Може ли някой да даде читаво мнение от какво се обогатява горивната смес ? Чекът на колата светеше,Дидо "оперира"катализаторите/ евала за което


Благодаря за точния отговор.Вчера,както казах,след 4 км.чекът пак светна.Днес обаче,не светеше - минал съм само около 20 км.на градско.Може пък компютъра да се е самонастроил към данните на ламбда-сондата/сондите/,които след намесата "клъцни-срежи'' са снабдени с втулки,които да "лъжат" компютъра.Де да видимОги написа:За да работи мотора му е необходима горивна смес. Тя представлява емулсия от голямо количество въздух с по-малко количество гориво в някакво съотношение. На студения мотор за да работи нормално му трябва по-богата смес, на топлия- по-бедна, в зависимост от количеството гориво в гориво-въздушната смес.
Съдържанието на сместа се управлява от компютъра, който следи стойностите на различни датчици, окачени по мотора. Един за температура, друг за вакуум, трети за обороти, четвърти за детонации, за положение на дроселната клапа, разни други и на последно място- като резултат от всичко това- от ламбда сонди. Последните отчитат количеството на кислорода в изгорелите газове. Вследствие стойностите , получени в компютъра от ламбдасондите - компютъра също може да промени сместа към такава, каквато е необходима при текущите условия- да я обогати или обедни в зависимост също и от натоварването. Като променя честотата на впръскване на дюзите.
Сместа може да се промени без намесата на компютъра при промяна в стойностите на някой от датчиците, който той чете. т.к. като получи грешна информация по някой показател. В зависимост от заложените му програми може да запише в паметта си грешки. Тез грешки се четат на диагностика и се взема решение какво се прави с проблемите.
В случая след като е пипана колата ти- покарай така, понеже компютъра има способност да се самонастройва към показанията на някои датчици, засечи разхода и ако вс. е наред си карай. По време на работа на мотора при работна температура може да установиш дали работи с богата смес по неприятен мирис на изгорелите газове, съпроводени с черен дим. Това води до повишен разход на гориво. Ако е прекалено богата сместа- може да доведе до задавяне на мотора. Задавянето на мотора се случва при равни други условия по-лесно в топло време отколкото в студено.
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта