че едва ли само в дюзите е проблема, но явно за тази марка няма кадърни техници. Слизам от Пежо и да ви кажа нямах грижи, а когато имах знаех сервиз, където имаше и отношение и компетентност. Кола на 320к км, продадох я на познат, вчера си я видях, чак ме е яд.
Но....както и да е, сега изучаваме Тойота. Тъпото е, че дори и да прежалиш средства и отидеш в официален сервиз, там безхаберието е пълно. Ако не показва грешка в компа, за тях колата е ОК.
Твоя проблем от вчера е като моя, само че при мен не гасне, но по-лошо - трябва да спра и рестратирам, защото влизала в авариен и до там - 800 оборота (на пежака аварийния беше до 3000 оборота и си караш).
Колата е на 200к км оригинални, казваме лоша нафта - ОК, но защо се прецакват една или две дюзи, а не комплект. И защо след като само в Япония ги правели, за да са качествени, те не са. На мой познат с Ленд Крузър му ги смениха гаранционно, защото били калпави!
И аз разсъждавам на глас, че ме е яд, а удоволствието от шофирането на иначе хубавата кола си отиде. Не може всички да станем механици или хакери, че сами да си правим колите, едно време беше друго.
Между другото, чета в други теми за чукане, при мен това липсва. Шума от мотора е измамно приятен.
Вече 11- ти ден без авария, но й нямам вяра. Ще слагам добавки и ще карам докато почне пак да се чуди дали да върви и ще му мисля тогава.
Corolla Verso 2.0 D4D 2005г.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне
Е, очевидно, както казах, в дюзиte може и да има някакъв проблем, но не се връзва да е само там...ето и при теб се появява и изчезва.stankros написа: Вече 11- ти ден без авария, но й нямам вяра. Ще слагам добавки и ще карам докато почне пак да се чуди дали да върви и ще му мисля тогава.
Съгласен съм и, че за специалистите щом не свети лампата и няма записани грешки , колата е наред...
И не само горивото е основен проблем, и тук може да има по-кофти гориво, но би трябвало основно да е добро.
И аз си акрам и чакам нещо да стане, да се задълбочи, че да се открие. Лесно се открива проблем, който е довел до пълно спиране на нещо, но когато ту го има/няма или е полузле, тогава е трудно.
Мисля си, че ако целта на конструкторите е да са ремонто пригодни колите (както беше едно време), щяха да сложат дюзите отвън, над капака, лесно да се сменят, лесно да се тестват дори на колата и евентуално след тест (ако не са много зле)да се вкарат нови кодове в компа, които да изравнят дюзите...Съвременните коли са многократно по-добри технически от едно време, ..., но ги правят не инженери, а счетоводители, които искат да се използват евтини материали, но скъпи резервни части, които трябва да изкарат гаранцията на колата...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 4 госта